Výměna oleje přelitý motor

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1985
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Výměna oleje přelitý motor

Příspěvek od suubaru »

tak vás všechny zdravím, potřeboval bych poradit:
dneska jsem nechal ve 2,5 vyměnit olej. Výsledkem je, že po 10 km jsem si všiml kouřícího motoru z pod kapoty. Teda původně jsem zastavil, protože bylo slyšet jakoby rezonující něco v kabině. Žádná z kontrolek se zatím neozvala. Auto jsem odstavil a měření oleje měrkou ukazuje významné překročení hladiny, vlastně se nedá odečíst hladina.
Nechci dělat závěry, myslím si, že v servisu nalili olej 2x. >:-&

Co tedy dělat? Ráno přijímacího technika oslovím (znám jej 10 let, spolehlivý chlap), nechám jej zajet si k autu nebo odtah, v servisu olej odsají a vše ok?


Co je třeba prověřit? Napadá mě pouze, zajet na emise, zda žije katalyzátor? Nebo rovnou odvézt auto k soudnímu znalci a dělat nějaké právní kroky? Co vy na to?
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10622
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Výměna oleje přelitý motor

Příspěvek od Mira »

No 2x ho nenalili, to by se tam opravdu nevešlo. Určitě ale nechat odsát a zkontrolovat sání, je možný, že bude zasr... od přemíry oleje.
A zajet ke znalci a podnikat právní kroky??? Proboha proč? Dyk tomu autu nic není. To jsme se všichni zbláznili?
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: Výměna oleje přelitý motor

Příspěvek od Juras »

A určitě je tam moc oleje? Já to hned po jízdě teda taky nezměřím, jak je navzlínanej olej v trubičce měrky.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Výměna oleje přelitý motor

Příspěvek od dethroned »

kouř od motoru: jak to měnili, tak pocintali výfukové svody a teď se to vypaluje. akorát... nové motory mají filtr nahoře, tak by se snad pocintat nic nemělo..? :-/
měrka: změř to za studena, takhle hned po jízdě nic nepoznáš.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22544
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Výměna oleje přelitý motor

Příspěvek od spm »

Po jízdě by se to mělo nechat několik minut stéct. Nicméně nevím jak to mají novější modely, ale ta moje babička má na té měrce defakto dvě rysky. První jsou ty s dírama, kde by za studena měl být olej mezi nima. A pak je ta část s dírama ještě zvlášť zakroucená a to zakroucení končí o hodně výše. A dle manuálu když se to změří na teplém motoru, tak by ten olej neměl jít výš než přes tu zakroucenou část. (a je to fakt velký rozdíl - ty díry jsou od sebe pár cm, možná ani ne, ale to zakroucení má několikrát takovou délku. Tepelná roztažnost je potvora :) ).
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7813
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Výměna oleje přelitý motor

Příspěvek od mnov »

Já mám v té zakroucené části ještě zářezy z boku pro teplý olej, takže ne celé zakroucení.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Výměna oleje přelitý motor

Příspěvek od Traveller »

Na nových autech je v manuálu napsané, že se olej měří po dojetí, tuším cca 5-10min po odstavení motoru. Sám jsem zjistil, že když se to zhruba tak udělá, tak to přibližně odpovídá hladině změřené po týdnu stání v garáži na studeném motoru. Rozdíl je minimální, možná tak 2-3mm.
Ale jinak bys nebyl první komu přelili olej přes rysku. Už jsme to tu nedávno párkrát řešili. Byly tu případy, že měli 10mm i více nad horní ryskou. Určitě to po ránu pořádně zkoukni a změř. Pak zavolej do servisu co ti to provedlo a nech to odsát..., samozřejmě pokud toho oleje bude více.
Nevím, co by to mohlo poškodit. Předpokládám, že po chvíli jízdy snad nic. Jen to, jak napsal Míra, při vysoké hladině cáká olej do sání.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Fitipaldi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 190
Registrován: stř kvě 05, 2010 12:02 pm

Re: Výměna oleje přelitý motor

Příspěvek od Fitipaldi »

No nazdar. V servisu už ani neumí vyměnit olej ? To je drsný.
Hladina se měří 5 minut po vypnutí teplého motoru. Přelití oleje pak tlačí olej do sání, a zasere kdeco, zdevastuje lambdy . Pokud se to přelije opravdu hodně, tak to může vést až k destrukci motoru. Jak známo z fyziky kapalina je nestlačitelná .
Chtěl bych mít na hodinu tolik, co si berou v servisu. Ta kvalita práce by tomu měla odpovídat :-/
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
Uživatelský avatar
draconis
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5207
Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: České Budějovice

Re: Výměna oleje přelitý motor

Příspěvek od draconis »

Fitipaldi píše:V servisu už ani neumí vyměnit olej ?
Bohužel by to nebylo zdaleka poprvé, řešilo se to nejen tady už mockrát a je celkem běžná věc, že ve většině servisů to přelejou... >:-&
Odpovědět

Zpět na „Motor“