Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od RadekN »

Jaký termostat máte vyzkoušený? Originál za 1100 mi přijde dost, tak připadá v úvahu Mahle (78°C) za 700Kč, Wahler (82°C) za 580Kč nebo Gates (82°C) za 290Kč?
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49121
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od VDC »

Mám tam asi 2 roky Wahler a když jsem ho měnil, zjistil jsem, že už tam byl. Akorát si nepamatuju ty stupně, při kterých otevírá. Ale určitě to není pod 80°C, protože kdybych byl tehdy takový viděl, tak bych ho tam dal. Už nevím, kde jsem to kupoval, ale předpokládám, že tehdy v Granexu. Ten byl tehdy nejzajímavější.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22671
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od spm »

Original dle servisniho manualu ma otvirat pri 85 - 95C (na H6ku)

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49121
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od VDC »

Ty jo takhle vysoko má otevírat originál ? Já schválně koukám na termostaty, co se dají koupit na H6 a rozpětí teplot při kterých otevírá je 77-82. Žádný neotevírá později.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22671
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od spm »

Jako ja nevim jestli nekoukam blbe, pac se v tech manualech zas tolik nevyznam, ale pokud jsem koukal do spravny sekce, tak tvrdili, ze 85 zacne otevirat a 95 by mel byt plne otevren. U 2.5ek motoru tam jeste rozlisovali nejakou OBD a neOBD verzi nebo neco takovyho, ta bez mela termostat, co otvira driv (predpokladam ze to byla nejaka divna neelktronicka verze, ze sahary mozna ani nespinala ECU nebo neco takovyho)

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24291
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od sima »

RadekN píše:Jaký termostat máte vyzkoušený? Originál za 1100 mi přijde dost, tak připadá v úvahu Mahle (78°C) za 700Kč, Wahler (82°C) za 580Kč nebo Gates (82°C) za 290Kč?
Na forestra jsem ještě termo nekupoval,ale předtím jsem kupoval vždy Vernet,co se dívám je za cirka 200-300 kč a ve dvou provedeních:78C a 82C otevírací teplota,tedy aspoň jsem to včil zběžně našel.Jinak bych volil ASI ten wahler,nebo nejlépe origo,ale zjistil bych si co že je to za origo,co je to značku,přímo v subaru kunín u jičína na moje podobné dotazy neměli problém.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49121
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od VDC »

Nemusí být origo. Je zbytečný za to dávat ty prachy. Fungujou i druhovýrobky.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24291
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od sima »

Tak když to máte odzkoušeno tak v tom případě wahler,třeba,nebo klidně i ten gates.Mě by jen zajímalo,když bych termostat sháněl,co by mě řekli v subaru,jaká značka se skrývá pod termostatem od nich,třeba je to zrovna jeden z těchhle,doufám teda že ne star-line(což určitě ne)jen jsem si vzpomněl jak tu nedávno bohužel popisoval jeden svou velice nemilou zkušenost.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od RadekN »

Objednán Wahler. Děkuji za tipy ,,,,| (*_^) |,,,,
Bodyšek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1706
Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Bodyšek »

RadekN píše:Objednán Wahler. Děkuji za tipy

Tak tys uz prodal Forejse a poridil druheho? Nebo cos poridil za Bubaru? Obrázek


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uživatelský avatar
Jackylle
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2070
Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
Jméno a příjmení: Lucka
Bydliště: Ostrava

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Jackylle »

Nejsem si jistá, jestli tohle je to správné vlákno, ale jak jsem ho prostudovala až na začátek, tak snad ano.
Pro přehlednost zopáknu info, co jsem psala jinde.
Více méně je potvrzené, že legu fouklo těsnění pod hlavou, do vyrovnávací nádržky se tlačilo nadměrně moc vody a šly do bublinky, kvalita vody se zhoršovala, ale vyloženě olej v tom není (resp. tam je asi ten olej, který si bere motor a musím ho dolévat).
Přišla jsem na to tak, že se začalo objevovat grilované kuře (někdy jo, někdy ne), podle diagnostiky hlásilo čidlo zvýšenou teplotu motoru. Teplota na "budíku" byly vždycky normální, jen ta hadice k chladiči tvrdší než obvykle. Zároveň s motorem začala svítit kontrolka VDC OFF, nevím, jak s tím souvisí... možná ta teplota to ovlivňuje? VDC jsem vypnula úplně, ať to má důvod svítit furt.

Po konzultaci v servise s tím můžu opatrně jezdit, hlídat kapalinu, vrátit ji z nádržky zpátky do chladiče, pokud si to systém sám po vychladnutí sám nenasaje. A hledat si jiné auto a pokud si to případně rozmyslím, tak přivézt na opravu motoru (velmi nedoporučená varianta). A auto se jinak tvářilo normálně spokojeně, v 50% případů si tu vodu i vzalo zpátky samo.

