Vadnutí motoru ve 4000 ot.

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
Kadlouch
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: stř čer 30, 2010 9:44 pm
Jméno a příjmení: Karel Heis

Vadnutí motoru ve 4000 ot.

Příspěvek od Kadlouch »

Zdarec,
občas mám pocit, že muj dvoulitr s turbínou ve foresteru ztrácí od čtyř tisíc dech. Přitom max. výkon je o nějakých 1500 otáček víc. Najeto má 165 tis. Máte někdo podobnou zkušenost, začnu šetřit na nové turbo?
Díky
Suzuki Samurai, Forester 2.5 XT '06, Forester 2.0 XT '03
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadnutí motoru ve 4000 ot.

Příspěvek od mamut »

Chtělo by to někoho kdo má budík na měření tlaku turba a zjistit jak tlačí v těch vyšších otáčkách...

Mě to měřil Als v Dobřanech....
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
Kadlouch
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: stř čer 30, 2010 9:44 pm
Jméno a příjmení: Karel Heis

Re: Vadnutí motoru ve 4000 ot.

Příspěvek od Kadlouch »

Dik za tip, Dobrany mam za rohem...
Suzuki Samurai, Forester 2.5 XT '06, Forester 2.0 XT '03
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadnutí motoru ve 4000 ot.

Příspěvek od mamut »

jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
alky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1257
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: býv. voj. výcvk. p. Ralsko

Re: Vadnutí motoru ve 4000 ot.

Příspěvek od alky »

PŘESNĚ to samý řeším taky (mám nalítáno 197000) a prý:
- nechat vyčistit vstřiky (řešeno jinde na foru, ale jak jsem se ptal u Neptuna na Harfě, který to dělaj, tak je to prý hovadina)
- nebo váha vzduchu (metoda pokus vs omyl)
- nebo koupit 2x plnou nádrž 100 oktanu a vyjet je. To jsem udělal dneska (Praha - Olm přes HK a PBC) a je to o trošku lepší, nicméně mě stejně před Hřebečským tunelem v tom táhlym stoupání udělala oktávka (a to mě fakt nasrl...!), protože při těch 4000ot mě to přestalo táhnout, pak až zase od cca 4200ot. Jak to máš ty, Kadlouchu?
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadnutí motoru ve 4000 ot.

Příspěvek od mamut »

Tak jen pro info co se dělo u mě:

V těch velkých vedrech co tady v červenci vládly, mi přišlo, že auto špatně táhne, ale přitom v noci při ochlazení jelo normálně..
Tedy zkoušel jsem všechno možné samo domo a nic nepomohlo...
Vyrazil jsem tedy za Alsem....
S ním jsme na zkoušku vyměnili váhu vzduchu - beze změny
dle na zkoušku výměna ovládání turba - beze změny
vzali jsme tedy budík a naměřili, že turbo foukalo nějakých 0,8baru což je málo...
Als mi tedy na ovládání obtokového ventilu turba pošteloval táhlo, aby turbo zapínalo dříve a tlačilo více...
Auto jelo lépe a turbo foukalo 1,0baru - tedy vše OK...

Odpoledne jsem vyndal interkoler a přetěsnil všechny trubky do něj vedoucí a vše nazpátek namontoval....
V podvečer, kdy se setmělo, jsem auto jel projet a turbo začalo foukat víc než 1,1 a tedy řídící jednotka ho stále vypínala...
Několikrát jsem tedy na táhle obtokového ventilu ubral, až jsem se dostal zpátky na původní nastavení - auto od té doby jelo OK

Nedavno jsem jel do Ostravy a naprostou většinu cesty bylo vše v naprostém pořádku, ovšem těsně před Ostravou, když se ubíralo k děsti začalo turbo při zařazené 5 a plném plynu opět foukat více jak 1,1 a řj ho začala výpínat...
Als mi poradil, že tomůže být atmosférickým tlakem (atmosférický tlaka vlhkost vzduchu může ovlivnit chod motoru, i když právě váha vzduchu by tenhle efekt měla omezit), jezdil sem s tim tedy ještě několik dní, ale stále se to chovalo stejně (při zařazen 5 a plním plynu turbo foukalo víc než mělo)...
Ubral sem tedy znova na táhlu obtokového ventilu (tentokrátpod úroveň původního nastavení) a táhlo i páku za kterou tahá sem namazal měděným sprejem...

Od té doby jezdím dodnes, turbu začalo mít plynulejší zátah a auto jede jako bejk....
Nevím jestli to byla jen náhoda, nebo jestli pomohlo promazání měděným sprejem - protože táhlo šlo lehce i přeedtím...
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
Kadlouch
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: stř čer 30, 2010 9:44 pm
Jméno a příjmení: Karel Heis

Re: Vadnutí motoru ve 4000 ot.

Příspěvek od Kadlouch »

Všim jsem si toho zatim párkrát, typicky když me jako teď vydráždila nablejskaná Q obluda. Při plynulym zrychlování se mě zátah jeví celkem OK, ale nemam srovnání. Po tom zvadnutí už se to nečaplo, takže jsem cca ve 4500 řadil. Měděnej sprej vypadá nadějně, zatim teda znam jen ten na komíny od kamen. To asi nebude on, co?
Suzuki Samurai, Forester 2.5 XT '06, Forester 2.0 XT '03
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadnutí motoru ve 4000 ot.

Příspěvek od mamut »

Konkrétně u tebe myslim že měděnej sprej nepomůže.. To byl jen muj případ a myslim že měděnej sprej neudělal vůbec nic a byla to jen souhra náhod...

To zavadnutí ti může udělat úplně cokoliv prakticky.. třeba to že ti nestíhá palivový čerpadlo, motor pak má menší tah, podtlak v sání je nižší a hned ti to ubere u turba...
To je jen jedna z mnoha a mnoha teorií... :655:
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
alky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1257
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: býv. voj. výcvk. p. Ralsko

Re: Vadnutí motoru ve 4000 ot.

Příspěvek od alky »

Doprčic, přeci když máme takový káry, tak si z nás tyhle typové nebudou dělat trhací kalendář! Já zkusím to měření tlaku, tomu bych i věřil (i proto, že to doporučuje Mamut, fakt odborník - vážně!) a uvidíme. Jestli to zkušíš dřív, tak napiš jaks dopad. :pr:
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadnutí motoru ve 4000 ot.

Příspěvek od mamut »

Alky ty lichotníku :love:

Ale vážně... nejsem žádnej odborník, znám jen to co mě situace donutila poznat..
A všechno co znám ohledně aut, jsem zjistil praxí, od táty a nebo konkrétně tyhle věci kolem turba od Alse...

:subaru:
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
Kadlouch
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: stř čer 30, 2010 9:44 pm
Jméno a příjmení: Karel Heis

Re: Vadnutí motoru ve 4000 ot.

Příspěvek od Kadlouch »

Jestli budou mit dobransky cas, zkusim to zmerit v patek a na secvicnou prijedu s cerstvyma informacema. Todle je jak jezdit s dehtem, akorat 2x tak draho... :)
Suzuki Samurai, Forester 2.5 XT '06, Forester 2.0 XT '03
Uživatelský avatar
Kadlouch
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: stř čer 30, 2010 9:44 pm
Jméno a příjmení: Karel Heis

Re: Vadnutí motoru ve 4000 ot.

Příspěvek od Kadlouch »

Hlasim problem s replikovatelnosti bugu. Takze zatim jen zahajim pozorovani, kdy se to vlastne objevuje.
Suzuki Samurai, Forester 2.5 XT '06, Forester 2.0 XT '03
Odpovědět

Zpět na „Motor“