„Chroupaní“ v PZ kole

Diskuse o podvozkových částech, které jsou podobné nebo stejné napříč jednotlivými modely Subaru. Typicky kosti stabilizátorů, tlumiče, pružiny, silentbloky atd...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Loga
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 89
Registrován: sob čer 11, 2016 11:51 pm
Bydliště: Praha

„Chroupaní“ v PZ kole

Příspěvek od Loga »

Ahoj, poslední dobrou mi občas vychází z PZ kola takový podivný zvuk, který bych nejlépe popsal jako „chroupání“. Zdá se, že to chroupne co otáčka kola (samozřejmě s jistotou to nevím). Při vyšších rychlostech je to spíš takové cvakání od cca 80km/h a výše to slyšet není resp., se zdá, že to splyne s okolním hlukem. Když prudčeji zatočím doleva (tzn., váha se přesune doprava), tak se zdá, že zvuky zesílí. Kromě hluku se nezdá, že by se závada jakkoli projevovala.

Divné je, že se to neděje pořád. Většinou až po pár kilometrech jízdy (ovšem někdy hned). Zároveň se to neděje, když je auto v záběru (tzn., mám zmáčknutý plyn a držím rychlost/zrychluju). Tzn., že se to děje jen když brzdím motorem, či mám neutrál.

Nejdřív jsem si myslel, že je problém s brzdami. Měl jsem ale kolo sundané a brzdy (vzadu na autě mám bubnové) se zdáli plně v pořádku, sjeté možná tak z půlky. Jen jsem preventivně vyměnil brzdové válečky, které ale zatím ani netekly.

Auto jsem měl i zvednuté, nezdá se, že by někde něco drhlo, když zkusím s kolem otočit. Taky se nezdá, že by v kole byla nějaká vůle, drží jak má. Ostatně vše se zespodu zdá být Ok, nikde žádná vůle, nikde nebylo nic viditelně špatně. Tedy alespoň pro mě a pro kamaráda, se kterým jsem se v tom vrtal. Dokonce jsem to měl i nastartované a nic.

Momentálně si říkám, že by to mohlo být ložisko, nebo poloosa. Ložisko ale má tendenci spíš hučet a tohle je jiný zvuk, zároveň mi nedává smysl, že by hluk v záběru přestal. Zbývá tedy poloosa, nicméně si tím vůbec nejsem jistý a přeci jen měnit poloosu není úplně levné a jednoduché na to, abych to jen tak zkusil. A možná je to také úplně něčím jiným.

Setkal se někdo s podobným problémem? Má někdo nápad, čím by to mohlo být? Kdokoli si to zatím u mě poslechl, tak si myslel, že jsou to nejspíše brzdy, ale potom co jsme to měli rozebrané, si to už nemyslím.

Tady na fóru jsem nejblíž svému popisu našel toto:
https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... =90#p60987

Subaru Forester SG, 2.0 92kW
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: „Chroupaní“ v PZ kole

Příspěvek od Slavek_xxx »

Mne lozisko v kole Outbacku taky vesele chroupalo. Ale priklanel bych se spis k visici pakne. Zmizi zvuk kdyz zatahnes pri jizde rucku?
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
Loga
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 89
Registrován: sob čer 11, 2016 11:51 pm
Bydliště: Praha

Re: „Chroupaní“ v PZ kole

Příspěvek od Loga »

Kdyz zatahnu rucku, tak to pokracuje.
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
Uživatelský avatar
Loga
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 89
Registrován: sob čer 11, 2016 11:51 pm
Bydliště: Praha

Re: „Chroupaní“ v PZ kole

Příspěvek od Loga »

Tak vyřešeno, ke chroupání se přidalo vrzání. Celé to bylo obecně hlučnejší a začalo se to dožadovat pozornosti čím dál více. Když jsem projížděl kolem nějakých lidí, začínali se ohlížet, co je to za vrak. Přivezl jsem tedy auto do AWD, tam mi řekli, že jsou to tlumiče (ještě tam byli origo a 200k km je přeci jen dost). To mě moc nepotěšilo, pže nevím co dražšího by to tak asi mohlo být. Každopádně jsem si je tedy nechal vyměnit. Když mi auto předávali, tak mi ještě řekli, že bylo povolené ložisko. Nikdy bych neřekl, že tohle můžou dělat tlumiče...
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
Uživatelský avatar
Baja
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: úte srp 16, 2011 11:52 pm
Jméno a příjmení: Petr Čermák
Bydliště: Kateřinky u Liberce

Re: „Chroupaní“ v PZ kole

Příspěvek od Baja »

Zkušenost stejná: Manželka si začala stěžovat, že se jí od zprava vzádu něco ozývá. Pochválil jsem jí, že si konečně vzala k srdci, že se auto musí poslouchat ;o)(o; a šel jsem si poslechnout, vo co go. Bylo tam přesně to výše popisované povrzávání, které vypadalo jako odvozené od otáčení kola. Shodil jsem pravý zadní brzdový buben s kotoučem a protože to vypadalo, že škrtá o nabobtnalou rez na štítu, tak jsem to odrbal vyčistil třmen a spokojeně složil. Pro symetrii radši sichr i na druhém kole. Tři hoďky špinavé práce. Vyjel jsem a bylo to tam pořád a ještě silnější. Nas*aně jsem zalomcoval už poněkolikáté předtím autem za šínu a stále jsem neměl pocit, že je to od tlumičů, ale měl jsem pocit, že se přece jenom na začátku něco ozvalo. Tak jsem to zkoušel dál až jsem to měl - muselo se tím autem zhoupnout jen zlehka - a pak to krásně zavrzalo.

Fakt jsem si připadal jak debil, protože se to na houpavé rozbité silnici téměř neozývalo a na úplně rovné krásně vrzalo. Howgh
Evoluce:
Legacy 2.2, MT, MY1991
Subaru Legacy, 2.5i,AT,MY1997

Outback,2.5LPG,AT,06
Subaru Baja,2.5i,5MT,MY04

Současnost:
Subaru Impreza,2.0GX,MY2001
Outback, 2.5i-LPG, CVT, MY2012/13
Odpovědět

Zpět na „Podvozek“