Vyhody motoru BOXER

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21874
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Vyhody motoru BOXER

Příspěvek od HonzaCZ »

George píše:zajimave, jestli jde u tvrdeho podvozku tak k zemi tak jako by potom teprve reagoval s mekkym podvozkem.
To přeci nezáleží zase tolik na "měkkosti" podvozku, jako na kinematice přední nápravy a konstrukci tlumiče.

Jinak všechny modely Subaru maj už možná desítky let výborný podvozky, zejména zadní zavěšení. To dělá dost. Vezmi si ten složitej multilink s 4 ramenama a porovnej s těmi vtipy, co mají některý srovnatelný auta jiných značek.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Vyhody motoru BOXER

Příspěvek od George »

To srovnani Levorg vs Golf zni taky zajimave.

Honzo vychazel jsem z predpokladu ze kdyz se to zhoupne vertikalne pri nizsim tlaku tak by se to melo zhoupnout vice nez tuzsi pri stejnem tlaku.
Myslel jsem ze kdyz je motor defakto nad napravou tak toho moc nevymyslis. a tlumic by mel tlumit primarne odskok ne?
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21874
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Vyhody motoru BOXER

Příspěvek od HonzaCZ »

Jak to? Jak jsem psal, záleží taky na kinematice nápravy, tedy na tom, jak se bod, na který působí síly, pohybuje. Podle toho se to pak samozřejmě liší v chování, když to dostane ránu zespoda (výmol) nebo na to tlačí síla zepředu dozadu (brzdění). A i pasivní tlumič může mít progresivní tlumení - tzn. že např. ve výchozí poloze tlumí jinak, než mimo ní. Tedy při brzdění tlumí jinak, než když vlítneš do díry. A tohle všechno, samozřejmě včetně absolutní tuhosti toho tlumiče, plus těžiště, rozvor atd. dává dohromady (mj.) jak se to auto zhoupne při brzdění.

Proto jaksi mohou existovat rozdíly typu komfortněji naladěná auta, která se při brzdění zhoupnou minimálně a pak auta, která přesto, že jsou tvrdá jak šutr při jízdě po nerovnostech, tak se při brzdění zhoupnou o 10 cm...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
plukovník

Re: Vyhody motoru BOXER

Příspěvek od plukovník »

Výhody motoru Boxer zřejmě využije Tatra Kopřivnice, pokud jak se proslýchá dojde k obnovení výroby osobních vozů v této slavné automobilce.
Má se údajně jednat o zakázkovou výrobu starých retro-modelů pro movité zákazníky, ovšem s moderními motory a podvozky.
První by měl být prý Tatraplán z roku 1948 a jeho původní vzadu uložený dvoulitrový Boxer o výkonu 55 koní by měl být prý nahrazen právě Boxerem od Subaru, nebo Porsche :-DDD
Uživatelský avatar
dofi
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 342
Registrován: ned led 15, 2012 8:10 pm
Jméno a příjmení: Filip Černoch
Bydliště: Jihlava

Re: Vyhody motoru BOXER

Příspěvek od dofi »

HonzaCZ píše:To přeci nezáleží zase tolik na "měkkosti" podvozku, jako na kinematice přední nápravy a konstrukci tlumiče.

Jinak všechny modely Subaru maj už možná desítky let výborný podvozky, zejména zadní zavěšení. To dělá dost. Vezmi si ten složitej multilink s 4 ramenama a porovnej s těmi vtipy, co mají některý srovnatelný auta jiných značek.
Podvozek je u subaru jednoznacne lepsi.
Ja muzu srovnavat mam na delsi jezdeni 2 diesely imprezu ( ale natocil jsem uz 215 tis) tak jsem jsem ji na leto koupil zastupce Astru H twintop ( tedy nejdriv jsem zvazoval motorku ale rozum zvitezil) obe auta maj 110kw naftu. Stejnou hmotnost. A astra kdyz ma strechu v kufru tak i vyvazeni na zadek.
Impreza ma porad puvodni tlumice. Ikdyz uz mam koupenou novou sadu. Astra s najezdem polovicnim tlumice velmi tuhe.
Presto je rychlost najezdu do nekterych zatecek za sucha tak 30 km/h rozdil ve prospech imprezy. Myslim treba dalnicni sjezd na 190km D1 v Brne ktery jezdim kazdy den.

Odesláno z mého SM-G900F pomocí Tapatalk
Forester 2007 2.0, Legacy 2006 3.0 spec b MT, Legacy 2014 2.0D, Audi Q7 2018 200kW, Audi A6 2015 3.0 235kW, Ford F-150 2018 5.0 V8
Odpovědět

Zpět na „Motor“