Chladiče olejů
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49126
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chladiče olejů
No jasně, že chci jednu testnout.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- feroj
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 386
- Registrován: pon led 27, 2014 2:15 pm
- Jméno a příjmení: František
- Bydliště: Bratislava
Re: Chladiče olejů
to si dával asi toto... EXTRA COOL 250 ml a MOTUL robí niečo podobné .. https://www.motul.com/sk/sk/products/mocool tieto stači doliať do bežnej chladiecej kvapalinyoutback píše:Možná právě proto...já to nalil do normálního mixu vody a chladící kapaliny a zatím dobrý.
Špeciálny aditív chladiacej kvapaliny, ktorý zlepšuje prietok, zvyšuje efektivitu chladiaceho média a znižuje prevádzkovú teplotu až o 15 °C. Výborná ochrana pred usadeninami a koróziou v chladiacom systéme. Možno ho miešať aj s kvalitnými nemrznúcimi zmesami.
POUŽITIE:
Miešajte v pomere 1 fľaška Extre Cool na 10 litrov kvapaliny.
UŽÍVATEĽSKÉ VÝHODY:
• výrazne zlepšuje prietok chladiaceho média
• znižuje prevádzkovú teplotu média až o 15°C
• redukuje tvorbu usadenín
• výborná ochrana proti korózii v celom chladiacom systéme
• redukuje riziko poškodenia motoru ktoré hrozí pri úniku chladiacej kvapaliny
• bez problémov použiteľný aj s kvalitnými nemrznúcimi kvapalinami
• vyvinutý, vyrobený a balený v Anglicku – originál firmy Millers Oils Ltd.
CHARAKTERISTIKA:
Hustota pri 15°C ... 1.172
farba ... žltá
Ja som tiež prekvapený z toho, že okrem Martyho73 nik na chladenie nepoužíva EVANS Power Cool 180 a jemu zdá sa funguje https://www.millersoils.sk/obchod/actio ... 0-5l.xhtml
z jej popisu ma priam neskutočné vlastnosti... bod varu až okolo 180 stupnov, takže pri teplotách okolo 130 stupňov netlakuje, nevznikajú vzduchové bubliny okolo válcov a následne lokálne prehriatie, kavitačné opotrebenie, prepaľovanie oleja... tak prečo sa nepoužíva minimálne vo všetkých upravených WRX a STi... ??
prídavný chladič by mal pomôcť každopádne už len tým, že sa zväčší objem oleja o množstvo v chladiči a konštrukcia chladiča aj pasívne stiahne 5-10 stupňov dole
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2717
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Chladiče olejů
A nebo v terénu jezdi bez kapoty úplně. Výhoda, kromě chlazení je, že si ji nezničíš, když ti na ni něco spadne, třeba ze střechy ... Při tvé šikovnosti a důvtipu, si myslím, že bys pro ni našel nějaké využití, typu stolku, ochrany motoru, obřího stínítka, ...
Podle mě, i když ten chladič nebude chlazen náporově, tak bude fungovat, a plocha ze které bude sálat teplo se zvětší mnohonásobně. A nebo fakt zkusit nějaký ten ostřík chladičů vodou.
Strider: podle mě termostat z obou stran je blbost. Na vstupní straně by se termostat otevřel a na výstupní než by se tam vyhřál na otevření, tak by to trvalo věčnost. Ale určitě jde vymyslet nějaké sofistikovanější řešení. Viděl, jsem, že tam občas dají normální ventil, a jakmile chladič potřebují, tak si zastaví a ručně otevřou. O něčem takovém jsem přemýšlel, že na zimu, nebo na kratší trasy bych to zavřel úplně, ale jednak to nebylo kam dát, a pak lézt kvuli tomu pod auto, se mi taky nechce.
EDIT: ještě doplním hodně zajímavé video, co jsem viděl na testovaní účinnosti intercooleru, intercooleru s větrákem a větrák s watersprayem.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ZtUfgA_mtDA[/youtube]
Podle mě, i když ten chladič nebude chlazen náporově, tak bude fungovat, a plocha ze které bude sálat teplo se zvětší mnohonásobně. A nebo fakt zkusit nějaký ten ostřík chladičů vodou.
