Atmosférické motory

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
francjin
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 77
Registrován: ned říj 28, 2018 7:17 am
Jméno a příjmení: Jindřich Franc
Bydliště: Kladno

Atmosférické motory

Příspěvek od francjin »

Založil jsem nové téma, neb nevím, kam zařadit můj dotaz, nikam se nehodí. Dost na netu hledám, ale ztratil jsem se v otázce, jak se vyvíjely atmosférické boxery u Subaru. Myslím hlavně ve spolehlivosti a výdrži. Mám zánovní SJ (ve Foresteru), o kterých je ve forech málo informací i zkušeností, snad proto, že mají málo najeto. SG z 2.generace je dle názorů uživatelů povedený motor. Je něco, na co bych si měl dát pozor? Co je na současných nepřeplňovaných motorech lepší nebo horší než na těch minulých? Vím o tradičně "slabší" spojce, pak mě děsí zprávy o zadřených motorech v nízkém nájezdu km, to snad nemají ani low-end značky.. X-&
Uživatelský avatar
MrRichie
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 896
Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
Jméno a příjmení: Richie Smolda
Bydliště: Řeka
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosférické motory

Příspěvek od MrRichie »

Dobré téma, taky by mne zajímalo.
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F

ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
chuckee
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 320
Registrován: ned úno 18, 2018 8:27 am
Jméno a příjmení: Rostislav
Bydliště: Bruntál

Re: Atmosférické motory

Příspěvek od chuckee »

O zadřených atmo motorech u SJ v nízkém najezdu km jsem snad ještě neslyšel a to jsem toho pročetl mraky.
Možná jen jednou jsem někde četl, že někdo koupil Forester SJ u kterého byla provedena předchozím majitelem záruční výměna motoru, ale nepsal jestli zadřením. Nevím ani jestli to bylo tady na fóru.
Ty atmosféry byli do teď motory bez kurvitek, takže pokud se k tomu člověk chová slušně a dodržuje servisní intervaly tak si myslím, že by to mělo vydržet to co ostatní značky.
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19025
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Atmosférické motory

Příspěvek od hamoun »

no .. ja uz o jednom jo (a pry urcite nebyl sam) ... zkusim zjistit vic ...

Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
francjin
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 77
Registrován: ned říj 28, 2018 7:17 am
Jméno a příjmení: Jindřich Franc
Bydliště: Kladno

Re: Atmosférické motory

Příspěvek od francjin »

chuckee píše:O zadřených atmo motorech u SJ v nízkém najezdu km jsem snad ještě neslyšel a to jsem toho pročetl mraky.
Možná jen jednou jsem někde četl, že někdo koupil Forester SJ u kterého byla provedena předchozím majitelem záruční výměna motoru, ale nepsal jestli zadřením. Nevím ani jestli to bylo tady na fóru.
Ty atmosféry byli do teď motory bez kurvitek, takže pokud se k tomu člověk chová slušně a dodržuje servisní intervaly tak si myslím, že by to mělo vydržet to co ostatní značky.
********************
No už z principu, atmosférický dvoulitr se spolehlivým rozvodem, nikterak vyhoněný, 110kW, s nepřímým vstřikováním a bez kurvítek by měl vydržet opravdu hodně a velký nájezd, samozřejmě při zachování zásad vší slušnosti k němu. S tím zadřením, já myslím, že to může mít na svědomí jen nízká hladina oleje nebo možná větší zátěž na těch moderních 0W20...
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19025
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Atmosférické motory

Příspěvek od hamoun »

kdyz to menili na garanci, urcite to nebude nizkou hladinou oleje …
musim toho člověka znova potkat :)
škoda superb
ex WRX 2008
plukovník

Re: Atmosférické motory

Příspěvek od plukovník »

francjin píše:Založil jsem nové téma, neb nevím, kam zařadit můj dotaz, nikam se nehodí. Dost na netu hledám, ale ztratil jsem se v otázce, jak se vyvíjely atmosférické boxery u Subaru. Myslím hlavně ve spolehlivosti a výdrži. Mám zánovní SJ (ve Foresteru), o kterých je ve forech málo informací i zkušeností, snad proto, že mají málo najeto. SG z 2.generace je dle názorů uživatelů povedený motor. Je něco, na co bych si měl dát pozor? Co je na současných nepřeplňovaných motorech lepší nebo horší než na těch minulých? Vím o tradičně "slabší" spojce, pak mě děsí zprávy o zadřených motorech …
Atmosférický motor FB20B použitý ve Foresteru řady SJ je v podstatě zcela nový motor včetně hlavy a válců.

Namátkou hlavní konstrukční změny:

motor je "nadčtvercový", zdvih 90mm, vrtání 84mm
(původní byl "podčtvercový")

lehčí písty a asymetrické ojnice

hliníková hlava a blok válců

úhel mezi sacími a výfukovými ventily 27 stupňů
(původně 41 stupňů)

vzdálenost vačkových hřídelů 104 mm
(původně 126 mm)

Rozvody řetězem !

Proměnlivé časování sání i výfuku (Subaru AVCS)

Plastové sací potrubí s TGV ventily, s proměnlivou délkou sání

Nepřímé, sekvenční vstřikování paliva

Doporučený motorový olej: API SM/SN (0W-20, 5W-30, 5W-40)

Minimální životnost motoru 200 000 km !? ;-D


P.S.
Co si lze představit pod pojmem "tradičně slabší spojka", to netuším. Pravdou je, že třeba při takovém couvání a manévrování s naloženým vozejkem je nutno dávat pozor na její přetěžování prokluzem, okamžitě to je cítit ;-D !!!
Když jsem Forestra před necelými dvěma lety koupil, tak mě následně také vyděsily různé ty "katastrofické" zprávy...
Nejvíce Traveller, kterému se na jeho SJ posralo snad všechno, co si lze vymyslet. Naštěstí, jak jsem posléze zjistil, byl jedinný :-DDD

Já zatím nemám jedinnou závadu a spotřeba motorového oleje je víceméně neměřitelná.

A co se týče té životnosti motorů, myslím, že v současné době "soumraku klasického automobilu" je naivní požadovat, aby motor vydržel půl milionu kilometrů, nebo patnáct, dvacet, třicet let, když už za nějakých pět deset let zřejmě nebude nikdo smět svobodně jezdit... :-/
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: Atmosférické motory

Příspěvek od Subaru70 »

..já si pořídil benzínového Forestera právě proto,že tento nepřímovstřik je jeden z mála držáků a doufám, že mi bude sloužit co nejdéle.
Zadřený motory jsem četl snad jen u dieselů a nebo nějakých XTéček (karbon), ale u atmo benzínu jsem ani nezaznamenal nějaké potíže majitelů. Traveller je vyjímka i v běžném životě, takže bůhví co tomu autu dělal :-DDD :-DDD Nicméně se tam spíše jednalo o podružné nefunkčnosti jako brzd. třmeny a pod.
Spojka u Subaru je asi obecně slabší, ale na druhou stranu když se používá normálně neměl by být žádný problém.Zjistil jsem to ted na sněhu, že než jí držet a regulovat plyn, je lepší vypnout elektroniku(prokluz), spojku uplně pustit a nechat protáčet kola na tvrdo, jinak spojka brzo smrdí..Paradoxně u dieselu mi tak nesmrděla jako u benzínu, možná tam spojka byla silnější..
Olej se mi neztrácí, což je dáno také i pohodovou jízdou, kterou volim spíše než nějakým závoděním (ten motor na to není stejně výkonově stavěnej), motor je krásně tichonkej,nekolísá, v zimě starutuju na první cvrnknutí..takže suma sumárum při dobré péči, hlídání oleje, tankování dobrého paliva, ten motor musí skutečně vydržet velký nájezd...
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11883
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Atmosférické motory

Příspěvek od Traveller »

Subaru70 píše:..já si pořídil benzínového Forestera právě proto,že tento nepřímovstřik je jeden z mála držáků a doufám, že mi bude sloužit co nejdéle.
Zadřený motory jsem četl snad jen u dieselů a nebo nějakých XTéček (karbon), ale u atmo benzínu jsem ani nezaznamenal nějaké potíže majitelů. Traveller je vyjímka i v běžném životě, takže bůhví co tomu autu dělal Nicméně se tam spíše jednalo o podružné nefunkčnosti jako brzd. třmeny a pod.
Spojka u Subaru je asi obecně slabší, ale na druhou stranu když se používá normálně neměl by být žádný problém.Zjistil jsem to ted na sněhu, že než …
Prej kdo ví, co tomu udělal. Ti jednu lisknu. ;-D ;-D ;-D
Ale jinak jsem opravdu řešil jen věci okolo. Motor fungoval, kromě toho, že trochu víc papal olej. Ale nalítal jsem s ním asi 160kkm a v pohodě.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49119
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosférické motory

Příspěvek od VDC »

Tradičně slabší spojka je dána historicky a je to pocitově dáno tím, že boxer nemá spodek, tudíž spojka dostává víc zabrat. Spousta uživatelů ji nechává víc klouznout při rozjezdu. Jinak rozměrově nijak poddimemzovaná není.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
jiko01
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 133
Registrován: stř pro 05, 2018 1:25 pm
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosférické motory

Příspěvek od jiko01 »

francjin píše:Založil jsem nové téma, neb nevím, kam zařadit můj dotaz, nikam se nehodí. Dost na netu hledám, ale ztratil jsem se v otázce, jak se vyvíjely atmosférické boxery u Subaru. Myslím hlavně ve spolehlivosti a výdrži. Mám zánovní SJ (ve Foresteru), o kterých je ve forech málo informací i zkušeností, snad proto, že mají málo najeto. SG z 2.generace je dle názorů uživatelů povedený motor. Je něco, na co bych si měl dát pozor? Co je na současných nepřeplňovaných motorech lepší nebo horší než na těch minulých? Vím o tradičně "slabší" spojce, pak mě děsí zprávy o zadřených motorech …
...tady je něco z historie
https://www.automobilrevue.cz/rubriky/a ... 44750.html
Subaru XV1.6i-S CVT Comfort - MY2019
prodáno. Oct1 TDI81kW, 450000km, už jezdí jinde
ex. Renault Chamade 1.8
ex. Opel Vectra 2.0
ex. Škoda Favorit 136L
ex. Fiat 128 sport coupe
ex. Fiat 850
plukovník

Re: Atmosférické motory

Příspěvek od plukovník »

VDC píše:Tradičně slabší spojka je dána historicky a je to pocitově dáno tím, že boxer nemá spodek, tudíž spojka dostává víc zabrat. Spousta uživatelů ji nechává víc klouznout při rozjezdu. Jinak rozměrově nijak poddimemzovaná není.
...boxer nemá spodek, tudíž spojka dostává víc zabrat,
jak tomu mám rozumět ??? ;-D

Rozuměl bych tomu, že spousta uživatelů ji nechává víc klouznout při rozjezdu, hlavně do kopce, tím spíše, že se jedná o těžší vozidlo.
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Atmosférické motory

Příspěvek od romull »

Slušný točivý moment je u těchto motorů až ve vyšších otáčkách, takže při rozjezdu se trošičku víc stojí na plynu a taky je nutné brát v potaz to, že roztáčí třeba kardan, tři diferáky a čtyři poloosy a případný prokluz, který je u aut s jednou poháněnou nápravou při rychlé rozjezdu i trochu na kolech se tady neděje. Jediné místo kde něco může proklouznout je právě ta spojka a tak je po 100 kkm i dříve v tahu ...... a proto je automat super =)
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
plukovník

Re: Atmosférické motory

Příspěvek od plukovník »

romull píše:Slušný točivý moment je u těchto motorů až ve vyšších otáčkách, takže při rozjezdu se trošičku víc stojí na plynu a taky je nutné brát v potaz to, že roztáčí třeba kardan, tři diferáky a čtyři poloosy a případný prokluz, který je u aut s jednou poháněnou nápravou při rychlé rozjezdu i trochu na kolech se tady neděje. Jediné místo kde něco může proklouznout je právě ta spojka a tak je po 100 kkm i dříve v tahu ...... a proto je automat super
A ty potřebuješ k rozjezdu ten "slušný točivý moment" a stát na plynu ?

To já se kupříkladu z parkoviště rozjíždím bez plynu a jde to. Když jsem "dostal do nohy" hillholder , tak mi stačil i pro rozjezd do kopce minimální plyn i prokluz.
Podotýkám, že na světlech brutálně nadávám na toho "čumáka českého" přede mnou, co v okamžiku, kdy mu padne zelená, jenom stojí a čumí... :-DDD

P.S.
Ono to bude spíše tím, že ten, kterému ta spojka šla do kopru dříve než po těch 100 kkm tahal z příkopu ty zapadlé čtyřicetitunové stodoly... :-DDD
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Atmosférické motory

Příspěvek od romull »

.....i terén tomu dá slušně zabrat, tam se spojka trápí i s redukcí, pokud potřebuješ plazit, tak jedině s prokluzem.....
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Odpovědět

Zpět na „Motor“