Testovani vuli podvozku

Diskuse o podvozkových částech, které jsou podobné nebo stejné napříč jednotlivými modely Subaru. Typicky kosti stabilizátorů, tlumiče, pružiny, silentbloky atd...
Odpovědět
Uživatelský avatar
vojta
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 410
Registrován: pon lis 23, 2009 7:50 pm
Jméno a příjmení: Vojta
Bydliště: Jablonec

Testovani vuli podvozku

Příspěvek od vojta »

Nevite prosim nekdo, kde se v Jablonci/Liberci a okoli daji otestovat vule na podvozku a v rizeni? Mam pocit, ze to neni uplne OK a v servisu vetsinou moc nezjisti. Vystat 2 hodiny frontu na STK se mi nechce :)

Dekuju, Vojta
Forester 2003 2.0 MT => Forester 2006 2.5 XT MT => Volvo XC70 2006 D5 MT
Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Re: Testovani vuli podvozku

Příspěvek od hetzer »

vojta: stolici by mely mit pneuservisy barum
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Testovani vuli podvozku

Příspěvek od tango »

Barumka je u jatek na Americký v Liberci :850:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Uživatelský avatar
vojta
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 410
Registrován: pon lis 23, 2009 7:50 pm
Jméno a příjmení: Vojta
Bydliště: Jablonec

Re: Testovani vuli podvozku

Příspěvek od vojta »

Dekuju :)
Forester 2003 2.0 MT => Forester 2006 2.5 XT MT => Volvo XC70 2006 D5 MT
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Testovani vuli podvozku

Příspěvek od Slavek_xxx »

Jelikoz jsem ted v zime nejezdil po zrovna upravovanych cestach, mam dojem, ze muj podvozek, zvlast prava strana je v haji. Vibrace do volantu, na nerovnostech tluceni od pravyho predniho kola a vibrace pri brzdeni. Co muzu cekat na predni naprave? Silentbloky, cepy, lozisko? A nebo i tlumice... :10125:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Tom007
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 248
Registrován: pon říj 12, 2009 11:03 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Testovani vuli podvozku

Příspěvek od Tom007 »

Nejednodušší bude přezout na vyvážené pneu nebo nechat vyvážit. Potom zkoumat čepy, stabilizátor atd.
eX Subaru Forester 2.0 GX = MY 1999
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Testovani vuli podvozku

Příspěvek od Slavek_xxx »

Tom007> obavam se, ze toto nebudou pneu. Deje se to i v malickych rychlostech a paradoxne pri vyssich skoro vubec (pokud teda nevezmu diru). :1774:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Testovani vuli podvozku

Příspěvek od Doro »

Slavek_xxx píše:Jelikoz jsem ted v zime nejezdil po zrovna upravovanych cestach, mam dojem, ze muj podvozek, zvlast prava strana je v haji. Vibrace do volantu, na nerovnostech tluceni od pravyho predniho kola a vibrace pri brzdeni. Co muzu cekat na predni naprave? Silentbloky, cepy, lozisko? A nebo i tlumice... :10125:
Neřešit, bo de o běžný spotřebák (ceny u forestra):
- klepavé zvuky sou od gum stabilizátoru (cca 200 Kč na předek, tj. 2 ks)
- klepavé ostřejší zvuky sou od kostí stabilizátoru (cca 1000 Kč/k - myslím originály, náhražka cca 600 Kč, ale výdrž nic moc)
- nevyváženost kol se řeší přezutím na letní pneu
- pokud je vůle v řízení, tak stačí seřídit (jinak se vyběhá tyč řízení)
... čep a jiné věci sou problém spíše u jiných značek.... sůbo má odolnost někde jinde, nebo, alespoň do cca 2008 mělo, pak :666:

... v uvedeném pořadí taky měnit díly. Vadná kost se pozná, že se s ní dá snadno hýbat rukou a na výmolu to na patřičné straně klepne
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Testovani vuli podvozku

Příspěvek od Slavek_xxx »

Trochu nam tu uschly silnice a tak jsem si mohl k autu aspon kleknout. Nakonec to nevypada na podvozek, ale na rozpadlej pravej predni tlumic :686: Nu coz, original po 275ti tisicich uz mel narok..
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Testovani vuli podvozku

Příspěvek od Slavek_xxx »

Tak od mechanika 2 zpravy, jak uz to tak byva. Ta dobra je, ze podvozek i rizeni je stale absolutne bez vuli. No a ta spatna, ze pravej tlumic je rozpadlej a levej drzi jen silou vule. Tudiz Nipparts budou mit kseft. Za rok uz Impreza spolkla 11k plus pravidelna udrzba.

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Re: Testovani vuli podvozku

Příspěvek od hetzer »

Slavek_xxx: dej radeji kayabu, ta je osvedcena
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Testovani vuli podvozku

Příspěvek od Doro »

Slavek_xxx píše:Trochu nam tu uschly silnice a tak jsem si mohl k autu aspon kleknout. Nakonec to nevypada na podvozek, ale na rozpadlej pravej predni tlumic :686: Nu coz, original po 275ti tisicich uz mel narok..
Teda toliko km na tlumič.... to je fakt dost. Se divím, že eště drží pohromadě ::-DD: ::-DD:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Testovani vuli podvozku

Příspěvek od Slavek_xxx »

hetzer> a nemaji Nppts Kayaby? Nicmene u takhle jetyho auta staci, kdyz vydrzi 5 let nebo 70 tisic km, coz je max. zivotnost karky do rozpadu...

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Testovani vuli podvozku

Příspěvek od Mira »

Mě odešly přední tlumiče po 200 tisících. Dával jsem Kayaby a oba vyšly na 3.600,- Kč. Pozor - Niparts nejsou Kayaby. I s výměnou to byla pětečka (včetně geošky která se musí udělat). Ale od tý doby mě nikde nic nemlátí a auto neposkakuje jak koza.
Uživatelský avatar
Subaru4ever
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2494
Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Jméno a příjmení: Adam
Bydliště: Praha 5

Re: Testovani vuli podvozku

Příspěvek od Subaru4ever »

Přesunuto v rámci restrukturalizace do složky "Podvozek".
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
Odpovědět

Zpět na „Podvozek“