Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback
- Kofilka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1257
- Registrován: pát srp 21, 2009 9:38 pm
- Bydliště: Rousínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlumiče na Forestera 03.
Doro: takhle stahované pružiny zabili jednoho mechanika ve vyškově když se mu utrhl ručně podomácku dělaný stahovák!! ale naštěstí u forestra to stačí stáhnout kousilínek, já sem onehdy sundával pružiny na Jeepu pořádnejma stahovákama a jak sem ju vindal a nasraně ji položil na zem tak se jeden stahovak povolil a tím pádem všechny a pružina letěla tak 5m vysoko a 10m daleko!!! sem byl rád že mi u toho nikdo neasistoval jelikož by byl asi mrtvej, ale na jeepu sem to stahoval asi o 30cm
Forester SH 2010
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo ; 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo ; 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlumiče na Forestera 03.
Vím Kofí, že je třeba opatrnosti. Nevypadá to, ale je to až dost festovní pro daný účel a jak si psal, stačí to u forýska stlačit jen o kousek. Podle toho je třeba volit i použitý matroš. Pokud bude potřeba stahovat zas, raději udělám nový a lepší přípravek, bo to snad bude i čas něco pořádného zmastit. S tímto na fotce sem raději stahoval pomaličku a opatrně a podle toho vypadala i manipulace s pružinou.
Tlumič už je vyměněný a namontovaný, tak sem teda zvědaf
Tlumič už je vyměněný a namontovaný, tak sem teda zvědaf
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- Kofilka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1257
- Registrován: pát srp 21, 2009 9:38 pm
- Bydliště: Rousínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlumiče na Forestera 03.
Příště kdbys potřeboval tak není problem poslat poštou pořádný stahováky, mám sice dělaný ale z 16tky závitovky a ty stahovací vehementy vypálené z 20tky materyálu, takže prostě lepší jak origoš kupovaný...
Forester SH 2010
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo ; 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo ; 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
- unbreakable
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 329
- Registrován: úte črc 06, 2010 11:19 pm
- Jméno a příjmení: Vladimir
- Bydliště: Praha město :)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlumiče na Forestera 03.
mam vyměněne zádní tlumiče z nivelaci na obyčejne kayaba. stalo to kolem 10000,-.
Použite materialy-tlumič kayaba origo pružina 20380SA020 auto se zvedlo o 6cm(75 oproti 69cm). řízení se zlepšilo.
Někdo tady potřeboval staré tlumiče na repase-mohu je něchat za odvoz.
Použite materialy-tlumič kayaba origo pružina 20380SA020 auto se zvedlo o 6cm(75 oproti 69cm). řízení se zlepšilo.
Někdo tady potřeboval staré tlumiče na repase-mohu je něchat za odvoz.
Rychlej trakturek Subaru XV
- cosmix
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 166
- Registrován: úte zář 15, 2009 8:10 pm
- Jméno a příjmení: Stano
- Bydliště: Košice
Re: Tlumiče na Forestera 03.
Mozno trocha mimo temy... ja pripravujem montaz WRX05 podvozku na moje Sturbo.Ked sa mi to podari tak sa podelim o skusenosti.
Subaru Impreza WRX kombi MY02
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlumiče na Forestera 03.
Dyž sa nad tým právě včil tak lehce zamyslím.....
....už bych nešel do samoniveláků, ale do tužších pružin a klasického tlumiče.
Důvod - neustálé reklamace a problém, přitom jsou vadné povětšinou jen pravé zadní tlumiče, a jako u mě, občas se vyskytne i vadná série a samonivelace de do kytek :4690:
Dále, viz. jiní - jet si na dlouhou cestu tam a zpět pak s chcíplým zadním tlumičem je zážitek jen pro opravdové gurmány ...u klasického tlumiče se něco podobného prostě nestane, popř. máte pořád stejnou výšku a nešouráte jednou stranou po zemi
původní myšlenka, že dyž originály vydržely těch cca 150 tis. km, tak nová dají asi stejně, je zcela mimo mísu.....budu rád, dyž se tlumiče dožijí 100 tis. km, hlavně ten pravý.
Jak poznat, že je jeden zadní tlumič načatý nebo vadný?
Nejlevnějši a nejjednodušší řešení = těsně před zastavením, třeba při popojíždění, sešlápnout pořádně brzdu - pokud se auto zhoupne dopředu rovně, je to OK, pokud se levý předek zhoupne více z zemi, je pravý zadní tlumič KO, jen to třeba ještě nevíte :845: :845: :sick:
Všim sem si toho a už vím, proč k tomu docházelo :839: :839: . Pak už jen stačí přejet větši nerovnost pravým kolem a pak už každý pozná sám, co ho to zezadu nakopne
....už bych nešel do samoniveláků, ale do tužších pružin a klasického tlumiče.
Důvod - neustálé reklamace a problém, přitom jsou vadné povětšinou jen pravé zadní tlumiče, a jako u mě, občas se vyskytne i vadná série a samonivelace de do kytek :4690:
Dále, viz. jiní - jet si na dlouhou cestu tam a zpět pak s chcíplým zadním tlumičem je zážitek jen pro opravdové gurmány ...u klasického tlumiče se něco podobného prostě nestane, popř. máte pořád stejnou výšku a nešouráte jednou stranou po zemi
původní myšlenka, že dyž originály vydržely těch cca 150 tis. km, tak nová dají asi stejně, je zcela mimo mísu.....budu rád, dyž se tlumiče dožijí 100 tis. km, hlavně ten pravý.
Jak poznat, že je jeden zadní tlumič načatý nebo vadný?
Nejlevnějši a nejjednodušší řešení = těsně před zastavením, třeba při popojíždění, sešlápnout pořádně brzdu - pokud se auto zhoupne dopředu rovně, je to OK, pokud se levý předek zhoupne více z zemi, je pravý zadní tlumič KO, jen to třeba ještě nevíte :845: :845: :sick:
Všim sem si toho a už vím, proč k tomu docházelo :839: :839: . Pak už jen stačí přejet větši nerovnost pravým kolem a pak už každý pozná sám, co ho to zezadu nakopne
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- unbreakable
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 329
- Registrován: úte črc 06, 2010 11:19 pm
- Jméno a příjmení: Vladimir
- Bydliště: Praha město :)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlumiče na Forestera 03.
Doro píše:Dyž sa nad tým právě včil tak lehce zamyslím.....
....už bych nešel do samoniveláků, ale do tužších pružin a klasického tlumiče.
Důvod - neustálé reklamace a problém, přitom jsou vadné povětšinou jen pravé zadní tlumiče, a jako u mě, občas se vyskytne i vadná série a samonivelace de do kytek :4690:
Dále, viz. jiní - jet si na dlouhou cestu tam a zpět pak s chcíplým zadním tlumičem je zážitek jen pro opravdové gurmány ...u klasického tlumiče se něco podobného prostě nestane, popř. máte pořád stejnou výšku a nešouráte jednou stranou po zemi
původní myšlenka, že dyž originály vydržely těch cca 150 tis. km, tak nová dají asi stejně, je zcela mimo mísu.....budu rád, dyž se tlumiče dožijí 100 tis. km, hlavně ten pravý.
Jak poznat, že je jeden zadní tlumič načatý nebo vadný?
Nejlevnějši a nejjednodušší řešení = těsně před zastavením, třeba při popojíždění, sešlápnout pořádně brzdu - pokud se auto zhoupne dopředu rovně, je to OK, pokud se levý předek zhoupne více z zemi, je pravý zadní tlumič KO, jen to třeba ještě nevíte :845: :845: :sick:
Pravě takhle jsem jezdil první měsic než dorazili tlumiče a pružiny. nejlevněší a jednodušší varianta dat obyč tlumiče ktere vydrži stejně nebo vic než z nivelaci.
Všim sem si toho a už vím, proč k tomu docházelo :839: :839: . Pak už jen stačí přejet větši nerovnost pravým kolem a pak už každý pozná sám, co ho to zezadu nakopne
Rychlej trakturek Subaru XV
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlumiče na Forestera 03.
Ještě bych dodal, jednu drobnost, kterou sem předtím taky nevěděl. Tj., že u samoniveláků si zadek po kratším stání (stačí i prudčí ochlazení přes noc) trochu sedne dolů (cca 2 cm), pak se ale hned po pár ujetých metrech zase zvedne (neklesne to vždy, ale občas sem si toho všimnul). Jenže, dyž v zimě dojedu k chalupě, myšleno doplazím se po spodku - kola slouží spíše jako lopatky u parníku, někde ve sněhukupě, netuším, jestli si právě tehdy zadek trochu sedne a přimrzne spodkem, jestli pak ráno ještě odjedu :655: :845:
Přitom pozor i na různé servisní zásahy - typicky seřízení světel - musí se nejprve trochu projet, aby zadek stoupl do standard výšky, až pak seřizovat (viz. moje poslední zkušenost po opravě ťuklého předku - svítil sem po cestě spíše do země než na cestu)
Prostě, pokud se bude někdo rozhodovat a bude jako já v zimě řešit každý cm světlé výšky i s naloženým kufrem, nejsou samoniveláky to, co bývaly, či co sou originály od novoty - kvalita náhladních dílů de do kopru :666: , proto už více....spíše NE a raději to předělat na klasické tlumiče (líp s tuhšími tlumiči) + silnější pružiny
:657: :657:
Přitom pozor i na různé servisní zásahy - typicky seřízení světel - musí se nejprve trochu projet, aby zadek stoupl do standard výšky, až pak seřizovat (viz. moje poslední zkušenost po opravě ťuklého předku - svítil sem po cestě spíše do země než na cestu)
Prostě, pokud se bude někdo rozhodovat a bude jako já v zimě řešit každý cm světlé výšky i s naloženým kufrem, nejsou samoniveláky to, co bývaly, či co sou originály od novoty - kvalita náhladních dílů de do kopru :666: , proto už více....spíše NE a raději to předělat na klasické tlumiče (líp s tuhšími tlumiči) + silnější pružiny
:657: :657:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Re: Tlumiče na Forestera 03.
příště už taky nebudu dávat niveláky, kamarád má 03 a dal si tam zesílené pružiny od ironmanu+tlumiče sachs a dostal se na cenu kolem 10tis za celej zadek, má tam ještě podložky a auto vypadá úžasně.origoše už neee, měnil jsem tři za 3 měsíce
Re: Tlumiče na Forestera 03.
Měl jsem taky problémy se samonivelákama. Teď už tam mám třetí, vyměněný v záruce, najeto cca 40t km a zatím v pohodě. Tuhle jsem vezl krátce asi 150kg v kufru a zadek auta byl pěkně vyhoupanej nahoru, zdálo se mi že víc než bez zatížení.
Ty první originál tlumiče namontované z výroby, co odešly byly bez baňky. Další taky bez, a až ty s baňkou drží. Všechny tlumiče byly značky Tokico.
Zajímavé je že bez baňky se dávali až na poslední Forestry 08. Před tím se dávali s baňkou a na novejch Forestrech je tuším baňka taky.
Ty první originál tlumiče namontované z výroby, co odešly byly bez baňky. Další taky bez, a až ty s baňkou drží. Všechny tlumiče byly značky Tokico.
Zajímavé je že bez baňky se dávali až na poslední Forestry 08. Před tím se dávali s baňkou a na novejch Forestrech je tuším baňka taky.
Subaru zdar, Forestrům zvlášť !
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
- Dušan
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1376
- Registrován: stř zář 02, 2009 8:44 pm
- Jméno a příjmení: Dušan Šindel
- Bydliště: Ostrava
Re: Tlumiče na Forestera 03.
Pár informací k zesíleným pružinám Ironman :
SUBARU FORESTER ZESÍLENÉ PRUŽINY IRONMAN 4X4 (+35 mm)
bez použití nivelačních tlumičů
- kvalitní zesílené přední a zadní pružiny australského výrobce Ironman 4x4, na výběr jsou pružiny pro roky do 2007, světlá výška auta je po instalaci + 35 mm, přední náprava je posílena 0-50 kg, zadní 0-200 kg, délka pružin do 2002 př/za 350/355, od 2002 355/365 mm, tlušťka 15 mm, jen předek pro 2002+ 15,5 mm, nepotřebujete hlavně drahé nivelační tlumiče, stačí vám obyčejné, které po dohodě můžete u nás rovněž zakoupit ( Kayaba, Sachs), vše odzkoušeno, pokud použijete standartní pružiny s tlumiči bez nivelace, auto se vám hlavně vzadu propadne dolů,
SUBARU FORESTER ZESÍLENÉ PRUŽINY PŘEDNÍ 2 ks: 5 650 Kč vč. DPH
SUBARU FORESTER ZESÍLENÉ PRUŽINY ZADNÍ 2 ks: 5 650 Kč vč. DPH Pozor - lze použít asi jen pro forestry vyrobené do r. 2006 nebo 2007
Zdroj : http://www.sportovniautodoplnky.cz/
SUBARU FORESTER ZESÍLENÉ PRUŽINY IRONMAN 4X4 (+35 mm)
bez použití nivelačních tlumičů
- kvalitní zesílené přední a zadní pružiny australského výrobce Ironman 4x4, na výběr jsou pružiny pro roky do 2007, světlá výška auta je po instalaci + 35 mm, přední náprava je posílena 0-50 kg, zadní 0-200 kg, délka pružin do 2002 př/za 350/355, od 2002 355/365 mm, tlušťka 15 mm, jen předek pro 2002+ 15,5 mm, nepotřebujete hlavně drahé nivelační tlumiče, stačí vám obyčejné, které po dohodě můžete u nás rovněž zakoupit ( Kayaba, Sachs), vše odzkoušeno, pokud použijete standartní pružiny s tlumiči bez nivelace, auto se vám hlavně vzadu propadne dolů,
SUBARU FORESTER ZESÍLENÉ PRUŽINY PŘEDNÍ 2 ks: 5 650 Kč vč. DPH
SUBARU FORESTER ZESÍLENÉ PRUŽINY ZADNÍ 2 ks: 5 650 Kč vč. DPH Pozor - lze použít asi jen pro forestry vyrobené do r. 2006 nebo 2007
Zdroj : http://www.sportovniautodoplnky.cz/
Tam je jakoby cesta .....
Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2356
- Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
- Bydliště: Lipová u Chebu
Re: Tlumiče na Forestera 03.
to vypadá moc hezky, ale při takovém nárustu světlé výšky pár laických otázek - co geometrie, není třeba měnit kosti ani žádné další díly?
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlumiče na Forestera 03.
Při zvýšení o více jak 20 mm na zadku je třeba prodloužit zadní kosti, jinak se ohnou (vice zde http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic ... &start=195 )
- max. prověřená světlá výška forestříka je 230 mm (původní 190 mm) při pneu 205/70/R15, čemuž odpovídá zvýšení na podložkách o 40 mm
- nejvíce trpí manžety na přední nápravě (ostatní to dyž tak upřesní)
- geometrie na přední nápravě se upravit musí (mírné vyosení táhla řízení), na zadní se dá eliminovat jen např. vyosením podložek nad tlumiče
- na forestříka 2003 - 2008 se vejdou pneu max. 215/75/R15, což je celkové zvýšení na světlou výšku podvozku cca 250 mm
- zvýšení o více je nutno už zvážit a líp promyslet, ale jde to
- max. prověřená světlá výška forestříka je 230 mm (původní 190 mm) při pneu 205/70/R15, čemuž odpovídá zvýšení na podložkách o 40 mm
- nejvíce trpí manžety na přední nápravě (ostatní to dyž tak upřesní)
- geometrie na přední nápravě se upravit musí (mírné vyosení táhla řízení), na zadní se dá eliminovat jen např. vyosením podložek nad tlumiče
- na forestříka 2003 - 2008 se vejdou pneu max. 215/75/R15, což je celkové zvýšení na světlou výšku podvozku cca 250 mm
- zvýšení o více je nutno už zvážit a líp promyslet, ale jde to
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlumiče na Forestera 03.
Ještě bych rád věděl, jak je to pak v průchodnosti terénem u těchto tužších pružin? Hádám-li správně, tak se průchodnost zhorší - odlehčené kolo jde dříve do vzduchu.
Jo a na tom obrázku je chyba - má tam být správně 220 mm a ne 320 mm (teda, pokud se měří světlá výška a ne vzd. po prahy)
Jo a na tom obrázku je chyba - má tam být správně 220 mm a ne 320 mm (teda, pokud se měří světlá výška a ne vzd. po prahy)
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Re: Tlumiče na Forestera 03.
no jestli je práh skoro v úrovni středu kola, tak by to mohlo bejt 32 cm
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno