Stránka 1 z 3

Klepání při prudkém sešlápnutí plynového pedálu

Napsal: ned úno 12, 2017 11:59 am
od bahamut77
Ahoj všem, mám Legacy 2006 Kombi motor 2.0 označení EJ20 + LPG a s automat.převodovkou. Píšu,protože mám problém,že při prudkém sešlápnutí plynu se mi od motoru ozývá takové klepání což by údajně měl být problém s časováním na vačkách. Jakmile totiž povolím nohu z plynu, tak to klepat přestane a auto plynule akceleruje. Na NEUTRAL to nedělá... Dělá to na plyn i na benzin. Zkusili jsme tedy vyměnit prvně levé vačkové kolo s časováním a klepání se ozvývá i nadále. Chystáme se tedy vyměnit i pravé vačkové kolo s časováním, i protože se zdá že to klepe z pravé strany. Diagnostika nehlásí žádnou chybu a ani mi to nepadá do nouzového režimu, což může nasvědovat tomu, že se jedná pouze o mechanický problém. Při odpojení čidla na vačce(je jedno jestli levého nebo pravého)se samozřejmě rozsvítí diagnostika, přestane fungovat ESP resp.VDC a nejde tempomat, ale problém s klepáním přestane. Chápu to tedy správně, když si myslím, že auto v takový moment jede na nižší výkon a časování nepoužívá kvůli odpojenému čidlu na vačce? Poradíte někdo zda by to nemohlo dělat i něco jiného? Třeba svíčky, nebo vůle na ventilech? Ty nechám změřit při plánované výměně toho pravého vačkového kola s časováním. Díky všem za radu. Petr

Re: Klepání při prudkém sešlápnutí plynového pedálu

Napsal: ned úno 12, 2017 2:01 pm
od lukeb
to muze byt tolik veci...

https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... lit=klepot

vitej v klubu klepajicich subaru

Re: Klepání při prudkém sešlápnutí plynového pedálu

Napsal: ned úno 12, 2017 2:09 pm
od bahamut77
Díky za radu,
Už jsem to v tom hledal, ale nenašel přesně to co dělá mně.
Klepe to pouze při zátěži...

Zajímalo by mě v jakém režimu běží motor, když mám odpojené to čidlo na jedné ze sacích vaček a motor právě vůbec neklepe.
Prý jsou pouze větší emise a lehce větší spotřeba.

Re: Klepání při prudkém sešlápnutí plynového pedálu

Napsal: ned úno 12, 2017 2:11 pm
od VDC
Petře upřímně moc nechápu, proč začínáte řešit závadu výměnou vačkových kol, místo toho, abyste nejdřív změřili ventilové vůle. Nepíšeš, kolik to má na plyn najeto a v jakém režimu to auto běžně jezdí, ale rachtání ventilů, při prudším sešlápnutí plynu, když už jejich vůle nejsou takové, jaké by měly být, je celkem běžné. Takže kontrolou ventilů bych rozhodně začal a pak bych teprve měnil rozvodová kola.

Re: Klepání při prudkém sešlápnutí plynového pedálu

Napsal: ned úno 12, 2017 4:44 pm
od bahamut77
Aha, díky moc za radu...
Myslel jsem, že vůle by se projevily i na NEUTRÁLu.
Klepe to jak na D, tak i na režim SPORT...
Na plyn to má najeto cca 130 000km a nevím kdy byly nebo nebyly měřeny.
Vím, že se mají měřit po 30 000km, tak začneme tím.
Ještě jednou děkuju.

Petr

Re: Klepání při prudkém sešlápnutí plynového pedálu

Napsal: ned úno 12, 2017 6:06 pm
od VDC
No to ne, ventily ti nebudou rachtat na volnoběh. To by dělaly hydroštely, kdyby byly opotřebené. Malé ventilové vůle by se projevily třeba špatným startováním, ale taky třeba tím cvakáním při prudším přidání plynu. Začni kontrolou ventilů a pak teprve vymýšlej, co by to mohlo být dál.

Re: Klepání při prudkém sešlápnutí plynového pedálu

Napsal: ned úno 12, 2017 6:23 pm
od bahamut77
Tak začneme tím.

Jenom bych se tedy rád zeptal, jak to že když mám odpojedné jedno z čidel na vačkové hřídeli a auto je v režimu rozvícené diagnostiky(zřejmě tedy úsporný režim nebo jak to nazvat) to klepání slyšet není?
Chápu to správně, že motor nereaguje tak ostře(rychle) na zátěž při prudkém sešlápnutí plynu a tak se ty nesprávné vůle tolik neprojeví a motor tudíž neklepe?

Mám Subaru chvíli a je to mé první, tak se omlouvám za možná laické dotazy. Teprve se učím.
Díky...

Re: Klepání při prudkém sešlápnutí plynového pedálu

Napsal: ned úno 12, 2017 7:16 pm
od mnov
Co je to přesně za motor? Já mám taky EJ20, ale to je dost obecné označení. Ten tvůj má variabilní časování ventilů?

Re: Klepání při prudkém sešlápnutí plynového pedálu

Napsal: ned úno 12, 2017 7:24 pm
od bahamut77
ANO, je to ten 2 litr r.v.2006 EJ20 co má 121kw a ten je s variabilním časováním ventilů.

Re: Klepání při prudkém sešlápnutí plynového pedálu

Napsal: ned úno 12, 2017 8:03 pm
od mnov
Tím by se dalo vysvětlit to, že to v nouzovém režimu nedělá. Asi si to nastaví největší vůle a nijak je nereguluje?

Re: Klepání při prudkém sešlápnutí plynového pedálu

Napsal: ned úno 12, 2017 8:13 pm
od bahamut77
No tak nějak bych to chápal...
Raději teď jezdím v nouzáku ať to neklepe a neudělám to ještě horší než to je. Škoda tempomatu, ten je ve spojení s automatickou převodovkou fakt super.
Podle toho co jsem se tu zatím dozvěděl, tak to asi zase tak hrozné není /°b"\
Nechám změřit ty vůle a uvidím co dál. Snad to bude ono - nejhorší je najít příčinu.

Re: Klepání při prudkém sešlápnutí plynového pedálu

Napsal: ned úno 12, 2017 8:26 pm
od mnov
bahamut77 píše: Nechám změřit ty vůle a uvidím co dál. Snad to bude ono - nejhorší je najít příčinu.
Pokud jsi to tu pročítal, tak jistě víš, že to "Nechám změřit " je dost problematické. Navíc je to variabilní nastavení časování a to tu snad ani nikdo neřešil, nastavit u toho základní vůle.

Re: Klepání při prudkém sešlápnutí plynového pedálu

Napsal: ned úno 12, 2017 9:01 pm
od bahamut77
Úplně podrobně jsem tu vše ještě nepročetl.
Zatím jsem to pochopil tak, že vůle se dají změřit bez vyndání motoru.
Myslel jsem,že se i na tomto měří vůle jako na jiném Subaru motoru a to variabilní časování,které je součástí vačkového kola,řídí jednotka dle signálu snímače na vačkové hřídeli a podle toho tou vačkou otáčí...

Re: Klepání při prudkém sešlápnutí plynového pedálu

Napsal: pon úno 13, 2017 10:17 pm
od HonzaCZ
Tenhle motor (2.0R) je právě kvůli špatně přístupným ventilům dost nevhodný na LPG. Podle mě se nedají na autě ani změřit. Nastavit určitě ne. Má to nastavení pomocí různě tlustých podložek - musí se to změřit a pak je nakombinovat z ostatních a zbytek doobjednat originál přesně podle požadovaných tloušťek. Časování ventilů asi není zase takový problém. Předpokládám, že se to zafixuje v nějaký výchozí pozici a v tý se to seřídí úplně stejně, jako by to VVT nemělo. Stejně, jako by neměl vadit ani proměnlivý zdvih, tedy VVL (tedy jestli ho to má stejně jako 3.0R).

Re: Klepání při prudkém sešlápnutí plynového pedálu

Napsal: úte úno 14, 2017 6:54 am
od majkl73
Ahoj, časování ventilů je regulováno tlakem oleje přes takový malý solenoid, vysoké otáčky - solenoid pustí olej do vačkového kola a zvětší " předstih" ventilů ( nebrat doslova..:-), tzn. při vypnutém motoru je v základní poloze. Ventilové vůle lze měřit v autě, některé servisy ( např. PAS Liberec) umí i seřizovat v autě, ale je to vopruz, není tam místo a musí se vyndat vačkové hřídele atd. V servisech, kde to nedělají, tvrdí, že to na autě nejde.
Jestli je auto vhodné na plyn nebo ne, to je oříšek, já mám motor jako ty ale bifuel ( písmenko F na pátém místě v kódu motoru ( engine code, ne VIN)), po 120 tkm bylo potřeba trochu seřídit dva ventily, ještě k tomu sací, což mi hlava nebere....
Na funkci VVT má velký vliv stav motorového oleje, i v manuálu je někde napsáno, že když to zlobí, tak zkusit vyměnit olej ( to mi zafungovalo...), a pak tam je v každé větvi u solenoidu malé sítko, může být přicpané, anebo může odejít solenoid, to by ale asi hlásil pipigril. HOWG