Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22710
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od spm »

Zkoušel jsi hold režim na AT? Obecně u mě mi přijde, že má pak tendenci řadit a zamykat níž, tak možná že by víc držel zamčený měnič... (druhá otázka teda je, co to udělá motoru, když ho to pod velkou zátěží bude dusit...)
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3093
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od outback »

Zkoušel, trochu to pomůže s tempomatem (místo podřazení to nechá víc klesnout rychlost), ale celkově to tím nezachráním. Když tam padne D4L (zamčená 4), dávám hold aby to vydrželo co nejdýl. Když tam padne režim, co se mi nelíbí, hold vypnu.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Bodyšek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1706
Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Bodyšek »

Pratele mam otazku . Na mem Forester SH jsem se dival v diagnostice a ventilator na chladicu sepl ve 105 stupnich a vypl ve 101 stupnich. Zda se mi,ze ta teplota je celkem vysoko,neexistuje nejaka tabulka jak by to mnelo byt nebo vypadat? Rikam si,jestli nemuze byt spatny termostat nebo cidlo?Dekuji


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

Existuje, měla by být v servisním manuálu. :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22710
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od spm »

Existuje, v servisním manuál IMHO. Snad se tu ozve někdo, kdo je sbírá :-DDD

Ale termostat na tohle nemá vliv žádný a u všech trošku novějších aut (dělá to i to moje, byť v manuálu je rozdělená ještě nějaká edice bez OBD, která to neměla) si tohle spíná sama jednotka. Takže pokud koukáš na tu teplotu, co vrací diagnostika, tak podle ní by to mělo spínat... (druhá věc je, že tam máš ty sahary dvě a tušim že mají ještě dva stupně, takže je taky možný, že první stupeň se ti nesepne, protože třeba vadný relátko a tohle je až ten druhý).
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

No, že jsem ho měl po ruce a našel to tak rychle, tak ti to sem dám :-D

(Pamatuji si doufám dobře, že máš turbínu...)
SH_fan_system.PNG
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22710
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od spm »

SHčko má myslim atmosféru, potom STurbo...
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Bodyšek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1706
Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Bodyšek »

spm píše:SHčko má myslim atmosféru, potom STurbo...

Ano mam oboji SH a SF S-S-Turbo. Tohle jsem vypozoroval u toho SH modelu. U S-Turba jsem to nejak neresil a nesledoval. Cistil jsem skrtici klapku na SH a mnel jsem to pichle na diag tak jsem si toho vsimnul Obrázek. Dekuji


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bodyšek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1706
Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Bodyšek »

HonzaCZ píše:No, že jsem ho měl po ruce a našel to tak rychle, tak ti to sem dám

(Pamatuji si doufám dobře, že máš turbínu...)

SH_fan_system.PNG
Honzo: mam obe SH a S-Turbo Obrázek. Ale tohle jsem vypozoroval u SH atmosky.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22710
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od spm »

Ta diagnostika by teoreticky měla ukazovat stupeň sepnutí sahary. Nebo alespoň teda ten Láďův display ukazuje která sahara běží, takže vidět by to v ní být mělo. Takže šlo by např. zkontrolovat, jestli třeba elektronika reálně nesepne první stupeň, ale kvůli závadě někde dál to nevětrá. Ty teploty se mezi motorama dost lišily, ale 105 už je celkem fakt dost (respektive bych čekal, že to bude právě ten nejvyšší stupeň).
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak tady je ještě pro atmosféry...
SH_NA_fan_system.PNG
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Bodyšek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1706
Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Bodyšek »

Super diky. Ale je jasny ze tam neco neni v poradku nebo neco nefunguje jak ma . Uz podle te teploty. Spise mi prijde ze bud cidlo,nebo termostat. Ale nejvic to vypada na vymenu termostatu .


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22710
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od spm »

Termostat s tím nemá vůbec nic společného... kdyby byl vadný termostat, tak ti sahara začne normálně foukat při té teplotě dle tabulky, ale nebude se to chladit a bude se to hřát dál... Pokud doopravdy do 105 neběží sahara vůbec a spustí se teprv potom, tak bych jako první šel asi po tom relátku, kterým se spíná první stupeň...
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Bodyšek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1706
Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Bodyšek »

spm píše:Termostat s tím nemá vůbec nic společného... kdyby byl vadný termostat, tak ti sahara začne normálně foukat při té teplotě dle tabulky, ale nebude se to chladit a bude se to hřát dál... Pokud doopravdy do 105 neběží sahara vůbec a spustí se teprv potom, tak bych jako první šel asi po tom relátku, kterým se spíná první stupeň...

Musim rict ze asi jsi mnel pravdu-mozna Obrázek. Vymenil jsem,termostat ktery pousti uz v 88 stupnich a puvodni v 91 stupnich,dal jsem nove cidlo na chladici kapalinu,a novou kapalinu do chladice,vycistil vyfoukal chladic ten je jak novy. Poskladal vse zpet a nakonec po zahrati a odvzdusnovani jsem zjistil ze se toci jenom jeden ventilator jak na klimu tak i na chlazeni Obrázek. To je asi spatne! Tak ze bud ventilator v haji nebo rele ktere spina asi a to nevim kde hledat.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22710
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od spm »

Jenom tipuju, ale myslim, ze jsou v ty pojistkovy skrince v motoru.

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Motor“