Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Já dneska vyvážel bordel ze stavby na skládku, na vleku cca tuna, na převodovce režim Power, začal jsem to s vlekem používat, auto reaguje mnohem svižněji a s károu se podstatně líp jede.
Z Plzně na skládku je to cca 25km. Schválně jsem jel i naloženej celkem kudlu, abych viděl, co bude teplota dělat. Převodovku jsem ohřál na 105°C, ale voda v motoru se neohřála na víc, než 94°C. Měl jsem z toho radost.
Z Plzně na skládku je to cca 25km. Schválně jsem jel i naloženej celkem kudlu, abych viděl, co bude teplota dělat. Převodovku jsem ohřál na 105°C, ale voda v motoru se neohřála na víc, než 94°C. Měl jsem z toho radost.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Nezávisle na tobě jsem se dopracoval ke stejné metodě - přívěs = power režim. Teď je venku zima, tak se nepřehřívá nic. Až ty samé teploty budeš mít při teplotě vzduch 30°C, tak si můžeš pískat...dřív ne.
P.S. kudy jde teplá voda do chladiče u čtyřhrnku, zhora nebo zdola? Můj chladič je nahoře o 20°C teplejší než dole...takže přívod shora? Ale termostat je zase dole pod motorem, nějak mi to nejde dohromady...a voda jde zhora dolů, zdola nahoru, zleva doprava, nebo zprava doleva???
P.S. kudy jde teplá voda do chladiče u čtyřhrnku, zhora nebo zdola? Můj chladič je nahoře o 20°C teplejší než dole...takže přívod shora? Ale termostat je zase dole pod motorem, nějak mi to nejde dohromady...a voda jde zhora dolů, zdola nahoru, zleva doprava, nebo zprava doleva???
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Kudy vede koloběh vody u H4 nemám ánung. Snad to někdo doplní.
Jasně, relevantní bude až test v horku. Teď pojedu párkrát na chalupu s větší zátěží, tak to otestuju. Včera jsem tam vezl asi 300 cihel na vleku, z Vimperka na chalupu je 300m převýšení, 13 km furt do kopce. Tak převodovka 108°C a voda 99°C
Ale jak se stoupání zmírnilo, okamžitě šla teplota dolů, což se dřív tak rychle nedělo.
Jasně, relevantní bude až test v horku. Teď pojedu párkrát na chalupu s větší zátěží, tak to otestuju. Včera jsem tam vezl asi 300 cihel na vleku, z Vimperka na chalupu je 300m převýšení, 13 km furt do kopce. Tak převodovka 108°C a voda 99°C
Ale jak se stoupání zmírnilo, okamžitě šla teplota dolů, což se dřív tak rychle nedělo.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
voda jde z vrchní hadice od motoru dolů chladičem do termostatu.
update ode mně: poslední horký den jsem nebyl schopen na dálnici full load ohřát vodu na víc než 98°C, takže to rozhodně pomohlo, nicméně ten chl. výkon určitě není optimální - někde naloženej v alpách v 30°C bych byl nervózní. podle mě chladič ze vnějšku- oxidace, poškození, špatný přestup tepla.
update ode mně: poslední horký den jsem nebyl schopen na dálnici full load ohřát vodu na víc než 98°C, takže to rozhodně pomohlo, nicméně ten chl. výkon určitě není optimální - někde naloženej v alpách v 30°C bych byl nervózní. podle mě chladič ze vnějšku- oxidace, poškození, špatný přestup tepla.
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Tak termostat je samozřejmě až za průchodem chladičem... zajímá tě teplota vody, kterou chceš chladit, ne ta, kterou jsi aktuálně chladil.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Zdravím,
mám na svém Legacy horizontální vlasovou prasklinu na chladiči v délce 8cm, je to v horní plastové části, cca 4 cm pod úrovní nalévacího hrdla. Poznal jsem to podle zápachu spálenýho glykolu. Zalepit to provizorně asi nepůjde, sháním proto chladič z druhovýroby s dodáním tento týden, abych ho mohl co nejdříve vyměnit, jsem na autě docela závislej .
Našel jsem v automobilovedily24 http://www.automobilovedily24.cz/subaru ... ladic_vody:
PRASCO Chladič, mauální převodovka, Alternativ CALSONIC za 1732,
AKS DASIS 1852Kč
VAN WEZEL Chladič 2061,98CZK
NRF Chladič 2317,98CZK
DIEDERICHS Chladič HP 3557,98CZK
PRASCO Chladič Premium CALSONIC pro SUBARU LEGACY III (BE, BH) 2.5 156 HP 3515,98CZK
ostatní co tam jsou jsou na automat a nerad bych měl problém se zaslepováním nepoužitých vývodů, nebo má chladič jiný tvar než mám já.
Dále pak na Haspě http://katalog.haspa.cz/index.php?main_ ... 1000100103
mají pouze Nissens za 2272, ale nepíšou zda je to manuál (dle čísla 45111-AE011 snad jo ).
Chtěl bych rozumnou kvalitu, aby chladič aspoň 3roky/100000km vydržel, zda někdo nevíte, která z těch značek je lepší, popřípadě máte zkušenost?
Přitom bych chtěl vyměnit i hadice a spony, ty jsem ale nikde neviděl, momentálně jsou tam EPDM 94 TS, zda vzít metráž v mototechně v Křči nebo raději originál?
Díky za odpovědi.
mám na svém Legacy horizontální vlasovou prasklinu na chladiči v délce 8cm, je to v horní plastové části, cca 4 cm pod úrovní nalévacího hrdla. Poznal jsem to podle zápachu spálenýho glykolu. Zalepit to provizorně asi nepůjde, sháním proto chladič z druhovýroby s dodáním tento týden, abych ho mohl co nejdříve vyměnit, jsem na autě docela závislej .
Našel jsem v automobilovedily24 http://www.automobilovedily24.cz/subaru ... ladic_vody:
PRASCO Chladič, mauální převodovka, Alternativ CALSONIC za 1732,
AKS DASIS 1852Kč
VAN WEZEL Chladič 2061,98CZK
NRF Chladič 2317,98CZK
DIEDERICHS Chladič HP 3557,98CZK
PRASCO Chladič Premium CALSONIC pro SUBARU LEGACY III (BE, BH) 2.5 156 HP 3515,98CZK
ostatní co tam jsou jsou na automat a nerad bych měl problém se zaslepováním nepoužitých vývodů, nebo má chladič jiný tvar než mám já.
Dále pak na Haspě http://katalog.haspa.cz/index.php?main_ ... 1000100103
mají pouze Nissens za 2272, ale nepíšou zda je to manuál (dle čísla 45111-AE011 snad jo ).
Chtěl bych rozumnou kvalitu, aby chladič aspoň 3roky/100000km vydržel, zda někdo nevíte, která z těch značek je lepší, popřípadě máte zkušenost?
Přitom bych chtěl vyměnit i hadice a spony, ty jsem ale nikde neviděl, momentálně jsou tam EPDM 94 TS, zda vzít metráž v mototechně v Křči nebo raději originál?
Díky za odpovědi.
Subaru Legacy 2,5i MT LPG MY00
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24342
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Já budu měnit jednu sponu,tu na spodní hadici od chladiče objednávat v Subaru,myslím,že tohle jedině originál,ale je to dražšší.Mimochodem jakou značku termostatu jste tam dávali?Já měl dobré zkušenosti s Vernety,nebo pak jedině origo,zatím teoreticky vše funguje,ale víte jak to s tímhle je,měření na palubce je jen pro uklidnění uživatele.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
dával jsem spony, hadici i termostat origo...nebyla to zas taková krupice abych si nepřiplatil za klid. nějak mám s těma náhradama otřesné zkušenosti.
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Ta origo drátková spona se šroubkem je naprd, radši tam dát kvalitní klasickou šroubovací objímku.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
na legu je pružinová, tzn. žádný šroubek. jen se scvakne a drží...a je dost silná, manipulace s ní, když ji vycvaknete z aretace, je dost o oko...
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Jo ta je o něco lepší, ale už jsem ji taky viděl zrezlou a prasklou.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
jo no, ta spodní mě vydržela teda 12 let a byla už dost na kaši, proto jsem to preventivně měnil. ale pořád teda držela fest.
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
však jsou tady někde fotky...
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Legofil píše:Zdravím,
mám na svém Legacy horizontální vlasovou prasklinu na chladiči v délce 8cm
Díky za odpovědi.
Ahoj, chladič tam dej celkem kterýkoliv z vypsaných, hlavně aby ho měli skladem. U 2.5 OTB by snad měla být jen jedna varianta chladiče. Mě se na H6 podařilo pořídit správný až na potřetí.
Co se hadic týče, tak kdyby byly rovné, klidně bych je koupil v metráži. Ale to asi nejsou, jestli jsou jakkoli ohýbané, tak ty z metráže by se ti při ohnutí bortily.
Spony bych koupil kvalitní nerezové šroubovací, na originálu já osobně nelpím, pěkně blbě se mi s ním pracuje...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Co se týče spon, tak jsem tam dával také nerezové.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT