Kompresní tlaky ve válcích

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7830
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od mnov »

Forester SG by měl jít nastartovat i s plně otevřenou škrtící klapkou, protože v návodu k obsluze je to uvedeno jako nouzový postup startu.
Přílohy
DSCF0095.JPG
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10652
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od podvlada »

Tak jsem si to ověřil ;-)
S plynem na podlaze nenastartuje. Ke konci videa ho pustím, začne se chytat, zvláštní ze mu to pak tak trvá a kucká. Normálně nastartuje po chvilce točení najednou.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=zM9g0M9tg7s[/youtube]

Sakra, krátkej odkaz
Naposledy upravil(a) podvlada dne stř led 29, 2020 10:27 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21959
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od HonzaCZ »

mnov píše:Forester SG by měl jít nastartovat i s plně otevřenou škrtící klapkou, protože v návodu k obsluze je to uvedeno jako nouzový postup startu.
No a není to právě to, že když by to bylo uchlastaný, tak v ad 2) to protočíš bez vstřikování, takže to buďto chytí na to palivo, co už tam je, a nebo to aspoň vyfoukáš ven a chytí to až v ad 3), kde se to pokusíš nastartovat běžným způsobem?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21959
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od HonzaCZ »

podvlada píše:Tak jsem si to ověřil
S plynem na podlaze nenastartuje. Ke konci videa ho pustím, začne se chytat, zvláštní ze mu to pak tak trvá a kucká. Normálně nastartuje po chvilce točení najednou.

https://www.youtube.com/watch?v=zM9g0M9tg7s

Sakra, krátkej odkaz
Super, jsem rád, že jsme ty mapy interpretovali správně. ,,,,| (*_^) |,,,,
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10652
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od podvlada »

Jop :-) dobrý vědět
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7830
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od mnov »

HonzaCZ píše:No a není to právě to, že když by to bylo uchlastaný...
To mě napadlo taky. Klidně to tak může být, ale já to trápit na vyzkoušení nebudu. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10652
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od podvlada »

Já jsem se pak polomáčence omluvil a jsme zas kámoši :-D
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21959
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od HonzaCZ »

mnov píše: To mě napadlo taky. Klidně to tak může být, ale já to trápit na vyzkoušení nebudu.
Tak u toho BLE/BPE je to teď v podstatě podložený teoreticky i prakticky. Takže to beru jako fakt. Samozřejmě jak je to u SG je otázka. :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21959
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od HonzaCZ »

podvlada píše:Já jsem se pak polomáčence omluvil a jsme zas kámoši
Tak startovat bez paliva není zase takovej problém, ne? Horší by bylo startovat bez zapalování.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7830
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od mnov »

Já už to s plně otevřenou škrtící klapkou startoval, když mi odešel LPG vstřik a sací potrubí bylo plné plynu. Vyvětralo se to rychle a chytlo to, ale zda tam šel i benzín nevím. Možná tedy nešel. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7830
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od mnov »

Stejně si při měření komrese radši odpojím palivové čerpadlo. To není žádný problém a z baterky bude menší odběr. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10652
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od podvlada »

HonzaCZ píše:Tak startovat bez paliva není zase takovej problém, ne? Horší by bylo startovat bez zapalování.
Předpokládám, že to točení než to chytne je pro motor nejhorší, minimum mazání a nula tlak oleje. Tak proč to protahovat. Na druhou stranu, točilo to dejme tomu 5x dýl než normálně, tak jsem životnosti sebral 4 starty. Jo, nic hroznýho, ale pořád zbytečný. :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7830
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od mnov »

Motoru tohle vůbec neuškodí. Jediné co se trápí je startér a baterka.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21959
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od HonzaCZ »

Vem si jakou rychlostí se to hejbe. Nemyslím, že to tomu vadí.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10652
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od podvlada »

No ale tak pořád to je zbytečný.
Znovu to nedělám. Kdyžtak si znovu pusťte video. :-D
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Odpovědět

Zpět na „Motor“