Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od RadekN »

karelblaha píše:jsem mu do jednoho kopce trochu "naložil" - dopadlo to tak, že než jsem ten 1 km kopec vyjel, teplota spadla z cca 100°C na 70°C (sleduju přes OBD) a od té doby to naopak nemůžu zahřát tak, aby to při normální jízdě topilo. Při cestě do práce (cca 25 km) se teď v mrazu dostanu s teplotou maximálně k 70°C... Je to normální nebo to indikuje zase nějaký jiný problém?
Tohle je na tuty termostat. Buď výrobní vada nebo mu tam něco mechanicky překáží. Když jsi jezdil normálně, tak neměl sílu otevřít a jak si mu naložil, přes "překážku" se dostal a už zůstal trvale otevřený a nezavírá.

Mně třeba termostat Wahler do pumpy SKF nepasoval - musel jsem ho lehce poupravit.
Bodyšek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1706
Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Bodyšek »

Jak poznate ze vicko chladice je spatne?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22675
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od spm »

Blbě, může to dělat dost divnejch věcí... jedním z příznaků může být, že se ti přelévá voda do vyrovnávací nádržky a už ne zpátky (což se zase děje třeba i při fouklém těsnění :-D)
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Jackylle
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2070
Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
Jméno a příjmení: Lucka
Bydliště: Ostrava

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Jackylle »

Hele mi se při asi načatém těsnění, po výměně víčka, voda z nádržky vrací.
Lucka

"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."

Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
Bodyšek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1706
Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Bodyšek »

Dobre ale ona by se zpet prece mnela vzdy vratit nebo vracet . Protoze kdyz chladne motor tak prece podtlakem zpet ne? Kdyz je ji moc nebo je tam vzduch tak se tlaci do vyrovnavaci nadobky a kdyz potrebuje tak si ji pricucne na zpet ne? Mozna se plenu .


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od mnov »

Víčko chladiče otestuješ natlakováním soustavy na tlak, kdy má začít přepouštět.
Když bude v soustavě netěsnost, tak chladící kapalina při ohřívání unikne přes ni a při ochlazování si to netěsností nasaje vzduch.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
karelblaha
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: pát lis 30, 2018 9:58 am
Jméno a příjmení: Karel bláha
Bydliště: Blovice

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od karelblaha »

Díky všem. Je fakt, že jsem tam dal nějaký levný EPS, asi to nebyl dobrý nápad... Objednal jsem Wahler, snad bude OK.
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od RadekN »

Tak pak dej vědět, jak to dopadlo. A až sundáš kolínko z pumpy, schválně se podívej, jestli je termostat zavřený nebo otevřený :-).
Uživatelský avatar
nosorozecg
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 115
Registrován: pon srp 29, 2011 4:51 pm
Jméno a příjmení: Jiří Gregor
Bydliště: Holešov

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od nosorozecg »

Potřeboval bych poradit, jestli nebude někdo vědět. Mám Legacy 3.0 2006 180kW, začalo se mi to víc zahřívat a protože jsem potřeboval odjet a mechanik neměl hned termostat, tak ho jen vytáhnu a já jsem jezdil chvilku bez něj. Bylo hned vidět, že se to zahřívá pomalu a přes půlku ručička nešla. Pak mi namontovat novy termostat a vypadalo to, že je vše OK. Jel jsem i delší trasu po dálnici a ručička teploměru byla pořát těsně pod půlkou. Teď jsem ale jel do Chorvatska a po sjeti z dálnice se to zase začalo vice zahřívat. Když jsem někde stal, tak to hned lezlo nahoru. Stačilo ale trochu popojet a hned to kleslo, vetraky na chladici ale jedou. Když jsem to prohlížel, přišel jsem ještě na to, že v expanzce je vody nad max a když jsem sundal vičko na chladiči, tak tam voda není vidět. Předpokládám, že chladici by měl být plný až po vrch..? Mohlo by to být tím termostatem, že by byl špatný?
Porsche Cayenne GTS 2008
Mercedes Benz W164 ML 320CDI 2008 -EX
BMW e61 525d 2008 - EX
BMW e91 330xD 2007 - EX
Subaru Legacy 3.0R 2006 -EX
Subaru Forester 2.5 XT 2006 - EX
Subaru Outback 2,5 AT 1999 - EX
Subaru Forester 2.0X Activ MT MY05 - EX
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20595
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od námořník »

V první řadě by jsi měl skontrolovat ten přepad. Víčko chladiče a hadičku. Pokud to tam netesní, tak to může vodu vytlačit, ale pak už ji to nenasaje z5. A samozřejmě musí být chladič plný.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Slavek_xxx »

nosorozecg> obávám se, ze jsou to prvni priznaky profoukleho tesneni pod hlavou. U mně to začalo stejně a po pár tisících km už to bylo jasné.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
nosorozecg
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 115
Registrován: pon srp 29, 2011 4:51 pm
Jméno a příjmení: Jiří Gregor
Bydliště: Holešov

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od nosorozecg »

Ale kdyby to bylo těsnění pod hlavou, tak by měl tlak v chladici spíš stoupat a ne voda ubývat. Nebo ne?
Porsche Cayenne GTS 2008
Mercedes Benz W164 ML 320CDI 2008 -EX
BMW e61 525d 2008 - EX
BMW e91 330xD 2007 - EX
Subaru Legacy 3.0R 2006 -EX
Subaru Forester 2.5 XT 2006 - EX
Subaru Outback 2,5 AT 1999 - EX
Subaru Forester 2.0X Activ MT MY05 - EX
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Slavek_xxx »

nosorozecg píše:Ale kdyby to bylo těsnění pod hlavou, tak by měl tlak v chladici spíš stoupat a ne voda ubývat. Nebo ne?
Zavzdušňuje se systém, a když poklesne teplota, podtlak nenatáhne tolik kapaliny z expanzky zpátky - jen do vyrovnání tlaku. Proto je chladič bez vody až k víčku a ta je v expanzce. Můžeš to lehce vyzkoušet - když doplníš chladič po víčko, necháš ho otevřené, nastartuješ, necháš trochu ohřát motor a přidáš plyn, z otvoru kde bylo víčko půjdou bubliny. Z prvních fázích jen trochu, v poslední už to z něj bude stříkat.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
nosorozecg
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 115
Registrován: pon srp 29, 2011 4:51 pm
Jméno a příjmení: Jiří Gregor
Bydliště: Holešov

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od nosorozecg »

Tak jsem to zkoušel a každou chvilku nějaká bublina vyjde, ne moc, ale jsou tam. Takže mám hledat někoho, kdo mi to udělá, co? Nevíte o někom spolehlivým a s rozumnou cenou?
Porsche Cayenne GTS 2008
Mercedes Benz W164 ML 320CDI 2008 -EX
BMW e61 525d 2008 - EX
BMW e91 330xD 2007 - EX
Subaru Legacy 3.0R 2006 -EX
Subaru Forester 2.5 XT 2006 - EX
Subaru Outback 2,5 AT 1999 - EX
Subaru Forester 2.0X Activ MT MY05 - EX
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22675
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od spm »

Tak tak, měl jsem to úplně stejné. Teda mně ta teplotla hýbla ručičkou jenom jednou při stání, jinak se držela, ale vodu to přelívalo. Ještě to prý při tom blbě topí, ale to se v létě asi hůř pozoruje.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Motor“