Chladiče olejů

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Chladiče olejů

Příspěvek od outback »

A další důvody, proč bych primárně řešil ATF:

Převodovka je to nejteplejší co tam máš - ohřívá tedy přes blok celý motor, i vodu a olej a zvedá teplotu v motorovém prostoru.

V převodovce je jen minimální chlazení, ohřívá a chladí se s obrovskou setrvačností. U vody a oleje stačí zpomalit a teploměry běží skoro okamžitě dolů. Když ale u sebe nastoupám v převodovce na 120°C, tak se hrozně obtížně dostávám zpátky, ubrat nestačí, chce to jet delší kus pomaleji nebo na dýl zastavit. Proto bych se vyšším teplotám snažil předcházet.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19164
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Chladiče olejů

Příspěvek od hamoun »

motorovy olej na 115-120st neni az tak problem. jezdim tak po dalnici v lete s 5w30 (s vymenou co 30tkm) a jezdi to ...


k prevodovce nic nevim, ale to, co se tu pise, zni rozumne !

Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Chladiče olejů

Příspěvek od outback »

Souhlasím, ale hlavní účel chlazení oleje je tady odebrat teplo z motoru a tím ochladit vodu, to mám vyzkoušené a funguje to hezky.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
OZP
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4329
Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Jméno a příjmení: Ondřej
Bydliště: Praha

Re: Chladiče olejů

Příspěvek od OZP »

VDC píše: Bavili jsme se o tom s Láďou na srazu. A Láďa po svých zkušenostech nahlas uvažoval, že v mém případě je to vlastně trošku problém, protože moje auto jezdí vlastně skoro nejvíc po městě tam by mohl být problém to vůbec ohřát na provozní teplotu.
Tome, z moji zkusenosti v ohrati na provozni teplotu vubec problem nevidim. Aspon me se to ohriva (pocitove, ne podle exaktniho mereni) porad stejne rychle.
Vcem bych u tebe videl problem je to, ze v terenu malo kdy jedes velkou rychlosti, vetsinou spis korkem. A ten chladic samozrejme nejlip funguje, kdyz na nej jde napor vzduchu.
Jak jsem uvadel: Pri popojizdeni a postrkovani zahrateho auta po garazi mam vodu 95, olej 98-100. Pri rychle jizde na dalnici napr. 180-190kmh m diky silnemu naporu vzduchu a tim lepsimu odvodu tepla ma voda 85 a olej 100 (viz fotka pridavneho budiku).
Na zaklade toho predpokladam, ze pro tvoje pouziti v predpokladanych malych rychlostech to moc nema cenu, leda by sis tam treba poridil nejaky pridavny ostrik, jako maji treba STI na intercooler nebo nejakou dalsi saharu.
Stejnou domenku mam i smerem k pouziti v placce na okruhu: Na okruzich typu Sosnova, Pisek, to bude chladit hur, nez v Moste, v Brne. Ackoli doby kdy jedes na plny plyn a vysokou rychlosti bude v tom Moste v Brne daleko delsi.

Edit: omlouvam se, ted ctu zbytek vlakna a vidim, ze o tom naporu a saharach uz jste se bavili.
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017
/ OZP SUBARU Youtube
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11896
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Chladiče olejů

Příspěvek od Traveller »

Neomlouvej se - opakování je matkou moudrosti. ;-D
Ale když se podívám výše, tak mi příjde celkem rozumná úvaha "outbacka" o daní důrazu na chlazení oleje převodovky.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49212
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladiče olejů

Příspěvek od VDC »

No vida, jak je taková diskuse přínosná !! Super, krása, nádhera !! :-)

S tou ATF je to pravda, že když se ohřeje, tak chladne jen velmi, velmi pomalu. A vlastně díky smyčce do spodní části chladiče pak přihřejvá i vodu. Takže ochladit převodovku by mělo mít pozitivní vliv i na ostatní teploty.
Za ten odkaz Láďo děkuju, jsem překvapenej, jak málo to stojí.


ATF jsem po expedici neměnil, protože jsem jí měnil 10.12.18 a je na ní najeto 17000 km.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22764
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Chladiče olejů

Příspěvek od spm »

A já už aspoň vidím, proč mám tu vodu v motoru furt tak moc příliš teplou a kde je problém - jezdím moc pomalu :-DDD Na to musím začít šlapat, aby se to líp chladilo :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Chladiče olejů

Příspěvek od outback »

No zdá se, že jsem se s olejem nechal trochu unést. Původně jsem myslel, že Tom topí do vody a oleje hlavně při přejezdech ve vedru někde kolem 100km/h, ale teď jsme si to ujasnili - nejvíc mu to do vody a oleje topí v terénu. Takže dřív než olejový chladič bych zkusil millerovic zázračnou vodičku do vody, chladit ATF a pak recept známý z Maluchů a NSU Prinz:

Obrázek

Když zafixuješ haubnu otevřenou tak na 10cm, odchladíš hodně i tudy. Navíc se to bude líbit baterce, altíku a skoro všemu ostatnímu, co je u motoru.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
OZP
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4329
Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Jméno a příjmení: Ondřej
Bydliště: Praha

Re: Chladiče olejů

Příspěvek od OZP »

Zazracnou Millersi chladici kapalinu jsem kratkodobe mel, ale dochazelo tam k nejake korozi (coz je divne, u kapaliny bez vody). Po porade s p. Vejvodou jsme se vratili ke klasickemu antifreezu.

Zajimave, ze Marty73 ma taky turbo Hawka, kapalinu pouziva dlouhodobe, navstevoval stejny servis a problemy s korozi nemel.
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017
/ OZP SUBARU Youtube
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Chladiče olejů

Příspěvek od outback »

Možná právě proto...já to nalil do normálního mixu vody a chladící kapaliny a zatím dobrý.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49212
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladiče olejů

Příspěvek od VDC »

To zní dobře. Evans Coolant proberu s Petrem Vejvodou co on na to. To by mě upřímně zajímalo, co ti to tam Ondřeji dělalo za neplechu. Vím, že Marty je s tím spokojenej.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
parabolD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2174
Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
Jméno a příjmení: Tomas Dobner
Bydliště: Plzeň - Božkov

Re: Chladiče olejů

Příspěvek od parabolD »

K vodiče - v rezatém papiňáku používám něco podobného - není to od Millersů, je to výrobek z USA (sic! ) a mám stejnou zkušenost jako Láďa Outback, pár stupňů to udělá...
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02

B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back :)
Uživatelský avatar
parabolD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2174
Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
Jméno a příjmení: Tomas Dobner
Bydliště: Plzeň - Božkov

Re: Chladiče olejů

Příspěvek od parabolD »

Akorát tady ještě vidím rozpor - Evans Coolant je podle mě kompletní bezvodá náplň, a já s láďou máme "aditivum" do vodní kapaliny...
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02

B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back :)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49212
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladiče olejů

Příspěvek od VDC »

parabolD píše:K vodiče - v rezatém papiňáku používám něco podobného
Tome to je jak kdybys to napsal hantecem. Co to znamená "K vodiče" ? Obrázek
A to o čem píšeš se jmenuje jak ??
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
parabolD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2174
Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
Jméno a příjmení: Tomas Dobner
Bydliště: Plzeň - Božkov

Re: Chladiče olejů

Příspěvek od parabolD »

No protože nebylo přesně jasný, o který je řeč Moje je Redline WatterWetter. Mám 2,jestli chceš jednu testnout...
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02

B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back :)
Odpovědět

Zpět na „Motor“