Vyhody motoru BOXER

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Vyhody motoru BOXER

Příspěvek od George »

Spise je to mozna do zvanirny ale napadlo me jestli ma vubec motor boxer nejake vyhody, po par clancich mi doslo ze pro normalni auto asi ne, ale dovedu si to predstavit pro rally vozy coz Subaru asi puvodne zamyslelo.

Nicmene par usmevnych faktu:
1. vyhoda - nizsi vibrace/vyvazeni... nevim jak vam ale me se trepe jako ratlik kdyz se zapne na volnobeh klima. Zjevne je to zavada nicmene podle ohlasu postihuje temer vsechny.
2. vyhoda - nizsi teziste, to je urcite fajn ale smrtelnik asi neoceni tak jako zavodnik
3. vyhoda - viz link https://www.subaruofkeene.com/subaru-co ... e-edge.htm a sekce mazani. Mrknete na oil level ktery tam maji nakresleny, kdyby to tak bylo tak bych to asi ani neroztocil.... celkem blbost na mateni nepritele.
(Obrazek kdyby link nefungoval je v priloze.)


Nevyhody psat nebudu, uz pri otevreni kapoty musi byt vsem jasne.

Takze pro me je vyhoda akorat to ze mam neco spesl a dobry pocit ze mam nizko teziste coz asi moc nevyuziju :-D . Ale stejne bude dalsi auto zase subaru.... :-o
Přílohy
sub oil.jpg
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
Uživatelský avatar
parabolD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2167
Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
Jméno a příjmení: Tomas Dobner
Bydliště: Plzeň - Božkov

Re: Vyhody motoru BOXER

Příspěvek od parabolD »

No, za mě osobně nemusíš být závodník, abys ocenil nízké těžiště... ta jízda mě prostě baví a boxer se na tom podílí velkou měrou. Pokud tě nebaví řídit, tak to asi žádné výhody nemá...
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02

B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back :)
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Vyhody motoru BOXER

Příspěvek od George »

Jizda je to paradni, ale vzhledem k tomu ze zadnemu jinemu autu jsem nedaval takovy kotel jako mojemu Legu tak nedokazu posoudit jak velkou merou za to muze motor nizko nebo jestli to je spise zasluha dobre konstrukce podvozku... Takze budu verit zkusenejsim kteri toho otestovali vice.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Vyhody motoru BOXER

Příspěvek od dethroned »

george, všimni si, že boxer nemá "žádné" nízkofrekvenční vibrace jako řadový 4V. je silově vyvážený, ovšem je naopak (oproti R4) nevyvážený momentově. to proto se ti třepe okolo vlastní osy, ale tady už záleží na stavů tvých silentbloků.
hlavní výhodou je, že je kratší než R4 a tudíž se perfektně hodí pro podélnou symetrickou zástavbu s motorem před přední nápravou.
ten obrázek s hladinou oleje je totální nesmysl, olej je, jak víme, v olejové vaně.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2437
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: Vyhody motoru BOXER

Příspěvek od JRJ »

Měl jsem lehkou 323f s těžkou V6 napříč umístěnou víc na stranu spolujezdce a musím říct, že při prudkém brždění bylo cítit, kde ten motor je. To o ještě těžší H6 v Legu naprosto nevím. Přijde mi, že největší výhoda boxeru je symetrické umístění na ležato, díky kterému nemá motor tendenci s autem smýkat ani při brždění ani v zatáčkách.
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Vyhody motoru BOXER

Příspěvek od George »

Na silentbloky mrknu, to neni spatny napad. To o vyvazeni jsem cetl, napadlo me ze by to mohl byt duvod proc potrebuje klika lepsi mazani u nafty kde jsou k tomu ze se klika ma tendenci viklat nevyvazenim pridane jeste extremni tlaky pri spalovani.

Ohledne toho motoru to slo vazne tak hodne bokem pri brzdeni? Pak asi losi test nedopadl na inkriminovanou stranu moc dobre ze?
OK panove beru tyto argumenty, v tom pripade uz verim ze tam ty placate motory nedavaji jenom na okrasu.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2437
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: Vyhody motoru BOXER

Příspěvek od JRJ »

Ani ne tak bokem jako že se čumák víc navaluje (klesá) na pravý kolo. Pravda je, že u jiných aut s motorem napříč (Mazda 6 2.5 benzín, Mondeo 2.0 diesel, Octavia 2.0 diesel) jsem nic takovýho nepociťoval. U těch chodí čumák k zemi rovnoměrně. Ale třeba u poslední Octavie, která má velice tvrdé a nepohodlné odpružení, jde čumák k zemi mnohem víc než u měkkého komfortního Lega.
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Vyhody motoru BOXER

