Únik oleje skrze těsnění pod hlavou?
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48971
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Únik oleje skrze těsnění pod hlavou?
Jenomže Láďa žije v Německu a tam to nepůsobí dobře, když z auta kape olej
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Únik oleje skrze těsnění pod hlavou?
Tak mezi náma, to nepůsobí dobře nikde. Používat jako daily car auto, ze kterého teče olej, za to bych se styděl i v Čechách. Tady je to akorát ještě víc nápadný, protože tu obvykle olej z aut neteče a tím pádem jsou parkovací místa ve firmě zcela čistý, a na ulici je fleků málo a jsou viditelně starý.
Teď jde o to, co s tím. Kolegové radí zlikvidovat, že už se to u tak starého auta nevyplatí řešit, že oni by do 17 let starého auta se 300 000 km nevrazili víc než 500€. Ovšem co potom? Chci Subaru, co utáhne přívěs a snese mé drsné zacházení.
Mám asi následující možnosti:
Outback BH - s technickou za něj dám 2000€ a bude kdykoliv hrozit podobný problém - zamítnuto
Outback BP - bude dražší, nebude mít VTD, bude problematičtější na zaplynování, a stejně bude vzhledem k věku a nájezdu kdykoliv hrozit problém podobného typu - zamítnuto
Outback BR - dám za něj i s úvodním servisem zhruba 16000€, životnost kdoví jestli 10 let (najedu 30 000 ročně) - tj. jen amortizace 1600€ ročně, s mimořádnýma oprava klidně i 2000€, plus vyšší náklady na km protože myslím nejde zaplynovat takže dalších 1000€ ročně, v benzínu skoro nejsou v nabídce (na mobile.de v okruhu 500km celé dva kusy), navíc mě ten model moc nebere - jako asi by to šlo, ale žádný nadšení, to snad radši počkat až budou k mání tří- až pětiletý BS s ES .
Outback BS - amortizace/mimořádné opravy ročně asi 2500-3000€, i přes nižší spotřebu vyšší náklady na km protože nelze plyn takže dalších 1000€ ročně, asi by to s ES a silnějším motorem bylo fajn, ale nějak nemám potřebu kupovat nový/skoro nový auto - zatím.
Forester - nechci, nelíbí se mi, navíc by to vycházelo podobně jako Outback obdobného roku výroby
Tribeca - moc drahý
Poslední varianta je opravit můj Outback, udělat v prosinci technickou a nechat si ho pak ještě 2 roky - i pokud bych dal za těsnění pod hlavou, třeba padlou převodovku a pár dalších oprav celkem 4000€, a pak to shodil ze skály, tak mě pořád vyjde kupní cena plus mimořádné opravy na méně než 2000€ ročně s tím že oproti benzínu šetřím ještě 1000€ ročně na palivu. Když budu mít kliku a těch oprav nebude tolik nebo to půjde prodat tak ty náklady spadnou i na 1500€ ročně. Zadek je vyvařenej, dělal jsem měnič, plyn má nové trysky a reduktor, mám LPG nádrž s neomezenou životnosí a hlavně mne to auto baví, takže případně vícenáklady a chyby v kalkulaci prostě odepíšu jako náklady na lehce skurilního koníčka.
Takže zatím to vidím tak, že to asi nechám spravit. Samozřejmě jestli má někdo lepší nápad, tak sem s ním. EDIT: třeba kdyby se v Plzni někdo zbavoval Tribeky za odvoz, tak si dám říct...
Teď jde o to, co s tím. Kolegové radí zlikvidovat, že už se to u tak starého auta nevyplatí řešit, že oni by do 17 let starého auta se 300 000 km nevrazili víc než 500€. Ovšem co potom? Chci Subaru, co utáhne přívěs a snese mé drsné zacházení.
Mám asi následující možnosti:
Outback BH - s technickou za něj dám 2000€ a bude kdykoliv hrozit podobný problém - zamítnuto
Outback BP - bude dražší, nebude mít VTD, bude problematičtější na zaplynování, a stejně bude vzhledem k věku a nájezdu kdykoliv hrozit problém podobného typu - zamítnuto
Outback BR - dám za něj i s úvodním servisem zhruba 16000€, životnost kdoví jestli 10 let (najedu 30 000 ročně) - tj. jen amortizace 1600€ ročně, s mimořádnýma oprava klidně i 2000€, plus vyšší náklady na km protože myslím nejde zaplynovat takže dalších 1000€ ročně, v benzínu skoro nejsou v nabídce (na mobile.de v okruhu 500km celé dva kusy), navíc mě ten model moc nebere - jako asi by to šlo, ale žádný nadšení, to snad radši počkat až budou k mání tří- až pětiletý BS s ES .
Outback BS - amortizace/mimořádné opravy ročně asi 2500-3000€, i přes nižší spotřebu vyšší náklady na km protože nelze plyn takže dalších 1000€ ročně, asi by to s ES a silnějším motorem bylo fajn, ale nějak nemám potřebu kupovat nový/skoro nový auto - zatím.
Forester - nechci, nelíbí se mi, navíc by to vycházelo podobně jako Outback obdobného roku výroby
Tribeca - moc drahý
Poslední varianta je opravit můj Outback, udělat v prosinci technickou a nechat si ho pak ještě 2 roky - i pokud bych dal za těsnění pod hlavou, třeba padlou převodovku a pár dalších oprav celkem 4000€, a pak to shodil ze skály, tak mě pořád vyjde kupní cena plus mimořádné opravy na méně než 2000€ ročně s tím že oproti benzínu šetřím ještě 1000€ ročně na palivu. Když budu mít kliku a těch oprav nebude tolik nebo to půjde prodat tak ty náklady spadnou i na 1500€ ročně. Zadek je vyvařenej, dělal jsem měnič, plyn má nové trysky a reduktor, mám LPG nádrž s neomezenou životnosí a hlavně mne to auto baví, takže případně vícenáklady a chyby v kalkulaci prostě odepíšu jako náklady na lehce skurilního koníčka.
Takže zatím to vidím tak, že to asi nechám spravit. Samozřejmě jestli má někdo lepší nápad, tak sem s ním. EDIT: třeba kdyby se v Plzni někdo zbavoval Tribeky za odvoz, tak si dám říct...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Únik oleje skrze těsnění pod hlavou?
a co tak nechat to dva roky rosit, případně to sem tam utřít hadrem..
ne, chápu že to chceš mít v cajku, záleží jak moc to teče. možná opravdu jestli je to na odtokovým kanálu, tak to zkusit zamáznout zvenku.
mě takhle rosí už 4 roky na starším legu převodka řízení, ale rozhodně kvůli tomu nebudu řešit řízení za 20tKč a kdovíco ještě. před STK to vždycky utřu a je. prostě 14 letý auto.
ne, chápu že to chceš mít v cajku, záleží jak moc to teče. možná opravdu jestli je to na odtokovým kanálu, tak to zkusit zamáznout zvenku.
mě takhle rosí už 4 roky na starším legu převodka řízení, ale rozhodně kvůli tomu nebudu řešit řízení za 20tKč a kdovíco ještě. před STK to vždycky utřu a je. prostě 14 letý auto.
- als
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 538
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Aleš
- Bydliště: Merklín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Únik oleje skrze těsnění pod hlavou?
Ne že bych to četl celé, tak jenom ve zkratce.
Ten únik mezi hlavou a blokem je u těchto motorů celkem častý, přesně jak tady někdo psal - zpětné kanály.
Pokuď by se na tom motoru nedělalo nic jiného, tak cena dvou kusů origo těsnění je do 3 500kč, plus rovnání hlav, plus práce, tak by mělo být 10000kč dostačujících. Otázkou je, jestli je nějaká spotřeba oleje, tak jestli rovnou nevyměnit i pístní kroužky atd...
Ten únik mezi hlavou a blokem je u těchto motorů celkem častý, přesně jak tady někdo psal - zpětné kanály.
Pokuď by se na tom motoru nedělalo nic jiného, tak cena dvou kusů origo těsnění je do 3 500kč, plus rovnání hlav, plus práce, tak by mělo být 10000kč dostačujících. Otázkou je, jestli je nějaká spotřeba oleje, tak jestli rovnou nevyměnit i pístní kroužky atd...
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48971
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Únik oleje skrze těsnění pod hlavou?
To je konečně kvalifikovaná odpověď.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- yohn
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11958
- Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Únik oleje skrze těsnění pod hlavou?
Láďo, vysvětli mi tu část "LPG nádrž s neomezenou životností" to slyšim prvně
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48971
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Únik oleje skrze těsnění pod hlavou?
To je v Německu normální stav. Tam ví, že na nádrži z trojky plechu nic nedegraduje. To akorát u nás jsme kokoti.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Únik oleje skrze těsnění pod hlavou?
Tak by šlo, ale co demontáž motoru a jeho zpětná montáž do auta, to je v tom taky? Co pamatuji, tak to bylo taky nějak za desítku. Ale stejně bych neměl asi to srdce, že když už by byl venku neudělat všechno co by bylo třeba .....als píše:Ne že bych to četl celé, tak jenom ve zkratce.
Ten únik mezi hlavou a blokem je u těchto motorů celkem častý, přesně jak tady někdo psal - zpětné kanály.
Pokuď by se na tom motoru nedělalo nic jiného, tak cena dvou kusů origo těsnění je do 3 500kč, plus rovnání hlav, plus práce, tak by mělo být 10000kč dostačujících. Otázkou je, jestli je nějaká spotřeba oleje, tak jestli rovnou nevyměnit i pístní kroužky atd...
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48971
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Únik oleje skrze těsnění pod hlavou?
Vyndání a zpětná montáž motoru je v těch 10000.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- als
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 538
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Aleš
- Bydliště: Merklín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Únik oleje skrze těsnění pod hlavou?
Jj, to by bylo v tom, ta cena je jenom nástřel, vždycky se tam najde něco navíc, ale plus minus to tak vychází. Demontáž + montáž + vyzkoušení atd. Je cca jeden pracovní den. Rozebrání, čištění, sesazení, seřízení ventilů atd. je taky zhruba den, nějaký olej, filtr...
Ale jak píšu, to je pokud by se dělali jenom ty těsnění, pokud by se lezlo hlouběji na kroužky, nebo ojniční ložiska, tak to trochu naroste.
Ale jak píšu, to je pokud by se dělali jenom ty těsnění, pokud by se lezlo hlouběji na kroužky, nebo ojniční ložiska, tak to trochu naroste.
Re: Únik oleje skrze těsnění pod hlavou?
Díky.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Únik oleje skrze těsnění pod hlavou?
Tak je to hotové, nakonec jsem to z organizačních a časových důvodů nechal udělat v Německu. Prý byly i všechny další těsnění co jsou bez vyjmutí motoru nepřístupné na odpis a gufero k převodovce taky - divím se, že to neteklo víc.
Další poznatky servisu: humusem hodně zanesený chladič i když pohledem zvenku nebylo nic poznat, prohozené dva štefty co drží hlavu a nepasující těsnění příruby výfuku. Už to prý někdy někdo otvíral...což se divím, protože to bylo asi v prvních 130000km, pak už mám plnou servisní historii.
Další poznatky servisu: humusem hodně zanesený chladič i když pohledem zvenku nebylo nic poznat, prohozené dva štefty co drží hlavu a nepasující těsnění příruby výfuku. Už to prý někdy někdo otvíral...což se divím, protože to bylo asi v prvních 130000km, pak už mám plnou servisní historii.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22548
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Únik oleje skrze těsnění pod hlavou?
Ty máš ten chladič už měněný nebo ještě původní?
Re: Únik oleje skrze těsnění pod hlavou?
Asi původní.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22548
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Únik oleje skrze těsnění pod hlavou?
Tak to je asi čekatelný... někteří tu ten čistič zvenku čistí každej rok Já v něm budu mít asi nejspíš taky pěkný sr...y