Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback
Z prawebu:
https://www.rockauto.com/en/catalog/sub ... mbly,15174
Jsou tam zatím dva spokojení uživatelé.Třeba se někdo s vhodnou motorizací(?) za tyhle prachy v tomhle shlédne,nedalo mě to sem nedát.Poštovné a proclení mě taky nepřišlo drahé.Jen by to chtělo víc info pohledat,nehledal jsem a už vůbec ne v angličtině,tu neovládám.
https://www.rockauto.com/en/catalog/sub ... mbly,15174
Jsou tam zatím dva spokojení uživatelé.Třeba se někdo s vhodnou motorizací(?) za tyhle prachy v tomhle shlédne,nedalo mě to sem nedát.Poštovné a proclení mě taky nepřišlo drahé.Jen by to chtělo víc info pohledat,nehledal jsem a už vůbec ne v angličtině,tu neovládám.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Nováček
- Příspěvky: 48
- Registrován: pon dub 22, 2013 6:49 pm
- Bydliště: Uherské Hradiště/Ostrava
Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback
Tak ty tlumiče už jsou asi KO, auto se šíleně vlní, budu určitě měnit...
Nemáte někdo zkušenosti s tou sadou od Pedders heavy duty? Prý vhodné pro auta s LPG, světlá výška má být vyšší o 3 cm. Jen mám strach, aby to nebylo moc tvrdé a zadek neodskakoval...co říkáte?
Nemáte někdo zkušenosti s tou sadou od Pedders heavy duty? Prý vhodné pro auta s LPG, světlá výška má být vyšší o 3 cm. Jen mám strach, aby to nebylo moc tvrdé a zadek neodskakoval...co říkáte?
Subaru Forester 2.0X MY2009
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback
Proti nivelačním tlumičům jsou ty obyčejné vždycky tvrdší. A heavy duty ještě víc. Zhodnoť si to sám, jak často jezdíš naložený. Normální pružiny když naložíš, přijdeš o světlou výšku. Pokud jezdíš většinou prázdný, přijdeš s těmi tvrdšími o část komfortu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback
mnoo,na aircar.cz mi pan Ivo David tvrdil ze prave heavy duty pruziny su k originalnym samonivo-takze su praveze meksie..tiez sa mi to nezda,ved Heavy Duty sa dava oznacenie na tvrdu sluzbu..preto kedze som zneistel,daval som tu dotaz ohladne pruzin z Invelu.
Zdravím,
tie HD mohou být měkší v kombinací s originálním samonivelačním tlumičem , protože část práce zdvihání dělá tlumič za pružinu. Proto ta funkce "Heavy Duty" může být pouze v kombinaci se samonivelačním tlumičem. Tá samá pružina (HD) však v kombinaci s klasickým tlumičem , může být měká. Z toho tedy vyplývá , že klasická pružina 2938 (ne heavy duty) bude tvrdší, oproti (HD) , protože v kombinaci s klasickým tlumičem drží celou váhu auta sama.
takže mám odpověd od technika Pedders z Anglie osoby nejpovolanější a má předchozí odpověd v předešlém mailu byla mylná:
7512 is ONLY for use with self levelling shocks. You should be using 2938 with 122311. 7512 will sit too low wit 122311.
2938 should give a ride height of 650mm with 16 inch wheels. But with LPG and a coupling it will sit a little lower. We do not have “heavy duty” spring for outback ☹
Asi takto :
Pružina 7512(HD) je určena pouze pro použití se samonivelačními originálními tlumiči. Měli byste používat 2938 s 122311. Pružina 7512(HD) v kombinaci s tlumičem 122311 bude sedět auto příliš nízko.
Pružina 2938 by měla mít výšku 650 mm se 16 palcovými koly. Ale u auta s LPG a tažném zařízení bude auto sedět o něco nižší. Nemáme "heavy duty" pružiny pro outback BP pro kombinaci s tlumičem 122311 ☹
Výsledek je tedy pouze toto řešení:
1) Koupit pouze pružiny 7512 a nahradit jimi stávají pružiny originální.
2) Koupit sestavu 2938+ tlumič 122311 ,ale auto bude o něco nižší. O kolik nikdo nikde nepíše, ale já odhaduji , že to bude 1cm v nenaloženém stavu.
Ivo David
A teraz som z toho vobec neni mudrejsi..ma niekto relevantne info?sice este na vymenu mam cas,ale zase ked uz mam chcechtaky odlozene-viem ze to miniem inde
Zdravím,
tie HD mohou být měkší v kombinací s originálním samonivelačním tlumičem , protože část práce zdvihání dělá tlumič za pružinu. Proto ta funkce "Heavy Duty" může být pouze v kombinaci se samonivelačním tlumičem. Tá samá pružina (HD) však v kombinaci s klasickým tlumičem , může být měká. Z toho tedy vyplývá , že klasická pružina 2938 (ne heavy duty) bude tvrdší, oproti (HD) , protože v kombinaci s klasickým tlumičem drží celou váhu auta sama.
takže mám odpověd od technika Pedders z Anglie osoby nejpovolanější a má předchozí odpověd v předešlém mailu byla mylná:
7512 is ONLY for use with self levelling shocks. You should be using 2938 with 122311. 7512 will sit too low wit 122311.
2938 should give a ride height of 650mm with 16 inch wheels. But with LPG and a coupling it will sit a little lower. We do not have “heavy duty” spring for outback ☹
Asi takto :
Pružina 7512(HD) je určena pouze pro použití se samonivelačními originálními tlumiči. Měli byste používat 2938 s 122311. Pružina 7512(HD) v kombinaci s tlumičem 122311 bude sedět auto příliš nízko.
Pružina 2938 by měla mít výšku 650 mm se 16 palcovými koly. Ale u auta s LPG a tažném zařízení bude auto sedět o něco nižší. Nemáme "heavy duty" pružiny pro outback BP pro kombinaci s tlumičem 122311 ☹
Výsledek je tedy pouze toto řešení:
1) Koupit pouze pružiny 7512 a nahradit jimi stávají pružiny originální.
2) Koupit sestavu 2938+ tlumič 122311 ,ale auto bude o něco nižší. O kolik nikdo nikde nepíše, ale já odhaduji , že to bude 1cm v nenaloženém stavu.
Ivo David
A teraz som z toho vobec neni mudrejsi..ma niekto relevantne info?sice este na vymenu mam cas,ale zase ked uz mam chcechtaky odlozene-viem ze to miniem inde
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14879
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback
Jestli chceš zadek o něco výš, kup ironmany a nenivelační tlumiče (kyb, sachs). Teď mám auto docela naložené a na kouli malou káru a zadek je jak má být (nemám LPG)
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Nováček
- Příspěvky: 48
- Registrován: pon dub 22, 2013 6:49 pm
- Bydliště: Uherské Hradiště/Ostrava
Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback
Tak teď v tom mám úplný guláš a nevím, zda koupit k LPG heavy duty nebo ne .
Chtěl jsem vzít celou sestavu
https://www.aircarsystem.cz/eshop/zbozi ... heavy-duty
nebo https://www.aircarsystem.cz/eshop/zbozi ... ter-iii-sh
Asi tam budu muset zavolat...
Chtěl jsem vzít celou sestavu
https://www.aircarsystem.cz/eshop/zbozi ... heavy-duty
nebo https://www.aircarsystem.cz/eshop/zbozi ... ter-iii-sh
Asi tam budu muset zavolat...
Subaru Forester 2.0X MY2009
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 307
- Registrován: úte dub 17, 2018 4:26 pm
- Bydliště: Bojkovice-Luhačovice
Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback
hoši tak nevím
mě osobně přijde že nivotlumiče jsou fakt fakt parádní věc, že za ty prachy stojí
právě mě levý původní vytekl,takže řeším
normálně bych je koupil rovnou, ale zpanikařily mě Dorovy zkušenosti s reklamacema
jentak naslepo jsem obeslal vrakoviště a nikde nic, jen Radkovi od vrťasa musím brnknout
Doro jsi tady, drží Ti už jak dlouho?
mě osobně přijde že nivotlumiče jsou fakt fakt parádní věc, že za ty prachy stojí
právě mě levý původní vytekl,takže řeším
normálně bych je koupil rovnou, ale zpanikařily mě Dorovy zkušenosti s reklamacema
jentak naslepo jsem obeslal vrakoviště a nikde nic, jen Radkovi od vrťasa musím brnknout
Doro jsi tady, drží Ti už jak dlouho?
Forester STurbo 01
Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback
Ahoj, mám dobrou zkušenost, pokud máš LPG a taháš častěji vozík, tak bych šel do heavy duty.graviton píše:Tak teď v tom mám úplný guláš a nevím, zda koupit k LPG heavy duty nebo ne .
Chtěl jsem vzít celou sestavu
https://www.aircarsystem.cz/eshop/zbozi ... heavy-duty
nebo https://www.aircarsystem.cz/eshop/zbozi ... ter-iii-sh
Asi tam budu muset zavolat...
-
- Nováček
- Příspěvky: 48
- Registrován: pon dub 22, 2013 6:49 pm
- Bydliště: Uherské Hradiště/Ostrava
Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback
Ahoj, já právě vozík netahám vůbec, ale v kufru mám nádrž LPG.romik píše: Ahoj, mám dobrou zkušenost, pokud máš LPG a taháš častěji vozík, tak bych šel do heavy duty.
Občas jedu s rodinkou na dovolenou, ale více jezdím sám. Tak nevím, co je pro mě výhodnější...z HD mám strach, že to bude moc tvrdé...
Subaru Forester 2.0X MY2009
- Jackylle
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2070
- Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
- Jméno a příjmení: Lucka
- Bydliště: Ostrava
Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback
Test stavu tlumičů xxl posádkou a kufrem s vínem tedy moc dobře nedopadl (a to jsem zpět domů jednoho člena poslala jiným autem).
Zadek padl na zadek, na dírách si to občas třísklo i při extrémní opatrnosti. Naštěstí nově vzniklé soustavné divné zvuky byl jen vypadlý šroubek z čehosi a oprava rychlá (ale můj nekonečně trpělivý mechanik se napřed docela vyděsil, než odhalil, že je to banalita).
Tak mám za domácí úkol si vymyslel, co teda vlastně chci, s vysvětlením, že v podstatě každé řešení bude špatně a auto už nikdy nebude tak geniální jak se samonivelákama.
Zatím jsme se shodli na podložkách 3 cm max, jestli si tedy fakt myslím, že je využiju.
A zásadní otázka teď je, jestli tužší nebo normální pružiny.
V kufru je plynová nádrž a plnohodnotná rezerva pořád. XXL náklad většinou nevozím a myslím si, že můžu vyloučit variantu, že těžce naložené auto by muselo krosit náročný terén. Takže bych se přikláněla k normální tuhosti, s tím, že kombinace s podložkama by mi mohla stačit a pokrýt všechny případy.
U těch Pedders Heavy Duty ale píšou, že se hodí pro auta s LPG a samy o sobě zvýší světlost o 2 cm oproti standartu. Tak nevím...mechanikovi se varianta tvrdých pružin moc nelíbí, že auto už hodně ztratí na pohodlnosti. A k tomu ještě podložky už i mi připadá jako zbytečně moc, resp. že prostupnost terénem (vyjímečně pro zábavu) už bude hodně na úkor jízdních vlastností (pro normální život)
Konkrétní značku tlumičů a pružin mi vymyslí podle toho, jaké mají zkušenosti a co nebude stát úplný nesmysl. Na tu oblíbenou kombinaci Kyb + Ironman se moc nadšeně netváří.
Vím, že jste to tu všechno řešili několikrát a četla jsem všechno, ale už z toho mám chaos a potřebuju si to srovnat v hlavě, ať se nepustím do nějakých hloupostí.
Zadek padl na zadek, na dírách si to občas třísklo i při extrémní opatrnosti. Naštěstí nově vzniklé soustavné divné zvuky byl jen vypadlý šroubek z čehosi a oprava rychlá (ale můj nekonečně trpělivý mechanik se napřed docela vyděsil, než odhalil, že je to banalita).
Tak mám za domácí úkol si vymyslel, co teda vlastně chci, s vysvětlením, že v podstatě každé řešení bude špatně a auto už nikdy nebude tak geniální jak se samonivelákama.
Zatím jsme se shodli na podložkách 3 cm max, jestli si tedy fakt myslím, že je využiju.
A zásadní otázka teď je, jestli tužší nebo normální pružiny.
V kufru je plynová nádrž a plnohodnotná rezerva pořád. XXL náklad většinou nevozím a myslím si, že můžu vyloučit variantu, že těžce naložené auto by muselo krosit náročný terén. Takže bych se přikláněla k normální tuhosti, s tím, že kombinace s podložkama by mi mohla stačit a pokrýt všechny případy.
U těch Pedders Heavy Duty ale píšou, že se hodí pro auta s LPG a samy o sobě zvýší světlost o 2 cm oproti standartu. Tak nevím...mechanikovi se varianta tvrdých pružin moc nelíbí, že auto už hodně ztratí na pohodlnosti. A k tomu ještě podložky už i mi připadá jako zbytečně moc, resp. že prostupnost terénem (vyjímečně pro zábavu) už bude hodně na úkor jízdních vlastností (pro normální život)
Konkrétní značku tlumičů a pružin mi vymyslí podle toho, jaké mají zkušenosti a co nebude stát úplný nesmysl. Na tu oblíbenou kombinaci Kyb + Ironman se moc nadšeně netváří.
Vím, že jste to tu všechno řešili několikrát a četla jsem všechno, ale už z toho mám chaos a potřebuju si to srovnat v hlavě, ať se nepustím do nějakých hloupostí.
Lucka
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback
Nazdar hochu,františek1 píše:hoši tak nevím
mě osobně přijde že nivotlumiče jsou fakt fakt parádní věc, že za ty prachy stojí
právě mě levý původní vytekl,takže řeším
normálně bych je koupil rovnou, ale zpanikařily mě Dorovy zkušenosti s reklamacema
jentak naslepo jsem obeslal vrakoviště a nikde nic, jen Radkovi od vrťasa musím brnknout
Doro jsi tady, drží Ti už jak dlouho?
na forestra bych už asi náhradní samoniveláky nikdy nekoupil. Když to funguje, je to super. Ale co se výdrže týče...
Nemusim bejt Doro, abych ti mohl poreferovat. Celkem jsem na forestry postupně koupil nové náhradní samoniveláky 3x. V záruce náhradního dílu jsem stihl vyměnit 2 kusy. To je celkem 8 kusů. Průměrná výdrž mezi 20 a 30 tkm. Minimum asi 18... Provoz - převážně rozbité české okresky.
Na novém autě ty tlumiče většinou vydržely 100 až 150 tkm. Náhradní díly ale výrazně méně.
Na outbacka jsou ty tlumiče jiné, výrazně odolnější. Tam bych si asi připlatil...
Bekr
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback
řešil jsem to, koupil a vyndal, páč to je jak říká Tomáš, pro naše účely naprosto nevhodné řešení...VDC píše:Jestli ti ty stávající tlumiče fungují, tak není důvod je měnit.
Ty stavitelné tlumiče jsou spíš pro sportovní použití a nemyslím si, že půjdou nastavit na vyšší výšku, spíš na nižší.
- Jackylle
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2070
- Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
- Jméno a příjmení: Lucka
- Bydliště: Ostrava
Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback
Po dnešní rozpravě nad možným řešením pro mého šediváka vyšly jen 2 cesty.
Udělat to pořádně, nebo se na off road úpravu vykašlat.
Pokud pořádně, tak Kyb + Ironman, bez podložek.
Na všechny 4....
Tomu tak úplně nerozumím. Přední jsou zatím v pohodě, jak jste dávali tuhle kombinaci? Taky na předek i zadek nebo jen místo samoniveláků dozadu?
Budu si to muset cvičně namalovat, kam se která náprava dostane oproti fungujícímu origo stavu.
Udělat to pořádně, nebo se na off road úpravu vykašlat.
Pokud pořádně, tak Kyb + Ironman, bez podložek.
Na všechny 4....
Tomu tak úplně nerozumím. Přední jsou zatím v pohodě, jak jste dávali tuhle kombinaci? Taky na předek i zadek nebo jen místo samoniveláků dozadu?
Budu si to muset cvičně namalovat, kam se která náprava dostane oproti fungujícímu origo stavu.
Lucka
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback
Dával někdo na Forestera SG zadní pružiny KYB RA6028? Samozřejmě bez samoniveláků.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- filippek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2310
- Registrován: úte úno 15, 2011 10:52 am
- Jméno a příjmení: Filip Pecka
- Bydliště: Jablonecko
Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback
Já mám předek i zadek. Auto šlo o cca 3cm výš. Dal jsem i předek, protože zadek po instalaci ironmannů byl o něco výš a mě se to tak nelíbilo. Ale často si tu dávaj jen ten zadek s tím, že při zátěži stejně klesne. Já ale jezdím pořád sám s kufrem prázdným a káru připojím 2x do roka. Fotky, jak to vypadá, mám v mém vlákně "filippkův forejs".Jackylle píše:Po dnešní rozpravě nad možným řešením pro mého šediváka vyšly jen 2 cesty.
Udělat to pořádně, nebo se na off road úpravu vykašlat.
Pokud pořádně, tak Kyb + Ironman, bez podložek.
Na všechny 4....
Tomu tak úplně nerozumím. Přední jsou zatím v pohodě, jak jste dávali tuhle kombinaci? Taky na předek i zadek nebo jen místo samoniveláků dozadu?
Budu si to muset cvičně namalovat, kam se která náprava dostane oproti fungujícímu origo stavu.
Odesláno z mého LYA-L29 pomocí Tapatalk
Nyní: Forester SG 2,0 r.v.05 poface
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04