Subaru Diesel - Chip(tuning)

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
jirkawrx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: ned srp 15, 2010 3:53 pm

Subaru Diesel - Chip(tuning)

Příspěvek od jirkawrx »

Zdravím příznivce Subaru,

chtěl bych se zeptat, zda máte někdo zkušenosti nebo Vaši známi s chipem (nepřehnaným) na boxer diesel ? Jestli je rozdíl znatelný a v rámci spotřeby, ceny atd., zda to stojí vůbec za to ?

Díky
Jiří WRX
Uživatelský avatar
Faethor
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: čtv zář 03, 2009 4:40 pm
Jméno a příjmení: Filip
Bydliště: Praha 6

Re: Subaru Diesel - Chip(tuning)

Příspěvek od Faethor »

Zdravím. zrona včera mi psal kamarád, že si svoji 2009 rezu nechal projet ecutekem (na 175-180k, nemá to zatím odbržděno). zatím s tím má nalítáno lehce přes 1000km takže nelze nijak hodnotit, ale rozhodně to získalo na pružnosti ve vyšších rychlostech a na 5 a 6 na dáolnici který jezdí nejvíc to prý sežere cokoliv. V nižších rychlostech a otáčkách prý to není cítit. Jakmile se s ním uvidím a bude možnost pokecat tak kdyžtak napíšu nějaké další postřehy.
Uživatelský avatar
M.Z.
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 709
Registrován: pát led 29, 2010 8:14 pm
Jméno a příjmení: Marek Zrak
Bydliště: FM

Re: Subaru Diesel - Chip(tuning)

Příspěvek od M.Z. »

Tohle je jediná charakteristika výkonu, kterou může přežít úžasná Subaru spojka, kdyby to posunuli níž, odpálí ji za těch 1000km.
ex STI 257kw 470Nm
M2
Coupe JCW
reza.traktor
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: pon led 10, 2011 1:16 pm
Jméno a příjmení: Radovan
Bydliště: Brusel/Ostrava

Re: Subaru Diesel - Chip(tuning)

Příspěvek od reza.traktor »

Helou, já su ten kamarád.:-) Přesnější info o charakteristice nové mapy a křivky momentu i výkonu určitě rád poskytne úpravce. Pokud se nepletu, nabízí pro diesely již dlouho právě tuto mapu, která nebyla speciálně upravena v návaznosti na časté problémy se spojkou.

A jak už faethor napsal, není to ani třeba - nárůst momentu se výrazně projevuje až v otáčkách, které by spojku stejně odstřelily už v sériovém nastavení. Prostě je třeba se rozjíždět ve velice nízkých otáčkách.

Se změnou jsem zatím moc spokojený: opravdu znatelně usnadňuje jízdu po dálnici, auto je pružnější a rychleji dosahuje vyšších rychlostí. Při jízdě ustálenou rychlostí - třeba 140 na 6ku - a sešlápnutí plynu na podlahu teď normálně mírně tlačí do sedačky a dost neúnavně táhne. A další důležitá věc - zatím nepozoruju žádné negativní projevy změny. Po městě je auto furt stejně příjemné, na rozjezdu ani při hrkání žádné problémy nevidím. Takže za sebe doporučuju. Samozřejmě je otázka, co teď vydrží motor, ale to už je holt moje riziko.

Joo, ještě spotřeba: změnu jsem provedl v okamžiku, kdy průměrná spotřeba za posledních 5 000 km byla 7.0l. Najel jsem od té doby dalších 1500 a stálé svítí průměr 7.0, uvidíme, kdy vyskočí na 7.2. Takže dramatický nárůst se rozhodně nekoná.
Outback 3,0R MY 2009 (právě přišel)
Impreza 2,0D MY 2009 (na odchodu)
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16137
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Diesel - Chip(tuning)

Příspěvek od quickly »

reza.traktor píše: průměrná spotřeba za posledních 5 000 km byla 7.0l.
reza.traktor, zkus prosím tě spočítat spotřebu při tankování celé nádrže. U mého dehtového forestíka palubní počítač kecá o 0,2 až 0,8 l/100 km.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
romik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1423
Registrován: pát led 22, 2010 9:48 pm

Re: Subaru Diesel - Chip(tuning)

Příspěvek od romik »

Zajímavý web se spoustou informací:
http://subdiesel.wordpress.com/2010/08/ ... cle-speed/
romik
Subaru Forester 2.0i Comfort ES CVT MY18 Obrázek
Subaru Forester 2.0D Comfort MT MY09 EURO4 SW 22611AP207 Obrázek
outbackplnka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: ned led 02, 2011 11:30 pm
Jméno a příjmení: Riegel Ján

chipovanie diesel 2.0

Příspěvek od outbackplnka »

Zdravým pani.mate niekto skúsenosť s chipovanim diesla v legacy/outback ?
Uživatelský avatar
Ladis
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 77
Registrován: pát úno 18, 2011 6:33 pm
Jméno a příjmení: Vladimir Nowak
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Diesel - Chip(tuning)

Příspěvek od Ladis »

zdravim, v soucasne dobe je uz mozne upravit take legacy/outback 2010/2011, vykon se zvedne na 180 koni a 400Nm. V pripade nutnosti menit vstrikovace na garanci kvuli nekvalitni nafte neni problem uvest jednotku do puvodniho stavu, takze zaruka zustava. Vladimir Nowak 603456754
www.proturbo.cz - autoservis nejen pro vaše subaru - originál i aftermarket díly, stavíme a opravujeme motory, chiptuning, ecutek, haltech, apexi
Fitipaldi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 190
Registrován: stř kvě 05, 2010 12:02 pm

Re: Subaru Diesel - Chip(tuning)

Příspěvek od Fitipaldi »

reza.traktor píše:Helou, já su ten kamarád.:-) Přesnější info o charakteristice nové mapy a křivky momentu i výkonu určitě rád poskytne úpravce. Pokud se nepletu, nabízí pro diesely již dlouho právě tuto mapu, která nebyla speciálně upravena v návaznosti na časté problémy se spojkou.

A jak už faethor napsal, není to ani třeba - nárůst momentu se výrazně projevuje až v otáčkách, které by spojku stejně odstřelily už v sériovém nastavení. Prostě je třeba se rozjíždět ve velice nízkých otáčkách.

Se změnou jsem zatím moc spokojený: opravdu znatelně usnadňuje jízdu po dálnici, auto je pružnější a rychleji dosahuje vyšších rychlostí. Při jízdě ustálenou rychlostí - třeba 140 na 6ku - a sešlápnutí plynu na podlahu teď normálně mírně tlačí do sedačky a dost neúnavně táhne. A další důležitá věc - zatím nepozoruju žádné negativní projevy změny. Po městě je auto furt stejně příjemné, na rozjezdu ani při hrkání žádné problémy nevidím. Takže za sebe doporučuju. Samozřejmě je otázka, co teď vydrží motor, ale to už je holt moje riziko.

Joo, ještě spotřeba: změnu jsem provedl v okamžiku, kdy průměrná spotřeba za posledních 5 000 km byla 7.0l. Najel jsem od té doby dalších 1500 a stálé svítí průměr 7.0, uvidíme, kdy vyskočí na 7.2. Takže dramatický nárůst se rozhodně nekoná.
Můžeš napsat , kde Ti remap provedli, resp. v které firmě ? Asi by to chtělo provést změnu až po skutečném zajetí, a to je tak po ujetí 30.000 km. Navíc po této úpravě padá záruka. Mě teď po 11.500 km/1roce provedli 1.garančku. Auto se mi zdá ještě línejší , než bylo. Přitom vypalovali DPF,měnili olej, filtry. Ten motor mě furt připadá nějaký nedozrálý. Velká škoda, že tam nedali objemově ekvivalentní objem motoru, t.j. 2.5 l jako v STI,určitě by se tam vešel, nebo alespoň 2.2, . V Impreze by to o moc víc nežralo, ale asponˇ by to jelo. :supeer:
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
reza.traktor
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: pon led 10, 2011 1:16 pm
Jméno a příjmení: Radovan
Bydliště: Brusel/Ostrava

