Kompresní tlaky ve válcích
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24300
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Kompresní tlaky ve válcích
Kolegové,tak trochu mě zajímá jedna věc.Kde bych našel správné-předepsané tlaky válců,ideálně přímo pro můj motor- 2.0L EMPI SOHC NA.
Manuál kde by tohle bylo uvedeno jsem zatím nenašel.
Můžete aspoň když tak pro zajímavost přidat i tlaky válců jiných motorů,či co jste naměřili případně vy.
Hledal jsem,leč tu jsem našel jen jeden starý příspěvek od Rallye Cad a pak jedno vlákno v angličtině-tam maník naměřil na novém XT po ujetí 6500 km tlaky okolo 13 atmosfér,teda něco přes třináct,na všech válcích stejně,což je téměř určitě ideální.Taky mě zajímá možná-maximální odchylka tlaku mezi jednotlivými válci,tj hodně důležité.Jestli je to pro subaru podobně jako u jiných motorů,nebo je tolerance menší.
Možná ještě něco vyštrachám,ale teď už zas na to nemám čas,pokračovat budu nejdřív zítra.
Manuál kde by tohle bylo uvedeno jsem zatím nenašel.
Můžete aspoň když tak pro zajímavost přidat i tlaky válců jiných motorů,či co jste naměřili případně vy.
Hledal jsem,leč tu jsem našel jen jeden starý příspěvek od Rallye Cad a pak jedno vlákno v angličtině-tam maník naměřil na novém XT po ujetí 6500 km tlaky okolo 13 atmosfér,teda něco přes třináct,na všech válcích stejně,což je téměř určitě ideální.Taky mě zajímá možná-maximální odchylka tlaku mezi jednotlivými válci,tj hodně důležité.Jestli je to pro subaru podobně jako u jiných motorů,nebo je tolerance menší.
Možná ještě něco vyštrachám,ale teď už zas na to nemám čas,pokračovat budu nejdřív zítra.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Kompresní tlaky ve válcích
Jestli si to dobře pamatuju, tak v manuálu pro SG píšou, že v rozmězí 10-12atm, rozdíl max. 0,5, pod 10 do servisu... Já naměřil od 7,5 do 8,5.....
Outback 2,5 2017
Forester 2.0X 2006
Forester 2.0X 2006
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7827
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Kompresní tlaky ve válcích
V manuálu je přesně toto:
Compression (350 rpm and fully open throttle):
Standard:
1,275 kPa (13.0 kgf/cm2, 185 psi)
Limit:
1,020 kPa (10.4 kgf/cm2, 148 psi)
Difference between cylinders:
49 kPa (0.5 kgf/cm2, 7 psi), or less
Ta desetiná čárka u kPa je tam nesmysl, ale takto to v manuálu je.
Compression (350 rpm and fully open throttle):
Standard:
1,275 kPa (13.0 kgf/cm2, 185 psi)
Limit:
1,020 kPa (10.4 kgf/cm2, 148 psi)
Difference between cylinders:
49 kPa (0.5 kgf/cm2, 7 psi), or less
Ta desetiná čárka u kPa je tam nesmysl, ale takto to v manuálu je.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22698
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Kompresní tlaky ve válcích
nebude to tim, ze v anglicky mluvicich zemich maji jako desetinny oddelovac tecku (viz ty dalsi cisla) a ta carka oddeluje jenom rady?
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Re: Kompresní tlaky ve válcích
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24300
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Kompresní tlaky ve válcích
Díky,tady se fakt stačí zeptat
Jsem byl včera ještě v dílně a kluk měl dle nějakého toho jejich dílenského katalogu na mé subo tyto hodnoty:
12,8 a 10,2 minimum,rozdíl fakt jen těch 0,5
Měřil mě válce skrz jinou věc(popíšu jindy,je to na déle) a prvně změřil u dvou větší diferenci 14,5 a 12.
Jen se divil,že je tam tak psaný tak malý maximální rozdíl.
Pak přišel na to,že mám skočený řemen na pravé vačce o jeden zub(ano přesně tak,byl jsem z toho kapku pif) a posléze naměřil 13,5-13,7-14-13,8.To už jsem byl podstatně klidnější,ty vyšší hodnoty lze přičítat nejspíš ne úplně ideální teplotě při měření.
Kluci kde tyhlety hodnoty šťáráte?Já hledal kde mě napadlo,všude možně,v manuálu jsem taky našel vždy jen základní informace,ale tyhlety podrobnější věci samozřejmě už ne.
Jsem byl včera ještě v dílně a kluk měl dle nějakého toho jejich dílenského katalogu na mé subo tyto hodnoty:
12,8 a 10,2 minimum,rozdíl fakt jen těch 0,5
Měřil mě válce skrz jinou věc(popíšu jindy,je to na déle) a prvně změřil u dvou větší diferenci 14,5 a 12.
Jen se divil,že je tam tak psaný tak malý maximální rozdíl.
Pak přišel na to,že mám skočený řemen na pravé vačce o jeden zub(ano přesně tak,byl jsem z toho kapku pif) a posléze naměřil 13,5-13,7-14-13,8.To už jsem byl podstatně klidnější,ty vyšší hodnoty lze přičítat nejspíš ne úplně ideální teplotě při měření.
Kluci kde tyhlety hodnoty šťáráte?Já hledal kde mě napadlo,všude možně,v manuálu jsem taky našel vždy jen základní informace,ale tyhlety podrobnější věci samozřejmě už ne.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Kompresní tlaky ve válcích
V servisním manuálu.
Jinak jestli máš skočený rozvody, tak by to asi sneslo novej řemen a kladky, aspoň napínací, ne?
Jinak jestli máš skočený rozvody, tak by to asi sneslo novej řemen a kladky, aspoň napínací, ne?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24300
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Kompresní tlaky ve válcích
Nj to furt jen slyším -v servisním maunálu,servisním manuálu Jak se k němu dostanu?Lze to?
Zatím to mu není důvod,řemen nijak poškozen nebyl,ani vytahán,či podobně,ale taky nad tím právě přemýšlím,poradím se s mechanikem.
Edit:jsem zapomněl dodat to nejdůležitější-řemen byl přesazen o zub s nejvyšší pravděpodobností už od samotné výměny rozovodů.
Zatím to mu není důvod,řemen nijak poškozen nebyl,ani vytahán,či podobně,ale taky nad tím právě přemýšlím,poradím se s mechanikem.
Edit:jsem zapomněl dodat to nejdůležitější-řemen byl přesazen o zub s nejvyšší pravděpodobností už od samotné výměny rozovodů.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24300
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Kompresní tlaky ve válcích
Tak máme s mechanikem stejný a jasný názor:není třeba nic jen tak z plezíru měnit,jiná věc je,kdyby řemen přeskočil sám od sebe,za chodu motoru,tohle bylo montáží...takže se teoreticky trochu změnilo časování ventilů,ale tomuhle já už tak nerozumím.Předtím na jízdě nebylo poznat řekl bych nic.Sice se zdá,že to teď jede "nějak "lépe,ale najel jsem od servisního zásahu málo a může to být jen zdání-placebo efekt.
Tak manuál už mám,děkujii
Tak manuál už mám,děkujii
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Kompresní tlaky ve válcích
No placebo to asi nebude... časování ventilů ovlivní docela dost.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7827
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Kompresní tlaky ve válcích
NZ, nyní to nastuduj a příští rozvody si uděláš sám.sima píše: Tak manuál už mám,děkujii
Naposledy upravil(a) mnov dne pát bře 23, 2018 8:54 pm, celkem upraveno 1 x.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24300
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Kompresní tlaky ve válcích
Jako jo,to určitě,sice jen o zub,ale i to má vliv,ty tlaky válců se po usazení řemenu taky srovnaly do latě,ale jsem už opatrný v hodnocení,uvidím za pár dní,jsem hlavně moooc rád,že je vše jak má být,teda musím tomu věřit a věřím
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24300
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Kompresní tlaky ve válcích
Tak já se na to určitě podívám,ale nic neslibujumnov píše: NZ, nyní to nastuduj a příští rozvody si uděláš sám.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Kompresní tlaky ve válcích
No vzhledem k tomu, že to rozvodový kolo má tak cca 40 zubů, tak "jen o zub" je "jen o cca 9°", což mi úplně zase tak málo nepřijde. Sám jsi viděl, jak to rozhodilo tlaky.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno