Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od VDC »

To je dobře, že to klaplo a chladí to !!! :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5783
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od davidherda »

Doro a jak to chladí?
Já mám nový termostat i chladič a teplota se z pomyslných 90 posunula na 85.

To samé u stříbrného, nový chladič, větší intercooler a telota je taky nižší.

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od VDC »

U mě to taky kleslo po výměně chladiče a termostatu. Ale větší vliv na to měl skoro ten termostat, než chladič samotný.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5783
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od davidherda »

Takže to je asi normální jev a je to OK.
Jo a topí to teď 2x tolik, hrozný peklo a jak rychle

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4040
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Doro »

Mosíš ještě chvilku počkat, než se to odvzdušní, pak se uvidí (cca 1-2 týdny, by mohlo stačit). Zatím to chladí, jako dřív. Hlavně mě bude zajímat, jaký rozdíl je při řádném prohřátí motoru a zmrzlým autem ohledně výšky kapaliny v přepadové nádržce. Pokud to nebude kolísat od nic do max., budu spokojen.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5783
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od davidherda »

Teplota na budíku nelítá, jen se prostě posunula dolů kousek nad čárku, místo aby byla v prostředku

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4040
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Doro »

davidherda píše:Teplota na budíku nelítá, jen se prostě posunula dolů kousek nad čárku, místo aby byla v prostředku
Já ji v prostředku nikdy neměl. Jen jak chcípala vodní pumpa a současně šel do lovišť termostat, tak to lécalo jak zteklé, ale to se nepočítá.
Spěš mi vadilo, jak sem např. loni tahal v hyce Pavla s Jiříkem v Chorvacku cca 60km na tyči - to sem z chladiča vycamral vcelku dost a mosel dolét jak do nádobky, tak aj do chladiča..... a to bylo už divné. Jen v tom chaosu ve městě sem nekoukal na teplotu, ale na cestu, bo trefit přes křižovatky se moselo napoprvé. Nakonec sem jednu neodbočil a byla prdel se otočit v tom provozu auto na autě s tyčí 2 forýsci v tandemu.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21940
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

Kolísat v expanzce bude vždycky, když je ta kapalina tepelně roztažná.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4040
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Doro »

No, o roztažnosti kapaliny bych to moc nerozmazával, ovšem se mi zdá, že buďto to unikalo tak nějak průběžně a nenápadně, změnily se parametry chladiče čico jiného. Ale není možné, aby kapalina jednou po ohřátí přetékala a pak tam po ochlazení nebyla v nádržce vůbec. Vždy sem to měl s hladinou v rámci nádržky někde zcela odspod až pod vrch a drželo to léta tento stav, nepřetékalo. Tedy očekávám, že tomu zase nebude jinak. Stavy, kdy po ohřátí je nádržka plná a po ochlazení tam není nic a ještě chybí v chladiči mě moc neuklidňují >>:-@@
.....tomu bylo doufám fakt jen v rámci chcípající vodní pumpy a termostatu, možná starého chladiče.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24291
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od sima »

Tak by to mělo fungovat,jj,naprosto normálně-chladička se hýbe jen v úzkém rozmezí-příklad:za studena je na minimu,za plného ohřátí vyleze sotva na maximum.Trošku-zhruba řečeno-šak si rozumíme...Já to tak mám a když jsem například dolil na max za studena,furt se expanzka po plném ohřátí nepřeplnila,furt tam byla dostatečná rezerva,to je taky dobré vědět,že to i takhle furt vychází dobře.Ono v té expanze se to hýbe dost málo,vleze se tam tak půl litr-max litr,je to dost zúžené,nezdá se to.
Mimochodem bacha na utažení spon hadic,kor včil v zimě...mě se po rozvodech začla ztrácet kapalina,všiml jsem ti toho dle typického zápachu nemrzky při odchodu od auta(byl demontován chladič a dán ten sám zpět).Už jsem to viděl všelijak-hlavně teda na špatný chladič.Auto na zvedák,všecko obhlédnuto,nic nezjištěno,pak jsem si všiml,že na vrchní hadici je mikro modrá stopečka chladičky.Dle pohledu byl původní závit dotáhnut víc,zima tomu nedala šanci,i když se to zdálo fest dotáhnuté-znova dotáhnout a zatím dobré.
Šaman má podobné zkušenosti,v zimě se to projeví víc-logicky...Hlavně,že to byla jen banalita =) Mimochodem,od té doby jsem to nechal sotva na minimu-za studena a za tepla to sotva kdy vyjede na maximum,takže fakt se to hýbe-roztahuje málo,nebo málo-tak jak má no =) Doleju to,vjec je vjec :-)
Jinak na půlce jsem snad teplotu ještě neměl,vím spoléhat na palubní čidlo nelze úplně,ale jak to tak čtu,tak cosik to přeci jen napovídá.Až budu mít na půlce,vyměním termostat,jen tak,pro sichr.Topí to jak ďas a rychle,v tomhle no problem.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21940
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

Jo, tak jako ne, že by přetékala, samozřejmě. :) Ale prostě se u mě v té úzké nádobce hýbe třeba o 10 cm nahoru dolů.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4040
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Doro »

HonzaCZ píše:Jo, tak jako ne, že by přetékala, samozřejmě. Ale prostě se u mě v té úzké nádobce hýbe třeba o 10 cm nahoru dolů.
Přesně tak, tak je to správné, tak to má být.... >>:-@@
Příští týden to řádně zkontroluju a uvidím.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24291
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od sima »

Hm tak to by to mohlo být,neměřil jsem to,proč taky :-) ale tak to zhruba je,maj to dobře,normálně spočtené.Mě si to ještě raz teda sedlo a dolil jsem chladičku-normální průběh no.V tomhle je forejs-subaro super,žádné odvzdušňování,nestaráš se nijak.
Jinak díky Doro za tip na kup chladiče,když tobě pasuje měl by i nám,ostatním veteránům B-)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4040
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Doro »

Po nějakém tom km: Chladič chladičuje jak má, teplota se drží pod středem, jak bylo zvykem. Žádného úniku kapaliny sem si nikde nefšim.
Pokud by byl nějaký problém, hned se podělím. Ohledně balení viz foto - pěkně zabalené, doručeno bez poškození. Lamely jsou hooodně citlivé na dotek, tak sem to montoval (myslím ventilátory) přímo na krabici na zemi.
Co se týče stavu v přepadové nádržce, tak je to za studena úplně vycuclé a po řádném prohřátí kousek pod vrchem.
Více se uvidí v létě.
Zatím spokojenost.
Přílohy
DSC00588.JPG
DSC00544.JPG
DSC00589.JPG
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5155
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od petr »

mi se teplota taky celkem pěkně drží přesně v půlce a kapalina se taky nějak moc nehýbe , na podzim mi praskla hadička dole pod autem taková krátká tenká myslím od pumpy to bylo tak jsem to chvíli sledoval a nad max. to nelezlo když jsem měl za studena někde mezi ryskama. Ale zaráží mě jedna věc hodně často se mi spíná ventilátor i ted v zimě vám taky ?
Odpovědět

Zpět na „Motor“