Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 681 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46  Další
Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback 
Autor Zpráva
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 16, 2017 7:13 am
Příspěvky: 2282
Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Tady je docela vidět, jak je to vysoko v mírné zátěži (kufr naložený haraburdím, na káře lehký náklad), vpředu origo pružiny, vzadu nenivelační tlumiče Sachs a pružiny Ironman. Když je auto prázdné a bez káry, zadek je o něco výš než předek, není to ovšem nijak rušivé a vypadá to dobře, mírně to zhorší přední nájezdový úhel, ale to je pro většinu z nás spíš detail. Někdo (Marcel?) dával Ironmany i dopředu a pak měl předek výš než zadek, musel dorovnat podložkami dozadu.


Přílohy:
IMG_20190504_085251.jpg
IMG_20190504_085251.jpg [ 259.68 KiB | Zobrazeno 456 krát ]

_________________
Forester 2.0 XT ('04), 2x Libero E12 ('95 a '98)
stř kvě 08, 2019 4:13 am
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 28034
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Nebál bych se dát Ironmany jen dozadu. Přijde mi logické a v pořádku, že prázdné auto má zadek trochu výš než předek. Při naložení se to srovná.

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


stř kvě 08, 2019 5:50 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am
Příspěvky: 1961
Jackylle- Podívej se do mého vlákna, je tam čerstvá fotka Forejse po výměně zadku i s nějakým popisem. Tlumiče i péra jsou KYB od Jindry a podložky 4 cm od Toma. Kdyby jsi chtěla Forejse vidět naživo, tak se dnes dopoledne budu motat v Opavě

_________________
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130


stř kvě 08, 2019 5:59 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
Příspěvky: 791
Bydliště: Ostrava
Díky kluci, mi se právě moc nechce měnit i předek, který je úplně v pohodě.
A kdyby se ukázalo, že z nějakého důvodu by bylo třeba předek řešit, dá se to provést v další fázi.
Kufr je stabilně naložený LPG, v nádrži je benálu min polovina furt a rezervou, tak by to, podle toho co píšete, mohlo zadkem lehce klesnout a nakonec být tak akorát.
Asi nemá smysl dát Ironmany na zadek a na origo předek decentní podložky?
Psala jsem si s Kofim a ten pro změnu nedoporučuje dávat Iron na předek, že auto hodně ztvrdne, ale Filipek píše ve svém vlákně, že v pohodě.
Járovi se nelíbila představa vyššího zadku kvůli přetáčivosti (jestli jsem ho dobře pochopila), ale já už se smířila s tím, že na "závodění" jsem měla Lego ;-)
No nic, jdu si nasedlat koníčka, s tím nic takového nemusím řešit a prostupnost terénem a brodivost má bezkonkurenční ;-)

_________________
Lucka

"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."

Subaru Forester "Grizzly" SG BiFuel
Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává v rodině
American Quarter Horse, all hoof ride off road


stř kvě 08, 2019 9:28 am
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: pon dub 22, 2019 11:24 pm
Příspěvky: 4
Mnoo,kazdy ma svoj nazor-ale pre mna urcite uz origo praveze za tie prachy neee..napr.pedders je na jazdu podstatne lepsi,a to samonivo som ochotny obetovat!A ked si pomyslim,ze fakt su za stvrtinu cely set..kde soudruzi z JPN udelali chybu?!


stř kvě 08, 2019 9:34 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
Příspěvky: 791
Bydliště: Ostrava
Nedává pozor, neumí hledat a prasí vlákno ;-)
Řešili jsme to třeba tu:
viewtopic.php?f=78&t=7606&p=370783&hilit=vozík#p370783

A hezké specializované vozíkové vlákno je tu:
viewtopic.php?f=101&t=958&p=380495&hilit=vozík#p380495

Já to našla na mobilu v buse za 3 zastávky ;-)

Slovy klasika: rozmohl se nám tady takový nešvar... :-D
Přesuňte to někdo prosím.

_________________
Lucka

"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."

Subaru Forester "Grizzly" SG BiFuel
Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává v rodině
American Quarter Horse, all hoof ride off road


čtv kvě 09, 2019 6:16 am
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 28034
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Jackylle píše:
Nedává pozor, neumí hledat a prasí vlákno

A hezké specializované vozíkové vlákno je tu:
viewtopic.php?f=101&t=958&p=380495&hilit=vozík#p380495

Já to našla na mobilu v buse za 3 zastávky

Slovy klasika: rozmohl se nám tady takový nešvar...
Přesuňte to někdo prosím.



Provedeno, přesunuto !

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


čtv kvě 09, 2019 6:28 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Příspěvky: 841
zdindoo píše:
Mnoo,kazdy ma svoj nazor-ale pre mna urcite uz origo praveze za tie prachy neee..napr.pedders je na jazdu podstatne lepsi,a to samonivo som ochotny obetovat!A ked si pomyslim,ze fakt su za stvrtinu cely set..kde soudruzi z JPN udelali chybu?!


Tak peddersy jsou za půlku, ne za čtvrtinu :).

btw ...

Jak mají fungovat niveláky, když jsou nové? Do jaké cca hmotnosti nivelují, než si začnou sedat?


čtv kvě 09, 2019 9:19 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: úte říj 26, 2010 2:20 pm
Příspěvky: 2016
Já jsem to nechal na mechanikovi. Pružiny i tlumiče jsou Kyb, pružiny prý "silnější". Ironman ne, prej by to bylo moc uskákaný. Vozím LPG a teď i několikrát pořádně naloženej vozík a pohoda, zadek drží výšku a normálně tlumí. Co se týče jízdního "komfortu", dá-li se to tak v případě mýho forestera nazvat, tak přestože jsem měnil jen zadek, tak se auto výrazně míň naklání a můžu si dovolit i "subarový průjezdy" - vnitřkem zatáčky a přidat plyn, kdy se s chabými 90kw v LPG vzdaluju na prdel se tlačící koncernové lůze :-D >B-) Oni mě pak na rovince dojedou a předjedou, ale v zatáčce ne.
Časem by to chtělo vyměnit i přední tlumiče a bude to úplně v pohodě.
Jestli si vzpomenu, můžu sem hodit fotku, jak to teď vypadá, ale bohužel fotku před výměnou nemám. Úplně čapnutý to nebylo, ale teď je to možná tak o 2cm výše.

_________________
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98


čtv kvě 09, 2019 9:40 am
Profil
Online
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am
Příspěvky: 1961
Musím se přidat k yetimu, mám vzadu totéž, jen mám plus podložky. To jsem ale už psal výše. Komfort je v pohodě, jen teď když je zadek výš, předek nevyměněný a níže, tak se více v zatáčkách( spíše při vjezdu do zatáček) naklání a trochu kroutí. Jak vyměním předek a taky za KYB, tak si myslím, že to bude v pohodě

_________________
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130


čtv kvě 09, 2019 10:28 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
Příspěvky: 791
Bydliště: Ostrava
Můj mechanik má přístup, že lama by si měla něco nastudovat, kecat do toho a stejně to nakonec udělá podle svého. No a když je uživatelka pacient a má to jako hračku, tak ať z toho má radost, za ty prachy :-D
Původně nechtěl tvrdé pružiny, ale když bychom dali Iron, které auto zvednou o ty cca 3 cm, tak se mu to jeví lepší než výšku přidat podložkama. Že by to mělo umožnit i větší vyvěšení kola a chováním se přiblížit nivelákům a je to profi řešení.

Měřila jsem včera výšku na předku a vyšlo mi toto:
lp 75 zem
44 stred
22 kraj rafku

pp 73 zem
43.5 stred
21 kraj rafku

Paradoxně větší tlak ( bo na slunci) byl na té nižší straně. Je to známka, že ty přední jdou taky do kopru? Ještě jsem nehledala, kolik by to mělo být v origo funkčním stavu.
Auto teď vypadá takhle z té horší strany, prázdné resp. s tím co vozí furt.


Přílohy:
20190508_171126.jpg
20190508_171126.jpg [ 219.44 KiB | Zobrazeno 191 krát ]

_________________
Lucka

"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."

Subaru Forester "Grizzly" SG BiFuel
Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává v rodině
American Quarter Horse, all hoof ride off road
čtv kvě 09, 2019 11:02 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: úte říj 26, 2010 2:20 pm
Příspěvky: 2016
Nechci do toho tvýmu mechanikovi kecat, ale co jsem si tak dělal průzkum, tak ty ironmany u málo zatíženýho auta ani nedovolí aby se tlumiče pohybovaly v pracovním rozmezí - prostě to auto udrží nahoře samotný pružiny. Potom se to chová "uskákaně". Podle mě to má smysl, pokud opravdu často jezdí člověk naloženej, nebo to auto používá "specificky" - např. hodně v terénu apod. Navíc ty ironmany víc namáhají uložení a pokud už jsou ty podběhy načatý, tak se to může tou silou dřívějc urvat.
Těch kombinací je víc a nikdo ti neřekne, že udělal blbost a jeho kombinace je špatně >:( :-D

_________________
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98


čtv kvě 09, 2019 11:13 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 16, 2017 7:13 am
Příspěvky: 2282
Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Nepřijde mi, že by s Ironmany bylo auto jakkoliv uskákaný. Jen je prdel vejš a v zatáčkách se to trochu víc naklání, což ovšem naštěstí nemá za následek, že by se to chtělo dřív utrhnout (subjektivní dojem, ale aspoň na základě zkušeností). Všichni píšou, jak je to s tužší pružinou uskákaný (často hlavně ti, kteří ji na autě nemají) a já pořád ne a ne pochopit, o jaké uskákanosti je řeč. To už mi důvěryhodnější přijde Dorovo tvrzení, že tuhá pružina nedovolí takové vykřížení v terénu, rám bych se nehádal, to asi bude fakt. Na silnici v zatáčkách si to nadále nechá líbit hodně. Mnohem víc pošle jízdní vlastnosti na okreskách do kopru jakákoliv poloterénní či terénní pneu.

_________________
Forester 2.0 XT ('04), 2x Libero E12 ('95 a '98)


čtv kvě 09, 2019 11:20 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: úte říj 26, 2010 2:20 pm
Příspěvky: 2016
Jel jsem Bodyškovým strubem a ten tam ironmany měl. Nejel jsem sice daleko, ani dlouho, ale bylo cítit, že ten podvozek je tvrdší. Takže ano, je to subjektivní co je a co není uskákaný, ale cítit to je.

_________________
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98


čtv kvě 09, 2019 11:35 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Příspěvky: 8223
Bydliště: Valašsko
To jsem Lucko sám zvědav co nakonec zvolíš-te. A jaké budou pak pocity. Já do toho kecat nemůžu, sám mám ještě niveláky, ale tvrdosti bych se osobně obával nejvíc, ne každý ale toto řeší =)
Tak dobrou volbu !

_________________
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98


čtv kvě 09, 2019 11:37 am
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 681 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: