Zadní náprava Forester My 2009
- Rudolfo
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1956
- Registrován: stř srp 05, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Rudolf Weissbrod
- Bydliště: Ostrava
Re: Zadní náprava Forester My 2009
Obě ramena by mi měli dát po opravě, takže to vezmu domů a nafotím.
Mějte se Subarově
Ruda
__________________________________________________________
Subaru Forester 2.0 Atm., 5MT+redukce, BA95+LPG, oplechovaný spodek, Zvýšený 3 cm, Vyrobeno 2008 - model MY2009
Ruda
__________________________________________________________
Subaru Forester 2.0 Atm., 5MT+redukce, BA95+LPG, oplechovaný spodek, Zvýšený 3 cm, Vyrobeno 2008 - model MY2009
- Rudolfo
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1956
- Registrován: stř srp 05, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Rudolf Weissbrod
- Bydliště: Ostrava
Re: Zadní náprava Forester My 2009
Tak ramena zadní nápravy vyměněna - pocitově auto stopu drží lépe. Naklánění zůstalo, budu muset asi vyměnit ty stabilizátorky. Nafocené ramena mám - vyvěsím zítra. Foťák jsem nechal v autě a nechce se mi pro něj... Venku -9°C a silně sněží. Vypadá to ale tak, že ty čepy asi nepůjdou měnit. Je to vše "natvrdo " nalisované... :839: :839: :839:
Asi by pak byl problém v nastavování...
Asi by pak byl problém v nastavování...
Mějte se Subarově
Ruda
__________________________________________________________
Subaru Forester 2.0 Atm., 5MT+redukce, BA95+LPG, oplechovaný spodek, Zvýšený 3 cm, Vyrobeno 2008 - model MY2009
Ruda
__________________________________________________________
Subaru Forester 2.0 Atm., 5MT+redukce, BA95+LPG, oplechovaný spodek, Zvýšený 3 cm, Vyrobeno 2008 - model MY2009
Re: Zadní náprava Forester My 2009
Jak jsem jsi prohlížel Tvoji jízdu u Dora v lese, tak bylo jasně vidět, jak se Ti ten zadek houpá i do stran, stejně jako mně před výměnou.Rudolfo píše:Naklánění zůstalo, budu muset asi vyměnit ty stabilizátorky.
Takže pokud to ještě doladíš těmi stabiky, budeš myslím mile překvapen.
Mezi tím jsem byl na tlumiče a stav je:
LP 91%
PP 86%
LZ 67%
PZ 60%
A ještě jsem vyzvěděl v servise, že new model Outlandera je tom podobně, zadní ramena kus za kus, čepy nejdou ven. Je to stejné u všech novějších aut. Ale na druhou stranu je asi pravda to, že málo který z autorizovaných servisů by se s tím babral. Při jejich hodinové sazbě by to mohlo být dražší než nové rameno. Ale to asi případ od případu, když to někdo zvládne ve své dílně, tak proč ne.
- Rudolfo
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1956
- Registrován: stř srp 05, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Rudolf Weissbrod
- Bydliště: Ostrava
Re: Zadní náprava Forester My 2009
Romi fotky vyvěsím až v sobotu. :6066:
Zjistil jsem, že nemám sebou redukci na CF karty, tak to nemám jak stáhnout do foťáku. :839:
Tak sorry. :811:
Zjistil jsem, že nemám sebou redukci na CF karty, tak to nemám jak stáhnout do foťáku. :839:
Tak sorry. :811:
Mějte se Subarově
Ruda
__________________________________________________________
Subaru Forester 2.0 Atm., 5MT+redukce, BA95+LPG, oplechovaný spodek, Zvýšený 3 cm, Vyrobeno 2008 - model MY2009
Ruda
__________________________________________________________
Subaru Forester 2.0 Atm., 5MT+redukce, BA95+LPG, oplechovaný spodek, Zvýšený 3 cm, Vyrobeno 2008 - model MY2009
- Rudolfo
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1956
- Registrován: stř srp 05, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Rudolf Weissbrod
- Bydliště: Ostrava
Re: Zadní náprava Forester My 2009
Takže pocit - stopu to drží dobře, ale kastle se houpá, takže to bude chtít ty stabilizátory nové.
Takže slíbené fotky:
Tak nafotil jsem co jsem mohl a nevím Romiku, jestli Ti to k něčemu bude. Jestli Romi máš někde nějaký obrázek té nápravy a ramen, byl bych rád, kdyby jsi to zde umístil, abych si udělal představu.
Takže slíbené fotky:
Tak nafotil jsem co jsem mohl a nevím Romiku, jestli Ti to k něčemu bude. Jestli Romi máš někde nějaký obrázek té nápravy a ramen, byl bych rád, kdyby jsi to zde umístil, abych si udělal představu.
Mějte se Subarově
Ruda
__________________________________________________________
Subaru Forester 2.0 Atm., 5MT+redukce, BA95+LPG, oplechovaný spodek, Zvýšený 3 cm, Vyrobeno 2008 - model MY2009
Ruda
__________________________________________________________
Subaru Forester 2.0 Atm., 5MT+redukce, BA95+LPG, oplechovaný spodek, Zvýšený 3 cm, Vyrobeno 2008 - model MY2009
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4038
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní náprava Forester My 2009
Ty ramena,to je plech nebo poctiva litina? Ktery silenblok byl nejvice vycvachtany? Takto to vypada v pohode..nechapu,proc to zalisovavaj takto blbe :686:
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
- Rudolfo
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1956
- Registrován: stř srp 05, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Rudolf Weissbrod
- Bydliště: Ostrava
Re: Zadní náprava Forester My 2009
Je to litina a vyčvachtané mají být svislé čepy. Ovšem jsem laik a typoval bych to na ty dvě uložení na jedné straně ramena. Kloub na jedné straně ramena nepovažuji za svislý čep. Bez obrázku nápravy si to neujasním. Proto jsem fotil v garáži zadní nápravu, ale není tam nic moc vidět.
Mějte se Subarově
Ruda
__________________________________________________________
Subaru Forester 2.0 Atm., 5MT+redukce, BA95+LPG, oplechovaný spodek, Zvýšený 3 cm, Vyrobeno 2008 - model MY2009
Ruda
__________________________________________________________
Subaru Forester 2.0 Atm., 5MT+redukce, BA95+LPG, oplechovaný spodek, Zvýšený 3 cm, Vyrobeno 2008 - model MY2009
- u-geen
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2103
- Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
- Jméno a příjmení: Evžen Eiba
- Bydliště: Kyje, okres Jičín
Re: Zadní náprava Forester My 2009
ted s prominutim, to je demence to zalisovani
Re: Zadní náprava Forester My 2009
Podle mne je to tak jak jsem psal, dle obrázku 10 a 11 jsou výměnné a ten u kola (svislý), dle Tvého druhého obrázku, je ten špatný, zalisovaný.
Ale jak psal Seatik, taky se mi nezdá, že by byl až tak vymlácený, ale asi to tak je.
Ale jak psal Seatik, taky se mi nezdá, že by byl až tak vymlácený, ale asi to tak je.
Re: Zadní náprava Forester My 2009
Tak jsem absolvoval úspěšnou výměnu prožin na foresteru SH.
Auto sedělo o dost níže, viz. můj příspěvek zde:http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic ... 100#p82114
Rozdíl oproti novému autu 6,5 cm na hraně kufru, 2,5 cm od středu kola k hraně blatníku.
Dám sem znovu foto: Po vymontování pružin a jejich změření v servise byl rozdíl v délce 0,8 až 1 cm.
Takže když byly staré na autě, tak ten rozdíl na hraně kufru byl takový jako na obrázku.
Na MY09 mám pružiny z MY11, byly v katalogu snad 3 varianty podle motorizace a výbavy.
Takže bych měl mít ty nejtužší, tj. na diesel a nejvyšší výbava dle vyšší hmotnosti auta se střešním oknem.
Mám vyměněny i přední pružiny. Pocit po výměně je obdobný jako při záměně stabilizátorů za Whiteline (předek i zadek).
Auto výrazně ztuhlo, "plavání" zadní nápravy při jízdě na zvlněné vozovce se minimalizovalo.
Takové to nešťastné propružení při zhoupnutí na větší nerovnosti je postatně menší.
U těch pružin jsem si nebyl jistý, jestli tím něčemu pomohu, spíše jsem si myslel, že i tlumiče mají z dálnice D1 dost, ale kupodivu to pomohlo.
Samozřejmě není to jako nové, ale zvládnul jsem i jízdu po D1 v pravém pruhu, předtím to tlumiče už nepobraly.
Celá váha auta na nich ležela a pružiny jako by tomu už nemohly pomoct.
Nafoukáno mám na tvrdších Michelinech pouze 2.1, teď to fouknu na 2.3, než přezuji na zimáky.
V rámci osvěty jsem si v servise prodiskutoval rozdíly v podvozku mezi XV a Foresterem.
XV má na podvozku nějakou rozpěru navíc pod předním ramenem.
V testech XV v časopise SM jsem našel obrázek, kde je to vyfoceno (v levé části obrázku nahoře). Na zadní nápravě je také úprava. Cituji z odkazu z Automobilrevue http://www.automobilrevue.cz/rubriky/au ... 40732.html .
"Ve srovnání s ostatními typy však došlo k důslednému přepracování a zejména vyztužení podvozku. Vpředu se například používají dodatečné výztuhy pro spojení pomocného rámu s karoserií, vzadu je zajímavostí uložení unibal na vnějších stranách příčných ramen."
To je pravděpodobně výměna vnějšího zalisovaného čepu za unibal, kvůli kterému musel Rudolfo měnit obě dvě ramena.
Pokud se pletu, tak mne opravte, v reálu jsem se na to nepodíval, jelikož si zrovna nový kupec v Carpenteru odvezl další XV přímo přede mnou.
Tady je ta zadní náprava: Ještě bych na závěr podotknul, že jsem jsem hledal někoho, kdo by mu dokázal zodpovědět otázku, co s tím nešťastným podvozkem prvních modelových let foresteru SH. Ale nikdo neví, co s tím, zkušenosti žádné. I přesto, že jsem si našel Kayaby i pružiny, které by se tam daly dát bez nivelace, tak zase nikdo nebyl schopen je sem dostat na tento model.
Auto sedělo o dost níže, viz. můj příspěvek zde:http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic ... 100#p82114
Rozdíl oproti novému autu 6,5 cm na hraně kufru, 2,5 cm od středu kola k hraně blatníku.
Dám sem znovu foto: Po vymontování pružin a jejich změření v servise byl rozdíl v délce 0,8 až 1 cm.
Takže když byly staré na autě, tak ten rozdíl na hraně kufru byl takový jako na obrázku.
Na MY09 mám pružiny z MY11, byly v katalogu snad 3 varianty podle motorizace a výbavy.
Takže bych měl mít ty nejtužší, tj. na diesel a nejvyšší výbava dle vyšší hmotnosti auta se střešním oknem.
Mám vyměněny i přední pružiny. Pocit po výměně je obdobný jako při záměně stabilizátorů za Whiteline (předek i zadek).
Auto výrazně ztuhlo, "plavání" zadní nápravy při jízdě na zvlněné vozovce se minimalizovalo.
Takové to nešťastné propružení při zhoupnutí na větší nerovnosti je postatně menší.
U těch pružin jsem si nebyl jistý, jestli tím něčemu pomohu, spíše jsem si myslel, že i tlumiče mají z dálnice D1 dost, ale kupodivu to pomohlo.
Samozřejmě není to jako nové, ale zvládnul jsem i jízdu po D1 v pravém pruhu, předtím to tlumiče už nepobraly.
Celá váha auta na nich ležela a pružiny jako by tomu už nemohly pomoct.
Nafoukáno mám na tvrdších Michelinech pouze 2.1, teď to fouknu na 2.3, než přezuji na zimáky.
V rámci osvěty jsem si v servise prodiskutoval rozdíly v podvozku mezi XV a Foresterem.
XV má na podvozku nějakou rozpěru navíc pod předním ramenem.
V testech XV v časopise SM jsem našel obrázek, kde je to vyfoceno (v levé části obrázku nahoře). Na zadní nápravě je také úprava. Cituji z odkazu z Automobilrevue http://www.automobilrevue.cz/rubriky/au ... 40732.html .
"Ve srovnání s ostatními typy však došlo k důslednému přepracování a zejména vyztužení podvozku. Vpředu se například používají dodatečné výztuhy pro spojení pomocného rámu s karoserií, vzadu je zajímavostí uložení unibal na vnějších stranách příčných ramen."
To je pravděpodobně výměna vnějšího zalisovaného čepu za unibal, kvůli kterému musel Rudolfo měnit obě dvě ramena.
Pokud se pletu, tak mne opravte, v reálu jsem se na to nepodíval, jelikož si zrovna nový kupec v Carpenteru odvezl další XV přímo přede mnou.
Tady je ta zadní náprava: Ještě bych na závěr podotknul, že jsem jsem hledal někoho, kdo by mu dokázal zodpovědět otázku, co s tím nešťastným podvozkem prvních modelových let foresteru SH. Ale nikdo neví, co s tím, zkušenosti žádné. I přesto, že jsem si našel Kayaby i pružiny, které by se tam daly dát bez nivelace, tak zase nikdo nebyl schopen je sem dostat na tento model.
Re: Zadní náprava Forester My 2009
Ahoj,
tak jsem brouzdal po tomhle vláknu, protože jsem dneska měnil gumy a ta na pravém zadním kole měla abnormálně sjetý vnější okraj. Mám stejně jako Rodolfo či romik Forestera MY09 (SH) a tak jsem tady hledal někoho s podobným problémem. Co myslíte, bude to jen blbá geometrie? Do Subaru servisu mám dost daleko, nechal bych ji změřit a seřídit u někoho místního, ale pochybuji, že budou vědět jak mají být kola nastavena. Dají se někde najít ty hodnoty sbíhavosti, odklonu, záklonu a bůhví čeho ještě?
tak jsem brouzdal po tomhle vláknu, protože jsem dneska měnil gumy a ta na pravém zadním kole měla abnormálně sjetý vnější okraj. Mám stejně jako Rodolfo či romik Forestera MY09 (SH) a tak jsem tady hledal někoho s podobným problémem. Co myslíte, bude to jen blbá geometrie? Do Subaru servisu mám dost daleko, nechal bych ji změřit a seřídit u někoho místního, ale pochybuji, že budou vědět jak mají být kola nastavena. Dají se někde najít ty hodnoty sbíhavosti, odklonu, záklonu a bůhví čeho ještě?
- unbreakable
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 329
- Registrován: úte črc 06, 2010 11:19 pm
- Jméno a příjmení: Vladimir
- Bydliště: Praha město :)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní náprava Forester My 2009
Tato informace je dostupná u servisu které dělají geometrii kol, nemusi to byt Subaru servis.
Rychlej trakturek Subaru XV
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10651
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Zadní náprava Forester My 2009
Pokud je vybavenej servis na geometrii, v SW v mašině tyhle hodnoty mají.
Re: Zadní náprava Forester My 2009
Narazil jsem na jedno video, kde byla provedena výměna pružin s přizvednutím na Forestera MY09.
Možná se to bude někomu hodit.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=n8NFtqBU3-w[/youtube]
Možná se to bude někomu hodit.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=n8NFtqBU3-w[/youtube]
- Rudolfo
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1956
- Registrován: stř srp 05, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Rudolf Weissbrod
- Bydliště: Ostrava
Re: Zadní náprava Forester My 2009
Romi,
škoda že jsi to video nestáhnul. Video už autor odstranil... :839:
škoda že jsi to video nestáhnul. Video už autor odstranil... :839:
Mějte se Subarově
Ruda
__________________________________________________________
Subaru Forester 2.0 Atm., 5MT+redukce, BA95+LPG, oplechovaný spodek, Zvýšený 3 cm, Vyrobeno 2008 - model MY2009
Ruda
__________________________________________________________
Subaru Forester 2.0 Atm., 5MT+redukce, BA95+LPG, oplechovaný spodek, Zvýšený 3 cm, Vyrobeno 2008 - model MY2009