Atmosférické motory

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24328
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Atmosférické motory

Příspěvek od sima »

Spojka původní,SG 2002,najeto téměř 170 000km,zatím v pohodě.To je myslím hodně slušná výdrž,jak jí kdo užíval před mnou nevím,jen vím,že předešlý majitel občas tahal za autem i koně,já občas vozík a terén,někdy si to hrábne no a když vemu při jaké náloži si to už dokáže hrábnout,tak beru klišé slabší spojky jako další mýtus =)
A samozřejmě záleží na využívání a hlavně noze a uvědomění řidiče jak s autem zacházet a zbytečně ho netrápit.Já taky zpočátku dělal mírné chyby,holt první 4x4 a první výhoda možnosti použít redukce :-) =)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49179
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosférické motory

Příspěvek od VDC »

Se nám z toho stalo téma "slabší spojka"
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11890
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Atmosférické motory

Příspěvek od Traveller »

Tak já to vrátím zase zpátky. ;-D
Ještě si vybavuji, že Quino (on sem skoro vůbec nechodí) měnil na SJ atmo forejsovi vačkové hřídele - na záruku. Podrobnosti si nepamatuji, pokud je vůbec sdělil. Už je to dost dlouho, co se to tu řešilo.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49179
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosférické motory

Příspěvek od VDC »

No prostě SJ, respektive FB není nijak zásadně poruchová záležitost.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Vladimir_xh
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1515
Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm

Re: Atmosférické motory

Příspěvek od Vladimir_xh »

Osobně s FB20 osobní zkušenost nemám. Ale pokud se zamyslím nad konstrukcí, tak se drží ještě osvědčené cesty. Standardní objem, alespoň 4 válce, nepřímý vstřik. Sice to samo o sobě nezaručuje spolehlivost, ale je mi to mnohem sympatičtější, než směr jakým se ubírají ostatní (krom Mazdy) Takže pro mě je řada FB v SJ Foresteru jediná uvažovatelná možnost s výhledem na "levný" a bezproblémový provoz. Možná se pletu, ale to bych nerad. Nějak v záloze už moc jiných 4x4 atmosfér stejné velikosti není...
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
plukovník

Re: Atmosférické motory

Příspěvek od plukovník »

Vladimir_xh píše:Osobně s FB20 osobní zkušenost nemám. Ale pokud se zamyslím nad konstrukcí, tak se drží ještě osvědčené cesty. Standardní objem, alespoň 4 válce, nepřímý vstřik. Sice to samo o sobě nezaručuje spolehlivost, ale je mi to mnohem sympatičtější, než směr jakým se ubírají ostatní (krom Mazdy) Takže pro mě je řada FB v SJ Foresteru jediná uvažovatelná možnost s výhledem na "levný" a bezproblémový provoz. Možná se pletu, ale to bych nerad. Nějak v záloze už moc jiných 4x4 atmosfér stejné velikosti není...
Ano, jsem přesvědčen o tom, že FB20B je spolehlivý motor (*_^) |,,,,
Atmosférický dvoulitr, s relativně nízkým kompresním poměrem (10,5:1) a nepřímý!!! vstřik.

Ale např u nového dvoulitru v XV již je tento kompresní poměr zvýšen na 12,5:1 a má přímý vstřik, což zřejmě bude znamenat nutnost osazení částicovým filtrem (GPF).
Sice je výkon zvýšen ze 110kW na cca 115kW ale já chci nepřímý vstřik a bez GPF ;-D
Vladimir_xh
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1515
Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm

Re: Atmosférické motory

Příspěvek od Vladimir_xh »

A nebude v XV použitý FA motor? To by odpovídalo. Ten má přímý vstřik a kompresy 12,5:1.
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
plukovník

Re: Atmosférické motory

Příspěvek od plukovník »

Vladimir_xh píše:A nebude v XV použity FA motor? To by odpovídalo. Ten by má přímý vstřik a kompresy 12,5:1.
To je možné, blíže jsem to nezkoumal.
Ale nějak mně nesedí, že by do nového modelu dávali starší typ, navíc podčtvercového motoru,
a ještě k tomu v době, kdy honba za snižováním CO2 nahrává přifukovaným motorům.

P.S.
Nemá ten přifukovaný FA motor s přímým vstřikem, použitý např. v modelech Forester XT, ten kompresní poměr 10,6:1 ?
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1300
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosférické motory

Příspěvek od PeteBiggy »

Uvedu v jasnost, oba máte částečně pravdu:

Řada FA20 je čtvercový motor (na rozdíl od FB20). V BRZ je bez turba s kompresním poměrem 12,5:1 (konkrétně FA20D) a ve Foresteru XT je s turbem s kompresní poměrem 10,6:1.
U druhé generace XVčka, které v září típli byl motor vycházející ze staré FB20, ale s přímým vícebodovým vstřikem (konkrétně FB20D). Ten típli, kdežto BRZ na Euro 6d Temp dosáhlo. Uvádí se, že nějak přepracovali katalyzátory skrz větší počet vzácných kovů a poladili řídící jednotku. Samozřejmě, že bez filtru pevných částic, kdy už dopředu Subaru jasně deklarovalo, že FAP nebude používat. Takže Plukovníku, tady se mýlíš. GPF, jak to nazýváš, u Subaru nebude. Alespoň se takhle dušují.
Jenomže pořád mi nešlo na rozum, jak to, že XVčko musí skončit a BRZ nee. Vždyť se vždy uvádělo, že přímý vstřik = FAP/GPF vždycky za každých okolností, ať jsou emise jaké jsou. Jinak The End, bye bye. Jenomže jak jsem zjistil, ona FA20D v BRZ nejspíš dle všeho nemá jen přímý vstřik do válců, ale nějakou kombinaci přímého i nepřímého vstřikování paliva. A v tom bude zřejmě ten zakopaný pes, kdy BRZ může dále žít, kdežto XV druhé generace s FB20D nikoliv....
Naposledy upravil(a) PeteBiggy dne čtv led 24, 2019 2:17 pm, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Uživatelský avatar
jiko01
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 133
Registrován: stř pro 05, 2018 1:25 pm
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosférické motory

Příspěvek od jiko01 »

PeteBiggy píše:Uvedu v jasnost, oba máte částečně pravdu:

Řada FA20 je čtvercový motor (na rozdíl od FB20). V BRZ je bez turba s kompresním poměrem 12,5:1 (konkrétně FA20D) a ve Foresteru XT je s turbem s kompresní poměrem 10,6:1.
U druhé generace XVčka, které v září típli byl motor vycházející ze staré FB20, ale s přímým vícebodovým vstřikem (konkrétně FB20D). Ten típli, kdežto BRZ na Euro 6d Temp dosáhlo. Uvádí se, že nějak přepracovali katalyzátory skrz větší počet vzácných kovů a poladili řídící jednotku. Samozřejmě, že bez filtru pevných částic, kdy už dopředu Subaru jasně deklarovalo, že FAP nebude používat. Takže …
je to takhle:
České zastoupení Subaru ale pro testy postavilo neméně zajímavou verzi kupé modelového roku „19,5“, mezi jejíž speciality patří mnoho doplňků z programu továrního „tuningu“ STI. Uvedený poloviční modelový rok si u modelu BRZ vynutily nejnovější emisní předpisy, jež si vyžádaly úpravy na plochém dvoulitrovém čtyřválci umístěném mezi předními koly. Motor je stále vybaven systémem přímého a nepřímého vstřikování Toyota D-4S a jeho výkonové parametry se nezměnily. Nyní ale plní zásluhou úpravy řídicí jednotky a přepracováním katalyzátorů s větším obsahem vzácných kovů emisní normu Euro6d-Temp. Tohoto výsledku bylo dosaženo i bez nutnosti použít filtr pevných částic. V rámci těchto změn došlo k nové homologaci podle normy WLTP, což po přepočtení zpět na hodnoty NEDC znamená zvýšení normované spotřeby paliva v kombinovaném režimu o 0,8 l/100 km. V praxi je apetit stále stejný a podle stylu jízdy se pohybuje nejčastěji v rozmezí 8 až 12 l/100 km.
https://www.automobilrevue.cz/rubriky/a ... 46790.html
Subaru XV1.6i-S CVT Comfort - MY2019
prodáno. Oct1 TDI81kW, 450000km, už jezdí jinde
ex. Renault Chamade 1.8
ex. Opel Vectra 2.0
ex. Škoda Favorit 136L
ex. Fiat 128 sport coupe
ex. Fiat 850
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1300
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosférické motory

Příspěvek od PeteBiggy »

No dyk joo, já to už četl. Je to na více webech, třeba i na auto-mania.cz atd.

Tu jde ale to, že FB20D končí (XV), kdežto FA20D (BRZ) nee. Prostě asi jde o to, že pokud to je pouze a jen přímý vstřik do válců, tak tento motor bez filtru pevných částic prostě nemůže být, ať by byly emise jakkoli nízké. Kdežto kombinaci přímého a nepřímého vstřiku zřejmě tolerují....
No nabízelo by se dát motor z BRZtka nejen do XVčka, ale i do Levorga. Jenomže to by zřejmě stálo moc peněz, resp. tenhle motor i když je tolerován, tak dle požadavků EU není zrovna ekologický, tak by značka musela hodně cálovat do onoho "fondu hříšníků". Takže by to pak Subaru auta pro zákazníky opět dále zdražovalo. A navíc, tento motor je vyvíjen ve spolupráci s Toyotou a tak je otázka, zda v tom nehraje i tohle to roli....
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
jkotek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1883
Registrován: úte úno 14, 2017 9:51 am
Jméno a příjmení: Jan Kotek
Bydliště: Praha

Re: Atmosférické motory

Příspěvek od jkotek »

Nejde o toleranci jako spíše o to, že v určitém rozsahu zátěže/otáček přímovstřik tvoří mikročástice sazí, ale nepřímý vstřik ještě ne. Takže buď máš jenom přímovstřik a musíš mít filtr, nebo to palivo dodáváš v daném pracovním rozsahu nepřímou cestou a částice se pak netvoří (tak moc).
Daily: Subaru Outback 2.0D CVT Active, MY2015
Obrázek
Summer: Subaru Legacy 3.0R, MY2005
Obrázek
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1300
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosférické motory

Příspěvek od PeteBiggy »

jkotek píše:Nejde o toleranci jako spíše o to, že v určitém rozsahu zátěže/otáček přímovstřik tvoří mikročástice sazí, ale nepřímý vstřik ještě ne. Takže buď máš jenom přímovstřik a musíš mít filtr, nebo to palivo dodáváš v daném pracovním rozsahu nepřímou cestou a částice se pak netvoří (tak moc).
Jojo,bude nejspíš záviset na otáčkách...Ta tolerance byla samozřejmě myšlena s nadsázkou resp. ne doslova :-) Zkrátka tato kombinace přímého a nepřímého vstřiku u Euro 6d temp projde...
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Uživatelský avatar
jiko01
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 133
Registrován: stř pro 05, 2018 1:25 pm
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosférické motory

Příspěvek od jiko01 »

PeteBiggy píše:No dyk joo, já to už četl. Je to na více webech, třeba i na auto-mania.cz atd.

Tu jde ale to, že FB20D končí (XV), kdežto FA20D (BRZ) nee. Prostě asi jde o to, že pokud to je pouze a jen přímý vstřik do válců, tak tento motor bez filtru pevných částic prostě nemůže být, ať by byly emise jakkoli nízké. Kdežto kombinaci přímého a nepřímého vstřiku zřejmě tolerují....
No nabízelo by se dát motor z BRZtka nejen do XVčka, ale i do Levorga. Jenomže to by zřejmě stálo moc peněz, resp. tenhle motor i když je tolerován, tak …
..no ano, roli hraje úplně všechno jde-li o byznys , a my už to asi více nerozmotáme, je to na Subaru a Toyotě a tím co mají spolu za plány *_*=*_*
Subaru XV1.6i-S CVT Comfort - MY2019
prodáno. Oct1 TDI81kW, 450000km, už jezdí jinde
ex. Renault Chamade 1.8
ex. Opel Vectra 2.0
ex. Škoda Favorit 136L
ex. Fiat 128 sport coupe
ex. Fiat 850
francjin
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 77
Registrován: ned říj 28, 2018 7:17 am
Jméno a příjmení: Jindřich Franc
Bydliště: Kladno

Re: Atmosférické motory

Příspěvek od francjin »

plukovník píše:
Ano, jsem přesvědčen o tom, že FB20B je spolehlivý motor
Atmosférický dvoulitr, s relativně nízkým kompresním poměrem (10,5:1) a nepřímý!!! vstřik.

Ale např u nového dvoulitru v XV již je tento kompresní poměr zvýšen na 12,5:1 a má přímý vstřik, což zřejmě bude znamenat nutnost osazení částicovým filtrem (GPF).
Sice je výkon zvýšen ze 110kW na cca 115kW ale já chci nepřímý vstřik a bez GPF
Plně se shoduji s plukovníkem! Proto jsem si to auto kupoval. V podstatě je to v dnešním světě unikát, takový (ještě poctivý) motor sehnat. Koncepcí a zkušenostmi značky by měl mít výdrž nadstandardní, oproti těm všem hi-tech 0,75 litru triturbo.
Odpovědět

Zpět na „Motor“