Turbo Forester SF 2001, spínání, dochlazování,...
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 304
- Registrován: úte dub 17, 2018 4:26 pm
- Bydliště: Bojkovice-Luhačovice
Turbo Forester SF 2001, spínání, dochlazování,...
Šťastný majitel (no po třech nádržích mě tuhne úsměv....
ničemu nerozumí
takže
vůbec nevím a zdá se nepoznám při kolika otáčkách spíná moje turbo, asi má nějaký pracovní rozsah...?
možná ale nespíná vůbec, zdá se mi to trochu línější ...hahaha
naopak vím, že je třeba turbo dochlazovat, při sjetí z dálnice, po rally vložce atak
jak tak asi dlouho?
počítám že při městském provozu netřeba.
platí teda že třebas sjedu z dálnice, pět deset minut jedu městem, zaparkuji a vypínám?
Ať si to hned neodrovnám.
Děkuji
ničemu nerozumí
takže
vůbec nevím a zdá se nepoznám při kolika otáčkách spíná moje turbo, asi má nějaký pracovní rozsah...?
možná ale nespíná vůbec, zdá se mi to trochu línější ...hahaha
naopak vím, že je třeba turbo dochlazovat, při sjetí z dálnice, po rally vložce atak
jak tak asi dlouho?
počítám že při městském provozu netřeba.
platí teda že třebas sjedu z dálnice, pět deset minut jedu městem, zaparkuji a vypínám?
Ať si to hned neodrovnám.
Děkuji
Forester STurbo 01
Re: Turbo Forester SF 2001, spínání, dochlazování,...
ja to delam tak, ze k cili cesty dojizdim pianko, pak pri vystupovani, necham bezet motor, poberu veci a teprve az jako posledni zvenku vytahnu klice ze zapalovani a zabouchnu dvere. Na dalnici pri planovane zastavce jedu chvili pomalu mezi kamiony pred sjezdem k benzince, vzpomenu-li si pozde, tak nechavam motor par minut po zastaveni vrcet na volnobeh. Mam treti turboauto a zatim jsem zadny problem s turbem nemel. Ale myslim, ze existuje i nejaky turbotimer
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49149
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo Forester SF 2001, spínání, dochlazování,...
Františku vítej. To je super, že ti tuhne úsměv. Máš manuál, nebo automat ?
Já nejsem turbař, ale nástup turba by měl být patrný od nějakých 2000 otáček. A u manuálu určitě výrazněji, než u automatu.
Oni to zkušení doplní.
Já nejsem turbař, ale nástup turba by měl být patrný od nějakých 2000 otáček. A u manuálu určitě výrazněji, než u automatu.
Oni to zkušení doplní.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20602
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Turbo Forester SF 2001, spínání, dochlazování,...
Ona je taky jízda po dálnici a jízda po dalnici. Podle mne většinou přebýrají články z německých časopisů a tam to má význam. Pokud jedeš predpisových 130 tak se ti turbo ani nehřeje a určitě stačí tak km ubrat, sjet a mužná tak minutku 2 a je ochlazeno. Starší auta mívají větší turba a tak je potřeba chladit dýl, podle mne dohromady, pomalá jízda a dochlazení by mělo tak 5 minut bohatě stacit.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11889
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Turbo Forester SF 2001, spínání, dochlazování,...
Pokud přijíždím třeba k benzínce přes město, kde turbo prakticky "neběží", tak není třeba dochlazovat skoro vůbec.
A pokud to někde dostane trochu větší čočku, tak myslím bohatě stačí dochlazovat cca 1,5-2 minuty. Kousek před skončením jízdy zvolnit a ona pak ta teplota letí dolů celkem rychle.
A pokud to někde dostane trochu větší čočku, tak myslím bohatě stačí dochlazovat cca 1,5-2 minuty. Kousek před skončením jízdy zvolnit a ona pak ta teplota letí dolů celkem rychle.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20602
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Turbo Forester SF 2001, spínání, dochlazování,...
Určitě platí co u ohřivání raději pomalou jízdou než stáním na místě - mimo jiné menší cirkulace oleje.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11889
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Turbo Forester SF 2001, spínání, dochlazování,...
Určitě. A také nezapomenout, že se tou pomalejší jízdou po "závodění" nechladí jen turbo, ale motor celkově, ale třeba i brzdy. Takže pomalý dojezd je jedině ku prospěchu věci.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 304
- Registrován: úte dub 17, 2018 4:26 pm
- Bydliště: Bojkovice-Luhačovice
Re: Turbo Forester SF 2001, spínání, dochlazování,...
skvělé, takhle tomu rozumím
bravo a děkuji
pokud by snad někdo věděl ještě ten pracovní rozsah...
A doplnění odpovědi na zvídavou otázku: je to automat, cíleně jsem po něm šel
bravo a děkuji
pokud by snad někdo věděl ještě ten pracovní rozsah...
A doplnění odpovědi na zvídavou otázku: je to automat, cíleně jsem po něm šel
Forester STurbo 01
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11889
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Turbo Forester SF 2001, spínání, dochlazování,...
Pracovní rozsah nevím. Dá se vůbec něco takového specifikovat?!? Já myslím, že snad ani ne. Že třeba STI začne opravdu jet od 3.500-4.000ot je jasné každému, ale to přece neznamená, že turbo při nižších otáčkách nepracuje?!? Jen prostě nedodává tolik vzduchu, aby to bylo na dynamice nějak více znát.
A jinak samozřejmě existuje i "timer" na chcípnutí motoru třeba po 2min. od vytažení klíčku ze spínačky. Normálně se aktivuje vytažením klíčku. Zamkneš auto, odejdeš a po nastaveném čase to chcípne.
Netuším kolik to stojí, i když jsem se o tom nedávno bavil s Jardou od Křivoklátu, který to na stíhačce má. Dodělat to asi umí každý šikovnější servis, jako AWD či Boxerauto.
A jinak samozřejmě existuje i "timer" na chcípnutí motoru třeba po 2min. od vytažení klíčku ze spínačky. Normálně se aktivuje vytažením klíčku. Zamkneš auto, odejdeš a po nastaveném čase to chcípne.
Netuším kolik to stojí, i když jsem se o tom nedávno bavil s Jardou od Křivoklátu, který to na stíhačce má. Dodělat to asi umí každý šikovnější servis, jako AWD či Boxerauto.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Re: Turbo Forester SF 2001, spínání, dochlazování,...
turbo se nespíná! běží pořád, jen do určitých otáček motoru nemá dost energie dodávat stlačený vzduch. u starších subaru tipuju kolem 2000 rpm motoru by už mělo dávat na max točivý moment motoru. všechny nové motory mají požadavek 100% torque od 1500 rmp za 1.5 sekundy ( )
dochlazování u benzínových tureb v podstatě není potřeba (pokud nejedš závod), protože všechny mají vodou chlazenou ložiskovou skříň, většinou s doběhme chlazeni (stará subaru ee). spíš je kritičtější zahřívání, nedávejte tomu sodu když je to studený. i tak maximálně praskne turbína.
dochlazování u benzínových tureb v podstatě není potřeba (pokud nejedš závod), protože všechny mají vodou chlazenou ložiskovou skříň, většinou s doběhme chlazeni (stará subaru ee). spíš je kritičtější zahřívání, nedávejte tomu sodu když je to studený. i tak maximálně praskne turbína.
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11889
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Turbo Forester SF 2001, spínání, dochlazování,...
Správně. To jsem zapomněl zmínit - asi proto, že se kluk ptal na dochlazování a ne na používání obecně.
Ohřívat lehkou jízdou bez vytáčení a ne tomu hned dát čočku. A to že je ohřátá voda samozřejmě neznamená, že je ohřátý olej a maže na 100%. Kdosi tu kdysi vyzkoumal, že olej je při lehké jízdě a při lehce chladnějším podzimním počasí ohřátý po cca 10-15km. Třeba to není úplně přesný údaj, ale zhruba se toho držím a doporučuji. Takže asi tak.
Ohřívat lehkou jízdou bez vytáčení a ne tomu hned dát čočku. A to že je ohřátá voda samozřejmě neznamená, že je ohřátý olej a maže na 100%. Kdosi tu kdysi vyzkoumal, že olej je při lehké jízdě a při lehce chladnějším podzimním počasí ohřátý po cca 10-15km. Třeba to není úplně přesný údaj, ale zhruba se toho držím a doporučuji. Takže asi tak.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 304
- Registrován: úte dub 17, 2018 4:26 pm
- Bydliště: Bojkovice-Luhačovice
Re: Turbo Forester SF 2001, spínání, dochlazování,...
jojojo
komplexní odpověď
zdá se že jsem kapnul na zkušené uživatele, děkuji prudce
v podstatě dle tohoto se řídím obecně
ale prostě stojím o ucelené znalosti, tak se ptám
komplexní odpověď
zdá se že jsem kapnul na zkušené uživatele, děkuji prudce
v podstatě dle tohoto se řídím obecně
ale prostě stojím o ucelené znalosti, tak se ptám
Forester STurbo 01
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49149
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo Forester SF 2001, spínání, dochlazování,...
A automat to díky měniči ještě úspěšně vyžehlí. Takže nástup účinku turba je znát ještě míň, než u manuálu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Turbo Forester SF 2001, spínání, dochlazování,...
Nějaký razantní turbo kopanec jsem u svých aut neměl, legacy1 147 kW, Volvo 220kW, a twin turbo 206kW. Manželka sice u prvního lega vykřikovala: Nezapinej to turbo!, Ale mně ten tah přišel vcelku plynulý s malou špičkou za 3500 otázky/min. Ten angličák je díky klasickému automatu s měničem a postupně spínanými turby úplný pouťový elektroauticko od kolotočů. Nenakládat neprohratemu motoru považuji za samozřejmost i u atmosfér. A jinak bych se toho opravdu nebál, teplota asi padá dolů opravdu rychle, prostě jen jezdit s rozumem a nevypínat hned rozpálený motor