Jo a když se to rozsvítí červeně, tak je to jakoby u normálního teploměru teplota vylezla do červenýho pole.Bodyšek píše:Jako kontrolka?Vody?Ten teplomer?Vzdycky mi sviti kdyz je motor studeny tak modre pak zhasne a zatim v klidu.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1708
- Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
- Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
- Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Ojebane budiky .Pekne receno.Jo tak nejak to u te moji pokladnicky je.Ze ja kokot vzdycky ty auta dam si do kupy a pak se mi zalibi neco jineho a to proste chci tak to prodam!Ale zpravene na maximum a aby to bylo jak se rika v susu!.No ted to dam do kupy a uz to nikdy neprodam!Nechapu proc ten budik tam nemohli nechat.sima píše:Jo tak tj dobře,to jsou ty ojebané budíky,ukazuje to jen modrou-studeno a pak dlouho nic a pak jen špatně,nebo jasné varování-stop s autem.Já na to taky kdysi hleděl,před léty(na Kia povozu).
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
tak jsem to dnes prubnul s novým chladičem, a řekl bych vyřešeno. na obrázku je log z mojí 20 minutové cesty z práce po D1 okolo Brna. bohužel byl dost provoz než abych tomu mohl pořádně naložit, ale nějaké plné do kopce tam jsou. teplota konstantně okolo 90°C, max tam bylo 92 (červená křivka vs. modrá poloha plyn. pedálu - nevím proč max je 80% když to byla podlaha).
další jsou otáčky motoru a rychlost.
takže jednoduše ten 12 let starý chladič už vůbec nechladil, protože s tímto jízdním stylem tam bylo pořád kolem 103°C. tzn. dlouhodobě jsem jezdil o 10°C víc než je optimální teplota motoru, plus LPG.
řešení za 1600,-, jediná nepříjemnost dnes ráno, tekla mě horní hadice od chladiče, musel jsem to trochu poladit, možná vyměním hadicovou sponu. spodní hadice je nová od minulýho roku se sponama, takže v pohodě. doporučuju s chladičem vyměnit i hadice a spony.
další jsou otáčky motoru a rychlost.
takže jednoduše ten 12 let starý chladič už vůbec nechladil, protože s tímto jízdním stylem tam bylo pořád kolem 103°C. tzn. dlouhodobě jsem jezdil o 10°C víc než je optimální teplota motoru, plus LPG.
řešení za 1600,-, jediná nepříjemnost dnes ráno, tekla mě horní hadice od chladiče, musel jsem to trochu poladit, možná vyměním hadicovou sponu. spodní hadice je nová od minulýho roku se sponama, takže v pohodě. doporučuju s chladičem vyměnit i hadice a spony.
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Tak není to hodnota snímače polohy pedálu, ale snímač polohy škrtící klapky. Tak zřejmě prostě nechodí do 100 % hodnoty toho čidla.dethroned píše:modrá poloha plyn. pedálu - nevím proč max je 80% když to byla podlaha).
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10651
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Kdysi dávali na žabožrouty se lvem chladiče, kterými po 5 letech prolítla moucha skrz. Tak byli strávený ty mřížky, že se rozpadaly na prach. Bodejť aby to pak chladilo.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Po zkušenostech s displejem bych si nikdy s pouze třístavovou kontrolkou (modrá/nic/červená) nedovolil tahat těžší vlek bez sledování teploty přes OBD - náklady výrazně pod pětikilo a užitek značný - jinak nikdy nevíte, jestli nejste kvůli načatému termostatu nebo chladiči permanentně těsně pod limitem. Není třeba na to čumět pořád, stačí si to párkrát vyzkoušet když je vedro kolem 30°C. Ono nárůst teploty vody nad standartní hodnotu 85°C-95°C znamená alespoň u mne současně velkou zátěž pro olej. Jakmile je u mne voda dlouhodobě byť jen lehce nad 100°C, začne šplhat i olej nahoru, a zastaví se až v rozsahu 125-135°C. Díval jsem na německé BRZ fórum, a zjistil jsem, že mám s přívěsem permanentně vyšší teploty oleje než lidi, co kravnou s BRZ na okruhu...
