********************************************plukovník píše:
Atmosférický motor FB20B použitý ve Foresteru řady SJ je v podstatě zcela nový motor včetně hlavy a válců.
Namátkou hlavní konstrukční změny:
motor je "nadčtvercový", zdvih 90mm, vrtání 84mm
(původní byl "podčtvercový")
lehčí písty a asymetrické ojnice
hliníková hlava a blok válců
úhel mezi sacími a výfukovými ventily 27 stupňů
(původně 41 stupňů)
vzdálenost vačkových hřídelů 104 mm
(původně 126 mm)
Rozvody řetězem !
Proměnlivé časování sání i výfuku (Subaru AVCS)
Plastové sací potrubí s TGV ventily, s proměnlivou délkou sání
Nepřímé, sekvenční vstřikování paliva
Doporučený motorový olej: API SM/SN (0W-20, 5W-30, 5W-40 )
Minimální životnost motoru 200 000 km !?
…
Jsou motory FB vyráběné pro Ameriku, kromě objemu (tam budou všechny nejspíš 2,5 l) nějak odlišné od těch "evropských"?. Já jenom, že na amerických fórech se často vyskytují příspěvky s bezproblémovým velkým nájezdem až k 0,5 mil. km. Fakt je, že diskutující jezdili spíše dlouhé vzdálenosti, bez toho prasení studenými starty ve městech. Často měnili olej po 5 tis km nebo mil. To je asi americký zvyk.