Ztráta výkonu při rozjezdu

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Ztráta výkonu při rozjezdu

Příspěvek od George »

Jo to probihalo cele leto. Bez vetsiho efektu.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Ztráta výkonu při rozjezdu

Příspěvek od sima »

Aha,tak tuhel fázi už máš aspoň za s sebou...
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Ztráta výkonu při rozjezdu

Příspěvek od mnov »

Ještě mě napadla souvislost s horším ohříváním lambdy v důsledku chybějící pumpy sekundárního vzduchu. Ta má snad sloužit k rychlejšímu ohřátí katalyzátoru?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Ztráta výkonu při rozjezdu

Příspěvek od George »

mnov píše:Ještě mě napadla souvislost s horším ohříváním lambdy v důsledku chybějící pumpy sekundárního vzduchu. Ta má snad sloužit k rychlejšímu ohřátí katalyzátoru?
Tohle jsem vyloucil ze dvou duvodu:
1. rok to jezdilo s bajpasem v pohode
2. vstrikovani vzduchu primo za vyfukovy ventil zajisti prohoreni bohatejsi smesi po startu, cimz se zahreje katalyzator a zaroven se snizi obsah HC sracek ktere zatim nemuze studeny katalyzator oxidovat. Navic lambda ktera bere 8A (100W cca) na vyhrivani se na 300 stupnu rozzhavi behem par vterin. Takze ta s timhle prinosem vubec nepocita.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Ztráta výkonu při rozjezdu

Příspěvek od mnov »

No jak myslíš, ale já bych to nevylučoval.
U mého motoru, který pumpu nemá začne řídit dle lambdy po více než 30s. Má to jinou sondu, za studena si bere 10A na žhavení.
Program ECU počítá s něčím, co tam není. Zkusil bych to po startu nechat déle prohřát na volnoběh.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Ztráta výkonu při rozjezdu

Příspěvek od George »

mnov píše:No jak myslíš, ale já bych to nevylučoval.
U mého motoru, který pumpu nemá začne řídit dle lambdy po více než 30s. Má to jinou sondu, za studena si bere 10A na žhavení.
Program ECU počítá s něčím, co tam není. Zkusil bych to po startu nechat déle prohřát na volnoběh.
OK, to neni spatny napad. Vyzkousim.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2972
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Ztráta výkonu při rozjezdu

Příspěvek od yeti »

Nejsem odborník na elektriku, ale fakt tam po tom tenkym drátu teče 10A ?
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Ztráta výkonu při rozjezdu

Příspěvek od mnov »

Ten drát zas není tak tenký. Má tenkou izolaci, tak se to možná zdá. Těch 10A tam teče cca 20s po startu a pak se to pohybuje okolo 6A.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22554
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Ztráta výkonu při rozjezdu

Příspěvek od spm »

Ono podle mě i celkově mi přijdou všude ty dráty poddimenzované. K zásuvce jištěné 15A vede taky drátek, který bych já použil na vláčky :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Ztráta výkonu při rozjezdu

Příspěvek od mnov »

Měď je drahá, tak využívají maximální proudovou hustotu. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22554
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Ztráta výkonu při rozjezdu

Příspěvek od spm »

No, když už jsem to nakousl, tak si ještě zaofftopicuju :-DDD (třeba to pak někdo přesune). Chtěl jsem si pořídit 600W AC měnič a narvat ho někam do interiéru. Jakým průřezem licny bys to připojil? :-) Mně z toho vyšlo, že tak 16mm2 by asi šlo (na hraně), ale furt mi to přijde jako příliš tlustej kabel na to, abych se dal protáhnout nepozorovaně autem k baterce :-DDD

(že bych nějak nutně potřeboval 600W, ale vycházely mi poměrem cena / výkon asi nejlíp a když už tam bude, tak by to zbytek instalace měl zvládat :-) ).
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Ztráta výkonu při rozjezdu

Příspěvek od George »

Vsechno je podmineno zadanim. Pokud jsi ochoten prijmout ze pri spickovem odberu tech 600W ti 50W zustane na kabelu tak staci i 5mm^2. (pocitam 5m dlouhy privod pri tabulkovem odporu vyrobce 3.8ohm/km) . S 10mm^2 uz jsi dostatecne v pohode, 5W tepla na metr kabelu neni takova tragedie.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Ztráta výkonu při rozjezdu

Příspěvek od mnov »

Na těch 50A bych dal klidně 6mm2.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Ztráta výkonu při rozjezdu

Příspěvek od George »

Jasne, taky by slo, uvazoval jsem ale 80stupnu okolni teplotu, a dlouhodobou max zatez. takze proto idelane 10mm. Ale jak rikam to je dle pozadavku na pouziti.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Ztráta výkonu při rozjezdu

Příspěvek od mnov »

Já bych nakonec také asi volil 10mm2. :-)
Jen ještě přidám jeden [OFFTOPIC].
Někdy je s dokonalým přívodem ke spotřebiči i problém. Pokud zapojím invertor MIG/MAG do zásuvky přímo na rozvaděči, tak mi to okamžitě vyhodí jistič. Musím to dát přes prodlužku, nebo do nějaké vzdálenější zásuvky.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Odpovědět

Zpět na „Motor“