Atmosférické motory

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
francjin
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 77
Registrován: ned říj 28, 2018 7:17 am
Jméno a příjmení: Jindřich Franc
Bydliště: Kladno

Re: Atmosférické motory

Příspěvek od francjin »

plukovník píše:
Atmosférický motor FB20B použitý ve Foresteru řady SJ je v podstatě zcela nový motor včetně hlavy a válců.

Namátkou hlavní konstrukční změny:

motor je "nadčtvercový", zdvih 90mm, vrtání 84mm
(původní byl "podčtvercový")

lehčí písty a asymetrické ojnice

hliníková hlava a blok válců

úhel mezi sacími a výfukovými ventily 27 stupňů
(původně 41 stupňů)

vzdálenost vačkových hřídelů 104 mm
(původně 126 mm)

Rozvody řetězem !

Proměnlivé časování sání i výfuku (Subaru AVCS)

Plastové sací potrubí s TGV ventily, s proměnlivou délkou sání

Nepřímé, sekvenční vstřikování paliva

Doporučený motorový olej: API SM/SN (0W-20, 5W-30, 5W-40 )

Minimální životnost motoru 200 000 km !?


********************************************
Jsou motory FB vyráběné pro Ameriku, kromě objemu (tam budou všechny nejspíš 2,5 l) nějak odlišné od těch "evropských"?. Já jenom, že na amerických fórech se často vyskytují příspěvky s bezproblémovým velkým nájezdem až k 0,5 mil. km. Fakt je, že diskutující jezdili spíše dlouhé vzdálenosti, bez toho prasení studenými starty ve městech. Často měnili olej po 5 tis km nebo mil. To je asi americký zvyk.
Odpovědět

Zpět na „Motor“