Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24338
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od sima »

Tož to se ale dalo čekat ne??? :-/ Myslím tím,že to nebylo termostatem či už vůbec ne chladící kapalinou,jak psal už spm...čidlo chladící kapaliny,jo tomu rozumím že jsi to měnil a je jasné,že jsi zrovna vyměnil aj chladičku a ten termostat z prevence,kdy už jsi v tom byl zabořený.
Já bych šel taky po tom proč přeci hlavně nespíná sahara,měl jsem to samé na xantii a byla vadná,vše ostatní jsem vynechal i proto,že jsem zkusil spustit saharu po připojení natvrdo a nešla,tak jsem měl jasno.Jen jsem měl taky v háji kupodivu i relé sahary,obě věci zároveň.Ty ale píšeš,že sepne jen později,takže zbývá snad už jen to relé,nemá co víc jiného si myslím,škoda,že jsem si tu toho tvého problému nevšiml dřív...inu po bitvě je každý generál :-) =)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Bodyšek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1708
Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Bodyšek »

spm píše:Jenom tipuju, ale myslim, ze jsou v ty pojistkovy skrince v motoru.

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Myslis ze to muzu najit tady to rele? Tam nejake jsou. Vcera jsem vytahl ventilator a rozdelal a uhliky jsou v pohode ale ta hridel mi prisla nejaka donicena.

http://jdmfsm.info/Auto/


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bodyšek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1708
Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Bodyšek »

sima píše:Tož to se ale dalo čekat ne??? Myslím tím,že to nebylo termostatem či už vůbec ne chladící kapalinou,jak psal už spm...čidlo chladící kapaliny,jo tomu rozumím že jsi to měnil a je jasné,že jsi zrovna vyměnil aj chladičku a ten termostat z prevence,kdy už jsi v tom byl zabořený.
Já bych šel taky po tom proč přeci hlavně nespíná sahara,měl jsem to samé na xantii a byla vadná,vše ostatní jsem vynechal i proto,že jsem zkusil spustit saharu po připojení natvrdo a nešla,tak jsem měl jasno.Jen jsem měl taky v háji kupodivu i relé sahary,obě věci zároveň.Ty ale píšeš,že …

No uz jsem pro to udelal maximum az jsem to poskladal zpet a cumel do motoroveho prostoru tak sepla jenom jedna sahara a bylo mi to divne. Zapnu klimu a jede porad ta sama. Uz v tom Chorvacku to nejak casto spinalo hodne a jednou nebo dvakrat to zdechlo. Tak jsem si rikal skrtici klapka spinava. Vycistil a v klidu. No je to zkusenost Obrázek


Sent from my iPhone using Tapatalk
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1991
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od suubaru »

Mám čerstvě doinstalovaný teploměr vody na legacy GT 2010, objímka je na velkém okruhu cestou do chladiče, digit displej pod volantem. Původně z fabriky v kokpitu žádná měrka není. Teplota lítá krásně a je mi jasné, že s tímto autem bych přívěs / zejména do kopce nikdy netahal. Jaká teplota vody se považuje za kritická u našich motorů? Můj nový displej začne blikat až u 130!
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49189
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od VDC »

To je ale v nějakých jiných stupních, než v celsiových ne ? Protože běžně je maximální teplota, kdy to začne fakt vařit 120°C :-)
Rafička teploměru drží ve strnulé poloze do cca 105°C, pak začne stoupat. Takže to bych řekl, že to je bezpečná teplota.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1991
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od suubaru »

Je to v Celsius a je to tuningový přístroj původně na motorky. Obecně prý u turbosubaru nad 95st už je zle.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49189
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od VDC »

Tomu nevěřím, že nad 95°C je zle, to je nesmysl. Rozsah 85-95° je celkem běžný rozsah teploty vody bez zátěže a to celkem napříč značkami a motorizacemi. Nějaký motorář určitě potvrdí mé tvrzení. Ale fakt do 103° se ručička teploměru ani nehne.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Marty73 »

Taky si to nemyslím. Stačí když se zastaví po zátěži a vyleze to běžně ke stovce.
Jinak k teplotě oleje, když jsme jezdili na Sosnové s Rkem co mělo budík oleje, tak teplota při zátěži stabilně 120-125. A to byla normální teplota pro takový režim. Budík u JDM Imprezy je kalibrovaný do 150. Proto jsou závodní oleje koncipovány na tuhle teplotu dlouhodobě a krátkodobě až na 150.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49189
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od VDC »

V Rumunsku jsem letos poprvé měl teploměr motorového oleje. Tak jsem si udělal přehled. Nejvyšší teplota vody, kterou jsem dosáhl v terénu byla 104°C, v tu chvíli měl motorový olej 112°C a teplota kapaliny v automatu byla 129°C. To bylo moje dosažené maximum s tím, že voda se takhle ohřála pouze na okamžik, vzápětí klesla. Olej byl pomalejší a automat, tomu to trvá nejdýl, než se zase ochladí.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od outback »

suubaru píše:Mám čerstvě doinstalovaný teploměr vody na legacy GT 2010, objímka je na velkém okruhu cestou do chladiče, digit displej pod volantem. Původně z fabriky v kokpitu žádná měrka není. Teplota lítá krásně a je mi jasné, že s tímto autem bych přívěs / zejména do kopce nikdy netahal. Jaká teplota vody se považuje za kritická u našich motorů? Můj nový displej začne blikat až u 130!
Jsi si jistej, že to čidlo pasuje k budíku? Je jich milión typů...můžeš dát přesné linky na to co, co jsi namontoval?
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19132
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od hamoun »

a u 111stC se to dotklo spodního kraje cerveneho pole … (WRX 08) … ze stabilni polohy sla nekde 103-105stC ... jak pise predseda ...
(resil jsem tesneni pod hlavami a hlidal to pres ODB na telefonu ... )
škoda superb
ex WRX 2008
Bodyšek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1708
Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Bodyšek »

hamoun píše:a u 111stC se to dotklo spodního kraje cerveneho pole … (WRX 08) … ze stabilni polohy sla nekde 103-105stC ... jak pise predseda ...
(resil jsem tesneni pod hlavami a hlidal to pres ODB na telefonu ... )
No a tech 103-105stC bylo pred tim tesnenim nebo po? Diky


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22740
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od spm »

Nejspis pred, sprav tu saharu :-) je to motor od motoru jiny, ale treba H6 mi pri stani na miste spina prvni vetrak pri 93C

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49189
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od VDC »

103-105 je taplota, na kterou se to může běžně dostat při zátěži a nic to neznamená. A jestli je to v pořádku poznáš podle chování dál. Pomine zátěž, tak to jde okažitě dolů.
Ale teda ne s jednou nefunkční saharou...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1991
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od suubaru »

outback píše: Jsi si jistej, že to čidlo pasuje k budíku? Je jich milión typů...můžeš dát přesné linky na to co, co jsi namontoval?
Senzor a zobrazovací jednotka byly v kupě v blistru. Zvlášt´ jsem dosháněl objímku 40 mm se závitem pro senzor.
http://www.koso.com.tw/products-detail. ... 92&lang=en
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Odpovědět

Zpět na „Motor“