Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Tak je to jasný. U BL/BP 3.0 5AT (možná i u Tribecy?) může být funkce ATF warmer, což znamená, že AT nemá svojí vyhrazenou část chladiče pro ATF, ale je tam výměník voda/ATF. Takže někam k převodovce nebo možná přímo do ní vede voda. To je právě ten druhý vývod u trubky, co vede vodu k výměníku motor.olej/voda. Má to výhodu v tom, že se za studena rychleji ohřeje ATF a za provozu se zase lépe chladí.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22726
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
A taky v tom, že když ta gumová hadice prdne, tak nepoběží převodovka nasucho. Z tohohle mám doteď nejvíc sevřený půlky, když jsem se dozvěděl, že u mě tou hadicí teče přímo ATF do chladiče (původně jsem taknějak taky myslel, že teče kus vody kamsi do převodovky)
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Snad by se to nějak začalo projevovat dřív, než by bylo pozdě.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49179
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Určitě by se to začalo projevovat dřív. Přestalo by to řadit. Bushmanskimu se kdysi stalo, že mu ta hadice praskla cestou z Prahy. Už si nepamatuju, jak na to přišel, ale bylo to někde v průběhu cesty.
Volal do Dobřan, že to tam hned odveze.
Viděl, že mu z toho teče olej, ale nevěděl odkud a protože je to úředník, tak neodtušil, že je to z převodovky a myslel, že odněkud z motoru. A podle toho cestou dolejval. Když přijel do Dobřan, bylo v motoru oleje až po hrdlo a převodovka suchá.
Už je to hezky dlouho a hele jak to Parabolovi hezky jezdí...
Volal do Dobřan, že to tam hned odveze.
Viděl, že mu z toho teče olej, ale nevěděl odkud a protože je to úředník, tak neodtušil, že je to z převodovky a myslel, že odněkud z motoru. A podle toho cestou dolejval. Když přijel do Dobřan, bylo v motoru oleje až po hrdlo a převodovka suchá.
Už je to hezky dlouho a hele jak to Parabolovi hezky jezdí...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Mate nekde po ruce fotku ty hadice nebo cislo z fishe? Rad bych se na ni podival, v jakym je stavu, ale auto uvidim az v utery, tak abych hned vedel kam koukat.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Vyměnil jsem vložku termostatu, na první pokus jsme si u kompletně odkrytého chladiče nevšiml měřitelného efektu, teplota se držela kolem 80-85°C. Jako další pokus jsem nezakryl chladič celý, ale zhruba 20% plochy jsem nechal otevřených. A najednou se olej i voda ohřívá rychleji, ale olej nepřeleze 92°C (nominální hodnota nové vložky termostatu). Vypadá to, že bude záležet na přizpůsobení plochy chladiče zbytku systému, uvidíme co to udělá na dlouhé dálniční trase kde střídám úseky 80km/h a 150 km/h na plně ohřátém autě, a uvidíme jak to bude až teplota vzduchu spadne třeba na -10°C.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Tak už mám další zkušenosti a vyplatí se něco dopsat k mému chladiči oleje:
S novou vložkou olejového termostatu se při teplotách nad -15°C nevyplatí zakrývat chladič (chladněji zatím nebylo a asi v nejbližší době nebude) - olej se rozumně rychle ohřeje, na provozní teplotu se dostane o několik málo km dále než když chladič nebyl, a hlavně je to prodloužení v oblasti nad 50°C. Když se dostanu na zhruba 60°C tak to na chvíli spadne jak se začne otevírat termostat, ale pak to celkem rychle vyleze nad 80°C.
venkovní teplota -15°C: Když to tak šolíchám bez zátěže kolem 80km/h, tak mám olej v rozsahu 82-84°C, když zpomalím nebo zrychlím nebo víc zatížím motor, tak to leze směrem 90°C.
venkovní teplota +8° - žádný extrémní rozdíl oproti mínusovým teplotám, při malé zátěži možná o 2 stupně víc
venkovní teplota +20°C - i při malé zátěži to jde celkem snadno k devadesáti
jízda při teplotě kolem 10°C bez přívěsu naprosto naplno (tj. trvale kolem 180km/h nebo více) - olej maximálně 110°C, dříve hodně přes 130°C.
No a zásadní test byla cesta na Šumavu s obytným přívěsem.
Až na jednu vyjímku se teploměr vody prakticky nehnul ze střední polohy, na displeji voda hodně často dost pod 100°C a větráky v klidu. Olej zkruba o 30°C míň než dřív, maximum při opravdu brutálních dříve nemožných akcích 115°C. ATF často teplejší než olej i voda, ale maximum taky kolem 115°C.
To mi umožnilo trvale využívat rychlostní limity do maxima i v kopcích (dálnice 100 km/h, jinak 80 km/h) a byl jsem v cíli minimálně o půl hodiny dřív - to je fakt hodně. Mnichov - Horní Vltavice oba směry pod tři hodiny.
V kopečkách na dálnici okolo Landshutu jsem dřív musel ubírat na osmdesát, jinak šel olej ke 140°C a voda rychle směrem k červenýmu, teď jsme mohl dokonce akcelerovat při předjíždění a kilo nebylo problém - olej pak 115°C.
Šumavské kopce na vytočenou dvojku 80 km/h taky dobrý - než se to pořádně ohřálo, kopec skončil.
Jediný místo, kde jsem byl omezený teplotou vody, byl tááááhlýýýý dlóóóuhýýýý stoupák od mostu přes Dunaj v Deggendorfu směr Landshut, tam jsem kilo neudržel, slevil na 80km/h a dobrý - jednou za víkend zpomalit mi rozhodně žíly netrhá. Část cesty byla dokonce se zapnutou klimou jak mi auto ohřívalo sluníčko.
Akorát bylo venku jen kolem dvaceti stupňů, někdy třiadvacet - uvidíme co bude, až bude přes 30°C, ale i tak je to obrovský pokrok a jsem maximálně spokojený, jednak šetřím motor a jednak jsem o hodně rychlejší.
EDIT: jo a cestou ze Šumavy jsem si zkusil změřit spotřebu - asi 14-15 litrů benzínu na sto - spokojenost maximální, dýchavičnej 1.6 Myšák SpaceStar žral se stejným přívěsem stejně a nejel.
S novou vložkou olejového termostatu se při teplotách nad -15°C nevyplatí zakrývat chladič (chladněji zatím nebylo a asi v nejbližší době nebude) - olej se rozumně rychle ohřeje, na provozní teplotu se dostane o několik málo km dále než když chladič nebyl, a hlavně je to prodloužení v oblasti nad 50°C. Když se dostanu na zhruba 60°C tak to na chvíli spadne jak se začne otevírat termostat, ale pak to celkem rychle vyleze nad 80°C.
venkovní teplota -15°C: Když to tak šolíchám bez zátěže kolem 80km/h, tak mám olej v rozsahu 82-84°C, když zpomalím nebo zrychlím nebo víc zatížím motor, tak to leze směrem 90°C.
venkovní teplota +8° - žádný extrémní rozdíl oproti mínusovým teplotám, při malé zátěži možná o 2 stupně víc
venkovní teplota +20°C - i při malé zátěži to jde celkem snadno k devadesáti
jízda při teplotě kolem 10°C bez přívěsu naprosto naplno (tj. trvale kolem 180km/h nebo více) - olej maximálně 110°C, dříve hodně přes 130°C.
No a zásadní test byla cesta na Šumavu s obytným přívěsem.
Až na jednu vyjímku se teploměr vody prakticky nehnul ze střední polohy, na displeji voda hodně často dost pod 100°C a větráky v klidu. Olej zkruba o 30°C míň než dřív, maximum při opravdu brutálních dříve nemožných akcích 115°C. ATF často teplejší než olej i voda, ale maximum taky kolem 115°C.
To mi umožnilo trvale využívat rychlostní limity do maxima i v kopcích (dálnice 100 km/h, jinak 80 km/h) a byl jsem v cíli minimálně o půl hodiny dřív - to je fakt hodně. Mnichov - Horní Vltavice oba směry pod tři hodiny.
V kopečkách na dálnici okolo Landshutu jsem dřív musel ubírat na osmdesát, jinak šel olej ke 140°C a voda rychle směrem k červenýmu, teď jsme mohl dokonce akcelerovat při předjíždění a kilo nebylo problém - olej pak 115°C.
Šumavské kopce na vytočenou dvojku 80 km/h taky dobrý - než se to pořádně ohřálo, kopec skončil.
Jediný místo, kde jsem byl omezený teplotou vody, byl tááááhlýýýý dlóóóuhýýýý stoupák od mostu přes Dunaj v Deggendorfu směr Landshut, tam jsem kilo neudržel, slevil na 80km/h a dobrý - jednou za víkend zpomalit mi rozhodně žíly netrhá. Část cesty byla dokonce se zapnutou klimou jak mi auto ohřívalo sluníčko.
Akorát bylo venku jen kolem dvaceti stupňů, někdy třiadvacet - uvidíme co bude, až bude přes 30°C, ale i tak je to obrovský pokrok a jsem maximálně spokojený, jednak šetřím motor a jednak jsem o hodně rychlejší.
EDIT: jo a cestou ze Šumavy jsem si zkusil změřit spotřebu - asi 14-15 litrů benzínu na sto - spokojenost maximální, dýchavičnej 1.6 Myšák SpaceStar žral se stejným přívěsem stejně a nejel.
Naposledy upravil(a) outback dne pát dub 20, 2018 8:16 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Velmi zajímavý. A co žes to vlastně všechno dělal?
Mě po výměně chladiče vše zmizelo, už nikdy nejsem schopen pohnout s rucickou ani v tropických teplotách.
Mě po výměně chladiče vše zmizelo, už nikdy nejsem schopen pohnout s rucickou ani v tropických teplotách.
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Hele napřed jsem kontroloval a zkoumal všechno možný, trochu se to vylepšilo po výměně termostatu, ale i tak to bylo na stavu co popisuju v minulém příspěvku jako výchozí - kontrolami všeho a srovnáním s jinými auty jsme došli k tomu, že auto je OK ale prostě není stavěné na německou dálnici s tunovým přívěsem na kouli a proto vyžaduje lehký tuning.
No a pak jsem přidal chladič oleje s termostatem oleje a je vyřešeno.
No a pak jsem přidal chladič oleje s termostatem oleje a je vyřešeno.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
I když jedeš trvale (přes deset minut v kuse) dvě kila?dethroned píše:už nikdy nejsem schopen pohnout s rucickou ani v tropických teplotách.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
dvě kila to nejede... mluvím o 2004 legu.
s Milošovým ex jsem ještě maximálku nezkoušel, dálnice okolo brna je pořád plná.
můj zkušební kopec je z brna na kývalku, kde se dá jet asi tak řekněme 3 minuty na plný plyn do kopce 180 km/h. teď to teda rozkopali...
tam mě to s tím starým chadičem lezlo nahoru, ale muselo být 30°C plus...
mě se to nezdá, ty auta se kvalifikují v death valley ve 40°C pro evropu, tahá se tunový vlek do kopce v sierra nevada ve španělsku ve 3000 mnm... podle mě stejná specifikace se prodává do saudské arábie, do austrálie...
měnil jsi chladič? ten můj byl uvnitř naprosto čistý, ale zvenku ty lamelky uplně odpadávaly...
s Milošovým ex jsem ještě maximálku nezkoušel, dálnice okolo brna je pořád plná.
můj zkušební kopec je z brna na kývalku, kde se dá jet asi tak řekněme 3 minuty na plný plyn do kopce 180 km/h. teď to teda rozkopali...
tam mě to s tím starým chadičem lezlo nahoru, ale muselo být 30°C plus...
mě se to nezdá, ty auta se kvalifikují v death valley ve 40°C pro evropu, tahá se tunový vlek do kopce v sierra nevada ve španělsku ve 3000 mnm... podle mě stejná specifikace se prodává do saudské arábie, do austrálie...
měnil jsi chladič? ten můj byl uvnitř naprosto čistý, ale zvenku ty lamelky uplně odpadávaly...
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49179
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Tak to je super Láďo, že to splnilo požadavky.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Chladič jsem neměnil, ale Tomášovo třílitr se chová s vlekem podobně i s měněným chladičem...referenční kopec Tesco Vimperk...
Ať testovali kde chtěli, aut s poddimenzovanou olejovou náplní a chlazením co je odběr maximálního výkonu utaví je spousta...namátkově youngtimery Jaguáry. V death valley možná dělali spíš marketing...
Ať testovali kde chtěli, aut s poddimenzovanou olejovou náplní a chlazením co je odběr maximálního výkonu utaví je spousta...namátkově youngtimery Jaguáry. V death valley možná dělali spíš marketing...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10650
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
A to přes 2 kila trvale jedeš s tím co máš v podpisu? To je trochu sci-fi a nedivím se, že to utavíš.outback píše:
I když jedeš trvale (přes deset minut v kuse) dvě kila?
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem