Kompresní tlaky ve válcích
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Kompresní tlaky ve válcích
Pravda,ty počty zubů jsme neznal,máš pravdu.Já tím "jen"o zub myslel,že jsem rád,že to nebylo o víc.Snad se tím,že jsem s tím najel ix tisíc km nic jiného nestalo,nenačalo,nepoznamenalo.Prý se nemělo co jiného stát.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Kompresní tlaky ve válcích
Docela lituji mechanika, který na tom měnil svíčky a pak musel řešit toto. Ale je vidět, že asi umí a nenechal se zaskočit.sima píše: Pak přišel na to,že mám skočený řemen na pravé vačce o jeden zub
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Kompresní tlaky ve válcích
Kápl jsi na to,je to slušně velká story,snad to jednou sepíšu,skrz jednu banalitu se přišlo na velkou chybu-na to špatně osazení řemenu,ale užil si s tím děsně,prý skoro nespal,práce na tom den a půl pomalu,furt se vracel a hledal,vše dvakrát i třikrát následně opakoval-měřil,jeho táta se jen smál,když jsem došel na dílnu pro auto.A to si nechtěl říct přímo o žádné peníze,dodnes nejsme vyrovnáni,řekl jen:jezděte chvíli,pak se uvidí,tak jsem ho přesvědčil,ať pak řekne částku a já mu to pošlu.
Ono totiž říkal,že kdyby mě měl spočítat všechno,je z toho palba a zohledňuje,že přeci jen se po seřízení ventilů a výměně víček došlo k vibracím do plynového pedálu a nejspíš to bylo způsobeno náhodou,která se může lehce stát.Klobouk dolů před přístupem jeho a jeho táty,před jeho skvělou komunikací se zákazníkem a následnou urputnou snahou přijít věci na kloub!!!Měl jsem vlastně velké štěstí.
Ono totiž říkal,že kdyby mě měl spočítat všechno,je z toho palba a zohledňuje,že přeci jen se po seřízení ventilů a výměně víček došlo k vibracím do plynového pedálu a nejspíš to bylo způsobeno náhodou,která se může lehce stát.Klobouk dolů před přístupem jeho a jeho táty,před jeho skvělou komunikací se zákazníkem a následnou urputnou snahou přijít věci na kloub!!!Měl jsem vlastně velké štěstí.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Kompresní tlaky ve válcích
Máte někdo vyzkoušený slušný kompresiometr pro domácí použití za normální peníze? A stačí u Forestera místo svíčky našroubovat budík, sešlápnout plyn a protočit párkrát motor? Nebo je to složitější? Trochu mi to papá olej a rád bych si změřil tlaky.
Re: Kompresní tlaky ve válcích
Ještě jsem rozpojoval nějaký konektor ve sloupku u spolujezdce, aby nešlo vstřikování...
Outback 2,5 2017
Forester 2.0X 2006
Forester 2.0X 2006
Re: Kompresní tlaky ve válcích
Chci se tu zeptat na jednu maličkost. Sešlápnutý plyn při startování má u elektricky ovládané klapky význam? Dnes jsem na to jako obvykle zapomněl a řeším proč jsou tlaky tak malé...
Subaru Legacy 2.0R 121kW '07
Mazda MX-5 1.8 107kW '01
Škoda Felicia 1.3MPi 50kW '98
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Mazda MX-5 1.8 107kW '01
Škoda Felicia 1.3MPi 50kW '98
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Kompresní tlaky ve válcích
Asi to význam má, protože dle servisního manuálu je to naprosto stejný bod v postupu měření komprese. U obou systémů je "Fully open the throttle valve".
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Kompresní tlaky ve válcích
Sakra dnes jsme měřili ještě oktávku 1.8T taky bez sešlápnutí a to vyšlo 11,8 na všech.
Subaru Legacy 2.0R 121kW '07
Mazda MX-5 1.8 107kW '01
Škoda Felicia 1.3MPi 50kW '98
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Mazda MX-5 1.8 107kW '01
Škoda Felicia 1.3MPi 50kW '98
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Re: Kompresní tlaky ve válcích
Nedávno jsem zkoumal mapy v ECU a zrovna na throttle by wire je tam přímo mapa pro startování. Ale kecal bych, kdybych řekl, jakej má průběh. Myslím, že tam bylo ale něco jako od 30% sešlápnutí plynu plně otevřená škrtící klapka.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10659
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Kompresní tlaky ve válcích
A nenašel jsi tam rovnou, jestli při sešlápnutí pedálu za určitou hranici (kdy je pak škrtící klapka otevřená plně) dojde k vypnutí vstřikování?
Nechce se mi to zkoušet
Našel jsem už párkrát zmínku, že to tak obecně bývá, pro případ zaplavení/přechlastání válce (nevím jak by k tomu mohlo dojít u vstřiků, karburátor bych pochopil)
Nebo právě pro diagnostiku případného problému, nebo měření komprese.
Nevím ale jak moc to je rozšířené "pravidlo".
Nechce se mi to zkoušet
Našel jsem už párkrát zmínku, že to tak obecně bývá, pro případ zaplavení/přechlastání válce (nevím jak by k tomu mohlo dojít u vstřiků, karburátor bych pochopil)
Nebo právě pro diagnostiku případného problému, nebo měření komprese.
Nevím ale jak moc to je rozšířené "pravidlo".
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Kompresní tlaky ve válcích
Na měření komprese se má udělat úkon "RELEASING OF FUEL PRESSURE". Tím se odpojí palivové čerpadlo a odtlakuje systém. Tak nějaké vypínání při sešlápnutí tam určitě není.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Kompresní tlaky ve válcích
Asi by se to najít dalo, ale to bych si ty mapy musel zase načíst a ještě jsem si od migrace na Linux nezprovoznil RomRaider.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Kompresní tlaky ve válcích
Tak přecijen jsem nekecal. Je to teda až od 70% sešlápnutí.
- Přílohy
-
- Screenshot from 2020-01-29 02-07-16.png (12.06 KiB) Zobrazeno 3674 x
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10659
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Kompresní tlaky ve válcích
Mnov - to vím, ale to se přece nevylučuje
Honzo, takže chápu dobře že odpojuje? Od 70 % výš je kompenzace délky vstřiku -100 % = vypnutí vstřikování?
Honzo, takže chápu dobře že odpojuje? Od 70 % výš je kompenzace délky vstřiku -100 % = vypnutí vstřikování?
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: Kompresní tlaky ve válcích
Já to tak chápu. Když zhodnotím popis hodnot, jednotky a samotný hodnoty, tak mi z toho vychází, že po kompenzaci délky vstřiku -100 % je prostě délka vstřiku vždy 0. Ale jak to ta ECU počítá se asi nikdy nedozvíme. A taky ty mapy jsou pořád výsledek nějakýho reverzního inženýrství, takže ne úplně maximálně spolehlivej zdroj. A taky je to MY2007 (přímo konkrétně to je na ECU ID, co mám já), takže tam se to taky může lišit.
Ale v podstatě asi není nic snazšího, než šlápnout plnej plyn a zkusit startovat. Asi by to tedy nemělo chytnout... A pokud k tomu ještě ideálně naloguješ délku vstřiku, tak by to bylo potvrzený úplně.
Ale v podstatě asi není nic snazšího, než šlápnout plnej plyn a zkusit startovat. Asi by to tedy nemělo chytnout... A pokud k tomu ještě ideálně naloguješ délku vstřiku, tak by to bylo potvrzený úplně.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno