Zdravím Subaráci, vím že to tu už asi několikrát bylo, ale prosím Vás o radu jaký motorový olej byste doporučili? Věc se má tak, že na budíkách je nalítáno cca 180 tis., ale ještě než jsem Imprezu koupil, byl tam měněný motor, a nevím kolik má nalítáno ten co tam teď je, a ani nevím co v něm je za olej. Jaký byste doporučili? Typ, výrobce.
Jinak auto je dovoz Německo. Ještě potřebuji přetěsnit obě ventilové víka, je něco na co si dát pozor? Mám v plánu to spojit s výměnou oleje.
Moc děkuji za odpovědi. Tom
Jaký motorový olej? Impreza WRX 2001
Re: Jaký motorový olej? Impreza WRX 2001
Moje WRX měl předchozí majitel jako daily a lil 5W-40 (liqui moly). Já mám WRX jako víkendovku, ale nejezdím s ní nijak extra ostře, takže jsem asi mohl nechat 5W-40, ale šel jsem jako ovce se stádem a dal 10W-60 (shell helix ultra racing), co lijou prakticky všichni do turbo Imprez. Pozitivum je, že s 5W-40 byly lehce orosené víka (ačkoliv je předchozí majitel dělal), s 10W-60 nic. Spotřeba oleje po cca 6 tis. km nulová, najeto 175 tis. km. Ideál asi je 5W-40 na zimu a 10W-60 na léto. Já jsem přes zimu v podstatě nejezdil, takže 10W-60 asi neuškodilo.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
-
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: sob črc 15, 2017 10:42 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Honzárek
Re: Jaký motorový olej? Impreza WRX 2001
Neuškodí to nějak motoru, jestli tam teď je třeba 5W-40 a dalo by se tam zmińované 10W-60?
- j3rry
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1024
- Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš H.
- Bydliště: Brno/Karviná/Pržno
Re: Jaký motorový olej? Impreza WRX 2001
Pokud s tím chceš jezdit i pro zábavu, případně rád využíváš celé spektrum otáček, nebo z jakéhokoliv jiného důvodu má motor být ve větší zátěži, tak máš v podstatě jen dvě možnosti -
1. nechat stávající specifikaci oleje + nechat dodělat olejový chladič,
2. dát tam aspoň 5W-50...
Pokud tomu čočku dávat nebudeš, olejový chladič neřeš a vyměň olej klidně za ten stejný. Vodičky typu 5w30 apod. takovej běžnej provoz zvládají, ale delší zvýšenou zátěž prostě neumažou - prostě buď uchladíš olej, co za vysokých teplot nemaže tak, abys ho udržel v teplotách, kde maže nejlépe, nebo dáš takovej olej, kterej to zvládá i v zátěži.
V extrémních případech bys dost možná musel zvolit kombinaci závodního oleje + dodatečný olejový chladič, ale to se bavíme o významných výkonových posunech...
Je třeba zvážit pro a proti - olejový chladič sice něco stojí, ale výhodou je rychlé zahřátí motoru, řádově menší opotřebení při případných studených startech, nižší spotřeba paliva...
Nevýhodou je, že olejový chladič něco stojí a teoreticky se může posrat.
Scénář s olejem který zvládne mazat i za vyšší zátěže má výhodu v tom, že Ti odpadnou náklady na olejový chladič.
Nevýhodou je vyšší opotřebení za studeného startu (toto lze však eliminovat vhodným aditivem do motorového oleje), delší zahřívání, vyšší spotřeba a v případě zrovna 10W-60ek i to, že je opravdu třeba je měnit ideálně nejpozději co 5tkm, protože ten olej, zejména při častější zvýšené zátěži poměrně rychle přichází o své vlastnosti...
Jinak teplotu oleje v zátěži lze částečně řešit i odstraněním klimatizace, ale s olejem pro běžný provoz to asi nemá cenu zkoušet, soudě podle svých vlastních zkušeností s 5W-50 a 10W-60 - vycházelo mi to asi tak, že s klimatizací bych v extrémní zátěži na okruhu zřejmě musel už ideálně mít i ten olejový chladič...
1. nechat stávající specifikaci oleje + nechat dodělat olejový chladič,
2. dát tam aspoň 5W-50...
Pokud tomu čočku dávat nebudeš, olejový chladič neřeš a vyměň olej klidně za ten stejný. Vodičky typu 5w30 apod. takovej běžnej provoz zvládají, ale delší zvýšenou zátěž prostě neumažou - prostě buď uchladíš olej, co za vysokých teplot nemaže tak, abys ho udržel v teplotách, kde maže nejlépe, nebo dáš takovej olej, kterej to zvládá i v zátěži.
V extrémních případech bys dost možná musel zvolit kombinaci závodního oleje + dodatečný olejový chladič, ale to se bavíme o významných výkonových posunech...
Je třeba zvážit pro a proti - olejový chladič sice něco stojí, ale výhodou je rychlé zahřátí motoru, řádově menší opotřebení při případných studených startech, nižší spotřeba paliva...
Nevýhodou je, že olejový chladič něco stojí a teoreticky se může posrat.
Scénář s olejem který zvládne mazat i za vyšší zátěže má výhodu v tom, že Ti odpadnou náklady na olejový chladič.
Nevýhodou je vyšší opotřebení za studeného startu (toto lze však eliminovat vhodným aditivem do motorového oleje), delší zahřívání, vyšší spotřeba a v případě zrovna 10W-60ek i to, že je opravdu třeba je měnit ideálně nejpozději co 5tkm, protože ten olej, zejména při častější zvýšené zátěži poměrně rychle přichází o své vlastnosti...
Jinak teplotu oleje v zátěži lze částečně řešit i odstraněním klimatizace, ale s olejem pro běžný provoz to asi nemá cenu zkoušet, soudě podle svých vlastních zkušeností s 5W-50 a 10W-60 - vycházelo mi to asi tak, že s klimatizací bych v extrémní zátěži na okruhu zřejmě musel už ideálně mít i ten olejový chladič...
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
-
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: sob črc 15, 2017 10:42 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Honzárek
Re: Jaký motorový olej? Impreza WRX 2001
Super, díky za rady, tipy. Jinak když jsem to kupoval, klima byla vykuchaná a neni tam k ní vůbec nic. :D