Problematické studené starty 2.5l BH

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Problematické studené starty 2.5l BH

Příspěvek od mnov »

Podle mého názoru to odpovídá netěsnému vstřikovači. Ta chyba P0170 znamená špatnou směs, chudou nebo i bohatou. To to dává, dle mého názoru, proto že to tam jde stále a nepozná na kterém válci je problém. Jinak by to dalo chybu P0171. nebo P0172.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Problematické studené starty 2.5l BH

Příspěvek od outback »

Další vývoj: servis se tváří tak, že chyba souvisí s tím, že se nepodařil upgrade software a tím pádem za to nemůžou. Domluvili jsme se tak, že ještě týden nebo dva počkám, jestli to neodejde definitivně a diagnostika neukáže, který je to válec. Servisák tvrdil do telefonu, že těch sad namontovali spoustu a nikdy nic vadného nebylo. Ty dva týdny uplynuly beze změn. Bavili jsme se i o tom, jak to diagnostikovat, vyplynulo z toho, že by snad šlo samosvornejma kleštěma postupně přes kus gumy zaškrcovat plynové hadice k tryskám, a sledovat chod motoru na benzín a lambdu - má to šanci na úspěch, nějaká rizika? Uvažuju o tom, že bych to zkusil před barákem sám, abych věděl přesně v čem je problém a do servisu to už jen odvezl s konkrétním požadavkem "chci novou trysku na třetí válec"...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Problematické studené starty 2.5l BH

Příspěvek od mnov »

Já myslím, že by to takto mohlo jít otestovat.
Jediné riziko tam je, pokud jsou hadičky staré, tak tím stlačováním by se mohlo něco z hadičky uvolnit a dostat se do vstřikovače. Radši bych je odpojoval a ucpal.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Problematické studené starty 2.5l BH

Příspěvek od outback »

Tak po delší době update: nové trysky se zdají být bez viny, protože mám jednoznačně vadný reduktor - pouští plyn do sání. A za studena docela hodně - až k lambdě <0.7 a misfire na všech válcích. Nicméně po ohřátí se to zatím redukuje na akceptovatelnou úroveň, lambda za jízdy ok a jen na volnoběh bez klimatizace padá někam k 0.83-0.86.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Problematické studené starty 2.5l BH

Příspěvek od mnov »

To je ten problém s podtlakovou hadičkou co jsi řešil někde v jiném vlákně?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematické studené starty 2.5l BH

Příspěvek od VDC »

Podle čeho jsi Láďo identifikoval vadný reduktor ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Problematické studené starty 2.5l BH

Příspěvek od outback »

Jo, je to to o čem jsem psal v souvislosti s hadičkou podtlaku. Ale připomínám, že tam bylo postupně několik problémů

- napřed to nechtělo za studena startovat
- pak ještě kompletně padla jedna tryska, takže to šlo na plyn na 3 válce
- po výměně všech trysek studené starty stále zlobily a auto začalo při běžícím motoru na plyn smrdět plynem, ne od výfuku ale od motoru
- zkrácením hadičky podtlaku k reduktoru auto přestalo smrdět ale stále blbě startuje

=> ten plyn co dřív smrděl z motoru už neutíká ven, ale stále jde do sání a moc obohacuje směs, řeším vypnutím plynu když lambda padne pod 0.8 (stává se jen za studena první kilometr po startu a ne vždy), lambdu mezi 0.8 a 0.9 při volnoběhu toleruju, za jízdy pod plynem nebo volnoběh s klimou lambda typicky 0.98-1.00.

Původně jsem psal, že i startování asi bylo vadnou tryskou, ale teď když na to celé zpětně koukám, tak myslím, že i tenkrát to byl ve směru podtlak netěsnící reduktor - tak jsem to sem doplnil, aby to tu nebylo zavádějící - i když to není nová informace a už se něco toho diskutovalo v LPG vlákně.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Odpovědět

Zpět na „Motor“