Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
- Sybokcz
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 147
- Registrován: úte úno 06, 2018 2:52 pm
- Jméno a příjmení: Petr Šrajb
- Bydliště: Praha
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Díky, mrknu do chladiče, jestli je voda i tam (nedíval jsem se, jen do přepadu).
A budu doufat, že těsnění to nebude .
A budu doufat, že těsnění to nebude .
Moje:
Subaru B9 Tribeca "Bubli9"
LR Series IIa "Dědek"
Další:
Škoda Fabia 1.4 16V
ex:
Saab 9-5 2.3 2.3t
Lancia k SW 2.0 16VT
Lancia k SW 2.0 20V
Lancia Delta 1.6
Subaru B9 Tribeca "Bubli9"
LR Series IIa "Dědek"
Další:
Škoda Fabia 1.4 16V
ex:
Saab 9-5 2.3 2.3t
Lancia k SW 2.0 16VT
Lancia k SW 2.0 20V
Lancia Delta 1.6
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49189
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Nakonec to to těsnění stejně bude, ať se budeš utěšovat čím chceš. Já jsem se utěšoval minimálně rok tím, že to není těsnění, že je to tahle hadice a tamta hadice a víčko a chladič a termostat....
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
To právě bývá normální. Fouklý těsnění hlav způsobí, že se výfukové plyny - tlakem - dostanou do chladícího okruhu, ze kterého vytlačí vodu z chladiče přes přepad do expanzky. Ta může být klidně plná vody, klidně tak že přeteče, ale v chladiči je půlka vody, půlka vzduch.
Mimochodem, to se mi stalo na Ukrajině (vlastně v Rumunsku), potřeboval jsem vycouvat do kopce takovej blbej hup, naložil jsem tomu, chvilkovej "stall test", a najednou pára a spodem něco teklo. Dost jsme se lekli, protože jsme byli kdovíkde, zkoumali co kde kudy, žádnou ruplou hadici jsme neobjevili. Půlka chladiče pryč, expanzka plná a přetekla. Po znovu-nastartování si ji to hned nasálo zpět. Doplnili jsme vodu, dokud okruh nebyl zase plnej jak má, a nikde nic neteklo. Záhadu jsem vyřešil až doma, kdy se mi to stalo znovu "jen tak". Víčko chladiče mělo prasklý to těsnění, co drží tlak. Tím že povolilo, okruh ztratil tlak a voda přímo kolem válců mohla najednou vařit při nižší teplotě. Tak mi vyfoukla vodu pryč z okruhu.
Mimochodem, to se mi stalo na Ukrajině (vlastně v Rumunsku), potřeboval jsem vycouvat do kopce takovej blbej hup, naložil jsem tomu, chvilkovej "stall test", a najednou pára a spodem něco teklo. Dost jsme se lekli, protože jsme byli kdovíkde, zkoumali co kde kudy, žádnou ruplou hadici jsme neobjevili. Půlka chladiče pryč, expanzka plná a přetekla. Po znovu-nastartování si ji to hned nasálo zpět. Doplnili jsme vodu, dokud okruh nebyl zase plnej jak má, a nikde nic neteklo. Záhadu jsem vyřešil až doma, kdy se mi to stalo znovu "jen tak". Víčko chladiče mělo prasklý to těsnění, co drží tlak. Tím že povolilo, okruh ztratil tlak a voda přímo kolem válců mohla najednou vařit při nižší teplotě. Tak mi vyfoukla vodu pryč z okruhu.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- Sybokcz
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 147
- Registrován: úte úno 06, 2018 2:52 pm
- Jméno a příjmení: Petr Šrajb
- Bydliště: Praha
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Tak aspoň na to budu připraven . Díky.
Moje:
Subaru B9 Tribeca "Bubli9"
LR Series IIa "Dědek"
Další:
Škoda Fabia 1.4 16V
ex:
Saab 9-5 2.3 2.3t
Lancia k SW 2.0 16VT
Lancia k SW 2.0 20V
Lancia Delta 1.6
Subaru B9 Tribeca "Bubli9"
LR Series IIa "Dědek"
Další:
Škoda Fabia 1.4 16V
ex:
Saab 9-5 2.3 2.3t
Lancia k SW 2.0 16VT
Lancia k SW 2.0 20V
Lancia Delta 1.6
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22740
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
... a foukla vyměněný těsnění
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Kušujspm píše:... a foukla vyměněný těsnění
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Zdar všem, prosím o radu. Subaru r.v 2001 GD/GG. 160kw. 2.0 turbo.
Zda se mi že auto se přehřívá. Na diag to přes sto stupňů nevzele. Na budíku ručička drží v optimalu. Ale pod kapotou je strašný horko. Motor se zahřeje téměř okamžitě. Chvílemi až cítím nezdravé vůně z topení. Hadice jsou lehce pod tlakem ale voda se nestraci a auto nevypadá že by vařilo. Budík ok. Hadice nepraskají. Expancka se nestraci. Na chladiči se nedá po pěti minutách udržet ruka jak je vařící. Když to nechám klapat na volnoběh v létě v horku sahara sepne cca každé dvě minuty. Nedá se s tím něco dělat podle mě to ten motor dlouho nezvládne. Občas cítím jak se vypaluje nějaké těsnění nebo možná barva z motoru. Takovej korkovej smrad. Něco jako spojka nebo brzda. Jde to z topení převážně občas cítím i olej jak se vypaluje. Na autě svítí závada lambda u svodů. Myslím že by to mohlo být tím že do auta jde špatná směs paliva motor pak dostává verši dávku než má blbě pálí a celé se to tak zahřívá. Je to možné?. Na autě je ještě úprava nerez výfuk. To možná může být další problém páč by to mohlo odvádět špatně teplo. Nesetkal se s něčím podobným někdo prosím?
Díky moc
Zda se mi že auto se přehřívá. Na diag to přes sto stupňů nevzele. Na budíku ručička drží v optimalu. Ale pod kapotou je strašný horko. Motor se zahřeje téměř okamžitě. Chvílemi až cítím nezdravé vůně z topení. Hadice jsou lehce pod tlakem ale voda se nestraci a auto nevypadá že by vařilo. Budík ok. Hadice nepraskají. Expancka se nestraci. Na chladiči se nedá po pěti minutách udržet ruka jak je vařící. Když to nechám klapat na volnoběh v létě v horku sahara sepne cca každé dvě minuty. Nedá se s tím něco dělat podle mě to ten motor dlouho nezvládne. Občas cítím jak se vypaluje nějaké těsnění nebo možná barva z motoru. Takovej korkovej smrad. Něco jako spojka nebo brzda. Jde to z topení převážně občas cítím i olej jak se vypaluje. Na autě svítí závada lambda u svodů. Myslím že by to mohlo být tím že do auta jde špatná směs paliva motor pak dostává verši dávku než má blbě pálí a celé se to tak zahřívá. Je to možné?. Na autě je ještě úprava nerez výfuk. To možná může být další problém páč by to mohlo odvádět špatně teplo. Nesetkal se s něčím podobným někdo prosím?
Díky moc
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20631
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Pokud máš chudou směs, tak jsou o dost větší teploty.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Pokud cítíš nějaký smrad, zkus se mrknout jestli nerosí dekly ventilů, vana, jestli někde prostě neutíká trochu olej, stačí málo a smrdí to. Nebo třeba vnitřní manžety kloubů poloos, jestli nehází vazelínu na motor, svody.
Jinak teploty špatná směs ovlivnit může. Jestli se neztrácí voda, začal bych tou lambdou.
Jinak teploty špatná směs ovlivnit může. Jestli se neztrácí voda, začal bych tou lambdou.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14859
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Taky mě napadl úkap oleje z ventilových vík na svody. Že neudržíš na chladiči ruku znamená jen tolik, že povrch chladiče má přes 60 stupňů, to samo o sobě nepovažuj za bernou minci. Jestli vysoké teploty neukazuje ani budík ani diagnostika, hledal bych spíš, co se kde vypaluje, nejspíš olej nebo jiné mazivo. Předpokládám, že jsi koukal, jestli je voda nejen v expanzce, ale i v chladiči...
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Tak kdyby nebyla voda v chladiči, tak by se naopak asi moc neohřál
Podle mě je to normální. Vždyť obecně benzínový subaru i v zimě topí po pár minutách.
Ještě mě napadá co klíma? Šaháš na správnej chladič? Sahary se zapnutou klímou taky běží mnohem víc.
Podle mě je to normální. Vždyť obecně benzínový subaru i v zimě topí po pár minutách.
Ještě mě napadá co klíma? Šaháš na správnej chladič? Sahary se zapnutou klímou taky běží mnohem víc.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14859
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Honzo tak já nemyslel, že by chladič měl být úplně prázdný, ale nějaká kapsa může výrazně snížit jeho účinnost. Jestli se to teda může vůbec takhle zavzdušnit. Ale to by to blbě chladilo a rafika by lezla nahoru.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- Austin
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 287
- Registrován: úte zář 18, 2018 10:55 pm
- Jméno a příjmení: Martin
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Vytahl jsem z auta r.v.99 chladič ktery fungoval, a nestačil jsem se divit, byl do pulky prorostly a nepruchozi, t.j. chladil s polovicni účinností. Pohledově na autě vypadal ok. Po výměně se nepřehříval ani při 35 stupnich loni v létě. A protože byl na staré byť exotické auto, nebyl ani drahý.
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Proveřím tu lambdu páč to není dobrý aby to svítilo. Rozhodim kryty pod motorem a pořádně to projdu. Měnil jsem asi před měsícem expanzní nádobu na servo. Byla prasklá dole v tom slabém vývodu na hadičku a trošku to tam kapalo. Tak jsem to dával za vinu tomu že to asi bude smrdět servo olej. Ale stále to nepřestalo trošku se to zlepšilo ale spálený olej stále přetrvává. Co se týče chladiče tak ten je plný a ta kovová nádobka napravo je také plná. Ta plastová je mezi měrky. Je možné že by to mohlo být třeba i lehce zavzdusnene. Někde jsem četl že to pak takhle může blbnout. A dost blbne se to odvzdušňuje. Proveřím taky. Co se týče ještě te klimatizace. Tak tam kluci nevím jak to maká. Když zmačku pod rádiem tlačítko tak klima se nerozebehne. Jak to přesně má makat to nevím. Nebo jestli se roztočí sama když potřebuje?. Má se vůbec točit? Měla by se rozeběhnou hned? Jinak díky moc za parádní rady.
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Jestli to svítí je jedno. Ale není dobrý, aby to dělalo blbou směs, zejména chudou.
Klima tady u manuálního ovládání funguje tak, že zapneš vypínač a kompresor se spíná čas od času. Záleží, kolik tepla dodáš do výparníku. Pokud se nesepne po několika maximálně desítkách vteřin vůbec, tak je zřejmě prázdný chladící okruh a nespustí se vůbec (je tam tlakový čidlo).
Klima tady u manuálního ovládání funguje tak, že zapneš vypínač a kompresor se spíná čas od času. Záleží, kolik tepla dodáš do výparníku. Pokud se nesepne po několika maximálně desítkách vteřin vůbec, tak je zřejmě prázdný chladící okruh a nespustí se vůbec (je tam tlakový čidlo).
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno