Kouřivost

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
mie009
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 115
Registrován: ned úno 15, 2015 4:45 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostravsko

Kouřivost

Příspěvek od mie009 »

Včera jsem byl na STK a EM a na emisích mi řekli že už je kouřivost na hranici když byl motor v zátěží na volnoběh to bylo v pořádku. Je to Forester SG 2,5XT 2007 předělaný na LPG. Minulou technickou to bylo uplně v pohodě a teď toto. Neměl jsem žadné problemy z motorem jen asi před 14 dny mi vyskočíla porucha P0171 Chudá směs 1 řada. Poradite mi co mám nechat opravit aby jsem se zbavil té kouřivostí? Bylo mi totiž doporučeno abych s tím radějí nejezdil do zahraniči co i tak nedělám. Mám rad auto v pořádku po motorové stránce.
Subaru Forester 2,5XT 2007
VW Scirocco 1,5JB 1983
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1985
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Kouřivost

Příspěvek od suubaru »

asi bych zajel do proturbo F-M.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
mie009
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 115
Registrován: ned úno 15, 2015 4:45 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostravsko

Re: Kouřivost

Příspěvek od mie009 »

No uvidím. Posledně pan s proturbo F-M nebyl zrovna přijemný a taky dosti kriticky vůči tomu že mam v autě LPG. Uvažoval jsem nad ním nebo JS racing v ově.
Subaru Forester 2,5XT 2007
VW Scirocco 1,5JB 1983
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Kouřivost

Příspěvek od dethroned »

bere olej? proč by to jinak mělo kouřit? to už měří i kouřivost na benzínu? LPG nekouří vůbec. myslím tím pevné částice.
- aditivum VIF do benzínu na nějakou dobu
- kontrola EGR, i když....
- jak starý benzín vozíš v nádrži
- vyčištění škrtící klapky
- pořádně to protáhnout, ať saze hoří

nejvíc bych tipoval bych spotřebu oleje, ale to by jsi asi napsal...
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouřivost

Příspěvek od VDC »

To bych taky tipoval. Kouřivost kvůli spalovanému oleji. Jinak k tomu není důvod.
Ono u 2.5 XT na plyn se to celkem nabízí. To je choulostivý agregát i na benzín, natož na plyn.
Když jste si nesedli v Proturbu, jejichž výhrady vůči LPG na tomhle motoru chápu, tak zkus ten JS Racing. Jára je taky šikovnej.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
mie009
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 115
Registrován: ned úno 15, 2015 4:45 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostravsko

Re: Kouřivost

Příspěvek od mie009 »

1. Spotřebu oleje mam v současné době tak kolem 0,5l na 3tkm. Větši ubytek jsem nezaznamenál. Ale kdyby to žralo olej tak to asi kouři pořád i na volnoběh ne? Na volnoběh to bylo uplně v klidu.
2. EGR jsem zatím nečistil moc to neumím ale jak bude čas a možnost kouknu se na něj.
3. Do benzinu davam při každém tankovaní VIF a teď beru plnou vicemeně co měsic.
4. Jezdím dost tak na pohodu vytačím to jen občas při předjiždění jinak do těch 3t/ot. za minutu
5. Klapku vyčistim taky s přichodem trošky tepla.
6. Prvně zkusím borce co mi dělali plyn a pak určitě JS racing nebo Proturbo.
Subaru Forester 2,5XT 2007
VW Scirocco 1,5JB 1983
mie009
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 115
Registrován: ned úno 15, 2015 4:45 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostravsko

Re: Kouřivost

Příspěvek od mie009 »

Zapomněl jsem napsat. Že auto ma najetou v současné době 230tkm s toho asi 80tkm na plyn.
Subaru Forester 2,5XT 2007
VW Scirocco 1,5JB 1983
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Kouřivost

Příspěvek od mnov »

Stejný dotaz zde už padl, ale odpověď nevidím. To opravdu měřili kouřivost?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Bodyšek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1706
Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13

Re: Kouřivost

Příspěvek od Bodyšek »

Podle mme na emisich mu to rekli ,jak to vytaceli a drzeli v otackach a jak na lpg tak i na benzin a jak asi padali otacky tak to mozna trosku fouklo do vyfuku asi . Mozna kdyby trochu primhourili ocicka tak by to bylo vsecko v klidu vuci veku a najezdu KM ne? . Ja pridavam do LPG aditivum,nevim jestli je to lepsi nebo to pomaha nebo je to jenom muj osobni dojem-placebo efekt . Ale za mne to funguje!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
mie009
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 115
Registrován: ned úno 15, 2015 4:45 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostravsko

Re: Kouřivost

Příspěvek od mie009 »

Bylo mio řečeno že to ma přiliš vysokou kouřivost. Nevím ukazoval mi graf kde bylo myslim napsané CO nejsem si jist byl to druhý sloupec ze tři. Jak to bylo na volnoběh tak se to drželo pod nějak 0,2 jak to dal do otaček kolem 3300 do 3600 ot./min tak to lezlo do červeného. Nejsem technik stk a em tak se v tom nevyznám. Pry to má byt pod dva a ja to měl přez. Naštěstí to byl člověk se kterým se dálo domluvit tak to nějak ušolichal ale prosil mně abych si to dal dokupy.
Subaru Forester 2,5XT 2007
VW Scirocco 1,5JB 1983
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Kouřivost

Příspěvek od mnov »

Jo, tak to bude klasicky to co se měří - množství oxidu uhelnatého (CO).
Vzhledem k tomu, že tam je LPG, tak bych tipoval jeho špatné nastavení. Ono to pak rozhází i mapu na benzín. Nicméně to, že je to na hraně je úplně jedno, protože oni to neměří při zátěži, ale jen při zvýšených otáčkách. Pokud se nerozsvědcí kontrolka motoru, tak bych to neřešil.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
mie009
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 115
Registrován: ned úno 15, 2015 4:45 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostravsko

Re: Kouřivost

Příspěvek od mie009 »

Kontrolka motoru nesvití. No mně to taky napadlo. Chci zajet na servis do firmy co mi to dělala ať se na to kuknou. Maj tam vlastní emise. Řeknu jim že to moc dými ať to pořadně seřidí.
Subaru Forester 2,5XT 2007
VW Scirocco 1,5JB 1983
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Kouřivost

Příspěvek od dethroned »

jo tak to je CO... to je zajímavý, protože jsem měl např. jeden rok CO na nule, za dva roky to bylo poblíž limutu, za další dva rokz zase nula...nenašel jsem v tom žádné pravidlo..
prvně bych šel po nastavení lpg, pak stav sání (filtr, klapka..) a možná bych ten VIF tam ted zkusil zase chvilku nedávat.
turbo tlačí dobře, necítíš změny v tahu apod?
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
mie009
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 115
Registrován: ned úno 15, 2015 4:45 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostravsko

Re: Kouřivost

Příspěvek od mie009 »

Určitě prvně to zkusim nechat seřidit a pak budu čistit
Subaru Forester 2,5XT 2007
VW Scirocco 1,5JB 1983
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: Kouřivost

Příspěvek od Mareka »

Když jsem udělal EcuTek 2 (včetně odstranění katu), tak jsem řešil emise na technické. A mechanik konstatoval, že zda projdu nebo ne, ovlivní kromě stavu a teploty motoru i teplota okolí, vlhkost, atmosférický tlak....
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
Odpovědět

Zpět na „Motor“