Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od dethroned »

no já jsem se trochu přechválil. dnes se mě podařilo opět hnout ručičku teploměru nad střed. rozhodně je to lepší než předtím, ale chladící výkon očividně dnes v těch 30 °C nestačil. opět plný plyn 140-150 km/h do kopce na D1 kývalka, tzn. asi dvě (?) minuty plná zátěž při 3500 rpm plus klimatizace (ta se ale při plném plynu vypíná). neměl jsem to na OBD, tak nevím kolik byla teplota, ale ručička se vychýlila nad střed.
oproti stavu před výměnou termostatu se to velmi rychle vrací k normálu po ubrání plynu (ručička lehce pod středem.
zkusím ještě před ochlazením změřit teplotu.
tak nevím - podařilo se vám někomu na 2.0l motoru vychýlit ručičku teploty s bezchybným termostatem?
přemýšlím co by mohla být příčina. když vyloučím těsnění pod hlavou (nic tomu nenasvědčuje - doufám) tak chladič? ty lamelky jsou zvenku už semtam olámaný a dost se i někde drolily - možná že už nění tak dobrý přestup tepla..
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3092
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od outback »

Můj teploměr vody se lehce hýbe už nad sto. Kolem 110°C je to už dost nahoru, když jsem se drápal nahoru na Brenner, tak to ukazovalo kolem posledního dílku pod červeným a tak jsem tu ručičku hypnotizoval, že jsem se na displej ani nepodíval. Jenom jsem přemýšlel, co bych radši - jestli ručičku milimetr pod červeným, nebo auto co se mi zezadu podívá do přívěsu, a radši risknul zpomalení na 40 km/h. Jinak má ten teploměr separátní čidlo umístěné jinde než je čidlo pro ECU, pozná se to při stydnutí po jízdě - teploměr už dost klesne a ECU pořád ukazuje třeba 89°C. Jinak pro chlazení po jízdě se mi osvědčilo zůstat stát se zapnutým zapalováním aby běžely sahary a větrák topení a jednou za dvě tři minuty motor krátce nahodit a protočit aby spadly teploměry - jde to dolů rychleji než na trvalý volnoběh.

Mimochodem, co vodní pumpa - má jen dva stavy (jde/nejde), nebo i mezistavy kdy sice ještě pumpuje, ale nevalně? Ta bude asi další na řadě. A další tip je naředit vodu třeba jen na -5°C - je pak řidší a rychleji cirkuluje, navíc má vyšší tepelnou kapacitu (jak jsem koupil, tak prodávám, bez záruky).

Dethroned: já pořád tvrdím, že Subaru má poddimenzované chlazení a málo oleje ve vaně, a nikdo mi to zatím nevěří...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Mareka »

Nepomohlo by (než ředění) něco takového, např. od Millerse?
http://www.millersoils.cz/extra-cool?c=114
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od dethroned »

no ale to jsi měl s přívěsem ne? to bych i věřil že to nemusí být na to uplně dimenzované.

ad. pumpa: měněná s rozvodama při 200tkm, origo Subaru (pumpu a napínák jsem dával origo..)
ad. voda: ano, to mě napadlo, mám to naředěné na snad -40°C. doléval jsem po odvzdušnění origo Subaru (opět:-) koncentrát a to je jak med.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3092
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od outback »

Mareka: to vypadá zajímavě, jsou nějaké reference?
dethroned: jasně že s přívěsem, ale auto, co podle papírů utáhne 1600kg a má přes 150 koní musí vytáhnout tunový přívěs na Brenner aspoň šedesátkou bez zadýchání i ve třicetistupňovém vedru, jinak je něco špatně - buď nějaká porucha nebo opotřebení, nebo udělali japonští inženýři někde velkou chybu...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Mareka »

Tak nějaké reference (odborné nebo alespoň srovnání před/po, pokud měl někdo problémy) by mne taky zajímaly.

Já to mám v autě cca půl roku a za tu dobu se mi ručka teploty nikdy nedostala přes cca 45%. Jenže já s teplotou nikdy problém neměl a netahám přívěs (dal jsem to jen jako pojistku po provedeném EcuTeku).
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3092
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od outback »

Tak jestli ti to přes zimu nezamrzne, tak to pak zkusím...teď je stejně po sezóně a třicetistupňová vedra ani přejezdy Alp už nebudou.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Mareka »

Tak jsem koukal do servisních poznámek a přes zimu to asi nezamrzne - dával jsem to do chladiče už v polovině listopadu (ale loňská zima nemusí být ten správný etalon).
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
Fluval
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 179
Registrován: čtv led 31, 2013 8:29 pm

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Fluval »

dethroned píše:no já jsem se trochu přechválil. dnes se mě podařilo opět hnout ručičku teploměru nad střed. rozhodně je to lepší než předtím, ale chladící výkon očividně dnes v těch 30 °C nestačil. opět plný plyn 140-150 km/h do kopce na D1 kývalka, tzn. asi dvě (?) minuty plná zátěž při 3500 rpm plus klimatizace (ta se ale při plném plynu vypíná). neměl jsem to na OBD, tak nevím kolik byla teplota, ale ručička se vychýlila nad střed.
oproti stavu před výměnou termostatu se to velmi rychle vrací k normálu po ubrání plynu (ručička lehce pod středem.
zkusím ještě před …

vyvapkovat chladič a zkontrolovat, zda není vadný motorek na větráku. Mně spouštěl, ale ne na plno...poznam jsem to v zimě při hraní ;-D
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49121
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od VDC »

Láďo to nižší ředění je babská rada. Jezdil jsem teď na vodu 4 měsíce a chová se to naprosto stejně, jako nemrzka ředěná do -20.
Já jsem aktuálně spokojen a mám pocit, že konečně chladím. Report podám, až najedu víc km...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od dethroned »

Fluval: chladič jsem měl venku a vyfoukal jsem ho stlačeným vzduchem. nevypadá tak zle, ale jak jsem řikal, určité procento lamel je už zoxidované/otlučené. ventiltátor předpokládám že při 150 km/h už nemá moc platnost... a funguje.
zkusím to zítra ještě změřit, dokud bude horké počasí.
začínám podezírat opravdu chladič, po těch letech už nemusí možná fungovat na 100% - co se týká tepelné vodivosti těch lamel (můstků) mezi vertikálními trubičkami... někde jsou poškozené, někde zoxidované. dávalo by to smysl?

...no, než měnit chladič, tak to si radši zatopím :-)
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49121
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od VDC »

dethroned píše:
...no, než měnit chladič, tak to si radši zatopím
No na výměně chladiče je nejtěžší, jak jsem zjistil, koupit ten správnej. :-D Výměna je práce na půl hodiny. Zrovna na tvý auto stojí asi 2400, tak to bych ho klidně vyměnil...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od dethroned »

ano, na výměně je nejtěžší vypustit a pak zase odvzdušnit systém:)

2400,- není tak zlý, ale dá se na to spolehnout? na youtube jsou videa, která porovnávají kvalitu OEM vs. druhovýroba chladičů, a je to dost bída... předpokládám, že genuine subaru bude stát osmičku...
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49121
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od VDC »

To já nevím, jestli se na to dá spolehnout. :-) Já na to spoléhám a s důvěrou kupuju druhovýrobu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od dethroned »

tak dnes jsem jel s OBD... samozřejmě jako naschvál byl levý pruh plný aut do 130 km/h, takže jsem nemohl jet na plný plyn. teplota se na dálnici pohybuje od 90 do 98 °C. poslední možnost se naskytla před koncem kopce, tak za 4 a plnej na 5000 rpm tak dlouho co to šlo ( nevím, max 20 sekund?) a teplota vylezla na 102°C. pak už jsem musel brzdit a okamžitě to spadlo na 98. co jsem byl schopen pozorovat, tak ručka se možná malinko pohla výše (těžko říct). nevím jestli by to stoupalo dál a kam až.
chtělo by to prudký kopec, plný auto, malou rychlost a tropy venku. takže až za rok :-/
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Motor“