Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Zdravím, možná poněkud hloupá otázka, ale když si koupím termostat (asi bych koupil tento):
https://www.autodily-cardo.cz/_nove/ter ... 10230-78d/
tak k němu bývá takové to gumové těsnění přímo na termostat, ale co to těsnění okolo, do toho víka termostatu? To k tomu předpokládám není a ani jsem ho nikde neviděl. Myslím něco takového:
https://www.autotypautodily.cz/tesneni- ... 13-095850/
Nebo se má používat nějaká těsnící pasta či co?
https://www.autodily-cardo.cz/_nove/ter ... 10230-78d/
tak k němu bývá takové to gumové těsnění přímo na termostat, ale co to těsnění okolo, do toho víka termostatu? To k tomu předpokládám není a ani jsem ho nikde neviděl. Myslím něco takového:
https://www.autotypautodily.cz/tesneni- ... 13-095850/
Nebo se má používat nějaká těsnící pasta či co?
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Kupoval jsem tento termostat u cardo a žádné jiné těsnění nepotřebuješ.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Díky!mnov píše:Kupoval jsem tento termostat u cardo a žádné jiné těsnění nepotřebuješ.
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Tak si tak jedu po dálnici obvyklou rychlostí, což v mém případě znamená 140km/h (130 dle GPS). A po cca 60km se mi najednou začne zvedat teplota, no nic zastavím, chcípnu to. Po otevření kapoty trošku páry, ale nic zásadního, žádná oblaka. Expanska úplně plná, vypadá to, že to trochu vaří, no chvíli čekám, chladič studený, tak si říkám, že nastartuju, aby byla v oběhu voda, což má za následek opětovné zvýšení teploty. Nevěděl jsem, co s tím je napadlo mě, že je ucpaný chladící okruh.
Topení netopí, no dojedu o kus dál, kde se dá rozumně zastavit. Tady stojím trochu déle, takže se to má fakt čas schladit. Voda z expansky úplně zmizí, otevřu chladič a i tam chybí voda, tak si říkám asi mi někde uniká voda. Doleju do chladiče a expansky (nepamatuju si přesně, ale asi jsem dal vody nad max, když mi teda teče) 1,5l možná o trošku více. Foto před dolitím v příloze.
Po dalších cca 50km (z toho tak 1/3 po dálnici), kdy jsem jel o trochu pomaleji, se mi teplota zase zvedla, tak jsem zastavil a vody dolil, co to šlo, což ale nebyl ani litr, což mi přišlo dost divné. Zbylých 60km (zase cca 1/3 dálnice) bez problému.
Asi dva týdny z5, když jsem měnil olej, tak jsem doléval vodu a asi i trochu přelil (nad max rysku). Moc často to nekontroluju, olej vypadá stále jak nový a ten vypuštěný byl taky v kondici, až jsem si říkal, jestli příště neprodloužit interval. To bylo asi 300km před tímhle incidentem. Ještě si matně pamatuju cca půl roku z5, že mi na dálnici na pár vteřin vystoupla teplota, ale nepřekročila středové pole. Jinak si (za poslední 4 roky viz níže) nepamatuju, že by se teplota jakkoli hýbala, vždy se po ohřátí zastaví kousek nad spodní ryskou středového pole.
Co se mi moc nelíbí, je barva chladicí kapaliny, která je trochu do hněda. Měnil jsem jí cca 4 roky z5 když jsem měl eskapádu s prasklým chladičem.
Tehdy jsem tam nalil nějaký ucpávač prasklinek. Než jsem dojel, tak jsem ale prolil autem celkem dost vody, tak jsem ji jen vypustil a nalil novou směs bez vyplachování. Z5ně si říkám, jestli to částečně není tím.
Dneska jsem vlezl pod auto odendal kryt vše poutíral a nastartoval, protáčel naprázdno a nikde ani kapka, tak se jedu projet a nikde nic až mi teda nakonec něco málo vyteklo z expanski, což přikládám tomu, že tam toho prostě bylo moc. Teplota se zase po zahřátí ani nehla.
Samozřejmě mě napadlo, jestli není problém v těsnění pod hlavou, ale na to raději ani nechci myslet, to si sám neudělám a skoro bych uvažoval, jestli to má pro mě cenu. Zároveň jsem nezpozoroval žádné jiné změny v chování auta. Můj momentální plán je vyměnit termostat, propláchnout chladicí systém vodou, pak nalít nový mix a sledovat co se bude dít dál. Idea za tím je, že termostat se neotevře -> voda se začne vařit a pára vytlačí vodu ze systému. Ještě se můžu eventuálně zkusit podívat, jestli nejdou z chladicího systému bublinky, ale nevím jak moc spolehlivé to je, když to provádí laik. Možná bych také mohl zopakovat kontrolu úniků vody, ale strávil jsem s tím dost času a nic nenašel.
Váš názor?
Topení netopí, no dojedu o kus dál, kde se dá rozumně zastavit. Tady stojím trochu déle, takže se to má fakt čas schladit. Voda z expansky úplně zmizí, otevřu chladič a i tam chybí voda, tak si říkám asi mi někde uniká voda. Doleju do chladiče a expansky (nepamatuju si přesně, ale asi jsem dal vody nad max, když mi teda teče) 1,5l možná o trošku více. Foto před dolitím v příloze.
Po dalších cca 50km (z toho tak 1/3 po dálnici), kdy jsem jel o trochu pomaleji, se mi teplota zase zvedla, tak jsem zastavil a vody dolil, co to šlo, což ale nebyl ani litr, což mi přišlo dost divné. Zbylých 60km (zase cca 1/3 dálnice) bez problému.
Asi dva týdny z5, když jsem měnil olej, tak jsem doléval vodu a asi i trochu přelil (nad max rysku). Moc často to nekontroluju, olej vypadá stále jak nový a ten vypuštěný byl taky v kondici, až jsem si říkal, jestli příště neprodloužit interval. To bylo asi 300km před tímhle incidentem. Ještě si matně pamatuju cca půl roku z5, že mi na dálnici na pár vteřin vystoupla teplota, ale nepřekročila středové pole. Jinak si (za poslední 4 roky viz níže) nepamatuju, že by se teplota jakkoli hýbala, vždy se po ohřátí zastaví kousek nad spodní ryskou středového pole.
Co se mi moc nelíbí, je barva chladicí kapaliny, která je trochu do hněda. Měnil jsem jí cca 4 roky z5 když jsem měl eskapádu s prasklým chladičem.
Tehdy jsem tam nalil nějaký ucpávač prasklinek. Než jsem dojel, tak jsem ale prolil autem celkem dost vody, tak jsem ji jen vypustil a nalil novou směs bez vyplachování. Z5ně si říkám, jestli to částečně není tím.
Dneska jsem vlezl pod auto odendal kryt vše poutíral a nastartoval, protáčel naprázdno a nikde ani kapka, tak se jedu projet a nikde nic až mi teda nakonec něco málo vyteklo z expanski, což přikládám tomu, že tam toho prostě bylo moc. Teplota se zase po zahřátí ani nehla.
Samozřejmě mě napadlo, jestli není problém v těsnění pod hlavou, ale na to raději ani nechci myslet, to si sám neudělám a skoro bych uvažoval, jestli to má pro mě cenu. Zároveň jsem nezpozoroval žádné jiné změny v chování auta. Můj momentální plán je vyměnit termostat, propláchnout chladicí systém vodou, pak nalít nový mix a sledovat co se bude dít dál. Idea za tím je, že termostat se neotevře -> voda se začne vařit a pára vytlačí vodu ze systému. Ještě se můžu eventuálně zkusit podívat, jestli nejdou z chladicího systému bublinky, ale nevím jak moc spolehlivé to je, když to provádí laik. Možná bych také mohl zopakovat kontrolu úniků vody, ale strávil jsem s tím dost času a nic nenašel.
Váš názor?
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
No zni to docela dost jako tesneni pod hlavou...
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Mě se nelíbí ta pěna na víčku expanzky. Ta vypadá jako z motorového oleje.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49211
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Mě ty symptomy přijdou dost jasný. Všechna tahle preventivní měnění víček, chladičů, termostatů a nevím čeho ještě, je pouze oddalování nevyhnutelného. Ale chápu to, že člověk tajně doufá. Taky jsem to dělal a doufal, že to těsnění nebude... bylo.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Zdráhám se tomu uvěřit i proto, že jsem měl vždycky zato, že to těsnění neodejde jen tak z ničeho nic. Že s tím člověk musí vyvádět psí kusy. Leda bych ho oddělal před těmi 4 lety... Ale že bych s tím pak jezdil 4 roky a ničeho si nevšiml? Plus jsem s tím mezitím byl v AWD, kde jsem si vyžádal kontrolu (obecně, ne přímo těsnění) a ničeho takového si nevšimli (dokonce jsem našel účtenku a údajně mi dolívali antifreeze). Je sice pravda, že já najezdím celkem málo, ale i tak...
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19162
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
ano, tesneni odejde i jen tak ... proste "ma najeto" ... bohuzel ...
ja si taky u WRXa rikal, ze jsem neco provedl, ale byly ko obe tesneni a zhruba stejne hodne .. takze se proste odporoucelo ...
smutne ... :(
ja si taky u WRXa rikal, ze jsem neco provedl, ale byly ko obe tesneni a zhruba stejne hodne .. takze se proste odporoucelo ...
smutne ... :(
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49211
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Těsnění odejde, aniž bys s tím dělal jakýkoliv psí kusy. Prostě má svoji živonost. A určitě nejezdíš 4 roky s fouklým těsněním, to by se projevilo dřív. Ona to není žádná fatální závada. Prostě se to děje, opraví se to a jede se dál.
Jasně, není to oprava úplně za 3 koruny, ale měl by s ní být člověk prostě zmířen. A chápu, že když se to nechává spravovat v drahých pražských servisech, tak to bolí o poznání víc, než v levných vesnických servisech.
Jasně, není to oprava úplně za 3 koruny, ale měl by s ní být člověk prostě zmířen. A chápu, že když se to nechává spravovat v drahých pražských servisech, tak to bolí o poznání víc, než v levných vesnických servisech.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Na 99% tesneni pod hlavama. Prorezne nebo podfoukne... V tomto stavu uz bych nejel dal nez par desitek km do servisu.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Zkoušel jsem zkontrolovat otestovat, jestli nejdou bublinky, což by měl být jasný indikátor. Otevřel jsem víko od chladiče a nastartoval, voda šla pomalu nahoru, párkrát jsem to trochu vysušil papírovýma utěrkama, ale voda pořád stoupala, tak jsem to zašpuntoval a pokračoval s pozorováním v expansce. To trvalo pár minut, nevím nestopoval jsem to, nicméně na konci byla teplota v normálu, takže se motor mezitím zahřál. Neviděl jsem ani stopu po nějaké i sebemenší bublince. Přidával jsem v průběhu i trochu plyn a beze změny. Zároveń jsem kontroloval i spodek auta, vše suché nic nikde neteklo.
Takhle by se to podle mě mělo chovat... Takže tenhle test vyšel jako negativní. Asi fakt nejdřív zkusím ten termostat. Vzduchu by mělo jít celkem dost, aby to udělalo paseku zmíněnou výše, na druhou stranu tlaky v motoru jsou při zátěži asi někde jinde...
Takhle by se to podle mě mělo chovat... Takže tenhle test vyšel jako negativní. Asi fakt nejdřív zkusím ten termostat. Vzduchu by mělo jít celkem dost, aby to udělalo paseku zmíněnou výše, na druhou stranu tlaky v motoru jsou při zátěži asi někde jinde...
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Hele ty projevy jsou prostě různý. Moje fouklý těsnění se projevovalo tak, že to dělalo bublinky do expanzky, ale nijak zásadně to vodu ven netlačilo, ručička teploty normálně, nevařilo to, topení topilo, ... větší paseku udělalo vadný víčko chladiče co nedrželo tlak, takže mi jednou přetekla expanzka horem a všude pára. Pokud ty měnený položky jsou víceméně stokoruny, zkusil bych to, nevíš. Ale taky je možný žes tomu prostě dal ještě málo, a kdybys tomu dal trochu nažrat při projetí, třeba by to začalo foukat do chladiče a expanzky.
Případně, prodávaj se prej testery CO, co nasadíš na chladič místo víčka, a zbarví se podle přítomnosti spalin, podle toho s jistotou poznáš, jestli je to těsnění fouklý.
Nicméně ta fotka expanzky nevypadá moc hezky, to fakt vypadá na olej ve vodě...
Případně, prodávaj se prej testery CO, co nasadíš na chladič místo víčka, a zbarví se podle přítomnosti spalin, podle toho s jistotou poznáš, jestli je to těsnění fouklý.
Nicméně ta fotka expanzky nevypadá moc hezky, to fakt vypadá na olej ve vodě...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Ještě přidávám co jsem tam pár let z5 nalil (na dojetí, když mi tekl chladič) a jak jsem psal, nevypláchl jsem systém, jen vypustil a dal novou kapalinu. Co pamatuju, tak to byla taková olejnatá sra*ka. A byly v tom takové pevné částečky, to jsem tam ani vše nenalil, protože to jsem se tehdy bál. Možná je ta barva té vody a i ten šlem z toho, možná...
https://www.youtube.com/watch?v=Ru8cy8pDVCQ&t=62s
https://www.youtube.com/watch?v=Ru8cy8pDVCQ&t=62s
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Ajo, na to jsem zapomněl. Tak těžko říct no.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!