Re: Subaru Diesel - Chip(tuning)

Příspěvek od reza.traktor »

11 a půl je asi málo - úpravu provedl pan Nowák, který reagoval o dva příspěvky výše, ten bude o potřebném nájezdu vědět víc. Já jsem stále spokojen, zatím jsem po úpravě najel asi 12 000. Problémy žádné.

Ale vidím to jinak - dobře to jelo už předtím, teď to jede líp. Samozřejmě v mezích motorizace, není to benzínová H6.:-)
Outback 3,0R MY 2009 (právě přišel)
Impreza 2,0D MY 2009 (na odchodu)
Uživatelský avatar
martas
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2713
Registrován: sob lis 06, 2010 9:22 am
Jméno a příjmení: Martin Staněk
Bydliště: Most,Jílové u Děčína,

Re: Subaru Diesel - Chip(tuning)

Příspěvek od martas »

Chlapi,
ohledně toho Chip(tuningu),po kolika km by bylo dobré to chipnout?Mám Forestra MY 2010 a najeto asi 12 000km.Automaticky padá asi záruka a nemůže se tam něco jiného podělat?Ohledně p.Nowaka jsem slyšel jen chválu,ale je tady malý problém.Jsem z Jílového u Děčína a do Ostravy je to docela z ruky.Protože,když bych s tím šel na servis tak opět do Ostravy na původní PS.Je otázka,jestli se to z toho počítače a řídící jednotky vůbec dá vymazat,protože jinak je záruka v prdu.Nevíte,jestli je někdo blýž a aby tomu rozuměl?Taky jsem našel na internetu tohle.Kdyžtak na to hodˇte oko a co tomu říkáte www.racechip.de
díky Martas
Martas
Subaru Outback 2.5 - MY 2002 - ex
Subaru Forestr 2.0D - MY 2010 - ex
Subaru Impreza Sport 2.0 - MY 2008 - ex
Subaru Impreza WRX STI 2.5 - MY 2011 - 12,8l
Subaru Forestr 2.0 XT - MY 2016 - 11,4l
Uživatelský avatar
M.Z.
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 709
Registrován: pát led 29, 2010 8:14 pm
Jméno a příjmení: Marek Zrak
Bydliště: FM

Re: Subaru Diesel - Chip(tuning)

Příspěvek od M.Z. »

Občas bývá i v Praze, zavolej mu, všechno ti vysvětlí.
ex STI 257kw 470Nm
M2
Coupe JCW
Uživatelský avatar
martas
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2713
Registrován: sob lis 06, 2010 9:22 am
Jméno a příjmení: Martin Staněk
Bydliště: Most,Jílové u Děčína,

Re: Subaru Diesel - Chip(tuning)

Příspěvek od martas »

Díky M.Z.
až povolí nápor a budu ČR tak se mu ozvu
Martas
Subaru Outback 2.5 - MY 2002 - ex
Subaru Forestr 2.0D - MY 2010 - ex
Subaru Impreza Sport 2.0 - MY 2008 - ex
Subaru Impreza WRX STI 2.5 - MY 2011 - 12,8l
Subaru Forestr 2.0 XT - MY 2016 - 11,4l
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Subaru Diesel - Chip(tuning)

Příspěvek od Marty73 »

Jedině ECUTEC, s ničím jiným bych neexperimentoval :850:
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
janste68
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 134
Registrován: čtv říj 01, 2009 9:54 pm
Bydliště: Krnov

Re: Subaru Diesel - Chip(tuning)

Příspěvek od janste68 »

čaute . nemáte někdo zkušenosti s chip tuningem u subaru forester 2,0 benzin+ lpg? r. 2006 díky
Hans von Jagendorf
Odpovědět

Zpět na „Motor“