Problematické studené starty 2.5l BH

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Problematické studené starty 2.5l BH

Příspěvek od outback »

Mám následující problém: při úplně studeném startu po noční pauze mi motor naskočí na první nastartování, pak ale ihned padá volnoběh až k 700 otáčkám a chcípá, po přidání plynu motor kašle, nejede, někdy hodí do diagnostiky misfire všude (ale nic jiného). Když ho chvíli držím pod plynem, tak stejně občas zakucká, smrdí, za minutu nebo dvě se ale uklidní a pak šlape bez problémů, i další starty ten den. Když to stihne přepnout na plyn tak kašle i na plyn. Jakmile se to jednou uklidní tak jde bezchybně na benzín i plyn, klidný volnoběh, přejezd Alp s přívěsem, vše OK. Když to při kuckání chcípne, tak musím hrozně dlouho startovat než se chytí. Začalo to po poměrně drsném přejezdu přes Brenner s přívěsem ve třicetistupňovém vedru. Zhruba jeden studený start ze tří je ale bez komplikací. Samozřejmě jsem neměl laptop sebou na dovolené, takže jsem jen přes OBD bluetooth modul mobilem mazal chyby.

Plán akcí: zítra ráno nalogovat studený start a doufat, že se to objeví a někdo v logu najde příčinu. Nějaké další doporučení, tip na co se zaměřit?

Teď v létě auto špatně startovalo ráno po stometrové jízdě: normální start, po sto metrech zastavím u pekaře, a pak se musel vždy hodně dlouho točit startér než to chytlo - považoval jsem to za normální vrtochy staré dámy při poloteplém startu, alo mohla to být předzvěst problému.

Tipuju loučící se lambdu nebo jiné čidlo, ale nemám to podložené ničím jiným než nekvalifikovaným pocitem.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Problematické studené starty 2.5l BH

Příspěvek od mnov »

Tohle umí udělat netěsnící plynový vstřik. LPG se nahromadí v sání a drží se tam. Směs je pak bohatá a dokud se sání nevyvětrá nechce to zapalovat.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Problematické studené starty 2.5l BH

Příspěvek od outback »

mnov píše:Tohle umí udělat netěsnící plynový vstřik. LPG se nahromadí v sání a drží se tam. Směs je pak bohatá a dokud se sání nevyvětrá nechce to zapalovat.
No fuj, na náhradní Teleflex vstřik starého typu nemám zdroj a musel bych měnit všechny čtyři. Jak poznám jestli je to ono a který to je?
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Problematické studené starty 2.5l BH

Příspěvek od mnov »

Zkus auto odstavit po jízdě na benzín. Pokud vstřik netěsní, tak by se měl jízdou na benzín plyn z prostoru filtru a hadic odvětrat a nemůže se již při stání dostat do sání.
Taky můžeš zkusit odpojit některou z hadic před vstřiky. Měl by tam zůstávat natlakovaný plyn.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Problematické studené starty 2.5l BH

Příspěvek od mnov »

Ještě mě napadla taková diagnosticky čistší metoda. Pokud máš možnost připojit se k jednotce LPG, tak ta tlak mezi směšovačem a vstřiky ukazuje.
Já to zkoušel a u auta odstaveného do garáže před polednem je tam nyní stále tlak 1 bar.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematické studené starty 2.5l BH

Příspěvek od VDC »

Docela bych se klonil k Markově diagnóze. Přesně takhle se to chová, myslím ty brzké starty po zastavení.
Taky se mi to dělo.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Problematické studené starty 2.5l BH

Příspěvek od outback »

Jo, máte pravdu. Je to vstřik v háji, včera jsem to večer protočil na benzín, a další stadium přišlo ráno: na benzín start krásný, po sto metrech při jízdě krokem jsem zmáčkl tlačítko plynu a motor okamžitě chcípnul - a to se ani nepřeplo na plyn, jelo to na benzín a jen se to připravovalo ve stylu "po zahřátí přepni na plyn". Další start opět relativně v pohodě a další přepnutí na plyn po kilometru jízdy ok.

No a večer po cestě z práce definitivní potvrzení - plynový volnoběh na tři válce, benzín ok.

Že ty trysky končí a všechny čtyři jsou na výměnu jsem věděl při koupi a díky tomu jsem na auto dostal třetinovou slevu, takže si ani moc nestěžuju.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematické studené starty 2.5l BH

Příspěvek od VDC »

Tak to je fajn, že jsme tu diagnózu určili takhle snadno. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Problematické studené starty 2.5l BH

Příspěvek od outback »

