Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Klepání při prudkém sešlápnutí plynového pedálu 
Autor Zpráva
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: ned úno 12, 2017 11:57 am
Příspěvky: 65
Bydliště: Hluboká nad Vltavou
Ahoj všem, mám Legacy 2006 Kombi motor 2.0 označení EJ20 + LPG a s automat.převodovkou. Píšu,protože mám problém,že při prudkém sešlápnutí plynu se mi od motoru ozývá takové klepání což by údajně měl být problém s časováním na vačkách. Jakmile totiž povolím nohu z plynu, tak to klepat přestane a auto plynule akceleruje. Na NEUTRAL to nedělá... Dělá to na plyn i na benzin. Zkusili jsme tedy vyměnit prvně levé vačkové kolo s časováním a klepání se ozvývá i nadále. Chystáme se tedy vyměnit i pravé vačkové kolo s časováním, i protože se zdá že to klepe z pravé strany. Diagnostika nehlásí žádnou chybu a ani mi to nepadá do nouzového režimu, což může nasvědovat tomu, že se jedná pouze o mechanický problém. Při odpojení čidla na vačce(je jedno jestli levého nebo pravého)se samozřejmě rozsvítí diagnostika, přestane fungovat ESP resp.VDC a nejde tempomat, ale problém s klepáním přestane. Chápu to tedy správně, když si myslím, že auto v takový moment jede na nižší výkon a časování nepoužívá kvůli odpojenému čidlu na vačce? Poradíte někdo zda by to nemohlo dělat i něco jiného? Třeba svíčky, nebo vůle na ventilech? Ty nechám změřit při plánované výměně toho pravého vačkového kola s časováním. Díky všem za radu. Petr


ned úno 12, 2017 11:59 am
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: čtv led 22, 2015 6:36 am
Příspěvky: 106
Bydliště: Brno
to muze byt tolik veci...

viewtopic.php?f=4&t=197&hilit=klepot

vitej v klubu klepajicich subaru


ned úno 12, 2017 2:01 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: ned úno 12, 2017 11:57 am
Příspěvky: 65
Bydliště: Hluboká nad Vltavou
Díky za radu,
Už jsem to v tom hledal, ale nenašel přesně to co dělá mně.
Klepe to pouze při zátěži...

Zajímalo by mě v jakém režimu běží motor, když mám odpojené to čidlo na jedné ze sacích vaček a motor právě vůbec neklepe.
Prý jsou pouze větší emise a lehce větší spotřeba.


ned úno 12, 2017 2:09 pm
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 18651
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Petře upřímně moc nechápu, proč začínáte řešit závadu výměnou vačkových kol, místo toho, abyste nejdřív změřili ventilové vůle. Nepíšeš, kolik to má na plyn najeto a v jakém režimu to auto běžně jezdí, ale rachtání ventilů, při prudším sešlápnutí plynu, když už jejich vůle nejsou takové, jaké by měly být, je celkem běžné. Takže kontrolou ventilů bych rozhodně začal a pak bych teprve měnil rozvodová kola.

_________________
https://vdcmonstersubaru.tumblr.com/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Justy 1.0 ´92 + Subaru Outback 3,0 H6 '01 +Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
EX Subaru-Robin Generator 0,7 kW (ukraden) + Subaru-Robin Generator 3 kW


ned úno 12, 2017 2:11 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: ned úno 12, 2017 11:57 am
Příspěvky: 65
Bydliště: Hluboká nad Vltavou
Aha, díky moc za radu...
Myslel jsem, že vůle by se projevily i na NEUTRÁLu.
Klepe to jak na D, tak i na režim SPORT...
Na plyn to má najeto cca 130 000km a nevím kdy byly nebo nebyly měřeny.
Vím, že se mají měřit po 30 000km, tak začneme tím.
Ještě jednou děkuju.

Petr


Naposledy upravil bahamut77 dne ned úno 12, 2017 6:06 pm, celkově upraveno 1



ned úno 12, 2017 4:44 pm
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 18651
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
No to ne, ventily ti nebudou rachtat na volnoběh. To by dělaly hydroštely, kdyby byly opotřebené. Malé ventilové vůle by se projevily třeba špatným startováním, ale taky třeba tím cvakáním při prudším přidání plynu. Začni kontrolou ventilů a pak teprve vymýšlej, co by to mohlo být dál.

_________________
https://vdcmonstersubaru.tumblr.com/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Justy 1.0 ´92 + Subaru Outback 3,0 H6 '01 +Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
EX Subaru-Robin Generator 0,7 kW (ukraden) + Subaru-Robin Generator 3 kW


ned úno 12, 2017 6:06 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: ned úno 12, 2017 11:57 am
Příspěvky: 65
Bydliště: Hluboká nad Vltavou
Tak začneme tím.

Jenom bych se tedy rád zeptal, jak to že když mám odpojedné jedno z čidel na vačkové hřídeli a auto je v režimu rozvícené diagnostiky(zřejmě tedy úsporný režim nebo jak to nazvat) to klepání slyšet není?
Chápu to správně, že motor nereaguje tak ostře(rychle) na zátěž při prudkém sešlápnutí plynu a tak se ty nesprávné vůle tolik neprojeví a motor tudíž neklepe?

Mám Subaru chvíli a je to mé první, tak se omlouvám za možná laické dotazy. Teprve se učím.
Díky...


ned úno 12, 2017 6:23 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 2995
Bydliště: Praha
Co je to přesně za motor? Já mám taky EJ20, ale to je dost obecné označení. Ten tvůj má variabilní časování ventilů?

_________________
Forester MY2004 2.0 LPG


ned úno 12, 2017 7:16 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: ned úno 12, 2017 11:57 am
Příspěvky: 65
Bydliště: Hluboká nad Vltavou
ANO, je to ten 2 litr r.v.2006 EJ20 co má 121kw a ten je s variabilním časováním ventilů.


ned úno 12, 2017 7:24 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 2995
Bydliště: Praha
Tím by se dalo vysvětlit to, že to v nouzovém režimu nedělá. Asi si to nastaví největší vůle a nijak je nereguluje?

_________________
Forester MY2004 2.0 LPG


ned úno 12, 2017 8:03 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: ned úno 12, 2017 11:57 am
Příspěvky: 65
Bydliště: Hluboká nad Vltavou
No tak nějak bych to chápal...
Raději teď jezdím v nouzáku ať to neklepe a neudělám to ještě horší než to je. Škoda tempomatu, ten je ve spojení s automatickou převodovkou fakt super.
Podle toho co jsem se tu zatím dozvěděl, tak to asi zase tak hrozné není /°b"\
Nechám změřit ty vůle a uvidím co dál. Snad to bude ono - nejhorší je najít příčinu.


ned úno 12, 2017 8:13 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 2995
Bydliště: Praha
bahamut77 píše:
Nechám změřit ty vůle a uvidím co dál. Snad to bude ono - nejhorší je najít příčinu.

Pokud jsi to tu pročítal, tak jistě víš, že to "Nechám změřit " je dost problematické. Navíc je to variabilní nastavení časování a to tu snad ani nikdo neřešil, nastavit u toho základní vůle.

_________________
Forester MY2004 2.0 LPG


ned úno 12, 2017 8:26 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: ned úno 12, 2017 11:57 am
Příspěvky: 65
Bydliště: Hluboká nad Vltavou
Úplně podrobně jsem tu vše ještě nepročetl.
Zatím jsem to pochopil tak, že vůle se dají změřit bez vyndání motoru.
Myslel jsem,že se i na tomto měří vůle jako na jiném Subaru motoru a to variabilní časování,které je součástí vačkového kola,řídí jednotka dle signálu snímače na vačkové hřídeli a podle toho tou vačkou otáčí...


ned úno 12, 2017 9:01 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 10706
Bydliště: Praha
Tenhle motor (2.0R) je právě kvůli špatně přístupným ventilům dost nevhodný na LPG. Podle mě se nedají na autě ani změřit. Nastavit určitě ne. Má to nastavení pomocí různě tlustých podložek - musí se to změřit a pak je nakombinovat z ostatních a zbytek doobjednat originál přesně podle požadovaných tloušťek. Časování ventilů asi není zase takový problém. Předpokládám, že se to zafixuje v nějaký výchozí pozici a v tý se to seřídí úplně stejně, jako by to VVT nemělo. Stejně, jako by neměl vadit ani proměnlivý zdvih, tedy VVL (tedy jestli ho to má stejně jako 3.0R).

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 - prodáno


pon úno 13, 2017 10:17 pm
Profil ICQ
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: pát úno 04, 2011 10:52 am
Příspěvky: 196
Bydliště: Semily
Ahoj, časování ventilů je regulováno tlakem oleje přes takový malý solenoid, vysoké otáčky - solenoid pustí olej do vačkového kola a zvětší " předstih" ventilů ( nebrat doslova..:-), tzn. při vypnutém motoru je v základní poloze. Ventilové vůle lze měřit v autě, některé servisy ( např. PAS Liberec) umí i seřizovat v autě, ale je to vopruz, není tam místo a musí se vyndat vačkové hřídele atd. V servisech, kde to nedělají, tvrdí, že to na autě nejde.
Jestli je auto vhodné na plyn nebo ne, to je oříšek, já mám motor jako ty ale bifuel ( písmenko F na pátém místě v kódu motoru ( engine code, ne VIN)), po 120 tkm bylo potřeba trochu seřídit dva ventily, ještě k tomu sací, což mi hlava nebere....
Na funkci VVT má velký vliv stav motorového oleje, i v manuálu je někde napsáno, že když to zlobí, tak zkusit vyměnit olej ( to mi zafungovalo...), a pak tam je v každé větvi u solenoidu malé sítko, může být přicpané, anebo může odejít solenoid, to by ale asi hlásil pipigril. HOWG

_________________
Forester 2.0X 2006


úte úno 14, 2017 6:54 am
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: