tvrdší stabilizatory

Diskuse o podvozkových částech, které jsou podobné nebo stejné napříč jednotlivými modely Subaru. Typicky kosti stabilizátorů, tlumiče, pružiny, silentbloky atd...
Uživatelský avatar
honzahk
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 333
Registrován: ned zář 20, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Chmelař Jan
Bydliště: Hradec Králové

tvrdší stabilizatory

Příspěvek od honzahk »

Náhodou jsem narazil na http://www.sl-i.net/FORUM/viewtopic.php?f=39&t=16 chtěl bych se někoho tady zeptat jestli s tím nemá někdo zkušenosti.Na mém autě mi to někdy vadí když projíždím zatáčky a auto se moc naklání, tohle by tomu mohlo dost pomoci.Nebo nějakou radu čím odstranit náklony v zatáčkách.Zadní tlumiče mají najeto 20tis km pružiny cca 40tis předek jak tlumiče tak pružiny 40tis tím to asi nebude jedině ty stabilizátory.Podle mě je auto v pořádku ale když to někdy přeháním dost se to naklání a chtěl bych to trochu eliminovat.
Chovej se tak aby jsi se za sebe nemusel stydět
Subaru Legacy 3.0r AT 180kW
Subaru Legacy Outback 2,5i AT 110kw prodáno
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: tvrdší stabilizatory

Příspěvek od Marty73 »

Už se to tu probíralo, ale nevím kde přesně.
Já mám zesílené stabilizátory 22 a 24 mm a co to prvotně vyřešilo je neutrální chování při průjezdu zatáčkou. Skoro to odstraní nedotáčivost. Celý podvozej je také pevnější a nekroutí se. Naklánění to úplně nevyřeší, ale jízdní vlastnosti se zlepší markantně. To, co v kombinaci se swaybars vyřeší naklánění, je antilift kit. Jde o stupeň záklonu předních kol. Při průjezdu se redukuje náklon o 50% a totéž při brždění. Další variantou jsou tvrdší pružiny, ale to zas může být na úkor komfortu.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
Fiba
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Pardubice

Re: tvrdší stabilizatory

Příspěvek od Fiba »

Jsem si myslel, že antilift kit je na odstranění nebo zmírnění nedotáčivosti ... :655:

Viz. http://www.ficars.cz/c336-silentbloky-u ... -gt-99-00/
Obrázek Forester 2.5 XT '06 AT

ex Forester S-turbo '99 MT
ex Alfa Romeo 90 2.0i 94kW 1985
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: tvrdší stabilizatory

Příspěvek od Marty73 »

To je jen vedlejší (pozitivní) projev. Upravuje záklon předních kol cca o 0,5 stupně, což způsobí menší náklon v zatáčkách a při brždění. Je to opravdu hodně znát. Mám právě Whiteline, verzi Comfort. Ještě dělají dvě další verze v různé tvrdosti. Při úpravě jsou trochu víc slyšet rázy od silnice, ale nic dramatického. Jsou navíc plně využity tlumiče. Ideálně začít stabilizátory (ty jsou k redukci nedotáčivosti) a pak pokračovat antiliftem. Mám vyzkoušeno na Impreze.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
honzahk
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 333
Registrován: ned zář 20, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Chmelař Jan
Bydliště: Hradec Králové

Re: tvrdší stabilizatory

Příspěvek od honzahk »

Tak jsem na to koukal na netu a dá se to sehnat i na toho mého veterána,ještě to prodiskutuje se svým mechanikem a asi bych to zkusil dát na auto
Chovej se tak aby jsi se za sebe nemusel stydět
Subaru Legacy 3.0r AT 180kW
Subaru Legacy Outback 2,5i AT 110kw prodáno
dust
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 94
Registrován: pon dub 26, 2010 12:20 pm
Jméno a příjmení: Dušan Šťastný

Re: tvrdší stabilizatory

Příspěvek od dust »

Jo jo, muzu jen potvrdit slova Martyho, ze silnejsi torzni tyce fungujou
velmi dobre. Ja jsem si dal na forestera dopredu 22mm a dozadu taky 22mm,
ale stavitelnou se 3 dirama. Chtel jsem puvodne 20mm dozadu, ale nemeli
ji na sklade a nabidli mi prave tu 22mm se slevou, tak jsem ji vzal. Original je vzadu 17mm a rikam si, ze jsem to asi prehnal s tou 22mm. Mam ji nastavenou na nejmekci a stejne mi to pride moc tvrdy. Ta 20mm by byla asi optimalni... Celej podvozek je ted odost tvrdsi a auto ma porad v zatackach grip vsech kol.
Naklony se taky zlepsili, ale jen trochu, ne nijak vyrazne. Zatacky se daj projizet rychleji a auto porad sedi a nekrouti se jako driv. Razy od silnice jsou
trochu vic slyset a i cejtit, ale neni to nic dramatickeho. Chce to urcite
namontovat kontra-matky se spojenim torz. tyce a kosti stabilizatoru, pac
mne se stalo, ze matka odlitla a ja pak slysel hrozny zvuky ze zadu a
trochu jsem se vylekal, kdyz sem pak videl kost stabilizatoru se jenom tak
houpat. Ke vsemu jsem byl v ALpach a byla nedele, takze jsem opravoval pomoci
provazu a pomalou jizdou jsem se dostal k mistu (cca 20km) kde jsem zacinal
prechod jedne oblasti Alp. Aspon teda mechanik mi rikal, ze tam byli tak velky tlaky, ze se to povolilo, ze on to dotahl dobre.... Pri zpatecni ceste mi tam dali ve vesnici konta-matky a vse je ok.
Subaru Forester 2.0 XT, MT, MY 03
SUbaru Impreza 1.6, MT, MY 99
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: tvrdší stabilizatory

Příspěvek od Marty73 »

Na Forestra je těch 22 předek a 20 zadek optimum, na Imprezu je to obráceně, 22 předek a 24 zadek. Kdybych to věděl hned při nákupu, tak by to byla vůbec první úprava a spolu s anti-liftem. Pak by následovaly brzdy a pak teprve výkon. Můj postup byl samozřejmě zcela opačný ::-DD:
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
honzahk
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 333
Registrován: ned zář 20, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Chmelař Jan
Bydliště: Hradec Králové

Re: tvrdší stabilizatory

Příspěvek od honzahk »

Se jen zeptám kde jste to kupovali?Ebay,nebo u nás?
Chovej se tak aby jsi se za sebe nemusel stydět
Subaru Legacy 3.0r AT 180kW
Subaru Legacy Outback 2,5i AT 110kw prodáno
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: tvrdší stabilizatory

Příspěvek od Marty73 »

Já mám vše ze subaru servisu, tak jsem si na ně ani nesáh :811:
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Barbr21
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: pát pro 03, 2010 11:49 am
Jméno a příjmení: Jarda N.
Bydliště: Chotěboř

Re: tvrdší stabilizatory

Příspěvek od Barbr21 »

Toto tema mě zaujalo. Zlepší výměna stabilizatoru chování vozu při jízdě na nerovné , zvlněné silnici, kdy se rozkmitá z jedné strany na druhou - mám Forestra 2010? POkud ano, šel bych do toho hned. Koukal jsem na net, ale žásné stabilizatory na F 2010 jsem nenaśel, kdyžtak poraďte kde sehnat. Díky.

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
Subaru Forester 2.5X+LPG, 5MT, comfort, MY 2010
dust
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 94
Registrován: pon dub 26, 2010 12:20 pm
Jméno a příjmení: Dušan Šťastný

Re: tvrdší stabilizatory

Příspěvek od dust »

Jsem na dovce, tak trochu opozdene.... Kupoval jsem na www.balancemotorsport.co.uk
Nevim jak jiny veci, ale torzni tyce tam maj za dobry ceny proti tomu, co jsem nasel u nas...
Postovne stoji 15Liber-1 torzni tyc nebo 30liber pokud to jsou 2 torzni tyce, coz je taky ok...
Subaru Forester 2.0 XT, MT, MY 03
SUbaru Impreza 1.6, MT, MY 99
Barbr21
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: pát pro 03, 2010 11:49 am
Jméno a příjmení: Jarda N.
Bydliště: Chotěboř

Re: tvrdší stabilizatory

Příspěvek od Barbr21 »

Tak jsem se rozhodl pro výměnu stabilizátorů. Objednal jsem Whiteline přední 22mm, zadní 20mm - nestavitelné. Zatím mám namontován pouze zadní (přední nebyl skladem v Evropě a musel se objednat z Austrálie, dodací doba 4-6 týdnů). Po výměně zadního jsem velice příjemně překvapen změnou chování auta, jak při průjezdu zatáčkou, tak i při jízdě na nerovné silnici, kdy předtím auto mělo tendenci k houpání ze strany na stranu. Nyní je auto celkově pevnější a stabilnější. Už se těším až přijde i přední.
Výměnu standardních stabilizátorů mohu jen doporučit.
Je to rozhodě lepší investice, než led denní svícení, do kterého mě tlačili v Subaru při koupi vozu.
Subaru Forester 2.5X+LPG, 5MT, comfort, MY 2010
Uživatelský avatar
romik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1423
Registrován: pát led 22, 2010 9:48 pm

Re: tvrdší stabilizatory

Příspěvek od romik »

Tak jak jsem slíbil, po výměně obou stabilizátorů píšu první dojmy. Absolvoval jsem cca 700 km, pražská dlažba, dálnice, okresky, rozbité polní cesty, takže asi všechny povrchy.
Podvozek je znatelně tužší, nikde nic neklepe = pocit jistoty. Auto snese daleko rychlejší nájezd do zatáčky, kupodivu je snad méně nedotáčivé. Když přitáhnu volant v zatáčce, krásně to vykrouží oblouk, pneu ani nekviknou, auto se výrazně méně nakloní. Při sešlápnité brzdy v zatáčce skoro zcela zmizelo nekontrolovatelné zaboření přídě a následné rozhození zadku při uvolnění brzdy. I při jízdě po nezpevněné polní cestě s velkými nerovnostmi je citit, jak ta záď nedovolí rozkymácet auto v příčném směru (dřívejší největší nedostatek) ani podélném směru. Měl jsem obavu, že tlumiče jsou na tom špatně, ale kupodivu asi nebudou, protože změna je tak výrazná, že problém byl opravdu v tom zadním stabilizátoru. Při montáži se musela u dieslu sundat plechová ochrana horní části výfukové trubky vedoucí od motoru u předního stabilizátoru. Byly vyměněny i obě kosti.
Dále jsem upustil zadní pneu na 2.2 a přední na 2.3, jsou nové zimní a tlumí to tedy dostatečně, jezdím většinou sám. U letních bude asi více znát přejezd příčných nerovností, ale stále je to na skvělé úrovni. Při větší hmotnosti dieslu na přední nápravě je při hodně osté jízdě na limitu znát, že by to chtělo na předek průměr 24mm (mám teď 22mm).
Tady ještě jednou odkaz na stránky výrobce:http://www.whiteline.com.au/do_segue4.p ... =9%2F08-ON
Abych to shrnul, vůbec jsem nečekal takové zlepšení vzhledem k ceně. Nejvíce mne ale zaráží, jak je vůbec možné, že v modelovém roce MY08/09/10 mohli nechat stabilizátory u všech motorizaci stejné, minimálně průměrem (nemyslím, že by byl materiál jiný). MY11 jsem neměl k dispozici. S Jaromírem a Tomášem jsme to změřili na jejich autech a všude stejný průměr.
romik
Subaru Forester 2.0i Comfort ES CVT MY18 Obrázek
Subaru Forester 2.0D Comfort MT MY09 EURO4 SW 22611AP207 Obrázek
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18905
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: tvrdší stabilizatory

Příspěvek od hamoun »

dotaz: ma smysl davat antilift bez tvrdsich stabilizatoru? vetsinou kazdy postupuje opacne ... jak to tak ctu.
povedlo se mi koupit "novy starsi nepouzity" antilift, a stabilizatory jeste resit nechci (finance) ...

dat ho na auto? nebo cekat?

dik :)
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Thanantos
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 531
Registrován: ned srp 19, 2012 9:03 am
Jméno a příjmení: Karel

Re: tvrdší stabilizatory

Příspěvek od Thanantos »

pokud stabíky plánuješ za měsíc nebo dva, tak radši počkej ať ušetříš za montáž...

pokud později, tak šup tam s ním, smysl má rozhodně i bez stabíků. ale záleží na tom kolik chceš do stabíků dát. já mám whiteliny a obě nápravy byly za cca 10 tis.
Do práce a na cesty Legacy H6 v sedanu
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008
Odpovědět

Zpět na „Podvozek“