Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21974
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

Bodyšek píše:Jako kontrolka?Vody?Ten teplomer?Vzdycky mi sviti kdyz je motor studeny tak modre pak zhasne a zatim v klidu.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jo a když se to rozsvítí červeně, tak je to jakoby u normálního teploměru teplota vylezla do červenýho pole.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Bodyšek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1708
Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Bodyšek »

sima píše:Jo tak tj dobře,to jsou ty ojebané budíky,ukazuje to jen modrou-studeno a pak dlouho nic a pak jen špatně,nebo jasné varování-stop s autem.Já na to taky kdysi hleděl,před léty(na Kia povozu).
Ojebane budiky ObrázekObrázekObrázek.Pekne receno.Jo tak nejak to u te moji pokladnicky je.Ze ja kokot vzdycky ty auta dam si do kupy a pak se mi zalibi neco jineho a to proste chci tak to prodam!Ale zpravene na maximum a aby to bylo jak se rika v susu!Obrázek.No ted to dam do kupy a uz to nikdy neprodam!Nechapu proc ten budik tam nemohli nechat.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od dethroned »

tak jsem to dnes prubnul s novým chladičem, a řekl bych vyřešeno. na obrázku je log z mojí 20 minutové cesty z práce po D1 okolo Brna. bohužel byl dost provoz než abych tomu mohl pořádně naložit, ale nějaké plné do kopce tam jsou. teplota konstantně okolo 90°C, max tam bylo 92 (červená křivka vs. modrá poloha plyn. pedálu - nevím proč max je 80% když to byla podlaha).
další jsou otáčky motoru a rychlost.
takže jednoduše ten 12 let starý chladič už vůbec nechladil, protože s tímto jízdním stylem tam bylo pořád kolem 103°C. tzn. dlouhodobě jsem jezdil o 10°C víc než je optimální teplota motoru, plus LPG.

řešení za 1600,-, jediná nepříjemnost dnes ráno, tekla mě horní hadice od chladiče, musel jsem to trochu poladit, možná vyměním hadicovou sponu. spodní hadice je nová od minulýho roku se sponama, takže v pohodě. doporučuju s chladičem vyměnit i hadice a spony.
Přílohy
highway dynamic-Page 2.JPG
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21974
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

dethroned píše:modrá poloha plyn. pedálu - nevím proč max je 80% když to byla podlaha).
Tak není to hodnota snímače polohy pedálu, ale snímač polohy škrtící klapky. Tak zřejmě prostě nechodí do 100 % hodnoty toho čidla.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10651
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Mira »

Kdysi dávali na žabožrouty se lvem chladiče, kterými po 5 letech prolítla moucha skrz. Tak byli strávený ty mřížky, že se rozpadaly na prach. Bodejť aby to pak chladilo.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od outback »

Po zkušenostech s displejem bych si nikdy s pouze třístavovou kontrolkou (modrá/nic/červená) nedovolil tahat těžší vlek bez sledování teploty přes OBD - náklady výrazně pod pětikilo a užitek značný - jinak nikdy nevíte, jestli nejste kvůli načatému termostatu nebo chladiči permanentně těsně pod limitem. Není třeba na to čumět pořád, stačí si to párkrát vyzkoušet když je vedro kolem 30°C. Ono nárůst teploty vody nad standartní hodnotu 85°C-95°C znamená alespoň u mne současně velkou zátěž pro olej. Jakmile je u mne voda dlouhodobě byť jen lehce nad 100°C, začne šplhat i olej nahoru, a zastaví se až v rozsahu 125-135°C. Díval jsem na německé BRZ fórum, a zjistil jsem, že mám s přívěsem permanentně vyšší teploty oleje než lidi, co kravnou s BRZ na okruhu...

A tohle se prostě bez alespoň ručičkového teploměru vůbec nedozvíte.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49208
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od VDC »

Taky je vhodné, spolu s chladičem, vyměnit i to víčko. Teď když mám chladící systém zase těsný a funguje vše tak jak má, mohu objektivně zhodnotit, že po výměně víčka se teplota drží o nějakých 5°C níže, než kdykoliv před tím.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od dethroned »

VDC píše:Taky je vhodné, spolu s chladičem, vyměnit i to víčko. Teď když mám chladící systém zase těsný a funguje vše tak jak má, mohu objektivně zhodnotit, že po výměně víčka se teplota drží o nějakých 5°C níže, než kdykoliv před tím.
pořád přemýšlím jaký vliv má to víčko na teplotu vody. jedině že by se ti to přes něj zavzdušňovalo?
jeho funkce jsou:
- těsnit :-)
- komunikovat s expanzkou při tlaku větším než 108kPa (na mém motoru, turbo bude asi 127kPa?)
tzn. udržet těsnost systému a maximální tlak pro zvýšení bodu varu vody.

něco mi uniká?
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od dethroned »

HonzaCZ píše: Tak není to hodnota snímače polohy pedálu, ale snímač polohy škrtící klapky. Tak zřejmě prostě nechodí do 100 % hodnoty toho čidla.
jo, máš recht. my používáme polohu plyn pedálu (resp. požadavek, zažito pod názvem ALPHA [0-100%]). tohle je, pravda, snímač polohy škrtící klapky. tzn. když dám pedál na podlahu, tak se klapka otevře na 80%? to se mě nezdá, vzhledem k účinnosti by to bylo nevýhodné. až budu čistit někdy klapku, tak to vyzkouším. možná je to jen špatný rozsah...
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49208
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od VDC »

Máš pravdu, že to taky neumím vysvětlit, jak je možné, že díky novému víčku klesla trochu teplota v okruhu, ale skutečně to pozoruji.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21974
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

dethroned píše:
pořád přemýšlím jaký vliv má to víčko na teplotu vody. jedině že by se ti to přes něj zavzdušňovalo?
jeho funkce jsou:
- těsnit
- komunikovat s expanzkou při tlaku větším než 108kPa (na mém motoru, turbo bude asi 127kPa?)
tzn. udržet těsnost systému a maximální tlak pro zvýšení bodu varu vody.

něco mi uniká?
Tak umí taky nasát, když je v systému podtlak. Tedy měly by v něm být 2 ventily. Takže pokud se to nějak podělá, tak to pak třeba může přisávat vzduch do systému. A když tam pak je vzduch, tak si to není schopný nacucnout další vodu z expanzky. Pokud nedrží tlak, tak pak je samozřejmě nižší teplota varu, ale to jsi psal.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Bodyšek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1708
Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od Bodyšek »

A to je dobre ne?Ze takova "prkotina"udela tolik .


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21974
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

dethroned píše:
jo, máš recht. my používáme polohu plyn pedálu (resp. požadavek, zažito pod názvem ALPHA ). tohle je, pravda, snímač polohy škrtící klapky. tzn. když dám pedál na podlahu, tak se klapka otevře na 80%? to se mě nezdá, vzhledem k účinnosti by to bylo nevýhodné. až budu čistit někdy klapku, tak to vyzkouším. možná je to jen špatný rozsah...
To, že ECU vrací hodnotu ekvivalentu 80 %, tedy něco jako 0xCC neznamená, že škrtící klapka není mechanicky otevřená úplně. A nebo je tam nějaká magie, třeba to je z továrny naladěný tak, aby to nedávalo naplno, kvůli emisím. ;)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od dethroned »

ale ono nasává přes expanzku, hadička je pod hladinou, takže nasát vzduch nelze...pokud je v expanze dost kapaliny...
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21974
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

dethroned píše:ale ono nasává přes expanzku, hadička je pod hladinou, takže nasát vzduch nelze...pokud je v expanze dost kapaliny...
Jistě, ale pokud by to víčko bylo vadný, tak by mohl nasát vzduch přes něj.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Motor“