Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Uživatelský avatar
Sech
Nováček
Nováček
Příspěvky: 24
Registrován: ned říj 23, 2016 4:36 pm
Jméno a příjmení: Josef Vosika
Bydliště: Kousek za PHA

Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW

Příspěvek od Sech »

Zdravím všechny vespolek.
Začátkem dubna 2017 jsem se stal šťastným majitelem Outbacku H6 3.0 pofacelitové verze. Jasná historie a servis, relativně malý nájezd, víc majitelů, sem tam nějaký šrám, odpovídající cena.
H6 jsem sháněl již dlouho a počítal jsem s dodatečnými investicemi, aby bylo auto plně fční a byl na něj spoleh. Předprodejní kontrola v AWD mi dost pomohla v rozhodnutí. Zatím mám najeto cca 15K a je to fakt radost ,,,,| (*_^) |,,,,
Při první výměně oleje jsem narazil na první pohled katastrofální stav koroze trubek chlazení na spodní části motoru, viz. foto.
Nechal jsem to prozatím ošetřit nátěrem a přepáskovat. Ale potřeboval bych poradit, jak s tím dál naložit. Autu jednou ročně dopřeju delší výlet po Evropě a nerad bych zůstal ve štychu 2000km od domova.
...........................................
Na fóru jsem našel pouze zmínku v tématu:
viewtopic.php?f=16&t=5973&p=262027&hili ... ni#p262027
Odhad opravy BOXER 25T .... Nejzavaznejsi je ta koroze trubek chlazeni, trubky jsou zalisovane, takze se meni cely dil, proto ta cena.
...........................................
Budu rád za každou radu, popř. doporučení, kdo by se s tím popral za přijatelnější peníz.
Přílohy
WP_20170410_17_54_54_Pro.jpg
001.jpg
004.jpg
Outback H6 MY07 (2017)
Forester SG MY07 (2009)
Wartburg353>>Swift 1.0>>Felda 1.3>>Escort1.8TD >> :-)
Uživatelský avatar
yohn
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11958
Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW

Příspěvek od yohn »

Poptavals to v Subaru Mricna a u Vrtase? Pokud je tam sezenes tak ty trubky ti pak uz vymeni ve vetsine servisu. Jinak bych si to zkusil nechat nacenit jeste napr. v Dobranech.


Sent from my iPhone using Tapatalk
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Uživatelský avatar
Sech
Nováček
Nováček
Příspěvky: 24
Registrován: ned říj 23, 2016 4:36 pm
Jméno a příjmení: Josef Vosika
Bydliště: Kousek za PHA

Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW

Příspěvek od Sech »

Díky za typ, určitě poptám.
Není mi jasný, zda se musí opravdu vyměnit celý spodní díl motoru, nebo lze nalisovat nové trubky.
Zatím jsem to řešil pouze s p. Janouškem (Vojkov u Mukařova), ale bohužel to komplet prý nikdy neměnili.
Outback H6 MY07 (2017)
Forester SG MY07 (2009)
Wartburg353>>Swift 1.0>>Felda 1.3>>Escort1.8TD >> :-)
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW

Příspěvek od romull »

Tyhle trubky jsou mazec a patří s nimi vzít inženýry ze Subaru přes koule. Ty je máš vůbec ve strašným stavu a co si pamatuji když jsem o nich mluvil s panem Klímou v BA, tak zaznělo něco o kompletní výměně a o 20 kkč, což je mazec >:-& . Třeba se ozve, nebo mu ty fotky pošli a on ti cenu poví.... Je fakt, že jet s tím třeba do Francie je celkem risk, zvlášť když o tom člověk ví.....
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
yohn
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11958
Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW

Příspěvek od yohn »

Vzdyt pise hned nahore, ze za to chteji v Boxeru (Klima) 25k.


Sent from my iPhone using Tapatalk
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW

Příspěvek od VDC »

Konzultuj to v Dobřanech. Ale to musí jít nějak vyřešit. Tam je jeden konec těch trubek v bloku ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
dulas
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 533
Registrován: čtv lis 24, 2011 9:44 pm
Jméno a příjmení: Radovan Drahorád
Bydliště: Alšovice

Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW

Příspěvek od dulas »

Jé tohle auto velice dobře znám. Patřilo známý.
ex2x Subaru Legacy 2.0 LPG
ex Subaru Legacy 2.5 LPG

ex Subaru Impreza 1.6 LPG
ex
Subaru Forester 2.0 Sturbo (1999)
Subaru Outback 2.5 LPG
Uživatelský avatar
klimat
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 321
Registrován: sob kvě 22, 2010 7:46 am
Jméno a příjmení: Tomas Klima
Bydliště: Benešov
Kontaktovat uživatele:

Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW

Příspěvek od klimat »

Ahoj všem,

bohužel/bohudík (to bohudík je ve srovnání s 3,6l motorem) na 180kW 3,0 litru tyto trubky korodují. A to nejen trubky na mezikusu olejové vany (viz. zveřejněné foto), ale i trubky, co jdou okolo motoru (viz přiložený obrázek).

Musí motor ven z auta, sundat prsa motoru, přední i zadní, koupit nová těsnění a pod vodní pumpu a na vodní pumpu, všechny kroužky pod prsa motoru a bohužel i samotný odlitek (viz.foto). Na rozdíl od 3,6 motoru, kde se k tomuto úkonu musí sundat i hlavy.

Závěr? Neznám vrakoviště, kde by chtěli rozebírat H6 motor, který je značně nedostatkový, z důvodu prodeje mezikusu olejové vany (cenníková cena někde okolo 11.000 Kč bez DPH.
Přílohy
IMG_1067.JPG
Výstřižek.JPG
Tomáš K.

Subaru diagnosa
www.boxerauto.cz
Uživatelský avatar
nzg
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 521
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha 5 + Susice

Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW

Příspěvek od nzg »

Tak ta H6 3.0 180kw zminovana v uvodnim prispevku je moje bejvala. Jak s tim nalozil novy majitel nevim. Ale co vim, tak i ja jsem na dalsi H6 3.6 191kw take resil tyhle trubky primo v Boxer auto, takze problem Subaru moc neporesilo.
Outback 3.6R 2010
Outback 3.0R 2005 - Prodano viewtopic.php?p=262030#p262030
Forester 2.0X 2005
Legacy 2.0 1995 - Prodano
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW

Příspěvek od Slavek_xxx »

No to je radost. Nedokazu si ted vybavit jak je to u stary H6 154kW, tam snad rezne jen trubicka mezi blokem AT a filtrem v blatniku. Nebo je tam i jina past?
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW

Příspěvek od ybrcek »

To moc "rád " čtu majíc 3.6tku
Naposledy upravil(a) ybrcek dne stř led 31, 2018 11:33 am, celkem upraveno 1 x.
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW

Příspěvek od romull »

Tyhle trubky kde voda pomáhá ohřívat olej a potom ho nejspíš zase i chladit jsou pakárna všude a takové řešení mívají silnější motorizace napříč značkami. Bohužel jen Subaru tam dalo plech z konzervy od rybiček, jinde bývá nerez nebo alespoň hliníková slitina......
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
opus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: pát úno 03, 2017 10:12 pm
Jméno a příjmení: Jan Kadlec
Bydliště: Brno/Zlin

Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW

Příspěvek od opus »

No vypada to dost nebezpecne. Hned se pujdu kouknout na ty svoje.
Legacy 3.0R MY2006
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW

Příspěvek od ybrcek »

romull píše:Tyhle trubky kde voda pomáhá ohřívat olej a potom ho nejspíš zase i chladit jsou pakárna všude a takové řešení mívají silnější motorizace napříč značkami. Bohužel jen Subaru tam dalo plech z konzervy od rybiček, jinde bývá nerez nebo alespoň hliníková slitina......
Treba u vectry V6 se rozpadal vymenik voda olej a voda chcala do oleje.
Taky geniální.
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Uživatelský avatar
Sech
Nováček
Nováček
Příspěvky: 24
Registrován: ned říj 23, 2016 4:36 pm
Jméno a příjmení: Josef Vosika
Bydliště: Kousek za PHA

Re: Koroze trubek chlazení motoru H6 180kW

Příspěvek od Sech »

Díky všem za příspěvky, obzvláště Tomáši Klímovi za podrobný popis včetně schématu.
klimat>> Určitě se později ozvu přes SZ nebo zavolám, ale musím dořešit nejdříve ventily u SG.

Také mě vrtalo hlavou, proč to tak trpí, když je to od spodu kryté plastem. Asi se na trubkách sráží voda při neustálé změně teplot. Mohlo by tam zatékat přes čelní sklo? Objevil jsem netěsnící lištu a podle poškrábání okna tam ta netěsnost mohla být dlouho ..
Outback H6 MY07 (2017)
Forester SG MY07 (2009)
Wartburg353>>Swift 1.0>>Felda 1.3>>Escort1.8TD >> :-)
Odpovědět

Zpět na „Motor“