Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od spm »

mne to spinalo i v tech mrazech, stacilo nekde chvili jet pomaleji (20-30 km/h) nebo stat. Ale ona H6 je ukrutnej radiator :-)

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Slavek_xxx »

petr píše: Ale zaráží mě jedna věc hodně často se mi spíná ventilátor i ted v zimě vám taky ?
Jestlize mas danej ofuk na okna, tak ti spina sahara klimatizace (pokud ji mas). Nevim proc, ale je to tak u vsech Subaru od roku 2001, se kteryma jsem jezdil.
Stara Impreza to nedelala, pokud si pamatuju spravne.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
PetrCV
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 194
Registrován: stř črc 24, 2013 1:55 pm
Jméno a příjmení: Petr Menich
Bydliště: Milovice,Chomutov

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od PetrCV »

petr píše:mi se teplota taky celkem pěkně drží přesně v půlce a kapalina se taky nějak moc nehýbe , na podzim mi praskla hadička dole pod autem taková krátká tenká myslím od pumpy to bylo tak jsem to chvíli sledoval a nad max. to nelezlo když jsem měl za studena někde mezi ryskama. Ale zaráží mě jedna věc hodně často se mi spíná ventilátor i ted v zimě vám taky ?
ahoj nedávno jsem řešil sepnutý ventilátor, respektive po dosažení provozní teploty motory se po chvíli, třeba když jsem zastavil byť jen na chvíli se sepnula sahara a ani po delším stání se automaticky nevypla. Až teprve když jsem jel tak se po chvíli vypla. Tento stav se zhoršoval, časy vypnutí sahar se prodlužovaly i teď v těch mrazech. Koukali jsme na to diagnistikou a teplota chl. kapaliny přesáhla spínací teplotu sahar třeba jen o dva stupně, nešla ochladit zpět.
No nebudu vás napínat :-D , byl to termostat který se pomalu přivíral a fungoval jen malý okruh tzn. že sahary mohli funět jak chtěli ale když byly odříznutý mohly se třeba na vrtule postavit a teplota nepadala :-/ ale tak nějak jsem to vydedukoval a šel na jisto. Je to takový plíživý to spínání sahar...jestli ti to dělá podobně tak bych vinil termostat. Jinak si myslím že chlazení motoru je předimenzované a i s dost ucpaným chladičem to nemá problém uchladit jakoukoliv zátěž.
Chtěl jsem to sem napsat dřív, ale až tento dotaz mě vyprovokoval :-D
Impreza 2004, 92 nesmrtelných kW...než zapnu klimu

Impreza 1999, 92kW ex
Citroen Xantia 2,1 td ex
Alfa Romeo 33 1,8 td ex...3 válec
Fiat Ritmo 1,9 td ex...všude jen rez a silnej motor
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5143
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od petr »

aha no to je dobré vědět , díky, uvidíme co to bude dělat dál dokud se ta teplota bude držet a nebude stoupat tak to řešit nebudu pokud to začne blbnout tak aspoň budu vědět čím začít, někdy si říkám jak je dimenzovaný ten motorek u ventilátoru jak dlouho asi vydrží když to často fouká ale zatím taky drží a maká bez problémů, možná je nastaveno dost malé rozmezí a spíná to možná moc brzy, u některých aut ventilátor spustí až když se ručička vychýlí dost hodně k maximu , tady se skoro nehne a už to sepne - zas pro motor je to asi lepší
jinak je to tak jak píše Slávek pokud je zaplý ofuk na okna tak to běží snad pořád ale to běží myslím ventilátor od klimy
PetrCV
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 194
Registrován: stř črc 24, 2013 1:55 pm
Jméno a příjmení: Petr Menich
Bydliště: Milovice,Chomutov

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od PetrCV »

není zač...to mi je jasný s tím a.c. , to jdou na ráz obě sahary..mě tohle jak jsem popisoval si uvědomuju že dělala i starší impreza co jsem měl, bavím se ale o dvoulitru atmosféře, jak je to v jiných netuším ale musí to fungovat podobně když neotvírá termostat a jde to jen na malý okruh a ještě jednou věcí to leze odhalit. Všimni si jak se ti rychle ohřívá teplota od studenýho motoru aneb jak rychle ti stoupá ručička, lze to ale praktikovat po stejné cestě kterou jezdíš pravidelně. Já si všiml že jednou ručička vystřelila opravdu brzo a jindy( při totožných podmínkách) ta ručička lezla jak šnek. Je jasný pak že něco se děje s termostatem.
Impreza 2004, 92 nesmrtelných kW...než zapnu klimu

Impreza 1999, 92kW ex
Citroen Xantia 2,1 td ex
Alfa Romeo 33 1,8 td ex...3 válec
Fiat Ritmo 1,9 td ex...všude jen rez a silnej motor
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

Slavek_xxx píše: Jestlize mas danej ofuk na okna, tak ti spina sahara klimatizace (pokud ji mas). Nevim proc, ale je to tak u vsech Subaru od roku 2001, se kteryma jsem jezdil.
Stara Impreza to nedelala, pokud si pamatuju spravne.
Protože když dáš ofuk okna, tak se zapne klimatizace?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Slavek_xxx »

HonzaCZ> dela to, ikdyz ji manualne vypnu. Stacilo, kdyz byl ovladac na oranzovym symbolu okna nebo smer na okna a nohy, klima vypnuta a presto sahara spinala.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od spm »

Mně teda když dám ofuk směrem na okno a klimu vypnu (mnohdy ji to při tom chce samo zapnout), tak sahara nejede. Teda, aspoň mi to přišlo tak, na studenym motoru. Na teplym to moc nepoznám, protože to obvykle sepne saharu tak či tak na chlazení motoru (kapotu jsem teda neotvíral, abych se podíval, která točí). Nicméně druhej fakt zase je, že mi nejde klima kompresor, pač jsem ho pořád nevyměnil, tak nevím, možná to má taky nějaký vliv.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

Slavek_xxx píše:HonzaCZ> dela to, ikdyz ji manualne vypnu. Stacilo, kdyz byl ovladac na oranzovym symbolu okna nebo smer na okna a nohy, klima vypnuta a presto sahara spinala.
Aha, tak možná nějaký zjednodušení programu, že to prostě vždy sepne...?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od dethroned »

tak situace se po roce opakuje, v těchto vedrech na dálnici kolem 150km/h do kopců opět přehřívání. od 105°C začne lézt ručička teploměru výrazně nahoru, podle mě 110°C bude červené, ale to jsem nezkoušel, radši jsem zvolnil a pustil topení.
když šáhnu na chladič, tak na levé půlce (pohled proti směru jízdy) udržím ruku, pravá (tam kde je pumpa) je horká.
závadu na těsnění pod hlavou zatím vylučuju, protože v chladnějších dnech žádný problém, kapalina za rok neubyla, žádné bublinky ani vyhazování vody expanzkou, nic v oleji.
vydedukoval jsem jedinou možnost a to výměna chladiče. objednal jsem za 1600,- jakýsi Van Wenzel pro lego s manuálem, tak to přehodím a uvidíme.

závěr: ačkoliv starý termostat otevíral méně, tak výměna rozhodně nepomohla.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od VDC »

Potvrzuji tebou výše napsané chování, ale chladič z toho neobviňuju, mám nový. Teď během balkánské expedice, během zvýšeného výkonu v teplých dnech, teplota stoupala. Nejvýše vylezla ke 110°C, to je ta poslední bílá čárka pod červeným polem. To ale jen jednou a opravdu na chviličku.
Ale zcela běžně jsem se pohyboval okolo 105°C, což je ta první čárka nad vodorovnou polohou.
Navíc jsem během cesty vždycky ráno doléval trochu vody.
Přemýšlel jsem, čím to může být. Zkusím znovu vyměnit termostat a rozhodně vyměním víčko chladiče. Repektive vyměním víčko chladiče, protože ho podezřívám, že je příčinou a pak klidně znovu termostat. Sahary mi spínají, chladič mám nový, tak zkusím zaměřit pozornost na to víčko.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Slavek_xxx »

Nebudu strasit, ale ja bych asi vedel, kde je problem... Stejne to zacinalo i u mne, ale najel jsem pak jeste nekolik tisic km nez se to totalne pos*alo :-/
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od spm »

tak VDC ho ma meneny relativne nedavno... (a me ted na jare taky trochu mizela voda a bylo to to vicko). a u dethroned - pokud voda nemizi, tak timhle by to taky byt nemelo, ne?

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od VDC »

Slávku tahle varianta je samozřejmě taky na stole, ale zatím se jí nebojím. Jednak je těsnění měněno někdy před 70000 a za druhé, ani jednou teplota nevystoupala výše, než k těm zmíněným 110° a opět sama klesla zpět. Víčko chladiče jsem neměnil a je ve velmi ohavném stavu, když jsem si ho teď prohlížel, tak uvidíme...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od dethroned »

je to znacne osemetne... tesneni to muze byt vzdy..
ale u me je vse ok, dokud nezacne byt nad 30. ten chladici vykon je naprosto nedostatecny a rozhodne to neni normalni. jedine co me ted vychazi je spatny chladic - no uvidime. zas na druhou stranu si nedokazu predstavit, ze by se chladic nejak ucpal :-/

taky premyslim co ten objednany chladic za 1600,- muze byt zac? snad to vydrzi aspon 4 roky?

ad vicko: to ovlivnuje pouze pretlak (tzn. bod kdy zacne varit voda), na teplotu vody nema vliv... nebo mi neco unika?
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Motor“