Strider: podle mě termostat z obou stran je blbost. Na vstupní straně by se termostat otevřel a na výstupní než by se tam vyhřál na otevření, tak by to trvalo věčnost. Ale určitě jde vymyslet nějaké sofistikovanější řešení. Viděl, jsem, že tam občas dají normální ventil, a jakmile chladič potřebují, tak si zastaví a ručně otevřou. O něčem takovém jsem přemýšlel, že na zimu, nebo na kratší trasy bych to zavřel úplně, ale jednak to nebylo kam dát, a pak lézt kvuli tomu pod auto, se mi taky nechce.
EDIT: ještě doplním hodně zajímavé video, co jsem viděl na testovaní účinnosti intercooleru, intercooleru s větrákem a větrák s watersprayem.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ZtUfgA_mtDA[/youtube]
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2717
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Chladiče olejů
Tak pro geraltose, tu dám nějaký poznatky k chladiči oleje. Sám jsem sem bral tuhle sadu na ebay.
Měl to být komplet. Nicméně, oproti obrázku byl chladič černý (to mi je jedno, naopak mě to přislo hezčí), značka Mocal (ale i třeba Setrab by měla být kvalitní značka), ta podložka byla od Mocalu, ale měla nějakou bublinu na závitu toho termostatu, takže termostat na houby, samozřejmě se na to přišlo až po nalití oleje (no uhádal jsem od překupníka nějaký prachy nazpátek, a dal tam nějaký obyč z escape6, kolem litru, protože auto už zavazelo, a muselo se to řešit rychle, ten funguje dobře, termostat taky funguje).
Hadice přišly pěkný, z takovým černým opletem (nejspíš kevlar). Ten funguje, je tvrdej, hadice se neprořeže. Ale byl problém takovou hadici umístit do těch spojek, klouzala ven. Odrbat ten kevlar nešlo, je to zalitý přímo do gumy hadice. Takže bylo potřeba nový hadice, s stříbrným kovovým opletem (asi nerez??) , Ty byl někde lokálně v Ostravě nebo blízkém okolí, nějaká firma co se zabývá hydraulikama.
No a ještě bylo potřeba vyřešit teplotní stínění kolem svodů, tam se dala silikonová teplu/ohni vzdorná hadice (tahle, akorát v obchodě jak se braly hadice ji měli za polovinu)
Hadice jsou D10, chladič má 19 řad, a je umistěný na výšku. Teoreticky by mělo stačit aji třeba 15 řad, ale při instalaci na výšku je větší část chladiče schovaná za nárazníkem, tak jsem dal trošku víc. Při instalaci na šířku se taky velká část chladiče schovala za nárazník. Kdyby se dalo více řad, tak už je zase riziko, že se ten olej přechladí. Takže osobně bych doporučoval 17-19 řad, nad 20 bych asi nešel, pokud nebude auto na vyloženě extrémní namáhaní na okruhu nebo podobné aplikace.
OZP má taky chladič na výšku, ale ještě nespočítal, kolik řad. Tak třeba se někdy podělí o info
Měl to být komplet. Nicméně, oproti obrázku byl chladič černý (to mi je jedno, naopak mě to přislo hezčí), značka Mocal (ale i třeba Setrab by měla být kvalitní značka), ta podložka byla od Mocalu, ale měla nějakou bublinu na závitu toho termostatu, takže termostat na houby, samozřejmě se na to přišlo až po nalití oleje (no uhádal jsem od překupníka nějaký prachy nazpátek, a dal tam nějaký obyč z escape6, kolem litru, protože auto už zavazelo, a muselo se to řešit rychle, ten funguje dobře, termostat taky funguje).
Hadice přišly pěkný, z takovým černým opletem (nejspíš kevlar). Ten funguje, je tvrdej, hadice se neprořeže. Ale byl problém takovou hadici umístit do těch spojek, klouzala ven. Odrbat ten kevlar nešlo, je to zalitý přímo do gumy hadice. Takže bylo potřeba nový hadice, s stříbrným kovovým opletem (asi nerez??) , Ty byl někde lokálně v Ostravě nebo blízkém okolí, nějaká firma co se zabývá hydraulikama.