Já z toho tedy takovou radost nemám, doufal jsem že to spraví nějaké levné čidlo a vy jste na mě tak zlí ;-) . Už mi to hodilo misfire i za jízdy pod plynem, takže už to nebudu pokoušet a jezdím na benzín. Jinak jsem auto kupoval v prosinci s padlým vstřikem na třetím válci, v servisu mi nabídli za malý peníz použitý, tak tam šel, pak brzy padnul druhý válec, dali mi taky použitý s tím že je poslední co mají, no a teď padnu znovu ten třetí válec. Bude to tedy chtít radikální řešení buď nové vstřiky komplet nebo nová zástavba. Ale kdyby někdo měl funkční Teleflex vstřik starého typu tak koupím.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematické studené starty 2.5l BH

Příspěvek od VDC »

Levněji tě asi vyjde nová zástavba, jak už si tu několik lidí vyzkoušelo...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Problematické studené starty 2.5l BH

Příspěvek od outback »

Nová zástavba by levněji nevyšla (v CZ asi jo, ale v D bohužel ne), takže jsem dal za velké peníze 4 nové trysky. Po výměně krásně klidný volnoběh, za studena lepší než na benzín, spotřeba v pořádku, kuře nesvítí, ale problém se studeným startem nezmizel, jen se zmírnil.

Problém nastává jen po odstavení auta přes noc při dojetí na plyn. Při dojetí na benzín vše ok. Když jdem naposledy dojel večer na plyn, tak ráno samozřejmě na ovladači bliká červená kontrolka (= ještě studené, takže benzín), ale auto pokašlává, houpe, a cítím z výfuku, že se spaluje i plyn, přestože kontrolka říká benzín. Už to není tak zlé jako před opravou, ale stejně mi to jednou chcíplo a i když se to průběžně zlepšuje, tak mně to štve a u hlavního a jediného auta akceptovat nějaké opičárny s přepínáním před zastavením nechci.

Takže zřejmě kombinace dvou problémů - jednak odešla tryska, vyřešeno výměnou, a pak blbne něco dalšího, ale co? Nedovírá jedna z nových trysek? Nebo se musí zaběhnout a usadí se to? Nebo je to řídící jednotka nebo blbne něco úplně jiného? V servisu po telefonu neví, diví se, zatím jsem to tam neodvezl a sbírám informace jak přesně se to chová...

Ach jo...takovejch peněz a pořád to není zcela v pořádku...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
lukeb
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 143
Registrován: čtv led 22, 2015 6:36 am
Bydliště: Brno

Re: Problematické studené starty 2.5l BH

Příspěvek od lukeb »

Kolik si platil?
US OTB 03 2.5 AT
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Problematické studené starty 2.5l BH

Příspěvek od mnov »

Pokud se tam stále dostává plyn při jízdě na benzín, tak to nemůže být nic jiného, než netěsný vstřikovač. Problém je, že při montáži nových vstřiků se do nich může dostat nějaká nečistota. Já to takto měl u nové zástavby.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Problematické studené starty 2.5l BH

Příspěvek od outback »

Další pozorování: dnes po 11 hodinách stání v garáži (odstaveno na plyn): okamžitý start, delší chvíli to na benzín běželo pěkně, pak čím dál horší volnoběh, blikání kuřete, po automatickém přepnutí na plyn kuře ihned zhaslo. Po zahřátí na benzín i plyn bez problému. Co po startu cítím z výfuku si netroufám na sto procent posoudit. Po dojezdu domů test volnoběhu plyn versus benzín - na benzín i na plyn stejně klidný chod, ale na benzín o něco hlasitější tvrdší zvuk. WTF??? Přece kdyby byl zbytek plynu v sání, tak se vyfouká po startu za pár vteřin??? Na 4 otáčky to nasaje 2.5 litru vzduchu, za 30 sekund na 1600 otáčkách půl kubíku vzduchu - ten to snad všechno vyfouká??

A jak poznám, která tryska nedovírá?
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Problematické studené starty 2.5l BH

Příspěvek od outback »

Tak snad mám definitivní potvrzení, že je problém v plynu a že něco nedovírá. Zastudena na volnoběh na benzín s plynem kompletně vypnutým klidný chod, lambda 1 ukazuje 0,99-1. Stisknu tlačítko plyn, auto běží stále na benzín protože je studené - lambda padne někam mezi 0.9 a 0.8. Stisknu znova tlačítko plynu a vypnu plyn kompletně - lambda skočí zpět na 1.0. Stejně tak padla délka vstřiku. Po ohřátí motoru efekt mizí, ale i tak když jde motor na plyn lambda kolísá kolem 0.9 - můžu tak jezdit? Neriskuju poškození něčeho? Můj laický dojem je, že je horší spotřeba a emise ale motoru to nevadí - může mi to někdo potvrdit?

Při cestě do práce na plyn mi u zahřátého auta při jízdě na plyn začalo svítit kuře - P0170. Bylo to po minutovém stání na semaforu, pak pokus o rychlý start abych stihnul druhou zelenou - auto po přidání plynu zakuckalo, chvilku nechtělo jet a pak se chytlo. Po smazání zatím klid.

S těmito informacemi budu volat servis, tak uvidíme, jak se k tomu postaví...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Odpovědět

Zpět na „Motor“