Ztráta výkonu při rozjezdu

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Brouček
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: ned zář 16, 2018 2:22 pm
Jméno a příjmení: Václav Gebert

Re: Ztráta výkonu při rozjezdu

Příspěvek od Brouček »

Ok. Věřím. Nechám to seštelovat a dám vědět jak to dopadlo. Sem nato opravdu zvědav.
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1488
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Ztráta výkonu při rozjezdu

Příspěvek od mišus »

Hlavně aby tu práci dobře odvedli.....:/
Brouček
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: ned zář 16, 2018 2:22 pm
Jméno a příjmení: Václav Gebert

Re: Ztráta výkonu při rozjezdu

Příspěvek od Brouček »

No právě. Z toho mám obavu. Ale nikdo jinej se mi tu neozval. Bohužel :-(
Brouček
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: ned zář 16, 2018 2:22 pm
Jméno a příjmení: Václav Gebert

Re: Ztráta výkonu při rozjezdu

Příspěvek od Brouček »

Zdarec kluci. Nemá někdo přední světla na pravou stranu na lego 2004?
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Ztráta výkonu při rozjezdu

Příspěvek od George »

Ahojte, pridavam se do spolku "vystrelim ze krizovatky na volnobeh" :D.

Symptomy jsou defakto stejne, nastartuju, popojedu cca 100m na krizovatku u firmy, zastavim a kdyz se chci rozjet tak prd. pomalu pridavam plyn az na plny kotel a az za par vterin auto ozije.
Svicky stare (jo uz je mam na stole asi pul roku a jeste nevymenil), kabely origo, ventily nikdy nedelane. Najeto 130tis

Nicmene pustil jsem tam delphi flight mode a nahral co se pri teto udalosti deje, viz prilozeny obrazek, blbe to popisuje osu Y takze slovne:
1. v case 12-24 vterin vse funguje, lechtam plyn a popojizdim z parkoviste, lambda=1, vstikovace= 2 - 6ms
2. v case 32-41 dojde k problemove udalosti, pustim brzdu auto se rozjede cca 10-20km/h a pridavam plyn abych zrychlil, nicmene auto nic nedela, je videt ze klapka reaguje na plyn ktery pri stagnaci automaticky pridavam az na podlahu, vstrikovace pridavaji take, nicmene mnohem mene nez by clovek pri WOT cekal, pri funkcnim stavu je na plny plyn delka vstriku 10-12ms, zde jen 6-8ms (tady je podle me zdroj maleho vykonu). Lambda=1.5V coz je velmi chuda smes srovnatelna se stavem kdy brzdim motorem z kopce.
3. v case 41 motor zabere, poustim plyn na nejakou rozumnou uroven a jedu dal, lambda se stabilizuje na hodnote 1V.

Podeziram ze vypadne MAF nebo cidlo tlaku vzduchu, proste informace o tom kolik do motoru jde vzduchu, podle me to je jedine co donuti motor davat mene paliva nez by mel mit.

Nutno podotknout ze tento jev se stane pouze 1x po studenem rozjezdu a to jeste ne pokazde. Zatim se to stalo vzdy pri rozjezdu ze stani, nikdy pri jizde. Diky za kazdy napad.

EDIT, pridan graf normalniho behu motoru za stejnou dobu, teplota motoru pri startu je u obou grafu stejna, defakto stejne provozni podminky.
Přílohy
subaru nereaguje na plyn.png
subaru normalni reakce.png
Naposledy upravil(a) George dne stř říj 24, 2018 12:25 pm, celkem upraveno 2 x.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1488
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Ztráta výkonu při rozjezdu

Příspěvek od mišus »

Vy mi s těma počítačema připomínáte jednoho kluka co jezdí rallye, furt něco ladí na jednotce, ale to, že si bere vduchovej filtr teplej vzduch od vejfuku už nevidí a hrozně se diví,ze po ohřátí auto nějak moc nejede:D pokud ventily nemáš nikdy stelovany, nememenis svíčky....to jsou faktory, který se dělaj max. Jednou za 50 tisíc ale lepší dříve....
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Ztráta výkonu při rozjezdu

Příspěvek od George »

Ja jsem na to chtel jit spise analyticky. rozhozeny ventil nebo blba svicka prece neudela takovy skokovy problem na 3 vteriny po startu? Po tom uz muzu jezdit cely den a zadny problem. Zadne cukani, zadne stagnovani... proste nic.
Nutno dodat ze v okamziku kdy auto nereaguje na plnyn tak necuka, ma krasne hladky chod, akorat s tahem stejnym jako na volnobeh. Jelikoz je to automat tak se ani nedusi.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1488
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Ztráta výkonu při rozjezdu

Příspěvek od mišus »

Neurazte se vy, co máte nový auta, ale proto ho nemám. Už Forester SF po faceliftu, když mu přidali jednu lambdu navíc a dali jiný ECU začal stát za hovno. Neříkám a nevnucuju nikomu, že to je tím, ale píšu o tom, že při nepravidelným dodržování ať už je to výměna oleje, chladící kapaliny, nebo brzdové....seřízení ventilů, kontrola čistoty pcv ventilu atd jsou problémy
Naposledy upravil(a) mišus dne stř říj 24, 2018 9:51 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Ztráta výkonu při rozjezdu

Příspěvek od George »

V pohode, proto jsem i hned psal co delane na aute neni. Jak jsem rikal chtel jsem se dobrat logickou cestou ke zdroji problemu. Samozrejme nekdy rychlejsi a mene trnita cesta je proste spravovat a menit vse co by se udelat melo a doufat ze to pomuze. Ono k tomu asi i nakonec dojde.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1488
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Ztráta výkonu při rozjezdu

Příspěvek od mišus »

U součástek se dá zjišťovat, zda jsou v prdeli. V manuálu většinou odpory a napětí při provozu jsou udány. Stačí měřit
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1488
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Ztráta výkonu při rozjezdu

Příspěvek od mišus »

Svíčky a kabely mají svou zivotnost stejně tak jako každá součástka na autě. Ale zrovna kabely a svíčky jsou opravdu spotřebka, u jinych.... senzorů a magnetickejch ventilu apd je potřeba zjistit hodnoty a pak zjišťovat realitu:)
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3007
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Ztráta výkonu při rozjezdu

Příspěvek od yeti »

Mně tohle dělala felda. V servise se "závada neprojevila". Ventily seřizovány sice sporadicky, ale svíčky a filtry měněny pravidelně. Na feldě jsem haubnu zvedal jen když jsem dolíval do ostřikovačů, nebo olej. Tady, kurva, aby člověk furt něco kontroloval, domačkával kabely, napojoval počítače, zaznamenával a analyzoval :-/ :-DDD >:-&

- proč to dělá jen někdy? být to mechanická závada (ventily/rozvody), dělalo by to furt
- nemůže to být nějakým čidlem? Kterým? - lidi různě mění lambdy, čidla teploty, klepání...
- proč ty projevy často dočasně zmizí, když se jakkoli hrábne do svíček/kabelů/klapky?
- v jakým stavu máš baterku/dobíjení?
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Ztráta výkonu při rozjezdu

Příspěvek od mnov »

George píše: 1. v case 12-24 vterin vse funguje, lechtam plyn a popojizdim z parkoviste, lambda=1, vstikovace= 2 - 6ms
Tady to funguje, protože ještě nebere ohled na lambdu. Trvá dost dlouho, než se ohřeje a začne to pomocí lambdy regulovat.
Podle mého názoru je lambda sonda již pomalejší a potřebuje na rozhýbání ještě víc času, než jí to dává.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Ztráta výkonu při rozjezdu

Příspěvek od George »

-dobijeni funguje, ale hodim na monitor jestli v okamziku problemu nepadne napeti, nicmene to zase zjistim jenom v miste MCU, pokud nekde hapruje zem tak to bude neprukazne, spise preventivne overit vsechny zeme

-cidla samozrejme zmerit muzu, nicmene opet, pokud je chyba nahodila tak bude i merena hodnota spatna pouze nahodile - alespon tak predpokladam

-mnov - to jsem si taky myslel ze to je lambdou ale pak jsem ji vyloucil, protoze hlasi ze je chuda smes a MCU se snazi smes obohatit, podle grafu se zda ze lamda reaguje stejne rychle jako pri teplem motoru, akorat naopak. Pri stejne manipulaci s plynem se drzi az do open loop =1 pak se na ni logicky mcu vyprdne a vali palivo podle mapy, takze je smes bohatejsi a <1. Nicmene tim nerikam ze tvoje tvrzeni je blbost, jenom rikam sve uvahy, ktere budu rad kdyz reknes proc jsou treba blbe.

Pridal jsem do puvodniho postu jak vypada graf z dnesniho rana, kdy vse fungovalo jak ma.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Ztráta výkonu při rozjezdu

Příspěvek od mnov »

Jestli je to tím, že lambda potřebuje delší čas na ohřátí, se dá vyzkoušet celkem jednoduše. Prostě to nechat chvilku ohřát a problém by se neměl projevit.
S tím dobíjením nezapomeň, že si ho to řídí a někdy ho cíleně vypíná.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Odpovědět

Zpět na „Motor“