Kompresní tlaky ve válcích

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Uživatelský avatar
Pavlas
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 194
Registrován: úte úno 23, 2021 8:28 am
Jméno a příjmení: Martin
Bydliště: Praha

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od Pavlas »

Zdravim,
nevim, kam bych svůj problém zařadil, ale zkusim to zde. Nedávno jsem koupil Outbacka 2007 (121kW) s nájezdem 146 000 km (skutečných). Kupoval jsem to s tim, že tam trochu "houpe" motor (já vim, moje blbost, ale risknul jsem to). Projevuje se to pouze při lehkém přidávání plynu, zhruba na 1/3. Jako by auto furt přidávalo a ubíralo. Je to celkem nenápadný, ale trochu rušivý. Dělá to i na tempomat. Na plný plyn to jede krásně a volnoběh drží. Otáčky akorát spadnou občas při vyřazení. To je skoro na chcípnutí, ale rychle se to vrátí zpátky. Teď se měnily svíčky, čistila se škrtící klapka, váha vzduchu a nakonec i rozvody (byly tam 4 roky a stejně jsem se na ně na podzim nebo nejpozději příští rok chystal). Byly tam Ruville. Podle Boxer auto, kde problém řešim, se jim v poslední době několikrát stalo, že druhovýrobní rozvody byly o zub posunuté a dělalo to podobný zvláštnosti. Bohužel to u mě ten případ nebyl. Na diagnostice je taky cosi vidět (nejsem mechanik, takže nebudu moc přesnej). Čidlo klepání tam něco slyší a na volnoběh (nevim čeho co) prý osiluje mezi 11-15°. Mělo by tam být 12°.
Otáčky se houpou i na místě, když podržím plyn třeba ve 2500 otáčkách, tak otáčky lítají nahoru dolu zhruba o 100-200 otáček.
Pan Klíma chce v pondělí změřit tlak ve válcích. A proto to píšu sem. Může být problém tady? Nebo máte nějaký jiný nápady?
Prý by to ještě mohla být lambda sonda.

Díky
● Subaru Outback 2.5 121kW MT MY07 Obrázek
● Škoda 120L (1987) (jako veterán)
◌ ex - Subaru Impreza 2.0R 118kW MT MY06
→ YouTube kanál ←
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od HonzaCZ »

Já bych začal rozhodně AFR senzorem (řídící lambdou), kór když to nedělá na plnej plyn, kde se lambda regulace nepoužívá.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14702
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od Tapan »

Předpokládám, že to hledali, ale podobně se po koupi Legacy bývalé ženy projevovalo, že si to přisávalo falešnej vzduch. Zejména ten pád otáček proklatě nízko po uvolnění plynu a následné srovnání na normální volnoběžné byl úplně jednoznačnej symptom.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
Pavlas
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 194
Registrován: úte úno 23, 2021 8:28 am
Jméno a příjmení: Martin
Bydliště: Praha

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od Pavlas »

Oběma díky za tipy.
Tapan: A kde to ten vzduch přisávalo? Vlastně až teď se po tom začalo pořádně pátrat, protože všichni jsme si byli jistý, že to bude svícema.
Ten tlak ve válcích by se doufám projevoval jinak...
A ještě bych doplnil, že auto ani nemá nijak vyšší spotřebu. Naopak mi zatim přijde velmi úsporný, až jsem překvapen :-)
● Subaru Outback 2.5 121kW MT MY07 Obrázek
● Škoda 120L (1987) (jako veterán)
◌ ex - Subaru Impreza 2.0R 118kW MT MY06
→ YouTube kanál ←
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14702
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od Tapan »

Přesně nevím, řešil to tenkrát servis. Ale předpokládám, že Klíma bude vědět, kde a co má hledat. Ono to není zas tolik míst, kde může být problém, a je to relativně přístupný.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od Slavek_xxx »

Nevidim v seznamu servisu serizeni ventilovych vuli. Do OB se daval v tomhle modelu se 121kW 2.5L SOHC s vahadlama a sroubkama, prace i pro nemehlo jako ja na 2 hodiny... Ikdyz bez LPG by po 150ti tkm mely byt v norme...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
Pavlas
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 194
Registrován: úte úno 23, 2021 8:28 am
Jméno a příjmení: Martin
Bydliště: Praha

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od Pavlas »

Mam ještě novej poznatek. Nehoupe to vždycky. Zjistil jsem, že to dělá pouze pokud se jde z nízkých otáček. Takže vždycky při pomalém rozjezdu. Ale pokud rychle přeřadím a otáčky nestačí padnout někam pod 1500, tak to nedělá. Zkoušel jsem to i na místě. Pokud motor vytočím třeba na 4 000 a nechám to klesnout třeba jenom na 2000 a tam to budu držet, tak to celkem jistě neudělá a otáčky se nehoupou. Ale jak z těch 4 000 pustim plyn a nechám to padnout úplně dolu a budu se chtít vrátit zase třeba na ty 2000 a tam to držet, tak se otáčky houpou. [FUCK PC]
● Subaru Outback 2.5 121kW MT MY07 Obrázek
● Škoda 120L (1987) (jako veterán)
◌ ex - Subaru Impreza 2.0R 118kW MT MY06
→ YouTube kanál ←
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3148
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od dracekvo »

Slavek_xxx píše:Nevidim v seznamu servisu serizeni ventilovych vuli. Do OB se daval v tomhle modelu se 121kW 2.5L SOHC s vahadlama a sroubkama, prace i pro nemehlo jako ja na 2 hodiny... Ikdyz bez LPG by po 150ti tkm mely byt v norme...
Mám taky 2.5 2007 121kW. Nějak jsem žil v tom, že vymezování vůlí mám pomocí podložek.
Může někdo znalejší potvrdit či vyvrátit jak to tam vlasně je? Víka jsem ještě nesundaval.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od HonzaCZ »

No, to zřejmě nemáš. To je SOHC motor, takže má vahadla a šroubky. Koncepčně dost podobný 2.5 z BH.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3148
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od dracekvo »

Tak to je dobrá zpráva. Na seřizování mnohem snažší.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
Pavlas
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 194
Registrován: úte úno 23, 2021 8:28 am
Jméno a příjmení: Martin
Bydliště: Praha

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od Pavlas »

Ahoj, tak to vypadá, že to u mě opravdu bylo lambdou. Díky =)
● Subaru Outback 2.5 121kW MT MY07 Obrázek
● Škoda 120L (1987) (jako veterán)
◌ ex - Subaru Impreza 2.0R 118kW MT MY06
→ YouTube kanál ←
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kompresní tlaky ve válcích

Příspěvek od HonzaCZ »

Hehe, tak dobrý. :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Motor“