Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49206
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od VDC »

Já dneska vyvážel bordel ze stavby na skládku, na vleku cca tuna, na převodovce režim Power, začal jsem to s vlekem používat, auto reaguje mnohem svižněji a s károu se podstatně líp jede.
Z Plzně na skládku je to cca 25km. Schválně jsem jel i naloženej celkem kudlu, abych viděl, co bude teplota dělat. Převodovku jsem ohřál na 105°C, ale voda v motoru se neohřála na víc, než 94°C. Měl jsem z toho radost.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od outback »

Nezávisle na tobě jsem se dopracoval ke stejné metodě - přívěs = power režim. Teď je venku zima, tak se nepřehřívá nic. Až ty samé teploty budeš mít při teplotě vzduch 30°C, tak si můžeš pískat...dřív ne.

P.S. kudy jde teplá voda do chladiče u čtyřhrnku, zhora nebo zdola? Můj chladič je nahoře o 20°C teplejší než dole...takže přívod shora? Ale termostat je zase dole pod motorem, nějak mi to nejde dohromady...a voda jde zhora dolů, zdola nahoru, zleva doprava, nebo zprava doleva???
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49206
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od VDC »

Kudy vede koloběh vody u H4 nemám ánung. Snad to někdo doplní.

Jasně, relevantní bude až test v horku. Teď pojedu párkrát na chalupu s větší zátěží, tak to otestuju. Včera jsem tam vezl asi 300 cihel na vleku, z Vimperka na chalupu je 300m převýšení, 13 km furt do kopce. Tak převodovka 108°C a voda 99°C
Ale jak se stoupání zmírnilo, okamžitě šla teplota dolů, což se dřív tak rychle nedělo.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od dethroned »

voda jde z vrchní hadice od motoru dolů chladičem do termostatu.

update ode mně: poslední horký den jsem nebyl schopen na dálnici full load ohřát vodu na víc než 98°C, takže to rozhodně pomohlo, nicméně ten chl. výkon určitě není optimální - někde naloženej v alpách v 30°C bych byl nervózní. podle mě chladič ze vnějšku- oxidace, poškození, špatný přestup tepla.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21974
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak termostat je samozřejmě až za průchodem chladičem... zajímá tě teplota vody, kterou chceš chladit, ne ta, kterou jsi aktuálně chladil.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Legofil
Nováček
Nováček
Příspěvky: 25
Registrován: ned pro 08, 2013 7:28 pm
Bydliště: Jílové u Prahy

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Legofil »

Zdravím,
mám na svém Legacy horizontální vlasovou prasklinu na chladiči v délce 8cm, je to v horní plastové části, cca 4 cm pod úrovní nalévacího hrdla. Poznal jsem to podle zápachu spálenýho glykolu. Zalepit to provizorně asi nepůjde, sháním proto chladič z druhovýroby s dodáním tento týden, abych ho mohl co nejdříve vyměnit, jsem na autě docela závislej [!] .

Našel jsem v automobilovedily24 http://www.automobilovedily24.cz/subaru ... ladic_vody:
PRASCO Chladič, mauální převodovka, Alternativ CALSONIC za 1732,
AKS DASIS 1852Kč
VAN WEZEL Chladič 2061,98CZK
NRF Chladič 2317,98CZK
DIEDERICHS Chladič HP 3557,98CZK
PRASCO Chladič Premium CALSONIC pro SUBARU LEGACY III (BE, BH) 2.5 156 HP 3515,98CZK

ostatní co tam jsou jsou na automat a nerad bych měl problém se zaslepováním nepoužitých vývodů, nebo má chladič jiný tvar než mám já.
Dále pak na Haspě http://katalog.haspa.cz/index.php?main_ ... 1000100103
mají pouze Nissens za 2272, ale nepíšou zda je to manuál (dle čísla 45111-AE011 snad jo ).
Chtěl bych rozumnou kvalitu, aby chladič aspoň 3roky/100000km vydržel, zda někdo nevíte, která z těch značek je lepší, popřípadě máte zkušenost?

Přitom bych chtěl vyměnit i hadice a spony, ty jsem ale nikde neviděl, momentálně jsou tam EPDM 94 TS, zda vzít metráž v mototechně v Křči nebo raději originál?

Díky za odpovědi.
Subaru Legacy 2,5i MT LPG MY00
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24338
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od sima »

Já budu měnit jednu sponu,tu na spodní hadici od chladiče objednávat v Subaru,myslím,že tohle jedině originál,ale je to dražšší.Mimochodem jakou značku termostatu jste tam dávali?Já měl dobré zkušenosti s Vernety,nebo pak jedině origo,zatím teoreticky vše funguje,ale víte jak to s tímhle je,měření na palubce je jen pro uklidnění uživatele.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od dethroned »

dával jsem spony, hadici i termostat origo...nebyla to zas taková krupice abych si nepřiplatil za klid. nějak mám s těma náhradama otřesné zkušenosti.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Juras »

Ta origo drátková spona se šroubkem je naprd, radši tam dát kvalitní klasickou šroubovací objímku.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od dethroned »

na legu je pružinová, tzn. žádný šroubek. jen se scvakne a drží...a je dost silná, manipulace s ní, když ji vycvaknete z aretace, je dost o oko...
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Juras »

Jo ta je o něco lepší, ale už jsem ji taky viděl zrezlou a prasklou.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od dethroned »

jo no, ta spodní mě vydržela teda 12 let a byla už dost na kaši, proto jsem to preventivně měnil. ale pořád teda držela fest.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od dethroned »

však jsou tady někde fotky...
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49206
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od VDC »

Legofil píše:Zdravím,
mám na svém Legacy horizontální vlasovou prasklinu na chladiči v délce 8cm

Díky za odpovědi.

Ahoj, chladič tam dej celkem kterýkoliv z vypsaných, hlavně aby ho měli skladem. U 2.5 OTB by snad měla být jen jedna varianta chladiče. Mě se na H6 podařilo pořídit správný až na potřetí.

Co se hadic týče, tak kdyby byly rovné, klidně bych je koupil v metráži. Ale to asi nejsou, jestli jsou jakkoli ohýbané, tak ty z metráže by se ti při ohnutí bortily.

Spony bych koupil kvalitní nerezové šroubovací, na originálu já osobně nelpím, pěkně blbě se mi s ním pracuje... :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od mnov »

Co se týče spon, tak jsem tam dával také nerezové.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Odpovědět

Zpět na „Motor“