V pátek začalo něco smrdět (jela jsem velmi mírně, bo v kufru naložení dva psi), oblaky dýmu po otevření kapoty (to se naštěstí jen pálil glykol... doufám), hadice splasklá, voda všude po motoru, jen ne v chladiči. Přitom na budíku teploty vše normální, ani kuře nesvítilo (možná už dopípalo a vzdalo to). Voda se z nějakého důvodu nepřetlačila do nádržky ani tam nešly bublinky. Cestou jsem to několikrát dolila - vždycky cca 0,5 l a jednou i viděla, odkud to přesně teče (viz obrázek - tedy v tom spoji, jak je vidět kousek těsnění). Auto furt jelo normálně (v režimu "jak s hnojem").
Asi něco nenápadně začalo už pár dní dříve - při vracení vody z nádržky jí zjevně něco ubylo (předtím toho bylo pořád stejně, krom toho co jsem rozblemcala kolem). A po jízdě vody v nádrže nepřibylo ani to, co by bylo za normálního stavu. A nenapadlo mě v tu chvíli zkontrolovat, jak je na tom chladič >:-& Ale už to asi začalo mírně utíkat jinudy.

Mohla by to být ještě navíc nějaká blbost typu víčko, pumpa, termostat, nebo šlo do háje to těsnění takto drastickým způsobem?
Odpoledne se stavím na konzultaci do servisu, jestli kluci něco vymyslí, nebo je to doopravdy definitivně v kopru. ::-(((
Přílohy
Voda - místo úniku.jpg
Lucka

"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."

Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od RadekN »

Na obrázku máš mokré těsnění pod škrtící klapkou. Tam se voda může dostat buď tak, že ti netěsní hadička na fotce stáhnutá stahovací páskou a vycáká to zespod na těsnění a nebo že by prasklo celé tělo škrtící klapky, což se mi zdá jako dost málo pravděpodobné.

Jinak byl bych ještě opatrný s těsněním pod hlavou. Samozřejmě může se stát, ale taky to může být nějaká blbost. Pokud máš někde nějaký únik vody, tak se ztrácí voda, v systému je více vzduchu, ten se ohřeje a vytvoří větší tlak, než když je systém naplněn jen vodou. Pak uvidíš v expanzce bublinky, i když je těsnění ok.

Osobně bych postupoval tak, že bych koupil nové stahovací pásky na hadičky s chladící kapalinou, co prochází škrtící klapkou (to je to, cos vyfotila), pořádně stáhl, dolil vodu a sledoval. Pokud tam bude pořád utíkat voda, sundal bych celou škrtící klapku a podíval se, jestli tam není nějaká prasklina.
Uživatelský avatar
Jackylle
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2070
Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
Jméno a příjmení: Lucka
Bydliště: Ostrava

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Jackylle »

RadekN: To šlo blbě vyfotit, ale teklo ne z té trubičky/hadičky, ale jak je takové placaté černé. Chybí mi terminologie co je co ... >:-&
Tam to stříkalo fest.
Mokré je všechno, na motoru byly louže.
Lucka

"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."

Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49121
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od VDC »

Lucko jak říká Radek, ještě neházej flintu do žita. Já bojuju s úniky kapaliny už celkem dlouho a pořád jsem nemohl přijít na to, proč se to děje. A vzhledem k chování auta odmítám, že by to mohlo být těsnění pod hlavou. Minulý týden jsem mluvil s Alsem a říkal jsem mu to. A on mi poradil, ať chladící systém prostě natlakuji kompresorem na nějakých 1,5 baru.
V Dobřanech na to tlakování systému mají nějaký udělátor, ale ten doma nemám, tak jsem to vyřešil dostupnými prostředky. :-)
Takže jsem to udělal a objevil, že mi kapou obě hadice pod reduktorem plynu. To je místo, kam běžně vůbec není vidět a ty kapky káply rovnou na výfuk. Takže při běžícím motoru neodhalitelný únik, protože se ty kapky okamžitě odpařily. Takže jsem to rozebral, vyndal reduktor, vyházel takový zacvakávací spony, které používá Matyáš Vaněk, který mi kdysi montoval plyn, dal tam klasické šroubovací spony a doufám, že se konečně dočkám toho, že mi voda přestane ubývat.
Ještě jsem se nedíval do chladiče, po včerejších ujetých 350 km. Ale teplota slibovala, že by to mohlo být dobré. :-)
Přesně jak píše Radek, tím drobným únikem se vytvoří bublina, která způsobí, že se vytlačí voda do expanze, ale už se nenatáhne zpátky.
Jinak to svítící VDC může souviset s chybnými emisemi, jestliže svítí spolu s kuřetem. To sice nikde nepíšou, ale za těch pár let to mám odsledováno. Chyba spalování, emise, chudá směs, misfire, rozsvěcí se s motorem VDC. A také když teplota vody vyleze nad 105°C. To se taky rozsvítí.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Jackylle
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2070
Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
Jméno a příjmení: Lucka
Bydliště: Ostrava

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Jackylle »

Jo Tome, svítí to zároveň s kuřetem.
Jak by se to mělo chovat, kdyby bylo fouklé to těsnění?
Já bych na chodu motoru nepoznala vůbec nic, jelo to furt spokojeně, když bylo třeba to popohnat tak šlo do otáček ochotně a jelo to, ale snažila jsem se tomu vyhýbat. Žádné pazvuky, žádný dým z výfuku...
No kéž by to byla nějaká blbost...
Lucka

"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."

Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
Odpovědět

Zpět na „Motor“