No a ještě bylo potřeba vyřešit teplotní stínění kolem svodů, tam se dala silikonová teplu/ohni vzdorná hadice (tahle, akorát v obchodě jak se braly hadice ji měli za polovinu)
Hadice jsou D10, chladič má 19 řad, a je umistěný na výšku. Teoreticky by mělo stačit aji třeba 15 řad, ale při instalaci na výšku je větší část chladiče schovaná za nárazníkem, tak jsem dal trošku víc. Při instalaci na šířku se taky velká část chladiče schovala za nárazník. Kdyby se dalo více řad, tak už je zase riziko, že se ten olej přechladí. Takže osobně bych doporučoval 17-19 řad, nad 20 bych asi nešel, pokud nebude auto na vyloženě extrémní namáhaní na okruhu nebo podobné aplikace.
OZP má taky chladič na výšku, ale ještě nespočítal, kolik řad. Tak třeba se někdy podělí o info
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2717
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Chladiče olejů
Jeste pridam fotky umisteni chladice a te praskliny.
Odesláno z mého EVA-L19 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého EVA-L19 pomocí Tapatalk
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- Ladaf
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1199
- Registrován: ned črc 17, 2011 11:43 am
- Bydliště: Praha - Řepy
Re: Chladiče olejů
tak taky přispěji
Mishimoto Oil Cooler Kit pro WRX/STI 2001–2005, 10 řad ... pšt já vím že nemám Imprezu redukce s termostatem se bohužel nevešla, vlasně skoro všechno se nevešlo schéma ropovodu
Mishimoto Oil Cooler Kit pro WRX/STI 2001–2005, 10 řad ... pšt já vím že nemám Imprezu redukce s termostatem se bohužel nevešla, vlasně skoro všechno se nevešlo schéma ropovodu
for fun: Subaru Legacy Turbo skoro RS-RA, MY93
for work: Subaru Impreza 2.0R, MY07 <= ex Subaru Impreza 2.0 Sport RS, MY05
for work: Subaru Impreza 2.0R, MY07 <= ex Subaru Impreza 2.0 Sport RS, MY05
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2717
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Chladiče olejů
Pekny, sice jenom 10 rad, ale porad je to o 10 rad vic nez serie, a kus prace to udela.
Odesláno z mého EVA-L19 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého EVA-L19 pomocí Tapatalk
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- strider
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1279
- Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
- Jméno a příjmení: Jakub D.
Re: Chladiče olejů
Podelim se s fotkou co sem si udelal, kdyz sem byl jeste posledne na navsteve ve sportgarage a kluci tam zrovna montovali chladic na nejake 2015/16 STI. Nakej noname, k tomu teflonovy hadice z instalaterstvi, ze prej je to nejlepsi a vydrzi nejvic. Krasne se to tam vejde, nic se nemusi rezat jen trochu dole tepelny stit u downpipu aby se tam vesel ten ventil. Pry nema smysl platit mishimoto atd. v baleni s gumovejma hadicema ktery pak tecou.
Jinak se to da namontovat s termostatem, ktery olej pusti skrz chladic az za urcite teploty, nebo bez. Z jejich pohledu to pry neni az takovy benefit.
Takze to bude asi i to reseni, ktere zvolim v budoucnu ja.
Jinak se to da namontovat s termostatem, ktery olej pusti skrz chladic az za urcite teploty, nebo bez. Z jejich pohledu to pry neni az takovy benefit.
Takze to bude asi i to reseni, ktere zvolim v budoucnu ja.
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Forester XT Sport MY17
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2717
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Chladiče olejů
Kubo, v lete to asi bude jedno,ale v zime si myslim bude termostat vyhodou. Nicmene chladic oleje je IMHO potreba.
Odesláno z mého EVA-L19 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého EVA-L19 pomocí Tapatalk
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001