A tohle se prostě bez alespoň ručičkového teploměru vůbec nedozvíte.
A tohle se prostě bez alespoň ručičkového teploměru vůbec nedozvíte.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49208
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Taky je vhodné, spolu s chladičem, vyměnit i to víčko. Teď když mám chladící systém zase těsný a funguje vše tak jak má, mohu objektivně zhodnotit, že po výměně víčka se teplota drží o nějakých 5°C níže, než kdykoliv před tím.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
pořád přemýšlím jaký vliv má to víčko na teplotu vody. jedině že by se ti to přes něj zavzdušňovalo?VDC píše:Taky je vhodné, spolu s chladičem, vyměnit i to víčko. Teď když mám chladící systém zase těsný a funguje vše tak jak má, mohu objektivně zhodnotit, že po výměně víčka se teplota drží o nějakých 5°C níže, než kdykoliv před tím.
jeho funkce jsou:
- těsnit
- komunikovat s expanzkou při tlaku větším než 108kPa (na mém motoru, turbo bude asi 127kPa?)
tzn. udržet těsnost systému a maximální tlak pro zvýšení bodu varu vody.
něco mi uniká?
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
jo, máš recht. my používáme polohu plyn pedálu (resp. požadavek, zažito pod názvem ALPHA [0-100%]). tohle je, pravda, snímač polohy škrtící klapky. tzn. když dám pedál na podlahu, tak se klapka otevře na 80%? to se mě nezdá, vzhledem k účinnosti by to bylo nevýhodné. až budu čistit někdy klapku, tak to vyzkouším. možná je to jen špatný rozsah...HonzaCZ píše: Tak není to hodnota snímače polohy pedálu, ale snímač polohy škrtící klapky. Tak zřejmě prostě nechodí do 100 % hodnoty toho čidla.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49208
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Máš pravdu, že to taky neumím vysvětlit, jak je možné, že díky novému víčku klesla trochu teplota v okruhu, ale skutečně to pozoruji.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Tak umí taky nasát, když je v systému podtlak. Tedy měly by v něm být 2 ventily. Takže pokud se to nějak podělá, tak to pak třeba může přisávat vzduch do systému. A když tam pak je vzduch, tak si to není schopný nacucnout další vodu z expanzky. Pokud nedrží tlak, tak pak je samozřejmě nižší teplota varu, ale to jsi psal.dethroned píše:
pořád přemýšlím jaký vliv má to víčko na teplotu vody. jedině že by se ti to přes něj zavzdušňovalo?
jeho funkce jsou:
- těsnit
- komunikovat s expanzkou při tlaku větším než 108kPa (na mém motoru, turbo bude asi 127kPa?)
tzn. udržet těsnost systému a maximální tlak pro zvýšení bodu varu vody.
něco mi uniká?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1708
- Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
- Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
- Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
A to je dobre ne?Ze takova "prkotina"udela tolik .
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
To, že ECU vrací hodnotu ekvivalentu 80 %, tedy něco jako 0xCC neznamená, že škrtící klapka není mechanicky otevřená úplně. A nebo je tam nějaká magie, třeba to je z továrny naladěný tak, aby to nedávalo naplno, kvůli emisím.dethroned píše:
jo, máš recht. my používáme polohu plyn pedálu (resp. požadavek, zažito pod názvem ALPHA ). tohle je, pravda, snímač polohy škrtící klapky. tzn. když dám pedál na podlahu, tak se klapka otevře na 80%? to se mě nezdá, vzhledem k účinnosti by to bylo nevýhodné. až budu čistit někdy klapku, tak to vyzkouším. možná je to jen špatný rozsah...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
ale ono nasává přes expanzku, hadička je pod hladinou, takže nasát vzduch nelze...pokud je v expanze dost kapaliny...
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Jistě, ale pokud by to víčko bylo vadný, tak by mohl nasát vzduch přes něj.dethroned píše:ale ono nasává přes expanzku, hadička je pod hladinou, takže nasát vzduch nelze...pokud je v expanze dost kapaliny...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno