Kompresní tlaky ve válcích

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od sima »

Pravda,ty počty zubů jsme neznal,máš pravdu.Já tím "jen"o zub myslel,že jsem rád,že to nebylo o víc.Snad se tím,že jsem s tím najel ix tisíc km nic jiného nestalo,nenačalo,nepoznamenalo.Prý se nemělo co jiného stát.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7813
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od mnov »

sima píše: Pak přišel na to,že mám skočený řemen na pravé vačce o jeden zub
Docela lituji mechanika, který na tom měnil svíčky a pak musel řešit toto. Ale je vidět, že asi umí a nenechal se zaskočit. (*_^) |,,,,
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od sima »

Kápl jsi na to,je to slušně velká story,snad to jednou sepíšu,skrz jednu banalitu se přišlo na velkou chybu-na to špatně osazení řemenu,ale užil si s tím děsně,prý skoro nespal,práce na tom den a půl pomalu,furt se vracel a hledal,vše dvakrát i třikrát následně opakoval-měřil,jeho táta se jen smál,když jsem došel na dílnu pro auto.A to si nechtěl říct přímo o žádné peníze,dodnes nejsme vyrovnáni,řekl jen:jezděte chvíli,pak se uvidí,tak jsem ho přesvědčil,ať pak řekne částku a já mu to pošlu.
Ono totiž říkal,že kdyby mě měl spočítat všechno,je z toho palba a zohledňuje,že přeci jen se po seřízení ventilů a výměně víček došlo k vibracím do plynového pedálu a nejspíš to bylo způsobeno náhodou,která se může lehce stát.Klobouk dolů před přístupem jeho a jeho táty,před jeho skvělou komunikací se zákazníkem a následnou urputnou snahou přijít věci na kloub!!!Měl jsem vlastně velké štěstí.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od RadekN »

Máte někdo vyzkoušený slušný kompresiometr pro domácí použití za normální peníze? A stačí u Forestera místo svíčky našroubovat budík, sešlápnout plyn a protočit párkrát motor? Nebo je to složitější? :) Trochu mi to papá olej a rád bych si změřil tlaky.
majkl73
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 248
Registrován: pát úno 04, 2011 10:52 am
Bydliště: Semily

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od majkl73 »

Ještě jsem rozpojoval nějaký konektor ve sloupku u spolujezdce, aby nešlo vstřikování...
Outback 2,5 2017
Forester 2.0X 2006
vodi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 119
Registrován: čtv úno 08, 2018 3:35 pm
Bydliště: Plzeň, Vimperk

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od vodi »

Chci se tu zeptat na jednu maličkost. Sešlápnutý plyn při startování má u elektricky ovládané klapky význam? Dnes jsem na to jako obvykle zapomněl a řeším proč jsou tlaky tak malé... :-/
Subaru Legacy 2.0R 121kW '07
Mazda MX-5 1.8 107kW '01
Škoda Felicia 1.3MPi 50kW '98
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7813
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od mnov »

Asi to význam má, protože dle servisního manuálu je to naprosto stejný bod v postupu měření komprese. U obou systémů je "Fully open the throttle valve".
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
vodi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 119
Registrován: čtv úno 08, 2018 3:35 pm
Bydliště: Plzeň, Vimperk

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od vodi »

Sakra :-/ dnes jsme měřili ještě oktávku 1.8T taky bez sešlápnutí :-D a to vyšlo 11,8 na všech.
Subaru Legacy 2.0R 121kW '07
Mazda MX-5 1.8 107kW '01
Škoda Felicia 1.3MPi 50kW '98
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od HonzaCZ »

Nedávno jsem zkoumal mapy v ECU a zrovna na throttle by wire je tam přímo mapa pro startování. Ale kecal bych, kdybych řekl, jakej má průběh. Myslím, že tam bylo ale něco jako od 30% sešlápnutí plynu plně otevřená škrtící klapka.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od podvlada »

A nenašel jsi tam rovnou, jestli při sešlápnutí pedálu za určitou hranici (kdy je pak škrtící klapka otevřená plně) dojde k vypnutí vstřikování?
Nechce se mi to zkoušet :-)
Našel jsem už párkrát zmínku, že to tak obecně bývá, pro případ zaplavení/přechlastání válce (nevím jak by k tomu mohlo dojít u vstřiků, karburátor bych pochopil)
Nebo právě pro diagnostiku případného problému, nebo měření komprese.
Nevím ale jak moc to je rozšířené "pravidlo".
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7813
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od mnov »

Na měření komprese se má udělat úkon "RELEASING OF FUEL PRESSURE". Tím se odpojí palivové čerpadlo a odtlakuje systém. Tak nějaké vypínání při sešlápnutí tam určitě není. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od HonzaCZ »

Asi by se to najít dalo, ale to bych si ty mapy musel zase načíst a ještě jsem si od migrace na Linux nezprovoznil RomRaider. :-D
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak přecijen jsem nekecal. Je to teda až od 70% sešlápnutí.
Přílohy
Screenshot from 2020-01-29 02-07-16.png
Screenshot from 2020-01-29 02-07-16.png (12.06 KiB) Zobrazeno 3617 x
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od podvlada »

Mnov - to vím, ale to se přece nevylučuje :-)
Honzo, takže chápu dobře že odpojuje? Od 70 % výš je kompenzace délky vstřiku -100 % = vypnutí vstřikování?
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od HonzaCZ »

Já to tak chápu. Když zhodnotím popis hodnot, jednotky a samotný hodnoty, tak mi z toho vychází, že po kompenzaci délky vstřiku -100 % je prostě délka vstřiku vždy 0. Ale jak to ta ECU počítá se asi nikdy nedozvíme. :-D A taky ty mapy jsou pořád výsledek nějakýho reverzního inženýrství, takže ne úplně maximálně spolehlivej zdroj. A taky je to MY2007 (přímo konkrétně to je na ECU ID, co mám já), takže tam se to taky může lišit.

Ale v podstatě asi není nic snazšího, než šlápnout plnej plyn a zkusit startovat. Asi by to tedy nemělo chytnout... A pokud k tomu ještě ideálně naloguješ délku vstřiku, tak by to bylo potvrzený úplně.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Motor“