Kontrolka motoru - check engine - "pečené kuře"`

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Kontrolka motoru - check engine - "pečené kuře"`

Příspěvek od mnov »

sima> Vždyť jsem to tam psal. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24338
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Kontrolka motoru - check engine - "pečené kuře"`

Příspěvek od sima »

Ahá,já jsem včil na třech židlích naráz a rozehřívám se slivovicí,tak to jen tak narychlo kontroluju *_*=*_*
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5166
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Kontrolka motoru - check engine - "pečené kuře"`

Příspěvek od petr »

může benzínový vstřik fungovat normálně a pak z ničeho nic blbnout a pak zase fungovat normálně? umí třeba řídící jednotka upravit "něco" pro jeden konkrétní vstřik a způsobit že dává třeba málo nebo moc paliva a tím by to mohlo blbnout? Může způsobit špatný lpg vstřik to že jednotka kvůli němu "něco" upraví pro benzínový vstřik a ten pak nefunguje správně? LPG vstřiky jsou tam původní jak jsem auto koupil a za mě mají najeto cca 50000 a kdoví kolik celkem ale jak jsem psal na LPG to jede ok tak jsem je neměl důvod zatím měnit
Přijde mi totiž jako by to dělala řídící jednotka, když se špatně vyspí nebo nasere tak přiškrtí jeden válec a je problém, jen jestli to vůbec umí ta ŘJ ovlivnit jen jeden vstřik...
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Kontrolka motoru - check engine - "pečené kuře"`

Příspěvek od mnov »

Všechny benzínové vstřiky se odpínají v LPG jednotce a to jeden každý zvlášť. Při provozu na benzín jsou pak přes LPG jednotku sepnuté zase každý samostatně.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5166
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Kontrolka motoru - check engine - "pečené kuře"`

Příspěvek od petr »

a co z toho teda plyne moc to nechápu , snažím se nějak logicky odvodit co by to mohlo být ale je to na mě moc složité, ja skončil u karburátoru elektronika mi moc neříká
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Kontrolka motoru - check engine - "pečené kuře"`

Příspěvek od mnov »

Je to jednodušší než karburátor. Prostě původní silové ovládání benzínového vstřiku (což je jeden drát pro vstřikovač) je přerušeno a vede přes LPG jednotku, která ho umí sepnou, rozepnout a bere si z toho ještě informaci o délce vstřiku.
Pokud je v té LPG jednotce nějaký problém v tom silovém spojení (např. nekvalitní pájený spoj) může se to chovat, tak jak jsi popisoval.
Naposledy upravil(a) mnov dne ned pro 18, 2016 11:24 pm, celkem upraveno 1 x.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kontrolka motoru - check engine - "pečené kuře"`

Příspěvek od HonzaCZ »

Jinak bych řekl, že se u samotnej vstřikovač fyzicky může chovat různě. Třeba při různý dýlce vstřiku nebo při rozdílnym tlaku v railech. Může bejt vydřenej a ukapávat nebo naopak přidřenej a špatně otevírat a zase jenom při různých režimech se může chovat různě.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Kontrolka motoru - check engine - "pečené kuře"`

Příspěvek od Slavek_xxx »

mnov píše:Je to jednodušší než karburátor. Prostě původní silové ovládání benzínového vstřiku (což je jeden drát pro vstřikovač) je přerušeno a vede přes LPG jednotku, která ho umí sepnou, rozepnout a bere si z toho ještě informaci o délce vstřiku.
Pokud je v té LPG jednotce nějaký problém v tom silovém spojení (např. nekvalitní pájený spoj) může se to chovat, tak jak jsi popisoval.
A presne tady bych to videl - kdyz se montovalo LPG, tak udelali nekvalitni preruseni kabelu benzinovyho vstriku a tam bude spatnej spoj a proto to blbne jen obcas. Preventivne bych vsechny ty pajeny spoje u benzinovych vstrikovacu preletoval.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5166
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Kontrolka motoru - check engine - "pečené kuře"`

Příspěvek od petr »

noo to bych zkusit mohl díky, dneska zas celý den vše ok kéžby se to opravilo samo, díky všem
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49189
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolka motoru - check engine - "pečené kuře"`

Příspěvek od VDC »

Možná je jen vyšší vlhkost vzduchu a líp to vede. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolka motoru - check engine - "pečené kuře"`

Příspěvek od ybrcek »

Nebo hůř :)

posláno z sgs6
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Kontrolka motoru - check engine - "pečené kuře"`

Příspěvek od mnov »

To je tím, že je zima a nekvalitní pájený spoj se nižší teplotou smrskne a vede. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
ježišek
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 173
Registrován: pát kvě 01, 2015 11:21 am
Jméno a příjmení: Pavel Pařenica
Bydliště: Hutisko-Solanec

Re: Kontrolka motoru - check engine - "pečené kuře"`

Příspěvek od ježišek »

A co prohodit vstřikovače? Pokud by to bylo vstřikem tak by se závada objevila na jiném válci. Pokud by to byl ten samý tak by to bylo v elektrice.
Subaru Outback 2.5 115kw LPG
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5166
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Kontrolka motoru - check engine - "pečené kuře"`

Příspěvek od petr »

dobrý nápad zkusím až to zas začne blbnout zatím to pořád funguje normálně, pro jistotu přestala fungovat kontrolka už nesvítí vůbec ani při zapnutém klíčku asi se spálila >:-f aspoň mě nesere když ji nevidím
a nebo ji vadí otřesy, dneska se zas třepalo celé auto jak jsem se prohrabával tvrdým sněhem tak asi odpadl kontakt
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Kontrolka motoru - check engine - "pečené kuře"`

Příspěvek od mnov »

Dobrý nápad to je, ale já bych do toho nešel. Nevím jak to je na modelu SF, ale na SG tam mám kolem vstřiků nějaké opancéřování a přístup k nim bez sundání této ochrany není. Prostě by to znamenalo spoustu rozebírání a pak zbytečně vyšroubovávat z hliníkového potrubí vstřikovač a riskovat, že ho nebudu potom mít do čeho zašroubovat. [?]
To bych radši ověřil tu elektroinstalaci. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Odpovědět

Zpět na „Motor“