tvrdší stabilizatory

Diskuse o podvozkových částech, které jsou podobné nebo stejné napříč jednotlivými modely Subaru. Typicky kosti stabilizátorů, tlumiče, pružiny, silentbloky atd...
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: tvrdší stabilizatory

Příspěvek od M a r c e l »

MMira píše:prijde mi, ze davat antilift na zvednuteho forestra opravdu neni potreba a je celkem logicke, ze ani neni v nabidce.
Já ho zvedat mám v plánu a prave mi prislo,že vzhledem ke změně jízdních vlastnosti,větší náklon kvůli vyššímu tezisti, by to nemuselo být od věci,jestli jsem tedy dobre pochopil funkci...

Stabliky si myslím,že má cenu rěšit...

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
Naposledy upravil(a) M a r c e l dne pát kvě 03, 2013 5:37 pm, celkem upraveno 1 x.
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: tvrdší stabilizatory

Příspěvek od Marty73 »

Fiba píše:Nikde jsem antilift pro Forestra SF nenašel :655:
Tohle plní tu funkci ALK u Foresterů: http://www.whiteline.com.au/product_det ... ber=KCA375

Jinak u Forestera je dle mého názoru každá úprava podvozku odklonem od terénní povahy a přiblížení se silničnímu nastavení. Takže stabilizátory, antilift, pružení - vše je možné, ale v extrému zapomenout na terén. Prostě to chce s rozumem :850:
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: tvrdší stabilizatory

Příspěvek od M a r c e l »

2 Marty73:
proc myslis? cemu by mely v terenu vadit silnejsi stabliky? myslis proto, ze podvozek bude tvrdsi?
ja si myslim, ze to na silnici, tedy mimo teren, kteremu pomuzes zvednutim, zlepsi ztracenou stabilitu, ale treba se mylim...
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: tvrdší stabilizatory

Příspěvek od Marty73 »

Tak nejsem expert na offroad, ale mám pocit, že auto do terénu musí být poddajné, neřknu li měkké v podvozku a tuhé v šasi. Jakmile je celé tuhé, nemá takovou průchodnost terénem. Například Rubicon, jakožto extrém, má stabilizátory odpojitelné, aby se kola chovala nezávisle. Celý stabilizátor je o tom, že přenáší síly působící na jedné nápravě z jednoho kola na druhé, což v terénu není zrovna žádoucí. Nechť se vyjádří nějaký bahnil a případně mne opraví :850:
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
Thanantos
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 531
Registrován: ned srp 19, 2012 9:03 am
Jméno a příjmení: Karel

Re: tvrdší stabilizatory

Příspěvek od Thanantos »

ztuhnutím stabilizátorů budou v terénu kola na jedné nápravě více svázány k sobě a hůře kopírovat terén, takže může vznikat víc prokluzů.
samozřejmě ale záleží na tom co si představíme pod pojmem terén. Pokud průjezd rozbahněným polem nebo stoupání po louce, tak tam se to nejspíš moc neprojeví. pokud jde ale o překonávání nerovnoměrných překážek typu balvany, kameny, jízda jednou stranou auta po rovném povrchu a druhou po velmi členitém, tak tam už tužší stabilizátory budou nejspíš omezovat
Do práce a na cesty Legacy H6 v sedanu
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: tvrdší stabilizatory

Příspěvek od M a r c e l »

ja mel na mysli spis ty lehci zalezitosti typu horsi polni ci lesni cesty, spis outdoor nez offroad B-)
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18904
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: tvrdší stabilizatory

Příspěvek od hamoun »

dotaz na WRX09

prodejce mi doporucuje stabilizatory 22/20 (predek/zadek), jinak pry odchazi hodne spojovaci tyce a jsou namahane ramena ..
BSF30Z
BSR49Z

nebo mam trvat na 24/22? :)
BSF39XZ
BSR49XZ

seznam vseho:
http://www.whiteline.com.au/do_segue4.p ... F07-8%2F10

zkousim to tady:
http://www.ficars.cz/
mam to (relativne) kousek ...

jde mi o to, at to neprezenu ... ale ... kdyz to davam, at to stoji za to :)
koukal jsem na webu a na WRX265 pridavali +1mm ke standardnim WRX ... (ale ty nevim, kolik jsou :) )

podle toho, co jsem tu cetl by nemel byt s "X" verzi zadny problem :-)

diky
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: tvrdší stabilizatory

Příspěvek od Marty73 »

Jestli přes ficars.cz, tak to tak doporučuje Ladis? Docela bych mu věřil, když něco tvrdí. Na druhou stranu, je to tvoje auto, takže doporučení je jedna věc a přání druhá. Já nevím jak je to s MY2009, na 2007 mi dali 24/22 přímo u dealera a neříkali nic. U 2009 to ale může být úplně jinak.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18904
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: tvrdší stabilizatory

Příspěvek od hamoun »

vidis, to mi nedoslo ... zitra jedu do frydku za p.Nowakem ... toz se poptam ...
davali jste i spojovaci tycky od Whiteline? Nebo mate klasicke?
se spojovackama to vychazi 10kkc na napravu ... (+- 6+4kkc )

s ficars si pisu s panem Mazurem ...

diky

edit: ted koukam, ze p.Nowak je Vladimir ... to je teda Ladis? :655:
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Thanantos
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 531
Registrován: ned srp 19, 2012 9:03 am
Jméno a příjmení: Karel

Re: tvrdší stabilizatory

Příspěvek od Thanantos »

podle mě bude 24/22 už moc tvrdé a pokud je dáš tak spojovací tyče už budou potřeba. já jsem o 2mm níž a řekl bych že na standardní kosti je to limit. Unavíc to auto celkem výrazně ztuhlo. Pro moje potřeby je to fajn, ale kdybych jezdil pravidelně delší trasy, určitě bych nedával víc než 22mm. každá rozbitější zatáčka je sice projetá lépe a ostřeji, ale pohodlí už trpí.

nicméně pokud z toho chceš udělat motokáru čistě na zábavu, pak 24/22mm je řešení, ale to už rovnou vyměň i ty kosti. já mám ještě standardní, ale odhaduju že na tvrdších stabících by původí dost rychle odešly.

osobní odporučení: vezmi těch 22/20. s ALK to bude oproti základu ohromná změna a ušetříš 8K protože to původní kosti ještě vydrží. A nebudeš trpět na dlouhých cestách. :-)

PS: kdybys měl cestu do prahy, dej vědět. sice mám teď auto v lakovně, ale klidně se můžeš svézt abys věděl co můžeš od toho podvozku čekat
Do práce a na cesty Legacy H6 v sedanu
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18904
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: tvrdší stabilizatory

Příspěvek od hamoun »

bavil jsme se s Ladisem (pro me teda p.Nowak) a potvrdil 22/20 ... takze je mam objednane ... a az budou (tyden?), pujdou na auto :)
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: tvrdší stabilizatory

Příspěvek od Marty73 »

Opravdu to bude v rozdílu modelových roků. MY2006-2007 dává běžně 24/22 a je to v pohodě i s originálnými kostmi, ale ta kasle a podvozek je prostě u té vaší verze jiný.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18904
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: tvrdší stabilizatory

Příspěvek od hamoun »

original je u me vzadu 16mm ... skok na 20 je asi docela dost ...
nevis, jak je to u minule generace?

kosti moc nenabizeji, ze stejne praskaly ...
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: tvrdší stabilizatory

Příspěvek od Marty73 »

Tuším, že 20 a 18 byl originál, ale ruku za to nedám.

Tady je zajímavá tabulka, jak se změnou stabilizátorů zvýší tuhost. Je to jen teorie, ale pro představu dobré.
Bars.JPG
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
PetrM
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 76
Registrován: pát kvě 17, 2013 12:15 pm

Re: tvrdší stabilizatory

Příspěvek od PetrM »

Jako další majitel WRX hatch (MY08) musím potvrdit že 22/20 je optimální kombinace.

Mám ji už skoro 2 roky na standardních kostech a zatím dobré.
ex-WRRRX 08
Odpovědět

Zpět na „Podvozek“