Příspěvek od George »

zajimave, jestli jde u tvrdeho podvozku tak k zemi tak jako by potom teprve reagoval s mekkym podvozkem.
Jinak k vyvazeni sil jsem nasel pekne video kdyby nekoho zajimalo:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=hvpFcSPtDV0[/youtube]
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3600
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Vyhody motoru BOXER

Příspěvek od bushman1 »

Mám doma možnost přímého srovnání Legacy IV 2.5l a Octavia III RS TDI. Pominu-li rozdíl ve výkonech motorů, tak auta se chovají takto:

Legacy zatáčku vykrouží bez velkého problému. Subjektivně vnímám, že díky nízkému těžišti auto nemá tendence se překlopit ze zatáčky ven. Podvozek je komfortně naladěn, což je příjemnější, ale někomu se to může zdát jako nesportovní.

Oktávka vykrouží zatáčku s většími obtížemi. Auto má tendenci se překlopit a kroutí se karosérie. Nedovolím si v zatáčce zdaleka tolik, co s Legacy. Subjektivně vnímám tu hmotnost, která tlačí auto ven ze zatáčky. Podvozek je proti sérii tvrdší a člověk má pocit sportovnějšího auta. Jenže to platí do první větší nerovnosti, kdy odskočí kolo a ztratí přilnavost.

Na tohle člověk nemusí jezdit jako prase, aby to zaregistroval. To je cítit i při normální jízdě v utahujících zatáčkách.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Vyhody motoru BOXER

Příspěvek od George »

Super, diky za srovnani. Musim si pujcit nejake normalni auto at mam taky srovnani :)
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22474
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Vyhody motoru BOXER

Příspěvek od spm »

nepůjčuj, budeš mít pocit, že se v tom zabiješ... :-)
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Re: Vyhody motoru BOXER

Příspěvek od emve »

bushman1 píše:Mám doma možnost přímého srovnání Legacy IV 2.5l a Octavia III RS TDI. Pominu-li rozdíl ve výkonech motorů, tak auta se chovají takto:

Legacy zatáčku vykrouží bez velkého problému. Subjektivně vnímám, že díky nízkému těžišti auto nemá tendence se překlopit ze zatáčky ven. Podvozek je komfortně naladěn, což je příjemnější, ale někomu se to může zdát jako nesportovní.

Oktávka vykrouží zatáčku s většími obtížemi. Auto má tendenci se překlopit a kroutí se karosérie. Nedovolím si v zatáčce zdaleka tolik, co s Legacy. Subjektivně vnímám tu hmotnost, která tlačí auto ven ze zatáčky. Podvozek je proti sérii tvrdší a člověk …
Dojmy zajímavé, ale nevím jestli to pseudo-RS v dieselu je pro srovnání vhodné. Všechna váha vpředu, těžký diesel i poháněná náprava... Oproti tomu je Legacy mnohem lépe vyvážené.

Pokud srovnám naše rudochy, Levorg MY16 a Golf R MY18, tak výhody boxeru z hlediska jízdní dynamiky nějak nevnímám.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24131
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Vyhody motoru BOXER

Příspěvek od sima »

Já(nezávodník)přisuzuju největší zásluhu skvělé držení stopy v zatáčkách právě tomu nízkému těžišti.Samozřejmě podvozek hraje taky velkou roli,ale tu je právě pro mě velký rozdíl.U jiných krabic aut,SUV,všelijakých Vitar apod nebudu mít skvělý pocit v zatáčkách a ten rozdíl v komfortu...kdy si vesele jedete na pohodu a opravdu i placky auta v zatáčkách mizí více či méně rychleji v dáli.
Nemusím opravdu závodit,znát to je i při běžném ježdění,jak tu kdosi napsal,subaru se chová pro mě jedinečně a poslouchá řidiče,přitom se s tím jezdí pohodlně a v terénu navíc dokáže věci!!!Boxer má velké opodstatnění >B-) ;)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Re: Vyhody motoru BOXER

Příspěvek od emve »

sima píše:kdy si vesele jedete na pohodu a opravdu i placky auta v zatáčkách mizí více či méně rychleji v dáli.
Jakože ti ujíždějí ?
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24131
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Vyhody motoru BOXER

Příspěvek od sima »

Jo třeba.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Odpovědět

Zpět na „Motor“