Kontrolka motoru - check engine - "pečené kuře"`

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
als
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 538
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Aleš
Bydliště: Merklín
Kontaktovat uživatele:

Re: check engine`

Příspěvek od als »

Jo - přijde mě notebook takovej jednoduší a univerzálnější ::-DDD:
Uživatelský avatar
PavelG
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 769
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Olomoucko

Re: check engine`

Příspěvek od PavelG »

Musím bohužel říct, že se v tom moc neorientuju. Pořídil jsem ten 16 pinový konektor s připojením na USB a vím, že v servise měli specializovanou mašinku a podle všeho byla schopná načíst mnohem víc dat.
Netuším, jestli je to jen otázka SW - protokolu, nebo vůbec které piny z těch 16 se používají. Mám dojem, že celá komunikace od nb probíhá stejně jako klasika seriový port, konvertovaný na USB nebo BT. Ale nemám tušení, jak je to na straně toho 16-ti pinu. Nemáte k tomu nějaké srozumitelné shrnutí?
Uživatelský avatar
PavelG
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 769
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Olomoucko

Re: check engine`

Příspěvek od PavelG »

Tak se mi zdá, že to bude pěkný bastl a sbírka tvořivosti X firem.
http://www.elerte.cz/produkty/dignostic ... mec-71.htm
Uživatelský avatar
als
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 538
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Aleš
Bydliště: Merklín
Kontaktovat uživatele:

Re: check engine`

Příspěvek od als »

No když to budeš chtít zprovoznit, tak musíš nainstalovat ovladač (většinou pro kabel FTDI), a pak nainstalovat soft, je jich mraky, mě pro Sůba funguje nejlíp asi ProScan 5.9 , nebo takovej hodně základní ScanTool.net pro windows v 1.20 (umí jenom vyčíst kódy,Freeze framy a pár live dat), ale zase má celkem spolehlivý připojení. Hodně záleží jakej sis pořídil kabel a může se to v pár věcech lišit. No a pak už jenom záleží k jakýmu auto to chceš připojit (pro Subaru nastavíš ISO 9141-2)
Ale většinou ten základní soft a ovladač náš na cedku u kabelu.
Tohle platí pro evropský a asijský auta od roku 2000, pro USA od roku 1996.
Uživatelský avatar
als
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 538
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Aleš
Bydliště: Merklín
Kontaktovat uživatele:

Re: check engine`

Příspěvek od als »

aha, tak ty sis koupil jenom kabel bez toho nejdůležitějšího,tak to ti chodit nebude
Uživatelský avatar
PavelG
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 769
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Olomoucko

Re: check engine`

Příspěvek od PavelG »

Ale ne, mám to i s nějakým klonem ELM 327 a zkusil jsem s tím i pár prográmků, některé fungují. Tváří se, že komunikují přes COM (a taky se instalovaly příslušné ovladače).
ScanTool.net jede v pohodě, dokonce se dá stáhnout i se zdrojáky v céčku.

Přesto mám z toho takový divný pocit černé skříňky, což mě vždycky tak trochu irituje a chtěl bych do toho kapku víc vidět.
Uživatelský avatar
als
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 538
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Aleš
Bydliště: Merklín
Kontaktovat uživatele:

Re: check engine`

Příspěvek od als »

Nu táák, nic moc víc od toho nečekej ::-DD: , pokud by ses chtěl šťourat ve všech řídících jednotkách co v autě jsou, tak zapomeň na japonce a šahni po nějakým modelu z nabídky koncernových vozů tam si VAG-COMem nastavíš snad i to co ti má spolujezdec povídat ::-DDD:
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21950
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: check engine`

Příspěvek od HonzaCZ »

PavelG:
Tak shrnutí jednoduchý:
Přes OBD II / EOBD (v Subaru manuálech označováno jako General OBD Scan Tool) vyčteš kolem dvacítky základních "živých" hodnot, freeze frames (snapshot některých údajů v okamžiku vyskytnutí chyby) a samozřejmě samotný chyby. Mužeš taky vymazat paměť závad (současně s ní se mažou freeze frames). To je všechno. Finito. Připojení od roku 2000 přes EOBD konektor.

Pak je druhá věc - to se jmenuje Subaru Select Monitor (SSM; nevím přesně, jestli je to označení tý mašinky nebo protokolu, technologie, neřešim). Do roku 2000 je to víceméně jediná věc, s kterou Subaru komunikovali (jinak se vyblikávaly kódy; mluvíme o situaci v Evropě). Připojovalo se to na Subaru placatej konektor, je někde v kabeláži pod palubkou (nad nohama řidiče). Rokem 2000 počínaje se objevil EOBD konektor, s kterým jde komunikovat čímkoliv OBDII/EBD kompatibilnim - viz výše. Zároveň se spojení se SSM přesouvá na tento konektor - využívá se K-line ISO 9141-2 protokolu. Přes jejich vlastní protokol dotazů a odpovědí (používá se K-line, tedy jedna obousměrná sériová linka) se dá vyčíst cokoliv z jakékoliv jednotky v autě (ECU, TCU, ABS, VDC, HVAC, CRUISE....). Nevím jak fugunje OBD protokol, ale SSM je dost "RAW" - prostě se ptáš na adresu paměti v daný oblasti (jednotce). Ono ti to odpoví hodnotu. Dá se taky zapisovat a to jak některý nastavení (tlaky ventilů v automatický převodovce a podobně) nebo třeba celý programy řídících jednotek (s tím bych si moc nehrál).

Já jsem našel nějaký specifikace toho protokolu a plánuju dříve, či později sestrojit něco, co bude umět komunikovat pomocí SSM protokolu.

Jinak moje vybavení je ELM327 klon (na bázi nějakýho PICu) s BlueTooth. Třeba ve spojení s MDA s GPS a aplikací RaceChrono je z toho relativně zajímavej jednoduchej datalogger :-) Samozřejmě se s tím daj mazat chyby o katalyzátoru, který se od doby, co tankuju Shell neobjevily. Spíš to mám na hraní. Nemá to kabely, dá se to spojit s čímkoliv co umí BT (takže cokoliv :-) ) a dá se použít jakýkoliv ELM327 a COM podporující software (BT vytvoří virtuální COM).

als:
Přes SSM se právě dostaneš úúúúplně všude :-)

EDIT: typo
Naposledy upravil(a) HonzaCZ dne pon čer 21, 2010 5:10 pm, celkem upraveno 1 x.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
PavelG
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 769
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Olomoucko

Re: check engine`

Příspěvek od PavelG »

Díky Honzo za shrnutí.
Předpokládám, že i když jde v případě SSM o standardizovaný protokol, že bude potřeba získat i specifická data (co kde je + význam), což bude asi problém.
Na jedné straně by mě lákalo si něco ubastlit, ale už jsem realista a vím, že toho času tolik nemám.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21950
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: check engine`

Příspěvek od HonzaCZ »

PavelG:
Právě, že už většina těch adres je vyzkoumaná. Lidi jsou vynalézaví :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
PavelG
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 769
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Olomoucko

Re: check engine`

Příspěvek od PavelG »

A je na tu fyzickou vrstvu komunikace k dispozici nějaký obvod?
Tady je nějaký bastl http://hem.passagen.se/tomasf/obd2/ .. což by znamenalo, že stačí jen elektricky doladit a protokol na nejnižší úrovni je stejný.
Takže by zbývala konverze na USB (protože noťasy už RS232 nemívají) a napsat soft .. anebo beztak už to někdo má rozdělané, když píšeš, že mapy jsou známé.
To by vůbec nebyla špatná věc. Jak jseš s tím daleko?
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21950
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: check engine`

Příspěvek od HonzaCZ »

PavelG:
Pošlu ti PM.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: check engine`

Příspěvek od Juras »

HonzaCZ píše:PavelG:
Právě, že už většina těch adres je vyzkoumaná. Lidi jsou vynalézaví :-)
Ahoj, tohle tema me docela zajima, protoze sme s kamosem ubastlili takovou vlastni diagnostiku. A prave nejvetsi problem bylo sehnat pametovy adresy na kterych se vyskytujou urcity hodnoty. Momentalne to vcelku funguje na mojim GT ale na jeho 1.6 reze uz sou ty adresy uplne jinde. Pokud uz je to vyzkoumano, mohl bys mi napsat, kde se daji ty adresy sehnat k ruznym tipum jednotek? Pak uz by to nemelo chybu a bylo by to prenosny na vsechny rezy s timto starsim tipem komunikace.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Uživatelský avatar
Ricky001
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 128
Registrován: stř srp 18, 2010 12:53 pm
Jméno a příjmení: Petr Porš
Bydliště: Litomyšl

Re: check engine`

Příspěvek od Ricky001 »

Zdravím všechny, nechci zakládat nové téma, tak prosím o radu.

Pořídil jsem si Forestera r.v. 2000 motor EJ20 2.0 92 kW. Při studeném motoru se mi (né pokaždé) rozsvítí kontrolka Check Engine a zhasne po ujetí cca 2 km. Byl jsem na diagnostice v Subaru v Brně, auto připojeno cca 20 s s tím, ´že tam nic není´. Technik závadu nicméně určil jako vadný ´knock senzor´ s možností výměny za cca 2900,- Kč. Otázka č.1 kde se onen senzor nachází a kolik stojí samotný díl? Dle info by to měla být práce na 3 min a cena dílu 1200-1800 Kč.

Další věc je, že jsem dnes demontoval spodní kryt paluní desky (pod volantem) a je zde množství nepřipojených konektorů. Otázka č. 2 co je to za konektory viz. obrázek?

Díky za rady
Přílohy
kon.JPG
Subaru Forester 2.0i MT MY00
BMW R1200GS 2008
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: check engine`

Příspěvek od Juras »

Ahoj, ty cerne a zelene konektory jsou diagnosticke, nech je rozpojene. Jinak, kdyz ty cerne spojis, tak ti zacne pri zapnutem klicku blikat kontrolka check engine. Vyblikava chybove kody. Ty kody a zpusob cteni uz tu nekde bylo popsany.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Odpovědět

Zpět na „Motor“