Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
johnyq
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: ned pro 18, 2016 8:31 pm
Jméno a příjmení: Jan Votroubek

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od johnyq »

Ahoj, nedočetl jsem úplně všechny stránky, ale nenašel jsem odpověď. Tak se zkusím zeptat.
Mám H6 3.0, který má nájezd skoro 400.000km. poslední dobou se mi děje téměř pravidelně, že když venkovní teplota přeleze 25 stupňů, tak ručička teploty leze nahoru až k předposlední rysce pod červenou (jedna ryska nad polem "normál"). Nejvíc dolezla, když sme jeli v chorvatsku v teplotě 35 stupňů ve třech lidech po dálnici do prudkýho kopce. Tuhle rysku nikdy nepřelezla (naštěstí), ale i tak sem jí hypnotizoval očima. Oleje má motor dost, vody taky. Řešil jsem to v servisu, dělali na to test a kolem těsnění to nefouká (i sem zkoušel koukat na expanzku, ale nic zajímavýho nebylo vidět, takže to asi tak je).
Co s tím? Podařilo se to někomu vyřešit? Četl sem na začátku, že výměna termostatu nepomohla. Já sem z toho docela nervní a rád bych to nějak opravil, ale co zkoušet dál? Výměny celého chladiče?
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od VDC »

To chápu, že jsi z toho nervózní. Normální to není, poslední ryska před červeným polem je nějakých 110°C a to už je celkem na pováženou i když je to pořád ještě akceptovatelná teplota.
Jestliže máš zkontrolováno, že těsnění pod hlavami je v pořádku, tak nemáš moc dalších možností, co měnit. Chladič, termostat, víčko chladiče. Víc toho v systému není.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

Větráky fungujou? Jinak mě napadá ještě jedna věc - nemůže bejt chladič zvenku ucpanej bordelem? Mezi lamelama?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od romull »

Chladič bych určitě zkusil vyčistit i z venku. Mě to stoupání teploty taky dvakrát vyděsilo, ale to už je dva roky zpátky. Teplota se sice zvedla jen trošku nad půlku stupnice, ale už jsem viděl v duchu těsnění pod hlavama. Do vody to ale netlakovalo, tak jsem sundal masku a koukl se na chladič a když jsem v něm opatrně zašťoural plastovou zatahovací páskou, tak se z něj sypalo bláto s muchama a vším možným sajrajtem. Nastříkal jsem ho připravkem na odstranění hmyzu, nechal ho půl hoďky být a potom jsem ho vzal opatrně vapkou na mizký tlak a to co z něj teklo a ještě co zůstalo na spodním deklu byla dost síla, ale od té doby "ťuk, ťuk" zatím pohoda =)
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3093
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od outback »

Mám za sebou další průzkum chování auta s přívěsem, tentokrát jsem při teplotě vzduchu kolem 28°C v šumavských kopcích spěchal, tak jsem otevřel naplno topení, všechna okýnka a střechu, abych mohl jet jak rychle chci, a ne podle teploměru...voda se uchladila a držela se vcelku kolem 98-103°C, akorát olej šel nahoru...při teplotě oleje 135°C jsem to neunesl a dal nohu z plynu...

Nicméně výjezd na Russel u Deggendorfu kde je několikakilometrové snad dokonce 13% stoupání dávám s topením naplno bez problémů - ani VDC OFF už nepřišlo.

Překvapila mne spotřeba při to pokusu, 16 litrů benzínu považuju při prasení v kopcích za velmi pěkné číslo, bál jsem se, že budu atakovat dvacítku.
Mimochodem, VCD OFF se rozsvítí když je voda 105°C nebo víc a zároveň rozepnutý zámek měniče - se zamknutím měniče VDC OFF mizí.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
johnyq
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: ned pro 18, 2016 8:31 pm
Jméno a příjmení: Jan Votroubek

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od johnyq »

Ahoj, tak sem nechal vyměnit termostat (a při té příležitosti šel i chladič) a zatím ok. Tak to snad vydrží. Další meta budou rozvody a pak budem pomalu pracovat na 0.5M kilometrů :)
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3093
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od outback »

chladic1.jpg
chladic2.jpg
chladic3.jpg
Ultimativní řešení problémů s přehříváním při velmi velké zátěži. Při normální jízdě do 120 km/h teplota vody i oleje mezi 80 a 85°C, dříve voda kolem 90°C a olej 95-110°C. Asi si teplotu oleje ještě při příští výměně oleje zvednu o 10°C upgradem vložky termostatu. Při extrémní zátěži voda vylezla na 91°C a olej na 101°C, dříve v podobné situaci voda 98°C a olej kolem 130°C (vše zatím bez přívěsu, s přívěsem to bude podobné). Tak nějak jsem si to představoval.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19080
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od hamoun »

... a nebude to ted na ten olej malo??
at to ma provozni teplotu ...
na obyc aute mam 90-105 st. (olej 0w30) ...
pokud to zvednes o tech 10stC, bude to podle me super ... bude tam provozni teplota a bude se to na ni drzet i pri zatezi ! [WINKING FACE]

Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3093
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od outback »

No jezdím 5W40 a kolik je doporučené minimum od kterého je to ta správná provozní teplota nevím. Tu novou vložku termostatu doobjednám, stojí pár euro. Zatím jsem tam strčil kus kartonu, tím jsem to zvednul o těch 10°C i za normálního provozu.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od VDC »

Láďo dej prosím nějaký čísla a odkazy, co jsi to tam namontoval a co to stálo. Mě by to zajímalo. [THNX]
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3093
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od outback »

Chladič je Mishimoto 19tiřadý (tj. střední velikost), v podstatě jsem koupil tento kit, jen mi místo obyčejného adaptéru dali za patřičný příplatek tento s termostatem.

Na trhu jsou i levnější chladiče, ale bez buď termostatu, nebo bez čidel - a kombinovat různé dodavatele a řešit, jestli to pasuje, jsou správné závity, správně dlouhé závity atd., to se mi nechtělo.

Dokupovat budu upgrade termostatu z 85°C na 92°C - http://streetstylez.de/index.php?cat=KA ... MTS-SPT-71

Provedení je velice robustní, všechno působí kvalitním dojmem, nemusím se bát že by něco upadlo, uklepalo se atd. Sice jsem za materiál dal asi 500€, ale vůbec mne to nemrzí. S nějakými kompromisy by to šlo poskládat za polovinu, ale když jí miluješ, není co řešit...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od VDC »

Dík, mě to fakt zajímá a je dobrý takové informace mít.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3093
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od outback »

Tak když tě to zajímá tak pár dalších čísel - v termostatu je vložka na 85°C, to asi znamená plné otevření při 85°C. Přívodní hadice k chladiči se začne ohřívat ve 40°C, na teploměru oleje to není nijak poznat, kolem 65°C to pak na pár stech metrech spadne zpět na 60°C - zřejmě v 65° začíná postupně pořádně otevírat a v 85° končí...to jsou ale moje spekulace, specifikaci nemám.

Když zakreju chladič zepředu kartonem tak je to stejně chlazené turbulencemi zezadu, dnes venku 19°C a bez pozorované závislosti ohledu na venkovní teplotě se teplota usadí kolem 90°C a ani na dálnici nestoupá, taky odpadne ten propad kolem 65°C - ideální stav pro jízdu bez přívěsu, alespoň za těchto venkovních teplot (10-20°C).

Až dodělám do displeje logování, tak to půjde vyhodnotit líp.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od VDC »

Děkuju (*_^) |,,,,
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3093
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od outback »

Uvědomil jsem si, že vlastně nevím, kde co měřím, tak jsem vlezl pod auto a zkoumal. Namontované to je náhodně jak to mechanikovi přišlo pod ruku, nedošlo mi, že musím dát pozor kam které čidlo přijde, naštěstí to padlo tak, že je čidlo teploty mezi motorem a chladičem a čidlo tlaku pak mezi chladičem a filtrem.Předpokládám tedy, že směr proudění oleje filtrem je od pláště dovnitř, kdyžtak mne opravte. Dokonce by šlo dát dvě čidla teploty, jedno před a jedno za chladič a pozorovat jak pracuje termostat a účinkuje chlazení...

Dnes jsem absolovoval delší cestu po dálnici, s chladičem zakrytým zepředu a otevřeným zezadu se při optimální rychlosti zhruba 152 km/h dostanu lehce nad 100°C, jinak kolem 90°C. To považuju za ideální, až bude větší zima tak půjde zakrýt chladič z obou stran, kdyby padla teplota oleje níž, ale úprava termostatu by to měla vyřešit systémově...

Lehce nad 150 km/h (tachometr 160) jezdím proto, že motor točí 3900 otáček a ještě pořád drží po rovině lambdu jedna a jedu tedy na LPG. Zároveň už ale taky není kam podřazovat tak tam pořád nehází trojku a jedu v klidu permanentně za 4. To je u mne asi největší běžná dlouhodobá zátěž bez přívěsu, kdybych měl i tak teplotu pod 100°C, tak už bych se asi bál, že dopadnu jako Kolben se zakarbonovaným motorem.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Odpovědět

Zpět na „Motor“